Gå til innhold

Gjør ikke epidural vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vil jo være veldig individuelt hvor vondt det gjør. Det er jo "bare et stikk", men dersom det er vanskelig å treffe, eller man treffer en nerve kan det jo gjøre veldig vondt. Forstår ikke spm da hi? Tror vel neppe denne kortvarige smerten kan måle seg med de riene som gjorde at man bad om den?? Anonymous poster hash: bf0c3...a64

Hvorfor tror du at man ber om epidural pga rier? Hva med KS?

Anonymous poster hash: d515d...3f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjente bare nålestikkene fra bedøvelsen - og siden du gjerne har rier mens det foregår, driter du i de små nålestikkene.... Du kjenner ikke selve nålen de bruker til epiduralen, du bare kjenner at det "dytter" i ryggen din. Ikke vondt. 

Anonymous poster hash: ad847...d54
Skrevet

Kan ikke huske at det gjorde spesielt vondt de to gangene jeg har fått det. Kjente vel stikket, men riene jeg hadde på det tidspunktet var 'hundre' ganger verre...😉 Det verste var å skulle sitte stille mens de stakk. Og effekten var fantastisk!!

Anonymous poster hash: eea06...e63

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har fått det 3 ganger, og født 2 ganger uten.....

Skrevet

Det var sykt vondt å sette epiduralen. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng med at jeg ikke hadde noe opphold mellom riene, det gikk i ett. Var derfor fryktelig vanskelig å sitte i ro.

Anonymous poster hash: db8f8...125

Skrevet

Riene mine kom som perler på en snor, så den epiduralen var jeg ikke spesielt opptatt av. Var verre å sitte i ro, og pga litt tette ryggvirvler måtte de dille litt før de fikk den inn. Men etterpå er det bare supert, så de tre minuttene man må sitte i ro mens de ordner den går helt fint.

Jeg kjenner ikke stikket, men jeg kjenner liksom suget av nåla når den går inn. Ikke vondt, bare litt ekkelt.

Anonymous poster hash: 8e636...5f6
Skrevet

Hadde så Rier at ikke kjente den ble satt 😂 skulle absolutt ikke ha , men var helt fra meg av smerter :/ tok ca 15 min så var jeg i himmelen å kunne endelig puste litt igjen .

Anonymous poster hash: 4109c...bdb

Skrevet

Vet ikke til vanlig, men en legestudent skulle sette på meg og han stakk og stakk, jeg måtte sitte stille under rie, men holdt på å besvime av smerte av siste forsøket hans. Da overtok legen van var sammen med og da gikk det greit... Har fortsatt trøbbel med ryggen, men det blåser legen min bare av... Aldri hatt problem med ryggen før, men sliter akkurat der hvor han dreiv og stakk... Fint når det virket da 😝

Anonymous poster hash: 00321...e74

Skrevet

Den gjør ikke spesielt vondt hvis den blir satt rett. Om de bommer derimot - det er vondt det!

Anonymous poster hash: 31e53...c35
Skrevet

Den er ikke så vond. Jeg syns faktisk lokal bedøvelsen var vondere!;) 

Skrevet

Har tatt spinalbedøvelse og spinalprøve. Hver gang bommet de igjen og igjen...var veldig vondt. Når de først traff gikk det jo fort med bedøvelsen iallefall, verre med prøven. Veneflon synes jeg ikke var vondt.

Anonymous poster hash: 430c0...249
Skrevet

Nei kjente ikke noe.Fikk den for sent for press riene hadde begynt

Anonymous poster hash: 21820...d7e

Skrevet

Den gjør ikke spesielt vondt hvis den blir satt rett. Om de bommer derimot - det er vondt det!

Anonymous poster hash: 31e53...c35

De bommet første gangen på meg. De fant det ikke ut med en gang. Den hadde ingen positiv effekt og hele ryggen sprengte. Helt grusom opplevelse. 

Skrevet

Nei. Riene var så sterke at jeg kjente ikke noe annet.

Skrevet

Jeg 3g tenker at når rier er så sterke at de aller fleste ikke merker at de blir klippet i, så kjenner man heller ikke et lite stikk i ryggen. 😊

Anonymous poster hash: cd253...e2f

Skrevet

Jeg fikk epidural under første fødsel, og da kan jeg ikke huske at det gjorde særlig vondt, det hjalp i alle fall en stund. 

Nr to og tre kom med ks, og da fikk jeg spinalbedøvelse. Det føles som et kraftig press i ryggen, og jeg syns det er nesten litt kvalmende, om det gir noen som helst mening. 

Min konklusjon, rier er verre, men det er ubehagelig. 

Anonymous poster hash: 2ff9a...abe
Skrevet

Jeg syns epidural var ubehagelig å få. Den ble satt midt i en rie og jeg måtte sitte musestille med krom rygg da han stakk,noe som var nesten helt umulig pga rien. Ikke kjente jeg noe smertelindring av den heller,så velger derfor å føde uten epidural neste gang.

Anonymous poster hash: b4063...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...