Mumua Skrevet 19. april 2015 #26 Skrevet 19. april 2015 Min er 190 cm og 109 kg. Helsesøster er en smule bekymret over kostholdet og lite aktivitet og det er forsåvidt jeg og. Men han er i trassalderen så det er jammen ikke lett å nå gjennom..! Han sover natten gjennom og har en relativt lang hvil midt på dagen, ellers blir han så gretten. Håper å venne han av med dagsovingen etterhvert. Åh, du er heldig. Min våkner minst to ganger hver natt og gråter etter pupp. Han har hatt noen sånne perioder, men det har han lært at ikke nytter. Jeg er ganske streng og gir time-out ved vedvarende masing. Puppene har vært off limits siden midten av januar og er estimert å være ute av vanlig drift frem til midten av 2016 i første omgang. Litt grining er det innimellom, men han roer seg ved litt enkel fysisk kontakt og noen stryk over håret heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #27 Skrevet 19. april 2015 196 cm og 104 kg. Den siste tiden har han begynt å legge på seg, så jeg prøver å overtale han til å starte opp med knekkebrød-dietten. Dette går såklart ikke, siden mi hersens svigermor skal legge seg opp i alt, selv om jeg ikke ber om meningene hennes!😠 Hun sitter å sier at han kan bli syk og underernært, men hun er så utdatert og tror virkelig vi enda lever på 1900-tallet. Hun skjønner tydeligvis ikke at tiden forandrer seg. Anonymous poster hash: 20d1a...312
mamma_bergen Skrevet 19. april 2015 #28 Skrevet 19. april 2015 Han er i nærheten av 30,så jeg vet ikke om svaret mitt er helt relevant, men han er 180 cm og ca 90 kg.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #29 Skrevet 19. april 2015 Er det noen av deres som går på butikken i uka og kjøper seg godteri og andre ting med sukker ??? For jeg tok nemlig dattera mi på fersken her om dagen. I kjøleskapet hennes lå det en troika. På en tirsdag! Og jeg er sikker på at den ikke lå der på mandag (jeg var og sjekka da og). Føler meg så sviktet ! Tillitsbrudd til de grader. Jeg må nå sykmelde meg fra jobb i morgen -planlegge begravelsen til ei som garantert har fått dødelig diabetes om en måneds tid ... Anonymous poster hash: d50e6...67f Du må regne med at dette er senvirkninger etter at du nektet å gi henne egen pc på niårsdagen. Du kan takke deg selv! Anonymous poster hash: 36ccb...5a5
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #30 Skrevet 19. april 2015 185 cm høy og 67,7 kg lett. Svigermor sier han er helt perfekt, så da er han vel det. Anonymous poster hash: 30eec...e65
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #31 Skrevet 20. april 2015 Min er over 40 nå, men på 30 årskontrollen var han 185 og 105. Helsesøster mente han ville få noen cm til i høyden og siden vi kunne telle ribbena hans og han hadde striper på magen så var hun ikke bekymret for vekten. Vi har jo også tatt 40 årskontroll. Da viste det seg at helsesøster tok feil ang høyden. Han hadde stoppet opp på 185! Vekten derimot hadde ikke stoppet. Den viste nå 118 kg. Der det på 30 årskontrollen var 6 striper, var det nå kun 1 kule. Ribbena kunne bare så vidt skimtes på siden. Helsesøster var svært skuffet og ga meg streng beskjed om å begrense inntaket av karbo og da spesielt øl. Jeg følte meg totalt mislykket. Så pass på 30 åringene så dere slipper en så fæl opplevelse på 40 årskontrollen. Det unner jeg ingen asss. Anonymous poster hash: 0b7ca...198
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #32 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #33 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df
Gjest Antarctica Skrevet 20. april 2015 #34 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df Dere kan snakke om alt dere ser også, fin opplevelse for begge parter. Hvis han er i rute med språket, da?
mamma_bergen Skrevet 20. april 2015 #35 Skrevet 20. april 2015 Min er over 40 nå, men på 30 årskontrollen var han 185 og 105. Helsesøster mente han ville få noen cm til i høyden og siden vi kunne telle ribbena hans og han hadde striper på magen så var hun ikke bekymret for vekten. Vi har jo også tatt 40 årskontroll. Da viste det seg at helsesøster tok feil ang høyden. Han hadde stoppet opp på 185! Vekten derimot hadde ikke stoppet. Den viste nå 118 kg. Der det på 30 årskontrollen var 6 striper, var det nå kun 1 kule. Ribbena kunne bare så vidt skimtes på siden. Helsesøster var svært skuffet og ga meg streng beskjed om å begrense inntaket av karbo og da spesielt øl. Jeg følte meg totalt mislykket. Så pass på 30 åringene så dere slipper en så fæl opplevelse på 40 årskontrollen. Det unner jeg ingen asss. Anonymous poster hash: 0b7ca...198 Ohh,takk for tipset! Alltid greit å høre andres erfaringer! Jeg tar det til meg, og begynner allerede nå slik at vi får sjansen til å omstille oss!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #36 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df Dere kan snakke om alt dere ser også, fin opplevelse for begge parter. Hvis han er i rute med språket, da? Sjekk for ALL del om det er noen løse snorer etc på den bæremeisen først! Bergans barnehagesekken har for lang snor skal jeg bare fortelle deg Anonymous poster hash: d50e6...67f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #37 Skrevet 20. april 2015 Har deres 30 åringer i Oslo på seg bobledress idag forresten? Min nekta men jeg sto på mitt. Er jo litt sur vind Anonymous poster hash: d50e6...67f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #38 Skrevet 20. april 2015 187 cm og 75 kg. Han sier han er feit, og har mageflesk. Han er i grunnen ganske veltrent, og trener tre dager i uka. Han er slank også, nesten på grensa til tynn. Det bekymrer meg litt... En annen ting er hårveksten, den begynner allerede å bli tynn og grålig, og jeg ser en økende tendens til ujevn behåring av brystkassa. Han har fremdeles ikke lært å klippe sine egne tånegler, og nå er han blitt så stiv i kroppen at han ikke rekker ned. Anonymous poster hash: 5c726...d1a
Gjest Antarctica Skrevet 20. april 2015 #39 Skrevet 20. april 2015 187 cm og 75 kg. Han sier han er feit, og har mageflesk. Han er i grunnen ganske veltrent, og trener tre dager i uka. Han er slank også, nesten på grensa til tynn. Det bekymrer meg litt... En annen ting er hårveksten, den begynner allerede å bli tynn og grålig, og jeg ser en økende tendens til ujevn behåring av brystkassa. Han har fremdeles ikke lært å klippe sine egne tånegler, og nå er han blitt så stiv i kroppen at han ikke rekker ned. Anonymous poster hash: 5c726...d1a Vet du hva, du bør bestille time hos helsesøster asap, dette går jo ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #40 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df Dere kan snakke om alt dere ser også, fin opplevelse for begge parter. Hvis han er i rute med språket, da?Sjekk for ALL del om det er noen løse snorer etc på den bæremeisen først!Bergans barnehagesekken har for lang snor skal jeg bare fortelle deg Anonymous poster hash: d50e6...67f Vi har prøvd bergans bæremeis, men det ble fullstendig klikk i vinkel hos han. Har for lange bein for de der fotholderene og han drev og sparket meg i ryggen hele tida.. Så må nok se etter noe bedre, evt sjal? Men til noe annet, når bør han slutte med smokk? Han har en tendens til å hente den selv uten lov og gjemmer de inne i barskapet til alle tider.. Anonymous poster hash: d98a8...623
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #41 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv. Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df Dere kan snakke om alt dere ser også, fin opplevelse for begge parter. Hvis han er i rute med språket, da?Sjekk for ALL del om det er noen løse snorer etc på den bæremeisen først!Bergans barnehagesekken har for lang snor skal jeg bare fortelle deg Anonymous poster hash: d50e6...67f Vi har prøvd bergans bæremeis, men det ble fullstendig klikk i vinkel hos han. Har for lange bein for de der fotholderene og han drev og sparket meg i ryggen hele tida.. Så må nok se etter noe bedre, evt sjal? Men til noe annet, når bør han slutte med smokk? Han har en tendens til å hente den selv uten lov og gjemmer de inne i barskapet til alle tider.. Anonymous poster hash: d98a8...623 Har du prøvd å få ham til å Sende de til kaptein sabeltann? Anonymous poster hash: d50e6...67f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #42 Skrevet 20. april 2015 187 cm og 75 kg. Han sier han er feit, og har mageflesk. Han er i grunnen ganske veltrent, og trener tre dager i uka. Han er slank også, nesten på grensa til tynn. Det bekymrer meg litt... En annen ting er hårveksten, den begynner allerede å bli tynn og grålig, og jeg ser en økende tendens til ujevn behåring av brystkassa. Han har fremdeles ikke lært å klippe sine egne tånegler, og nå er han blitt så stiv i kroppen at han ikke rekker ned. Anonymous poster hash: 5c726...d1a Vet du hva, du bør bestille time hos helsesøster asap, dette går jo ikke. Jeg tør ikke! Tenk om jeg blir meldt til barnevernet? Det er sikkert noe ernæringsmessig feil her, og det er sikkert min skyld at speilbildet hans lyver og forteller ham at han er en tjukkas... Anonymous poster hash: 5c726...d1a
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #43 Skrevet 20. april 2015 Min er 420 mnd og er veldig lang for alderen. Han er nå blitt 196 cm, og er veldig glad i mat så han er nå 120 kg. Han bærer kiloene fint, men HS er så opptatt av vekten. Synes ikke de skal bry seg så lenge han er i god form? Men er det noen som har en god bæresele å anbefale? Jeg sliter litt nå siden den gamle selen egentlig er til max 100 kg. Og den må være kort i ryggen siden jeg bare er 164 cm selv.Anonymous poster hash: d98a8...623 Anbefaler bæremeis fra Bergans, så han kan sitte på ryggen din på fjellturer og oppleve flotte ting. Anonymous poster hash: 77a4a...7df Dere kan snakke om alt dere ser også, fin opplevelse for begge parter. Hvis han er i rute med språket, da?Sjekk for ALL del om det er noen løse snorer etc på den bæremeisen først!Bergans barnehagesekken har for lang snor skal jeg bare fortelle degAnonymous poster hash: d50e6...67f Vi har prøvd bergans bæremeis, men det ble fullstendig klikk i vinkel hos han. Har for lange bein for de der fotholderene og han drev og sparket meg i ryggen hele tida.. Så må nok se etter noe bedre, evt sjal? Men til noe annet, når bør han slutte med smokk? Han har en tendens til å hente den selv uten lov og gjemmer de inne i barskapet til alle tider..Anonymous poster hash: d98a8...623 Har du prøvd å få ham til å Sende de til kaptein sabeltann?Anonymous poster hash: d50e6...67f Han er ikke så lenger interresert i kaptein sabeltann.. Får sende en Mail til Fantorangen, muligens de tar imot smokken der? Anonymous poster hash: d98a8...623
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #44 Skrevet 20. april 2015 Min er liten for alderen, bare 168 cm og 58 kg. Bra jeg er liten selv, så jeg ikke er en svær kjempe i forhold til den søte lille duttebassen min. Han har klart seg uten bleie en stund nå, og det er vi begge stolte over. Smokk får han sjelden bruke, og om han blir urolig om natta lager jeg bare til en god flaske MME. Får håpe jeg ikke får barnevernet på nakken nå, vet at jeg burde ha ammet ham til 40-års dagen, men puppene er så slaskete og utslitte at jeg måtte slutte. Han har noen gode venner som han leker med, men jeg er så redd for at han ikke skal passe inn nå de begynner på skolen. Tenk om gutten min blir mobbet? Anonymous poster hash: 02ad2...e22
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #45 Skrevet 20. april 2015 Han er 178 cm og 69854 gram! Han er virkelig helt perfekt, og jeg er verdens stolteste. Usikker på hvor stor han er rundt hodet, men det ble noe større etter han falt ned fra stigen. Jeg prøvde å advare han, men jeg orker ikke å sy puter under armene. Han får bare ta konsekvensene av de dumme valgene han tar, litt knall og fall må jeg vel bare regne med. Håper ikke jeg får BV på nakken, vet jo jeg burde lagt mange skumgummimadrasser på bakken før han begynte å klatre for å forhindre skaden. Anonymous poster hash: 20d1a...312
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #46 Skrevet 20. april 2015 Er det andre her som sliter med at 30-åringen ikke vil legge seg om kvelden? Anonymous poster hash: 02ad2...e22
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #47 Skrevet 20. april 2015 Er det andre her som sliter med at 30-åringen ikke vil legge seg om kvelden?Anonymous poster hash: 02ad2...e22 Ja, han kan virkelg holde det gående i timesvis, og jeg klarer ikke sovne før jeg vet at han sover i god ro. Jeg har prøvd å endre rutiner, be han stelle seg tidligere, tilbydd meg å legge meg ved siden av han og puske, men det nytter ikke. Har lest alt jeg finner av bøker som omhandler søvn, men ingen råd nytter. Tror dere han får nok søvn når han sovner rundt 01.00 og står opp kl. 07.00 og har en blind mellom 17.00 pg 18.00? Anonymous poster hash: 20d1a...312
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 20. april 2015 #48 Skrevet 20. april 2015 Er det andre her som sliter med at 30-åringen ikke vil legge seg om kvelden? Anonymous poster hash: 02ad2...e22 Ja. Min 30-åring nekter å legge seg når jeg sier det! Han sovner på sofaen hver eneste kveld så det ender opp med at jeg må bære han inn i sengen. Har begynt å få plager med ryggen min nå, tungt å bære på han. Noen som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #49 Skrevet 20. april 2015 Herregud, ler så jeg griner!😂 gærne, gærne damer!!😁 Anonymous poster hash: 3ae23...fd0
Anonym bruker Skrevet 20. april 2015 #50 Skrevet 20. april 2015 Er det andre her som sliter med at 30-åringen ikke vil legge seg om kvelden?Anonymous poster hash: 02ad2...e22 Min er noen og tredve nå, mem vi har slitt med leggetid lenge. Han vil alltid leke litt til før han legger seg. Jeg vet at rollelek er bra for utviklinga hans, mek det bekymrer meg litt at han ganske ensidig vil leke soldat eller leiemorder og at leken blir veldig voldelig. Jeg har prøvd å få ham til å leke italiensk rørlegger i selebukse isteden, men neida det er visst ikke for store gutter på over 30. Noen ganger hjelper det at jeg legger meg sammen med ham og koser ham i søvn. Han er forresten 185 og ca 78kg, som jeg tror er ganske perfekt for alderen (noen som har link til vekstkurvene?) Anonymous poster hash: d38ca...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå