Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Jeg måtte dessverre omplassere hunden min, fordi jeg har blitt syk. Jeg kommer til å måtte tilbringe måneder på sykehus, og da får jeg ikke gitt han det han fortjener. Jeg brukte lang tid på å finne det jeg trodde var riktig hjem. Hun var på besøk hos oss to ganger, og hun snakket hele tiden om hvor gjerne hun ville at vi skulle holde kontakten etc. For meg var det viktig at jeg får vite hvordan det går med han. Jeg mener ikke at hun skal oppdatere meg hele tiden, men noen få bilder i ny og ne, og litt snakk om hvordan tilbenningssak i nytt hjem går hadde vært fint. Nå har hun hatt han i to uker, og jeg har ikke hørt et pip! Jeg har prøvd å ringe en gang, og jeg har sendt to sms, men jeg får ingen svar. Begynner å tro at noe skurrer.. Vet at jeg ikke kan kreve at hun skal svare meg, men hun lovte meg at hun skulle holde kontakten... Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Uff, så dårlig gjort!!! Jeg hadde prøvd å ringe igjen, eller om hun bor i nærheten kanskje kjøre forbi og snakke med henne. Kan jo også være andre ting som ligger bak, mistet telefon kanskje. Men jeg ville i hvert fall ha undersøkt videre slik at du er sikker på at hunden har det bra. God bedring til deg med det du skal gjennom! Anonymous poster hash: a2311...b7d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Litt sært å ikke svare hvis hun lovte det. Kanskje hun mente at dere skulle kontaktes etter litt lenger tid enn 14 dager? Eller kanskje telefonen er ødelagt? Anonymous poster hash: c19ab...25d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Jeg hadde nok oppsøkt henne for en stund siden allerede. Anonymous poster hash: d5dd7...80a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg hadde faktisk sett på det som brudd på avtalen, og hadde krevd hunden tilbake. Vet ikke hvor lett det er å gjøre i praksis da, om man ikke har en skriftlig avtale. Har selv omplassert en hund, og i de påfølgende ukene var vi på besøk et par ganger for å se hvordan hunden tilpasset seg. Det var tydelig ved det siste besøket at hunden hadde falt til ro i sitt nye hjem, og fikk den riktige stimuli og aktivitet som han behøvde, og da var det lettere å gi slipp etterpå. Mener det er veldig viktig å følge opp, for å være sikker! Anonymous poster hash: 5229a...562
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg hadde faktisk sett på det som brudd på avtalen, og hadde krevd hunden tilbake. Vet ikke hvor lett det er å gjøre i praksis da, om man ikke har en skriftlig avtale. Har selv omplassert en hund, og i de påfølgende ukene var vi på besøk et par ganger for å se hvordan hunden tilpasset seg. Det var tydelig ved det siste besøket at hunden hadde falt til ro i sitt nye hjem, og fikk den riktige stimuli og aktivitet som han behøvde, og da var det lettere å gi slipp etterpå. Mener det er veldig viktig å følge opp, for å være sikker! Anonymous poster hash: 5229a...562 Helt enig. Har selv omplassert en katt og yns det var grusomt. Men jeg krevde rapport om hvordan det gikk og muligheten til å besøke dem. Det var et kriterium de sa ja tilfor å få katten. Jeg fikk både bilder og info, og besøkte dem 1 gang. Igjen; jeg hadde oppsøkt damen uten nærmere beskjed. Anonymous poster hash: d5dd7...80a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Vi har iPhone begge to, så jeg ser at meldingene mine blir levert, noe de ikke hadde blitt om hun feks hadde mistet telefonen. Jeg er så dårlig at jeg ikke har mulighet til å kjøre de to timene til henne, men jeg skal se om jeg kan få noen andre til å gjøre det. Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Veldig spesielt å ikke svare deg. Klart at forrige eier vil vite om dyret har det bra, få oppdatering og bilder. Jeg fikk en katt på omplassering for 2 år siden. Har fortsatt kontakt med forrige eier. Ikke så ofte, men sender noen bilder ett par ganger i året. Og svarer selvsagt på meldinger fra henne. Om du ikke får svar innen neste uke ville jeg dratt innom ny eier. Anonymous poster hash: 021b4...100
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Vi har iPhone begge to, så jeg ser at meldingene mine blir levert, noe de ikke hadde blitt om hun feks hadde mistet telefonen. Jeg er så dårlig at jeg ikke har mulighet til å kjøre de to timene til henne, men jeg skal se om jeg kan få noen andre til å gjøre det. Anonymous poster hash: b82d0...2b0 Da ser du vel også om de faktisk er lest og ikke bare levert? Om hun feks har mistet telefonen så vil jo meldingene fortsatt bli levert. Anonymous poster hash: 8d790...155
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Vi har iPhone begge to, så jeg ser at meldingene mine blir levert, noe de ikke hadde blitt om hun feks hadde mistet telefonen. Jeg er så dårlig at jeg ikke har mulighet til å kjøre de to timene til henne, men jeg skal se om jeg kan få noen andre til å gjøre det. Anonymous poster hash: b82d0...2b0 Da ser du vel også om de faktisk er lest og ikke bare levert? Om hun feks har mistet telefonen så vil jo meldingene fortsatt bli levert. Anonymous poster hash: 8d790...155 Det er noe man må aktivere på egen telefon, altså om man ønsker at mottaker skal se når man har lest mld. Jeg har det feks ikke aktivert. Anonymous poster hash: a3f6b...f80
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Slapp av da, ringt én gang og sendt to sms. Du aner jo ikke hva som er årsak, hva om moren hennes døde og hun er fullt opptatt med det? Hva om de er på hyttetur med venner? Gi det nå litt tid før du slår på blålysene. Anonymous poster hash: 02a86...365
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Om man mister telefonen sin, og den er slått av, så står ikke iMessage meldinger som levert. Tlf må være på og på Internett for at de skal bli levert. Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Jeg har vært i dine sko. Det er dessverre ikke noe du kan gjøre med det, det er ikke din hund lenger... Anonymous poster hash: 2db12...87c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Kanskje du omplassertr den til aud s? Går under navnet sandra nå Anonymous poster hash: 1fa14...f03
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Nei, det var ikke henne. Dette er uansett ikke hennes "type hund" Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Skriv melding at du er bekymret siden hun ikke svarer som avtalt og at du sender noen hjem til henne i morgen om hun ikke svarer. Jeg hadde reist og hentet hunden. Avtaler skal holdes også når hunden gis bort. Anonymous poster hash: c972b...2a0
sug lut Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Du høres ut som selgeren fra helvete, selv om det ikke var penger involvert.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 Jeg ville skrevet en siste melding om at hvis du ikke får svar fra henne ant hunden, sender du noen du kjenner til å sjekke om hunden har det bra. Da bør hun vel svare. Skriv at du er bekymret og at du kun vil at din tidligere hund skal ha det bra. Masse lykke til :-) Skjønner du er bekymret! Anonymous poster hash: 22083...a8c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 Huff, så grusomt. Jeg kan ikke tenke meg hvor ille dette føles. Selv måtte vi omplassere vår hund for et års tid siden da vi fikk barn som viste seg å utvikle allergi etter et halvt års tid (faktisk i møte med en annen type rase, og etter det har hun ikke tålt en eneste hund). Eieren bor ikke mer enn 30 min unna oss, og selv om vi ikke får møtt hunden pga barnet, så får vi bilder innimellom og ny eier svarer når vi spør hvordan ting går og sånt... Jeg tror jammen jeg ville sendt noen (siden du selv ikke er frisk nok) til å sjekke til hunden. Jeg vet det ikke er gått så lang tid og at det kan være mange ulike grunner til at hun ikke har sendt noe eller svart deg, men du er selvfølgelig fra deg av bekymring! En kontrakt kan være lurt neste gang, hvor betingelser som "kjøper forplikter seg til videre kontakt" eller et eller annet står skrevet svart på hvitt. God bedring til deg, forresten. Anonymous poster hash: 6e3e1...4fa
Roheryn Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 En kontrakt kan være lurt neste gang, hvor betingelser som "kjøper forplikter seg til videre kontakt" eller et eller annet står skrevet svart på hvitt. God bedring til deg, forresten. Anonymous poster hash: 6e3e1...4fa Kontrakt hjelper ikke, det går på tillit uansett. Lik det eller ikke, dyr betraktes som salgsvare etter kjøpsloven, og selger har dermed ingen rett til å legge føringer for hvordan kjøper behandler varen etter at handelen er gjennomført. Hvis hunden er gitt bort/solgt sånn at ny eier faktisk eier den (ikke fôrvert, da er du vel mer på en leie/leasing-avtale og lovverk knyttet til det), kan man i utgangspunktet bare ønske seg sånne ting som kontakt og oppfølging. Jeg forstår på et vis begge sider av saken her. Det er veldig forståelig at HI ønsker å forsikre seg om at hunden har det bra. Men det er også forståelig om ny eier føler det tildels invaderende å bli kontaktet gjentatte ganger bare de første ukene. Det trenger ikke å bety at hunden ikke har det bra, men kanskje bare at ny eier oppfattet det med å holde kontakten som at hun sender en melding etter en stund eller som noe man sier uten at det nødvendigvis blir gjennomført i særlig stor grad. Ikke alle er like sosiale, sånn er det bare. For all del, ikke oppsøk henne hjemme. Aksepter at dette var risikoen du tok ved å omplassere, du har faktisk gitt fra deg hunden og kan ikke kreve noe som helst lenger. Å komme på døra når hun opplagt ikke ønsker kontakt vil i verste fall bare påføre deg tilsnakk fra politiet fordi du "terroriserer" henne (og enda verre om du sender noen andre). Send en høflig anmodning om at hun gir et livstegn så du vet at hunden har det bra - og deretter lar du det være opp til henne. Det er selvsagt vondt at det blir sånn, men det var som sagt risikoen du tok...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #21 Skrevet 21. april 2015 Selger fra helvete? Dette var en hund jeg har hatt som familiemedlem i 4 år. Jeg brukte 3-4 timer hver dag på trening og tur med han. Han var mitt alt. (utenom barn og sånt da) Jeg føler faktisk at hun "skylder" meg en liten oppdatering på hvordan det går i nytt hjem. Om du synes at jeg er en fæl person fordi jeg bryr meg om hunden min, sug lut, så får det bare være. Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Sint naken biltyv Skrevet 21. april 2015 #22 Skrevet 21. april 2015 Krev hunden tilbake på bakgrunn av brutt avtale...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #23 Skrevet 21. april 2015 Jeg gir henne en uke til. Om jeg ikke har hørt noe da, så reiser jeg dit og krever hunden tilbake, om hun ikke har en god unnskyldning. Jeg håper bare at hun behandler han bra. Anonymous poster hash: b82d0...2b0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #24 Skrevet 21. april 2015 Du høres ut som selgeren fra helvete, selv om det ikke var penger involvert. Og du er ei drittkjerring fra helvete, kan ikke du pelle deg tilbake der du kom fra? Anonymous poster hash: f6833...d3f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2015 #25 Skrevet 21. april 2015 Hvor skal barna dine være når du er syk da? Er de også plassert bort? Jeg tenker at de som har overtatt kunne ha sendt deg en melding om at det gikk bra, men at du nok har forsikret deg i forkant om at de var ordentlige mennesker, og derfor kan la de få fred. Det er jo de som har ansvar for hunden nå. Anonymous poster hash: 09f1c...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå