Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Spm til dere som har valgt epidural... Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Jeg kjente ingenting. Annet enn at det var himmelen en liten stund etterpå. Anonymous poster hash: 07042...4df
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Nei, det synes jeg ikke. Værre å måtte sitte helt i ro under ei rie 😂
3 blå Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Nei, det er rett og slett som å komme til himmelriket 😃 Jeg har født 3 ganger og fikk det under fødsel nr 2 og 3. Fantastisk!
Gemini77 Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Hva mener du? Å sette en epidural? Jeg satt epidural før jeg gikk i narkose for en kneoperasjon og den ble satt før jeg fikk noe annet dop. Lå på operasjonsbordet og de satt den. Merket ingenting annet enn et lite stikk og trykk. No problemos.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!Hvordan vondt da, hvilken styrke? Sved? Som å sparke lilletåa hardt inn i et bordben? Anonymous poster hash: d515d...3f2
mamma_bergen Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Jeg husker jeg gruet meg voldsomt, men jeg husker ikke at de satte den Riene var mye verre Jeg måtte ha det pga seteleie.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Nei, slett ikke vondt. Og virkningen var himmelsk! Anonymous poster hash: 714af...3f1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #10 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!Hvordan vondt da, hvilken styrke? Sved? Som å sparke lilletåa hardt inn i et bordben? Anonymous poster hash: d515d...3f2 Jeg syntes ikke engang riene var like vondt som å sparke til et bordben eller en dørstokk. Det var bare verre fordi det varte lenger. Anonymous poster hash: 07042...4df
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. april 2015 #11 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!Hvordan vondt da, hvilken styrke? Sved? Som å sparke lilletåa hardt inn i et bordben? Anonymous poster hash: d515d...3f2 Smerten som var verst var kanskje å ligge spm en reke midt i en rie. og stikket... Men herlighet, det var ikke så vondt som å føde
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #12 Skrevet 19. april 2015 Har ikke valgt epidural, men det ble et hastesnitt uten hastverk da jeg skulle ha siste barnet og da fikk jeg spinalbedøvelse (som jo settes på samme måte) Anestesilegen sa det ville kjennes som et vepsestikk, men jeg synes ærlig talt et vepsestikk er mye vondere. Var et stikk, men ikke verre enn andre stikk synes jeg (hadde jo en sånn dings stukket inn i blodårene på toppen av hånden også og det var ikke verre enn å sette den synes jeg) Anonymous poster hash: fb8f8...298
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #13 Skrevet 19. april 2015 Har ikke valgt epidural, men det ble et hastesnitt uten hastverk da jeg skulle ha siste barnet og da fikk jeg spinalbedøvelse (som jo settes på samme måte) Anestesilegen sa det ville kjennes som et vepsestikk, men jeg synes ærlig talt et vepsestikk er mye vondere. Var et stikk, men ikke verre enn andre stikk synes jeg (hadde jo en sånn dings stukket inn i blodårene på toppen av hånden også og det var ikke verre enn å sette den synes jeg) Anonymous poster hash: fb8f8...298 jeg har fått 10 venefloner stt elns, så kan relatere meg til det..... Det er jo ikke særlig vondt. H Anonymous poster hash: d515d...3f2
mamma_bergen Skrevet 19. april 2015 #14 Skrevet 19. april 2015 Har ikke valgt epidural, men det ble et hastesnitt uten hastverk da jeg skulle ha siste barnet og da fikk jeg spinalbedøvelse (som jo settes på samme måte) Anestesilegen sa det ville kjennes som et vepsestikk, men jeg synes ærlig talt et vepsestikk er mye vondere. Var et stikk, men ikke verre enn andre stikk synes jeg (hadde jo en sånn dings stukket inn i blodårene på toppen av hånden også og det var ikke verre enn å sette den synes jeg) Anonymous poster hash: fb8f8...298 Uff, hehe, jeg syns veneflonen er mye verre
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #15 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!Hvordan vondt da, hvilken styrke? Sved? Som å sparke lilletåa hardt inn i et bordben?Anonymous poster hash: d515d...3f2 Jeg syntes ikke engang riene var like vondt som å sparke til et bordben eller en dørstokk. Det var bare verre fordi det varte lenger. Anonymous poster hash: 07042...4df Ok jeg synes riene, på det verste, er verre enn å sparke lilletåa. Men mindre smertefullt enn migrene. Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #16 Skrevet 19. april 2015 Har ikke valgt epidural, men det ble et hastesnitt uten hastverk da jeg skulle ha siste barnet og da fikk jeg spinalbedøvelse (som jo settes på samme måte) Anestesilegen sa det ville kjennes som et vepsestikk, men jeg synes ærlig talt et vepsestikk er mye vondere. Var et stikk, men ikke verre enn andre stikk synes jeg (hadde jo en sånn dings stukket inn i blodårene på toppen av hånden også og det var ikke verre enn å sette den synes jeg) Anonymous poster hash: fb8f8...298 Uff, hehe, jeg syns veneflonen er mye verre Verre?? Da er det vel ingen sak Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #17 Skrevet 19. april 2015 Nå har jeg bare erfaring fra spinal. Gruet meg fælt da jeg syns nåler er både vondt og ekkelt. Men det gikk kjempefint. Det var vondere med kulepennen legen brukte til å markere stikkstedet, enn selve stikket. Anonymous poster hash: 45894...8b3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #18 Skrevet 19. april 2015 Jeg valgte det ikke, måtte ha. Men jo. Det gjorde vondt!Hvordan vondt da, hvilken styrke? Sved? Som å sparke lilletåa hardt inn i et bordben? Anonymous poster hash: d515d...3f2 Smerten som var verst var kanskje å ligge spm en reke midt i en rie. og stikket... Men herlighet, det var ikke så vondt som å føde Ok.. Men et stikk er et stikk, har sett for meg at man kjenner nåla hele veien inn, som jeg gjør hvis jeg får satt andre sprøyter. Hender jeg kjenner sprøyta ødelegge huden og vevet, som å få et brennende grillspyd inn der eller noe Men godt at det ikke var rett ang epidural Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #19 Skrevet 19. april 2015 Fikk spinalbedøvelse pga hastekeisersnitt. Var ikke vondt, men klarte ikke ligge helt stille pga kontinuerlige pressrier (og jeg var helt helt utslitt etter 18 timer uten riepause), så det var to sykepleiere som lå delvis oppå meg. Selve stikket husker jeg ikke. Men så forsvant all smerte på et sekund. Gud det var magisk! Fikk epidural tidligere i forløpet, men den kom for seint (fikk pressrier umiddelbart etterpå, og den tok ikke de). Merket ikke stikket, kjente kun at han kløp meg litt i huden. Jeg synes at blodsukkermålinger er vesentlig vondere. Anonymous poster hash: cd253...e2f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #20 Skrevet 19. april 2015 Nå har jeg bare erfaring fra spinal. Gruet meg fælt da jeg syns nåler er både vondt og ekkelt. Men det gikk kjempefint. Det var vondere med kulepennen legen brukte til å markere stikkstedet, enn selve stikket.Anonymous poster hash: 45894...8b3 Puh... Men man får vel bedøvelse først? Gjør dét vondt? (Min erfaring med bedøvelse er dårlig, har fått i foten, tåa, lysken og knehasen og det var så INNI GRANSKAUEN VONDT! Mye verre enn et vepsestikk) Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #21 Skrevet 19. april 2015 Legen som skulle sette den var sur og gretten å var overhodet ikke forståelsefull mot meg. Han gjorde seg klar for å sette sprøyten men så fikk jeg en rie som var så vond at jeg klarte ikke å sitte helt rolig. Da sier at surt til meg at visst jeg ikke klarer å sitte i ro denne gangen heller så får jeg ingen epidural. Jeg ble livredd for å ikke få den så jeg konsenterte meg 110% om å sitte helt rolig så jeg kjente faktisk ingenting. Anonymous poster hash: cd4f9...503
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #22 Skrevet 19. april 2015 Nå har jeg bare erfaring fra spinal. Gruet meg fælt da jeg syns nåler er både vondt og ekkelt. Men det gikk kjempefint. Det var vondere med kulepennen legen brukte til å markere stikkstedet, enn selve stikket.Anonymous poster hash: 45894...8b3 Puh... Men man får vel bedøvelse først? Gjør dét vondt? (Min erfaring med bedøvelse er dårlig, har fått i foten, tåa, lysken og knehasen og det var så INNI GRANSKAUEN VONDT! Mye verre enn et vepsestikk) Anonymous poster hash: d515d...3f2 Ingen bedøvelse først. Og det var det strengt tatt ikke behov for heller. Og det kommer fra hun som synes både blodprøver og veneflon er vondt. Anonymous poster hash: 45894...8b3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #23 Skrevet 19. april 2015 Legen som skulle sette den var sur og gretten å var overhodet ikke forståelsefull mot meg.Han gjorde seg klar for å sette sprøyten men så fikk jeg en rie som var så vond at jeg klarte ikke å sitte helt rolig.Da sier at surt til meg at visst jeg ikke klarer å sitte i ro denne gangen heller så får jeg ingen epidural.Jeg ble livredd for å ikke få den så jeg konsenterte meg 110% om å sitte helt rolig så jeg kjente faktisk ingenting. Anonymous poster hash: cd4f9...503 Flink som klarte å sitte i ro, da! Jeg stod og vugget store deler av fødselen Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #24 Skrevet 19. april 2015 Nå har jeg bare erfaring fra spinal. Gruet meg fælt da jeg syns nåler er både vondt og ekkelt. Men det gikk kjempefint. Det var vondere med kulepennen legen brukte til å markere stikkstedet, enn selve stikket.Anonymous poster hash: 45894...8b3 Puh... Men man får vel bedøvelse først? Gjør dét vondt?(Min erfaring med bedøvelse er dårlig, har fått i foten, tåa, lysken og knehasen og det var så INNI GRANSKAUEN VONDT! Mye verre enn et vepsestikk)Anonymous poster hash: d515d...3f2 Ingen bedøvelse først. Og det var det strengt tatt ikke behov for heller. Og det kommer fra hun som synes både blodprøver og veneflon er vondt. Anonymous poster hash: 45894...8b3 Ok Anonymous poster hash: d515d...3f2
Anonym bruker Skrevet 19. april 2015 #25 Skrevet 19. april 2015 Det vil jo være veldig individuelt hvor vondt det gjør. Det er jo "bare et stikk", men dersom det er vanskelig å treffe, eller man treffer en nerve kan det jo gjøre veldig vondt. Forstår ikke spm da hi? Tror vel neppe denne kortvarige smerten kan måle seg med de riene som gjorde at man bad om den?? Anonymous poster hash: bf0c3...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå