Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt ekstreme anfall, men noen ganger kan det ryke en sikring eller to :P

 

Som at bordet vårt er litt vinglete så man kan ikke skjære kjøtt på tallerkenen som en villmann, men forsiktig ellers så rister hele bordet og med fulle vannglass så renner det over. Dette vet han og jeg har nevnt det før, men når en mann er sulten......haha, jeg bare: Ja, men så skjær kjøtt som normale mennesker da mann!!!! :P Og så må vi tørke opp og så er det glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre det er fler... Vi går inn i en helg uten å prate med hverandre vi da... Det artige er at han hele tiden har sagt at det viktigste i et forhold er kommunikasjon. Ja,er helt enig,men er jeg som må begynne å kommunisere hver gang. Han blir bare sur og finner på noe annet.. Nå får han komme når han har tid og vilje til å prate med meg. Heldigvis klarer vi oss på normalt plan ovenfor sønnen vår... Han skal få lov å slippe å oppleve mamma og pappa krangle eller diskutere. 😜 det går seg nok til.. Bare merker vi er i en ond sirkel akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til, Marcsh83! Det er slitsomt med sånne frustrasjoner på toppen nå. Min er flink til å ta i et tak, men jeg synes kanskje han kunne ha interessert seg litt for svangerskapet. Kommer aldri og kjenner på magen eller noe sånt. Men han er en veldig flink pappa for gutten vår, og det er nå det som er viktigst.

 

Ja er mer slitsomt denne gangen, som man har en fra før, Oslojente. Men det verste er liksom den dårlige samvittigheten. Lille gutten min er jo en typisk treåring, nysgjerrig, har mye energi, vil klare alt selv og sta som et esel. Men jeg har jo verken energi eller tålmodighet, og får så dårlig samvittighet for den korte lunta. Det er ikke det at jeg kjefter og smeller, men har liksom ikke tålmodighet til å la han leve ut alle disse sidene. I tillegg er jeg ikke akkurat så flink til å leke med han for tida. Heldigvis er faren litt mer med der.

 

Vært hos legen og kontrollert blodtrykk og urin. Blodtrykket ligger fortsatt litt høyt, men det har ikke blitt verre. Urinen var fri for protein, og det er jo bra. Så da er det bare å vente på kontroll på mandag, men fikk beskjed om å ha lav terskel for å ta kontakt med føden hvis jeg følte at det var noe.

 

Sitter igjen og venter på han rørleggeren, skulle vært her for en halvtime siden! Utrolig lite punktlig, for å si det sånn. Skal på avslutningslunsj med jobben om tre kvarter, så han bør dukke opp snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skönt att höra att alla verkar ha "problem" med humöret. Jag har en man som tror att det är söppel som skall ut och oppvaskmaskin som skall tömmes - that's it. Igår kom hans föräldrar på besök och han var borta hos en vän hela dagen. Kom hem en tima för de kommer och jag hade inte stövsugit, tagit bad eller något. Han blev lite stressad då! Men det var fint att han bara tog det för han insåg nog att det var dumt att vara borta hela dagen och tro att jag ska ta allt.

 

Bekkenlösning, sover ikke... föler meg så "tjurig" men det går liksom inte å endre på... Allt han gör är egentligen feil mener jeg :D

Fast han lagar i alla fall mat. Synd bara att han lagar mat med ALLA redskap i köket och sen inte klarar av att plocka av bordet och ta oppvask (jag har skikkelig svårt å sette in i maskin og ta oppvask, får så vont da)... Alltid har man något att klaga på ;)

 

Jag känner att jag helst vill vara ifred, men samtidigt känner jag mig så ensam! Han er på magen hela tiden, og på utsidan har jag ingen känsel, så det blir også irriterande att han är på den hela tiden.

 

Men nå leser jag dette og det höres ju helt jävligt ut for honom... tur det er få uker igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 helt tydelig at vi er "mange" og da trøster vi oss med at det går over snart! Har det på helt samme måte som dere bellellon og krumelur...

 

så fint at urinen var fin krumelur. Håper det går bra☺️

Håndtværkerer er kjedelig å vente på gitt.. Og ikea folk. Er der mellom 08-16 ringer en halvtime før😱 mye man får planlagt da gitt 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også kjæresten min også koser litt lite med magen, må minne ham om å hilse på sønnen sin. Jeg spurte ham: " gleder du deg mest til å flytte ( vet han gleder seg veldig til det) eller få en sønn?". Han svarte korrekt, men da jeg begynte å le tilstod han at han gleder seg mest til å flytte. Jeg blir ikke snurt for det, vet at mange menn opplever det annerledes å få få barn enn for oss kvinner. En kveld sa han plutselig: " du må ikke glemme MEG da". Akkurat det tror jeg mange menn er bekymret for, at vi skal glemme å være kjæreste også. Håper jeg klarer balansen😊😳!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes også kjæresten min også koser litt lite med magen, må minne ham om å hilse på sønnen sin. Jeg spurte ham: " gleder du deg mest til å flytte ( vet han gleder seg veldig til det) eller få en sønn?". Han svarte korrekt, men da jeg begynte å le tilstod han at han gleder seg mest til å flytte. Jeg blir ikke snurt for det, vet at mange menn opplever det annerledes å få få barn enn for oss kvinner. En kveld sa han plutselig: " du må ikke glemme MEG da". Akkurat det tror jeg mange menn er bekymret for, at vi skal glemme å være kjæreste også. Håper jeg klarer balansen!

Hehehe... ja, jag tror også det er enklare for kvinnan å skjönne fordi det er vår kropp. Vi googlar besvär og hva som skall skje etc. Mennen de tar det nok lite som det kommer ... I hvert fall min man :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er litt vanskelig for mannfolka å forholde seg til det hele før ungen fysisk er der, mens vi går og kjenner på alt hele tiden. I tillegg er det mange av gutta som føler seg overflødige i starten med babyen , fordi den er så utrolig avhengig av mor. De trør som regel litt mer til når den begynner å bli litt mer menneske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser jo at samboeren min er skikkelig hønefar ovenfor datteren sin på 9 år når hun er på besøk. Da maser han på at hun må spise mer, leser bøker på senga og planlegger aktiviteter. Så jeg tror det er sant som dere sier at mannen finner mer din rolle når barnet er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg syntes også kjæresten min også koser litt lite med magen, må minne ham om å hilse på sønnen sin. Jeg spurte ham: " gleder du deg mest til å flytte ( vet han gleder seg veldig til det) eller få en sønn?". Han svarte korrekt, men da jeg begynte å le tilstod han at han gleder seg mest til å flytte. Jeg blir ikke snurt for det, vet at mange menn opplever det annerledes å få få barn enn for oss kvinner. En kveld sa han plutselig: " du må ikke glemme MEG da". Akkurat det tror jeg mange menn er bekymret for, at vi skal glemme å være kjæreste også. Håper jeg klarer balansen!

Hehehe... ja, jag tror også det er enklare for kvinnan å skjönne fordi det er vår kropp. Vi googlar besvär og hva som skall skje etc. Mennen de tar det nok lite som det kommer ... I hvert fall min man :P

Min samboeren har ihvetfall ikke googlet eller lest en bok om svangerskapet😊. Men han har kjøpt familiebil, lett etter barnevogn på nett og lett etter rekkehus som passer til en småbarns familie. Setter pris på det😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg syntes også kjæresten min også koser litt lite med magen, må minne ham om å hilse på sønnen sin. Jeg spurte ham: " gleder du deg mest til å flytte ( vet han gleder seg veldig til det) eller få en sønn?". Han svarte korrekt, men da jeg begynte å le tilstod han at han gleder seg mest til å flytte. Jeg blir ikke snurt for det, vet at mange menn opplever det annerledes å få få barn enn for oss kvinner. En kveld sa han plutselig: " du må ikke glemme MEG da". Akkurat det tror jeg mange menn er bekymret for, at vi skal glemme å være kjæreste også. Håper jeg klarer balansen!

Hehehe... ja, jag tror også det er enklare for kvinnan å skjönne fordi det er vår kropp. Vi googlar besvär og hva som skall skje etc. Mennen de tar det nok lite som det kommer ... I hvert fall min man :P

Min samboeren har ihvetfall ikke googlet eller lest en bok om svangerskapet. Men han har kjøpt familiebil, lett etter barnevogn på nett og lett etter rekkehus som passer til en småbarns familie. Setter pris på det

 

He he ja det er samme her. Jeg sa det til han her om dagen, kanskje du burde lese litt om fødselen så du er litt forberedt, det er jo en stund siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig å høre det er fler som har det som hos oss.. Han er kjempeflink til å kose med magen, men tror ikke han har lest en linje ang fødsel- avogtil kommer det spørsmål som: hvor lenge kan du klare å knipe før du må presse da? (Han jobbet på andre siden av landet for inntil en uke siden og var nok bekymret for å ikke rekke det..) i tillegg oppdaget jeg at han gikk rundt og hadde en innbilning om at det var selve vagina som skulle åpnes til ti cm.. Haha, er det mulig.. Jeg har jo barn fra før, men han vet virkelig ikke helt hva som venter han altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte humre litt da jeg ser at mange skriver på Facebook at barna endelig er ferdig på barneskolen - min har ikke begynt i bhg engang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte humre litt da jeg ser at mange skriver på Facebook at barna endelig er ferdig på barneskolen - min har ikke begynt i bhg engang!!!!

Nei, din har ikke begynt med pupp engang :D Har det sånn sjøl, mange som har store unger! Jeg var nesten 34 da jeg fikk førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt jeg var kjempe irritert på mannen da han var mest opptatt av mobilen når han kom hjem etter jobb når guttungen var baby. Men sånn rundt pappaperm og gå stadiet løsnet det veldig og han er veldig flink med han. Så denne gangen gidder jeg ikke henge meg opp i det😋 men samtidig må jeg også få litt alene tid med guttungen,så da må han bare 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner godt til at hormonene løper løpsk. Kan henge meg opp i småting og bli kjempesint. Stakkars samboer.. Heldigvis tar han det med fatning og jeg må innrømme at han skjemmer meg bort. Han tar alt av husarbeid, totalrenoverer huset, elsker å være sammen med ettåringen og gjør alt han kan for å gjøre hverdagen lettere for meg og den lille i magen. Han er verdt sin vekt i gull!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lykke til Kurmelur, håper alt står bra til med den lille og at du blir kvitt hodepinen.

 

Kjenner til dette med flytting Oslojente. Alt er i pappesker her også, litt stressende. Særlig når en stadig må stue vekk babyting for privatvisninger. Blir bra til slutt da. Tar dere over det nye 1/7?

Åj, da flytter nok dere før oss. Vi overtar ikke før 15. august - så det er en stund til. Men siden jeg flytta inn til kjæresten min sin leilighet står det endel store møbler ( kommode, bokhylle, skap mm) som ikke kan stå her på visning, for da virker leiligheten enda mindre. Bodene var fulle så vi kunne ikke sette inn mer der, men nå har vi fått leie en bod av en nabo - så da blir det mye lettere å gjøre klart til visning. Liker å være ute i god tid og det ser ut som om når babyen kommer har vi fått pakket ned mye. Når flytter dere?

 

 

 

Stress dette med flytting, og ikke minst visning. Må jo rydde ut en del inkl lagringsmøbler og slik. Likvel må jo sofa, seng og slikt bli for at det ikke skal se tomt ut. VI flytter nok ikke før i slutten av juli. Blir litt frustert over at oppussingen i det nye huset går så sakte...

 

Våknet av skikkelig vonde maserier i natt. Ble liggende våken å vri meg med skikkelige ubehagelige og regelmessige maserier i 2 timer før de ga seg. Enda en gang forsvant de like fort som de kom. Den eneste forskjellen på rundene er at det stadig blir mer smertefult. Så da må det vel snart skje noe, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner godt til at hormonene løper løpsk. Kan henge meg opp i småting og bli kjempesint. Stakkars samboer.. Heldigvis tar han det med fatning og jeg må innrømme at han skjemmer meg bort. Han tar alt av husarbeid, totalrenoverer huset, elsker å være sammen med ettåringen og gjør alt han kan for å gjøre hverdagen lettere for meg og den lille i magen. Han er verdt sin vekt i gull!!

 

Har også en mann som er verdt sin vekt i gull. Det eneste negative med min er at han sitter oppe og leser om babyer/fødlser til langt på natt. Han kommer til å sovne når vi endelig kommer oss på føden, og da kommer jeg til å bli sint.... Skal prøve å ikke bli frustrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Huff, kjenner godt til at hormonene løper løpsk. Kan henge meg opp i småting og bli kjempesint. Stakkars samboer.. Heldigvis tar han det med fatning og jeg må innrømme at han skjemmer meg bort. Han tar alt av husarbeid, totalrenoverer huset, elsker å være sammen med ettåringen og gjør alt han kan for å gjøre hverdagen lettere for meg og den lille i magen. Han er verdt sin vekt i gull!!

Har også en mann som er verdt sin vekt i gull. Det eneste negative med min er at han sitter oppe og leser om babyer/fødlser til langt på natt. Han kommer til å sovne når vi endelig kommer oss på føden, og da kommer jeg til å bli sint.... Skal prøve å ikke bli frustrert.

Kan ikke klage på min heller. Nå står han på kjøkkenet og lager nachos til oss:) og før det flytta han og broren møbler ned i boden. Tenkte at jeg må kjøpe en liten fødselsgave til ham😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Lykke til Kurmelur, håper alt står bra til med den lille og at du blir kvitt hodepinen.

 

Kjenner til dette med flytting Oslojente. Alt er i pappesker her også, litt stressende. Særlig når en stadig må stue vekk babyting for privatvisninger. Blir bra til slutt da. Tar dere over det nye 1/7?

Åj, da flytter nok dere før oss. Vi overtar ikke før 15. august - så det er en stund til. Men siden jeg flytta inn til kjæresten min sin leilighet står det endel store møbler ( kommode, bokhylle, skap mm) som ikke kan stå her på visning, for da virker leiligheten enda mindre. Bodene var fulle så vi kunne ikke sette inn mer der, men nå har vi fått leie en bod av en nabo - så da blir det mye lettere å gjøre klart til visning. Liker å være ute i god tid og det ser ut som om når babyen kommer har vi fått pakket ned mye. Når flytter dere?

 

Stress dette med flytting, og ikke minst visning. Må jo rydde ut en del inkl lagringsmøbler og slik. Likvel må jo sofa, seng og slikt bli for at det ikke skal se tomt ut. VI flytter nok ikke før i slutten av juli. Blir litt frustert over at oppussingen i det nye huset går så sakte...

 

Våknet av skikkelig vonde maserier i natt. Ble liggende våken å vri meg med skikkelige ubehagelige og regelmessige maserier i 2 timer før de ga seg. Enda en gang forsvant de like fort som de kom. Den eneste forskjellen på rundene er at det stadig blir mer smertefult. Så da må det vel snart skje noe, eller?

Høres sånn ut, men mine murringer har ikke kommet tilbake😳. Nå har jeg " bare" kynnere og er vanvittig trøtt. Så dere pusser opp også? Vi skal bare slipe gulvet, men det får proffe gjøre. Veggene er hvite, så litt maling og tapetsering skal jeg kose meg med til høsten. Ihvetfall velge ut😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres sånn ut, men mine murringer har ikke kommet tilbake. Nå har jeg " bare" kynnere og er vanvittig trøtt. Så dere pusser opp også? Vi skal bare slipe gulvet, men det får proffe gjøre. Veggene er hvite, så litt maling og tapetsering skal jeg kose meg med til høsten. Ihvetfall velge ut.

 

 

Pusser faktisk opp en del når jeg tenker meg om. Alt av vegger, tak og lister er malt. Soverommene er under renovering, barnerommet er snart ferdig. Skiftet ganske mye elektrisk, fått varmekabler og varmefolie i 1 etg. Nytt gulv i hele 1 etg. Begynner å bli god på å klikke gulv :) 

Gjør alt relativt billig for vi ser ikke for oss å bli der for alltid. Satser derfor på løsninger som øker verdien både for oss og evt senere kjøpere uten å koste skjorten. Vi får heller pusse opp skikkelig senere om vi blir der lenge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Høres sånn ut, men mine murringer har ikke kommet tilbake. Nå har jeg " bare" kynnere og er vanvittig trøtt. Så dere pusser opp også? Vi skal bare slipe gulvet, men det får proffe gjøre. Veggene er hvite, så litt maling og tapetsering skal jeg kose meg med til høsten. Ihvetfall velge ut.

 

Pusser faktisk opp en del når jeg tenker meg om. Alt av vegger, tak og lister er malt. Soverommene er under renovering, barnerommet er snart ferdig. Skiftet ganske mye elektrisk, fått varmekabler og varmefolie i 1 etg. Nytt gulv i hele 1 etg. Begynner å bli god på å klikke gulv :)

Gjør alt relativt billig for vi ser ikke for oss å bli der for alltid. Satser derfor på løsninger som øker verdien både for oss og evt senere kjøpere uten å koste skjorten. Vi får heller pusse opp skikkelig senere om vi blir der lenge.

Åj, mye jobb - blir deilig når alt er klart, da. Gleder meg til å sitte i hagen med morgenkaffen og en baby som sover søtt☺️. Kan jo drømme om det ihvertfall! flytter dere ut av Oslo? Mulig du har sagt det før, men jeg har fått korttidshukommelse😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb, men mye lettere å få gjort før vi flytter inn. Høres fantastisk ut med morgenkaffen i hagen med sovende baby :) Blir helt sikkert slik, etterhvert i allefall :D Det kjipeste med flyttingen her er at vi flytter fra en fantastisk hage til et ugress h.... av dimensjoner. Det får bli prosjekt til neste år eller når det måtte bli tid til drenering. 

Ikke sagt noe om hvor vi bor, liker godt å være anonym :) Men vi flytter ikke fra Oslo. 

 

Fødselsgave til mannen var kanskje på sin plass. Tenkt noe på hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb, men mye lettere å få gjort før vi flytter inn. Høres fantastisk ut med morgenkaffen i hagen med sovende baby :) Blir helt sikkert slik, etterhvert i allefall :D Det kjipeste med flyttingen her er at vi flytter fra en fantastisk hage til et ugress h.... av dimensjoner. Det får bli prosjekt til neste år eller når det måtte bli tid til drenering.

Ikke sagt noe om hvor vi bor, liker godt å være anonym :) Men vi flytter ikke fra Oslo.

 

Fødselsgave til mannen var kanskje på sin plass. Tenkt noe på hva?

Hus i Oslo høres veldig bra ut. Mannen ville ut av byen og det ble litt vel dyrt for oss i oslo. Lurer på om jeg skal kjøpe en klokke til ham. Det vet jeg at han ønsker seg ( må jo være derfor han kom med en gammel klokke og spurte hva jeg syntes om den. Det viste seg at han hadde fått den av eksen😳). Men har ikke peiling på merke, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk slimproppen. Håper det betyr at fødsel nærmer seg! Dere med ett barn fra før, tok det lang tid fra den gikk til dere fødte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...