Krumelur Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #426 Del Skrevet 17. juni 2015 Da har jeg vært til sjekk på sykehuset. Vet ikke helt hva jeg skal si. Babyen er liten, og ligger nå på 5 percentilen. Skal tilbake på mandag for å se om han har vokst, hvis ikke er det vel å vurdere igangsetting. Han ser ut til å ha det bra forleløpig, ctg var fin og god blodgjennomstrømning i navlestrengen. Blodtrykket er i grenseland, så skal inn til fastlegen på fredag for å kontrollere det og urin. Hadde mindre protein i urinen i dag da. Men må innrømme at jeg blir litt bekymra, skal være glad når han er ute. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Me2u Skrevet 17. juni 2015 #427 Del Skrevet 17. juni 2015 Da har jeg vært til sjekk på sykehuset. Vet ikke helt hva jeg skal si. Babyen er liten, og ligger nå på 5 percentilen. Skal tilbake på mandag for å se om han har vokst, hvis ikke er det vel å vurdere igangsetting. Han ser ut til å ha det bra forleløpig, ctg var fin og god blodgjennomstrømning i navlestrengen. Blodtrykket er i grenseland, så skal inn til fastlegen på fredag for å kontrollere det og urin. Hadde mindre protein i urinen i dag da. Men må innrømme at jeg blir litt bekymra, skal være glad når han er ute. Det var ikke artige nyheter, men i det minste vet du nøyaktig status og føden er forberedt på å få baby ut ved første tegn om det trengs ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cue Skrevet 17. juni 2015 #428 Del Skrevet 17. juni 2015 Kjedelig Kurmelur. Men som Me2u sier så har de i allefall kontroll på babyen nå. Håper det stabiliserer seg i løpet av helgen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
medfram Skrevet 17. juni 2015 #429 Del Skrevet 17. juni 2015 Synes også det er veldig rart, spesielt når det er første barnet også.. Får bare lete frem nummeret til føden og ta kontakt der hvis det skjer noe 😊 Ikke noe hyggelig å høre at han ligger under Krumelur, men veldig bra du får god oppfølging! Lurer på om min også kanskje kan være litt liten, han driver å snur å vender på seg hele tiden og ligger for det meste rett på tvers - det burde vel begynne å bli rimelig trangt der inne nå? Tenk at vi snart er i mål, hele gjengen! Helt utrolig ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellellon Skrevet 17. juni 2015 #430 Del Skrevet 17. juni 2015 Det var tråkigt Krumelur, en fint att du får god oppfölging! Tillegg til mitt inlegg tiligere, jag har gått lite oftare än vanligt pga bekkenlösning m. sykemelding så man skall nokk ikke gå 2 ggr/måneden så tidligt som jag gjort det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 17. juni 2015 #431 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 17. juni 2015 #432 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Synes også det er veldig rart, spesielt når det er første barnet også.. Får bare lete frem nummeret til føden og ta kontakt der hvis det skjer noe 😊 Ikke noe hyggelig å høre at han ligger under Krumelur, men veldig bra du får god oppfølging! Lurer på om min også kanskje kan være litt liten, han driver å snur å vender på seg hele tiden og ligger for det meste rett på tvers - det burde vel begynne å bli rimelig trangt der inne nå? Tenk at vi snart er i mål, hele gjengen! Helt utrolig ❤️Ja, rart å tenke på - føles som om jeg har gått gravid en evighet. Jeg syntes du har vært på få kontroller, ihvertfall i forhold til meg. Jeg har vært hos jordmor 3 ganger + 3 ganger hos lege. Så har jeg vært på ultralyd i uke 12 ( pga alder), 17 ( oul) og 36 ( lavt symfyse mål). Itilegg har jeg vært med i ett stork prosjekt gjennom riksen og det var da ultralyd i uke 30 og 36. Så jeg har kanskje vært på litt i overkant mye kontroller, men føles trygt for en førstegangs mamma. Endret 17. juni 2015 av Oslojente39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147268972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #433 Del Skrevet 17. juni 2015 (endret) Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Endret 17. juni 2015 av Krumelur Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #434 Del Skrevet 17. juni 2015 Synes også det er veldig rart, spesielt når det er første barnet også.. Får bare lete frem nummeret til føden og ta kontakt der hvis det skjer noe 😊 Ikke noe hyggelig å høre at han ligger under Krumelur, men veldig bra du får god oppfølging! Lurer på om min også kanskje kan være litt liten, han driver å snur å vender på seg hele tiden og ligger for det meste rett på tvers - det burde vel begynne å bli rimelig trangt der inne nå? Tenk at vi snart er i mål, hele gjengen! Helt utrolig ❤️Ja, rart å tenke på - føles som om jeg har gått gravid en evighet. Jeg syntes du har vært på få kontroller, ihvertfall i forhold til meg. Jeg har vært hos jordmor 3 ganger + 3 ganger hos lege. Så har jeg vært på ultralyd i uke 12 ( pga alder), 17 ( oul) og 36 ( lavt symfyse mål). Itilegg har jeg vært med i ett stork prosjekt gjennom riksen og det var da ultralyd i uke 30 og 36. Så jeg har kanskje vært på litt i overkant mye kontroller, men føles trygt for en førstegangs mamma. Vært på en haug med kontroller jeg og.De vanlige i følge "boka" hos fastlegen , pluss et par ekstra for å få sykemelding. 4 kontroller på Riksen for å sjekke vekst. 4 tidlig ul fra uke 6-12 pga mange tidligere aborter. Også Oul såklart. Takka nei til å bli med på det Stork-prosjektet for å si det sånn :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 17. juni 2015 #435 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #436 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Me2u Skrevet 17. juni 2015 #437 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da. Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #438 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da. Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Mandag Skal bare til fastlegen og kontrollere blodtrykk på fredag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Me2u Skrevet 17. juni 2015 #439 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige. Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da. Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Mandag Skal bare til fastlegen og kontrollere blodtrykk på fredag. Mandag da Krysser alt xxxxxxxxxxx ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 17. juni 2015 #440 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige.Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da.Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 17. juni 2015 #441 Del Skrevet 17. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige.Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da.Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147269895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 18. juni 2015 #442 Del Skrevet 18. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen? Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige.Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn. Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da.Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Kan det være gress eller salix? Jeg merker det godt, selv om d visstnok skal være beskjeden spredning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147270478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 18. juni 2015 #443 Del Skrevet 18. juni 2015 Lykke til Kurmelur, håper alt står bra til med den lille og at du blir kvitt hodepinen. Kjenner til dette med flytting Oslojente. Alt er i pappesker her også, litt stressende. Særlig når en stadig må stue vekk babyting for privatvisninger. Blir bra til slutt da. Tar dere over det nye 1/7? Åj, da flytter nok dere før oss. Vi overtar ikke før 15. august - så det er en stund til. Men siden jeg flytta inn til kjæresten min sin leilighet står det endel store møbler ( kommode, bokhylle, skap mm) som ikke kan stå her på visning, for da virker leiligheten enda mindre. Bodene var fulle så vi kunne ikke sette inn mer der, men nå har vi fått leie en bod av en nabo - så da blir det mye lettere å gjøre klart til visning. Liker å være ute i god tid og det ser ut som om når babyen kommer har vi fått pakket ned mye. Når flytter dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147270511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #444 Del Skrevet 18. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige.Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn.Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da.Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Kan det være gress eller salix? Jeg merker det godt, selv om d visstnok skal være beskjeden spredning. Ja kanskje det er det? Tenkte at det ikke gikk an siden som du sier det er beskjeden spredning, men nyser og er potte tett nå, i tillegg til at det klør litt på øynene. Er forkjøla i tillegg men det kjennes ut som allergi det jeg har hatt siden i går. Får se om jeg drar og henter ut den resepten på allergitabletter, jeg er så sliten nå at jeg orker ikke dette på toppen. Finner jo fort ut om de funker, gjør de ikke er det jo bare å kutte ut. Glad jeg slipper å styre med flytting nå! Holder på å sette opp ny innredning på badet, det er ikke noen enorm jobb og samboeren gjør det meste, men det å ha så mye rot over alt er pes! Har ikke tørketrommel hjemme, men det finnes i vaskekjelleren, så i dag skulle jeg ned og vaske babydynene etter storebror, også var trommelen i ustand... Må jo ha tørketrommel for å vaske dun. Ble plutselig stressa, tenk hvis jeg må settes i gang neste uke også får de ikke fiksa den før det! Mange store problemer her i verden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147270629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 18. juni 2015 #445 Del Skrevet 18. juni 2015 Håper han vokser de neste dagene, krumelur. Det er godt du snart skal tilbake, det kan se ut som det blir fødsel snart på deg. Tror det skjer noe snart her også ( eller håper det), har så mye kynnere om dagen at det er slitsomt. I morgen blir det hvile hjemme dag. Hva betyr egentlig 5 på percentilen?Det er en av de nederste strekene på den vekstkurven . Det betyr vel at bare 5 % fostrene er mindre enn han, eller at han er større enn de 5 % minste på en måte. Ligger de på 50 percentilen er de gjennomsnittlige.Ja, stemmer det. Min lå jo på 50 % av percentilen lenge, men så gikk det litt nedover. Jeg skal på ultralyd fredag om en uke, da skal de avgjøre om de setter igang fødselen pga av alder og svangersksps diabetes. Så i løpet av kort tid kan vi begge ha født våre barn.Spennende! Venninna mi ble igangsatt på termindatoen pga svangerskapsdiabetes, hun er yngre enn deg. Men det varierer vel litt fra sykehus til sykehus. På en måte er jeg bare hypp på å få han ut, er så slitsomt å gå sånn og bekymre seg, i tillegg til at jeg bare generelt er sliten nå. På den annen side er det jo best om han får vokst seg litt større, er så mye styr i starten når de er så små. Det kjennes heldigvis ut som om hodepinen er på retur, den er ikke like skjærende lengre. Men har hatt et eller annet allergianfall her i ettermiddag, hovna opp på øynene og nesa renner som besatt, i tillegg til at jeg nyser i ett kjør..Er forkjøla men dette tok helt av, skjønner ikke hva det var. Har roa seg litt nå da.Ja, man vil jo at de skal bakes lengst mulig så de er best mulig rustet når de kommer ut, mens det minste så kan du hele tiden se og følge med på dem når de er ute. Men satser på at du får noen goden nyheter til fredag Kan det være gress eller salix? Jeg merker det godt, selv om d visstnok skal være beskjeden spredning. Ja kanskje det er det? Tenkte at det ikke gikk an siden som du sier det er beskjeden spredning, men nyser og er potte tett nå, i tillegg til at det klør litt på øynene. Er forkjøla i tillegg men det kjennes ut som allergi det jeg har hatt siden i går. Får se om jeg drar og henter ut den resepten på allergitabletter, jeg er så sliten nå at jeg orker ikke dette på toppen. Finner jo fort ut om de funker, gjør de ikke er det jo bare å kutte ut. Glad jeg slipper å styre med flytting nå! Holder på å sette opp ny innredning på badet, det er ikke noen enorm jobb og samboeren gjør det meste, men det å ha så mye rot over alt er pes! Har ikke tørketrommel hjemme, men det finnes i vaskekjelleren, så i dag skulle jeg ned og vaske babydynene etter storebror, også var trommelen i ustand... Må jo ha tørketrommel for å vaske dun. Ble plutselig stressa, tenk hvis jeg må settes i gang neste uke også får de ikke fiksa den før det! Mange store problemer her i verden He he, når man er sliten blir små ting store problemer, ihvertfall for meg😀. Merker at jeg også begynner å bli lei og sliten nå, gleder meg til kunne sove ordentlig og plukke opp ting uten problemer. Jeg har aldri før vært så klønete, mister alt på gulvet. Og hukommelsen! Før hadde jeg elefant hukommelse, nå skriver jeg lister fordi jeg glemmer så lett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147270717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsch83 Skrevet 18. juni 2015 #446 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg sliter med humøret om dagen... Syntes samboer er egoistisk og tenker lite over ting... Faen altså! Her har jeg slitt i ukesvis med vondt bekken,halsbrann og dårlig søvn. Men han løfter ikke en finger hjemme her annet enn når han merker jeg blir sur og "tar" i et tak. Har en aktiv 2 åring også som krever sitt. Middag vet han vel ikke hva er... Skal han finne på noe en sjelden gang er det pølse i brød,kyllingfillet og ris(uten noe grønt eller saus) ostesmørbrød osv. HALLO... Når jeg har sagt at både jeg og vårt barn trenger å spise sunt,er det da nødvendig??? Ikke setter han oppvaska inn i maskin en gang. Middgen står gjerne på bordet til dagen etter. Jeg tar det ikke av prinsipp,men kjenner dette tærer virkelig på krefter og alt jeg har igjen. Gråter og er frustrert rimelig ofte.... Det værste er at han har ikke alltid vært sånn. Og han har gjort ting ute og i garasjen,men akkurat som han ikke skjønner at det er tungt for meg nå(tro meg jeg har klaget) så han mener vel at jeg skal ordne inne og at han gjør mer enn nok ute... Pluss alg vi skal ha klart før babyen kommer...ingen megakrise,men dog deilig å blitt ferdig med det. Ser ikke ut som han tenker på det. Er bare uke 35 så litt tid igjen har vi. Kjenner jeg gruer meg mye til å bli tobarnsmor nå,når jeg ser hvor lite han bryr seg innimellom. Måtte bare få ut litt frustrasjon.... Ønsker ikke å krangle med han heller,og er sikkert en del hormoner som styrer følelser. Blæhhh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147271828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #447 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg sliter med humøret om dagen... Syntes samboer er egoistisk og tenker lite over ting... Faen altså! Her har jeg slitt i ukesvis med vondt bekken,halsbrann og dårlig søvn. Men han løfter ikke en finger hjemme her annet enn når han merker jeg blir sur og "tar" i et tak. Har en aktiv 2 åring også som krever sitt. Middag vet han vel ikke hva er... Skal han finne på noe en sjelden gang er det pølse i brød,kyllingfillet og ris(uten noe grønt eller saus) ostesmørbrød osv. HALLO... Når jeg har sagt at både jeg og vårt barn trenger å spise sunt,er det da nødvendig??? Ikke setter han oppvaska inn i maskin en gang. Middgen står gjerne på bordet til dagen etter. Jeg tar det ikke av prinsipp,men kjenner dette tærer virkelig på krefter og alt jeg har igjen. Gråter og er frustrert rimelig ofte.... Det værste er at han har ikke alltid vært sånn. Og han har gjort ting ute og i garasjen,men akkurat som han ikke skjønner at det er tungt for meg nå(tro meg jeg har klaget) så han mener vel at jeg skal ordne inne og at han gjør mer enn nok ute... Pluss alg vi skal ha klart før babyen kommer...ingen megakrise,men dog deilig å blitt ferdig med det. Ser ikke ut som han tenker på det. Er bare uke 35 så litt tid igjen har vi. Kjenner jeg gruer meg mye til å bli tobarnsmor nå,når jeg ser hvor lite han bryr seg innimellom. Måtte bare få ut litt frustrasjon.... Ønsker ikke å krangle med han heller,og er sikkert en del hormoner som styrer følelser. Blæhhh Huff stakkars deg! Skjønner godt at du blir frustrert. Her prøver jeg å ta unna litt hver dag, men mye faller på mannen selv om han jobber. Jeg lager middag, og leverer og henter i barnehagen, og vasker klær. Det er stort sett det. Er så sliten, og har fått beskjed av legen om å ta det med ro pga lav fostervekst og høyt blodtrykk. Det er kjempeslitsomt nå på slutten, og særlig med unge fra før. Min er et år eldre så han greier jo litt mer selv, men han er temmelig viljesterk og mor har ikke så mye tålmodighet. Stakkar han vil jo at vi skal gå ut å leke men jeg orker nesten ingenting. Har du forklart at han må dra litt mer av lasset nå på slutten, kanskje han ikke skjønner det av seg selv? Men du har sikkert det. Har ikke så mange gode råd, men du får min fulle medfølelse iallfall!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147271906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsch83 Skrevet 18. juni 2015 #448 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg sliter med humøret om dagen... Syntes samboer er egoistisk og tenker lite over ting... Faen altså! Her har jeg slitt i ukesvis med vondt bekken,halsbrann og dårlig søvn. Men han løfter ikke en finger hjemme her annet enn når han merker jeg blir sur og "tar" i et tak. Har en aktiv 2 åring også som krever sitt. Middag vet han vel ikke hva er... Skal han finne på noe en sjelden gang er det pølse i brød,kyllingfillet og ris(uten noe grønt eller saus) ostesmørbrød osv. HALLO... Når jeg har sagt at både jeg og vårt barn trenger å spise sunt,er det da nødvendig??? Ikke setter han oppvaska inn i maskin en gang. Middgen står gjerne på bordet til dagen etter. Jeg tar det ikke av prinsipp,men kjenner dette tærer virkelig på krefter og alt jeg har igjen. Gråter og er frustrert rimelig ofte.... Det værste er at han har ikke alltid vært sånn. Og han har gjort ting ute og i garasjen,men akkurat som han ikke skjønner at det er tungt for meg nå(tro meg jeg har klaget) så han mener vel at jeg skal ordne inne og at han gjør mer enn nok ute... Pluss alg vi skal ha klart før babyen kommer...ingen megakrise,men dog deilig å blitt ferdig med det. Ser ikke ut som han tenker på det. Er bare uke 35 så litt tid igjen har vi. Kjenner jeg gruer meg mye til å bli tobarnsmor nå,når jeg ser hvor lite han bryr seg innimellom. Måtte bare få ut litt frustrasjon.... Ønsker ikke å krangle med han heller,og er sikkert en del hormoner som styrer følelser. Blæhhh Huff stakkars deg! Skjønner godt at du blir frustrert. Her prøver jeg å ta unna litt hver dag, men mye faller på mannen selv om han jobber. Jeg lager middag, og leverer og henter i barnehagen, og vasker klær. Det er stort sett det. Er så sliten, og har fått beskjed av legen om å ta det med ro pga lav fostervekst og høyt blodtrykk. Det er kjempeslitsomt nå på slutten, og særlig med unge fra før. Min er et år eldre så han greier jo litt mer selv, men han er temmelig viljesterk og mor har ikke så mye tålmodighet. Stakkar han vil jo at vi skal gå ut å leke men jeg orker nesten ingenting. Har du forklart at han må dra litt mer av lasset nå på slutten, kanskje han ikke skjønner det av seg selv? Men du har sikkert det. Har ikke så mange gode råd, men du får min fulle medfølelse iallfall!! Takk for medfølelse...det må han da skjønne spør du meg... Han spør ikke hvordan det går en gang. Akkurat som forholdet plutselig tok en uventet vending. Han blir sur for ingenting dersom jeg sier noe. Min jobber også,men jobber turnus så mye fri også... På kvelden sitter han bare på nett... Håper seriøst jeg klarer å si i fra på en pen måte å ikke eksploderer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147271933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darling83 Skrevet 19. juni 2015 #449 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg eksploderte så det ljomet i vegger og tak igår.. Tror all frustrasjon, søvnmangel og kynnere og andre vondter bare har bygd seg opp til en atombombe som var helt uungåelig.. Heldigvis kjenner han meg så godt at da jeg var 'ferdig og flau' og ikke helt visste hvordan jeg skulle be om unnskyldning, kom han bare inn på soverommet og la seg inntil meg og holdt rundt meg.. Hardt og lenge.. De hormonene løper nok litt av med meg nå på slutten, i tillegg til å være dausliten... Hadde vært temmelig velkomment med fødsel snart, men har omtrent gitt opp det der, han kommer når han kommer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147272330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oslojente39 Skrevet 19. juni 2015 #450 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Hmm, kan kjenne meg igjen i å bli fort sinna. Kjæresten min er kjempeflink til å gjøre både husarbeid og alt rundt flyttingen. Men da han begynte å sette kasser i boden i går og klarte å ta en kasse som ikke var helt ferdig - fikk han høre det stakkars. Senere så vi komiserien Kongsvik på tv og den ene karakteren er rimelig nebbete og da sa jeg: håper jeg ikke blir sånn! Han syntes nok jeg er litt sånn innimellom, selv om han sier at det har gått overraskende bra. Jeg tror dere som har 1 barn hjemme fra før har det mye tøffere enn oss førstegangsfødende! Skjønner godt frustrasjon hvis mannen ikke bidrar, har endel venninner som opplever at de trekker seg unna ( data, går ut på byen). Tror de har vanskelig for å sette ord på det de opplever og da kan det være lettere å trekke seg unna. Lurer på om det er derfor kjæresten min er så opptatt av kjellerstua i den nye leiligheten😝, han drømmer om treningsmanualer, stor tv og eget bad der nede☺️☺️ Endret 19. juni 2015 av Oslojente39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144210518-julibabyer-2015/page/18/#findComment-147272465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå