Gå til innhold

Jeg blir så dum i fylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flørter med alle rundt meg og oppfører meg som en dust overfor mannen min.

Kysser og klår/ blir klådd på av tilfeldige bekjentskaper og gamle kjente. Mannen blir sur, men jeg driter i han der og da.

Dagen etter hater jeg meg selv og har verdens værste fylleangst.

Noen tips bortsett fra at jeg bør ligge unna alkohol?

Anonymous poster hash: be727...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli voksen?

Anonymous poster hash: 25d98...c32

Skrevet

Kanskje ta en liten titt inn i deg sjæl for å prøve å finne ut hvorfor du flørter og tafser på andre når du drikker? Og selvfølgelig det åpenbare; ikke drikke så mye at du havner i den situasjonen.

Skrevet

Enig med nr. 2 - bli voksen!!!

Du tåler ikke alkohol, du mister alle sperrer. Du driter i mannen din, om du sårer ham betyr null niks og nada for deg. At du kanskje setter familien din i fare, det driter du også i.

Du ønsker ikke råd om å ligge unna alkohol.

Vel sorry, men det er det du MÅ gjøre. Når du mister alle sperrer når du drikker så har du et alkoholproblem. Din drikking skaper problemer for de rundt deg, da har du et alkoholproblem om du vil innrømme det eller ikke.

Greier du ikke å modrere drikking slik at du ikke blir full, da har du et alvorlig alkoholproblem, og eneste å gjøre da er å holde deg 100 % unna alkohol.

Bli voksen - innrøm at du har et problem og GJØR noe med det.

Innrøm det for mannen din at du innser at du har et problem med alkohol, at du innser at du må holde deg unna alkohol. Fortell ham at du er lei deg for at du har såret ham i fylla - at du forstår at det ikke er fylla som har skylda - og at du lover å gjøre det du må og håper han vil tilgi deg.

Og greier du ikke kutte ut alkohol, da bør du oppsøke hjelp - legen din er et flott sted å begynne, be om psykologhjelp. Kan være en ide uansett siden du tydeligvis har noen problemer med personlige grenser og behov for oppmerksomhet, samt at du driver bevisst og ødelegger livet ditt.

Anonymous poster hash: 22e02...a7d
Skrevet

Kanskje ta en liten titt inn i deg sjæl for å prøve å finne ut hvorfor du flørter og tafser på andre når du drikker? Og selvfølgelig det åpenbare; ikke drikke så mye at du havner i den situasjonen.

Jeg trenger ikke å drikke så mye hvis stemningen innbyr til det. Jeg klarer bare ikke å styre det.

Hvis jeg drikker veldig mye så går det alltid til helv...., men da husker jeg som regel ikke hvor ille det var. Skjønner det på mannen som er dritsur da

Skrevet

Jeg har hørt om en medisin som gjør at du kan drikke alt du vil helt uten å bli nauten! Du tar bare en pille før du begynner å drikke så ordner alt seg. Du finner den på www.fantasymedication.com.

Seriøst, hvilke råd annet enn å drikke mindre/ingenting tror du at du får?

Skrevet

Jeg trenger ikke å drikke så mye hvis stemningen innbyr til det. Jeg klarer bare ikke å styre det.

Hvis jeg drikker veldig mye så går det alltid til helv...., men da husker jeg som regel ikke hvor ille det var. Skjønner det på mannen som er dritsur da

Vi mennesker gjør som regel ikke ting i fylla som det aldri hadde ramla oss inn å gjøre når vi var edru. Grunnen til at det kommer i fylla er fordi alkoholen påvirker dømmekraften, og du "glemmer" eller ignorerer konsekvensene av dine handlinger. Det er jo en grunn til at du oppfører deg sånn, og da blir spørsmålet hva den grunnen er.

Skrevet

Vi mennesker gjør som regel ikke ting i fylla som det aldri hadde ramla oss inn å gjøre når vi var edru. Grunnen til at det kommer i fylla er fordi alkoholen påvirker dømmekraften, og du "glemmer" eller ignorerer konsekvensene av dine handlinger. Det er jo en grunn til at du oppfører deg sånn, og da blir spørsmålet hva den grunnen er.

Det skulle jeg gjerne visst selv. Jeg er jo ikke stolt av dette.

Jeg har alltid vært veldig glad i oppmerksomhet fra menn. Det gir meg en slags rus å vite at de vil ha meg og det elsker jeg. Jeg har ikke vært utro mot han jeg er sammen med nå og misliker folk som gjør slikt, men jeg kan ikke garantere at det ikke kommer til å skje (i fylla) igjen.

Jeg er 35 år gammel og har mange forhold bak meg, men han jeg er med nå vil jeg ikke miste.

Skrevet

Det skulle jeg gjerne visst selv. Jeg er jo ikke stolt av dette.

Jeg har alltid vært veldig glad i oppmerksomhet fra menn. Det gir meg en slags rus å vite at de vil ha meg og det elsker jeg. Jeg har ikke vært utro mot han jeg er sammen med nå og misliker folk som gjør slikt, men jeg kan ikke garantere at det ikke kommer til å skje (i fylla) igjen.

Jeg er 35 år gammel og har mange forhold bak meg, men han jeg er med nå vil jeg ikke miste.

Hvis du vet med deg selv at du vil være sammen med han du er sammen med nå, og at oppførselen din i fylla ikke har en sammenheng med at du egentlig kunne tenke deg noe annet (for det er ganske nærliggende å anta det), men at det handler om at du liker oppmerksomhet fra menn, så må du rett og slett unngå å sette deg i situasjoner hvor dette skjer - les: slutte å dra på fylla. Hvis fyren du er sammen med er en ordentlig kar så finner han seg ikke i dette over tid. Og det er helt forståelig.

Skrevet

.......jeg kan ikke garantere at det ikke kommer til å skje (i fylla) igjen.

Du vil ikke miste han du er sammen med nå. Likevel velger du bevisst å fortsette å drikke alkohol.

Beklager, men da er alkoholen og oppmerksomheten langt viktigere for deg enn mannen.

Hadde mannen vært viktigere, da ville du ikke hatt problemer med å la være å drikke.

Du bør oppsøke en psykolog for å finne ut hvorofor det er så viktig for deg å få den oppmerksomheten du ønsker deg i fylla.

I hovedinnlegget ditt ville du ikke ha råd om å ikke drikke. Hvorfor vil du ikke la være å drikke?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du har fått gode råd. Ta dem til deg. Bli voksen, ta ansvar.

Skrevet

Jeg ser det, men jeg er så sosial og elsker en god fest. Jeg fester ikke hver helg selvom mitt innlegg kanskje gir det inntrykket.

Kanskje en psykolog er det riktige?

Skrevet

Du "elsker en god fest", Men det du beskriver er jo IKKE en god fest!

Jeg har 3 råd til deg: 1.Slutt å drikke. 2.SLUTT å drikke! 3.S-L-U-T-T å D-R-I-K-K-E!!!

Anonymous poster hash: de5e9...83b
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg ser det, men jeg er så sosial og elsker en god fest. Jeg fester ikke hver helg selvom mitt innlegg kanskje gir det inntrykket.

En god fest? Det du beskriver, er innmari langt unna en god fest. Det du beskriver er sanseløs fyll.

Skrevet

Enkelt: slutt å drikk alkohol!

Anonymous poster hash: 5e8d6...d5b

Skrevet

En god fest? Det du beskriver, er innmari langt unna en god fest. Det du beskriver er sanseløs fyll.

Men jeg sier jo at det kan skje også uten veldig mye alkohol. Kanskje 3-4 glass vin og riktig stemning så kan det "klikke" for meg. Jeg må ikke nødvendigvis være dritings før jeg oppfører meg som en dust.

Jeg liker oppmerksomhet fra menn når jeg er edru også, men da går ikke flørtingen like langt. Mannen har ikke sagt noe om at dette er et problem for han, men slik jeg kan finne på når jeg er mer eller mindre brisen liker han helt klart ikke. Og jeg skjønner han godt.

Skrevet

Dvs. du definerer en god fest....

...som en fest hvor du blir for full til å styre deg selv og handlingene dine,

...som en fest hvor du klår på andre menn og lar dem klå på deg (selv om du hevder at du ikke vil miste han du er sammen med nå),

...som en fest hvor du bevisst tar valg som du VET vil såre han du påstår du ikke vil miste.

...som en fest hvor du drikker deg så full at du dagen etter ikke husker alt og har fylleangst.

Hvis du er så sosial som du liker å tro, da trenger du ikke fylla for å ha en god fest. Du kan ha en god fest også uten alkohol! Det vil virke rart i begynnelsen, men det er fullt mulig.

Ta kontakt med en psykolog, for det er nok en grunn til at du velger som du gjør, selv når du vet at det sårer en du er glad i og selv om det gjør at du risikerer å miste ham. Ta tak i dette!

Skrevet

Ta med der mindre alkohol på fest??

Anonymous poster hash: 789bf...ec8

Skrevet

Deg

Anonymous poster hash: 789bf...ec8

Skrevet

Du har tydeligvis et oppmerksomhetsbehov som er så sterkt at du glemmer det som er viktig i livet, som forholdet til mannen din. Jeg vil også råde deg til å ta noen psykologtimer og se om du kan komme til buss i dette. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg ikke tålt det særlig lenge, særlig ikke hvis du ikke prøvde å ta tak i det. Ligg unna alkohol til du vet hva din oppførsel stammer fra og klarer å oppføre deg ordentlig.

Anonymous poster hash: 83468...171
Skrevet

Jeg vil vel tro at du egentlig ikke liker din mann så veldig godt? Av barn og fulle folk..

Skrevet

Jo, jeg liker han veldig godt.

Jeg har vært slik som dette i tidligere forhold også. Dette har vært grunnen til at det ikke funket med 4-5 andre bra menn også. Nå er jeg livredd for at det skal ødelegge dette forholdet også

Skrevet

Jo, jeg liker han veldig godt.

Jeg har vært slik som dette i tidligere forhold også. Dette har vært grunnen til at det ikke funket med 4-5 andre bra menn også. Nå er jeg livredd for at det skal ødelegge dette forholdet også

Da må du nesten velge da. Mannen din eller alkoholen. 

Man skulle jo tro du hadde lært etter 4-5 forhold.

Skrevet

Jeg skal ikke dømme deg like hardt som de andre her inne, for jeg forstår godt hvordan du har det! Jeg også elsker å flørte, MEN jeg tafser ikke!! Og lar meg heller ikke bli tafset på.. Det blir med muntlig flørting, litt smil, blikk osv, helt uskyldig.

Kan du ikke prøve å drikke noe mindre, slik at du klarer å begrense deg? Tulle pg tøyse, men ikke klå på folk? Jeg tror det er en helt normal følelse at man ønsker å føle seg attraktiv. Men lenger enn det trenger man ikke å tøye strikken.

Anonymous poster hash: 47555...7f1

Skrevet

Jeg blir ikke ubrukelig i fylla, men jeg blir fryktelig dårlig. Jeg klarer ikke å begrense meg, og dermed har jeg tatt konsekvensen av det og sluttet å drikke på fest. Jeg koser meg på fest ennå, jeg bare drikker ikke...

Anonymous poster hash: f808e...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...