Gå til innhold

Omplasserte hunden min.. Ny eier svarer meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du høres ut som selgeren fra helvete, selv om det ikke var penger involvert.

Og du er ei drittkjerring fra helvete, kan ikke du pelle deg tilbake der du kom fra?

Anonymous poster hash: f6833...d3f

Tro meg, du kommer ikke langt med den tonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kontrakt kan være lurt neste gang, hvor betingelser som "kjøper forplikter seg til videre kontakt" eller et eller annet står skrevet svart på hvitt.

God bedring til deg, forresten.

Anonymous poster hash: 6e3e1...4fa

Kontrakt hjelper ikke, det går på tillit uansett. Lik det eller ikke, dyr betraktes som salgsvare etter kjøpsloven, og selger har dermed ingen rett til å legge føringer for hvordan kjøper behandler varen etter at handelen er gjennomført. Hvis hunden er gitt bort/solgt sånn at ny eier faktisk eier den (ikke fôrvert, da er du vel mer på en leie/leasing-avtale og lovverk knyttet til det), kan man i utgangspunktet bare ønske seg sånne ting som kontakt og oppfølging.

Jeg forstår på et vis begge sider av saken her. Det er veldig forståelig at HI ønsker å forsikre seg om at hunden har det bra. Men det er også forståelig om ny eier føler det tildels invaderende å bli kontaktet gjentatte ganger bare de første ukene. Det trenger ikke å bety at hunden ikke har det bra, men kanskje bare at ny eier oppfattet det med å holde kontakten som at hun sender en melding etter en stund eller som noe man sier uten at det nødvendigvis blir gjennomført i særlig stor grad. Ikke alle er like sosiale, sånn er det bare.

For all del, ikke oppsøk henne hjemme. Aksepter at dette var risikoen du tok ved å omplassere, du har faktisk gitt fra deg hunden og kan ikke kreve noe som helst lenger. Å komme på døra når hun opplagt ikke ønsker kontakt vil i verste fall bare påføre deg tilsnakk fra politiet fordi du "terroriserer" henne (og enda verre om du sender noen andre). Send en høflig anmodning om at hun gir et livstegn så du vet at hunden har det bra - og deretter lar du det være opp til henne. Det er selvsagt vondt at det blir sånn, men det var som sagt risikoen du tok...

Helt enig.

Anonymous poster hash: 2db12...87c

Skrevet

Og du er ei drittkjerring fra helvete, kan ikke du pelle deg tilbake der du kom fra?

Men det gjør liksom du? Haha.

Anonymous poster hash: fbc4b...6f7

Skrevet

Men det gjør liksom du? Haha.

Anonymous poster hash: fbc4b...6f7

Tja, det går som pikk i Grete hittil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...