Gå til innhold

Da gir jeg bort 6000 kroner til dette. Idiotisk eller greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort og håper ikke du gjør det heller. Vi har nok asylsøkere i dette landet vi trenger ikke flere! Norge bruker utrolig mye penger på asylsøkere så det er mer en nok. Bruk heller de 6000,- på å hjelpe fattige norske familier så sliter.

Anonymous poster hash: ac575...618

Hvorfor er norske fattige verdt mer en utenlandske fattige. Og dessuten så slipper norske fattige tenåringer og tenke på at foreldrene kanskje blir utsatt for vold og drap.

Anonymous poster hash: a5b07...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånne ting man burde bruke av overfloden sin til. Jeg prøver å bli flinkere selv også. Lykke til både til deg, jenta og mammaen hennes 💟

Anonymous poster hash: 76c1f...ea1

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Krenkende og hatefullt innlegg, samt siteringer av dette, er fjernet.

Vennligst hold dere på et saklig nivå.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Skrevet

Jeg ville iallefall ringt Udi for å høre om reglene, og det er et håp i det hele tatt. Hvis reglene klart sier nei, vil pengene være helt bortkastet.

Anonymous poster hash: 3af59...d2b

Jeg ringer ikke udi (harhatt kontakt det tidligere for å hjelpe henne med andre ting - det fristet ikke til gjentakelse. Men vergen hels sier at det er en ørliten sjanse for at det kan gå, hun har fått uttalelser både fra psykolog og lege om at hun har særlige behov. Jeg har uansett veldig små forhåpninger. Men det hadde jeg jo når det gjaldt oppholdstillatelsen hennes også. Etter to abslag gikk det mirakuløst hennes vei til slutt. Og det hadde jeg innerst inne ikke trodd. Takk for alle svar

Hi

Anonymous poster hash: e52c3...afb

Skrevet

Det finnes knapt bedre ting å bruke 6000 kr på en å gjenforene en mor og et barn💖

Anonymous poster hash: 1d426...73d

Skrevet

Du er rett og slett et herlig menneske, Hi. Jeg har ikke ord bortsett fra å si at jeg beundrer deg og tar av hatten for deg.

.

Skrevet

Det er flott at du vil gjøre dette!! Jeg hadde selv ikke hatt noen problemer med å bruke 6000 kr på dette:)

Men hvis jeg forstår regelverket så er det barnet her som søker familiegjenforening, ikke moren?

Anonymous poster hash: fee96...183

Skrevet

Det er flott at du vil gjøre dette!! Jeg hadde selv ikke hatt noen problemer med å bruke 6000 kr på dette:)

Men hvis jeg forstår regelverket så er det barnet her som søker familiegjenforening, ikke moren?

Anonymous poster hash: fee96...183

Det er moren som søker, ifølge vergen. Det er derfor det koster penger. Han er advokat, og har vel greie på det, regner jeg med.

Hi

Skrevet

Har du lyst og mulighet så syntes jeg absolutt du skal gjøre dette :-) Vær sikker på at alt av dokumenter blir sendt inn korrekt og ta gjerne kontakt med www.seif.no som er mer enn behjelpelige i slike situasjoner ifht det juridiske og UDI.

Skrevet

Det står jo i reglene:

Søknader fra barn under 18 år

0,-

Anonymous poster hash: 3c668...6ac
Skrevet

Det er jo barnet som søker moren sin HIT til Norge. Ergo er det også gratis.

Skrevet

For de som leser aviser er det vel åpenbart etter siste dagers politiske diskusjoner at det er personen i utlandet ( i dette tilfellet moren) som er søker. Vil anta at hun er over 18 år og må betale gebyr. KrF og venstre hadde visst ikke reflektert så mye over dette heller. Denne problemstillingen er faktisk velkjent for de som bryr seg, mange flyktninger som sliter med å skaffe til veie disse pengene.

Synes dette var flott av deg Hi. Om ikke søknaden går igjennom, vil iallefall denne jenta vite at alt ble prøvd. Og at noen brydde seg.

Anonymous poster hash: 63598...1b8

Skrevet

Det er jo barnet som søker moren sin HIT til Norge. Ergo er det også gratis.

Nei, det er ikke barnet som søker moren sin hit! Moren må søke om gjenforening med barnet sitt! Og hun må sende inn søknaden i sitt hjemland. Søknader er personlige. Man kan ikke søke om at noen andre skal få opphold i Norge.
Gjest Antarctica
Skrevet

Lykke til. Bra du kan og vil hjelpe. Hun vil aldri glemme deg for det...

Skrevet

For de som leser aviser er det vel åpenbart etter siste dagers politiske diskusjoner at det er personen i utlandet ( i dette tilfellet moren) som er søker. Vil anta at hun er over 18 år og må betale gebyr. KrF og venstre hadde visst ikke reflektert så mye over dette heller. Denne problemstillingen er faktisk velkjent for de som bryr seg, mange flyktninger som sliter med å skaffe til veie disse pengene.

Synes dette var flott av deg Hi. Om ikke søknaden går igjennom, vil iallefall denne jenta vite at alt ble prøvd. Og at noen brydde seg.

Anonymous poster hash: 63598...1b8

Ja, det er det jeg tenker også. Ga henne pengene (vergen fikk dem, jenta fikk utskrift av kvitteringen). Hun ble kjempeglad, gråt av glede, og nå får hun i hvert fall gjort det som er mulig å gjøre. I kveld kan hun endelig få sove, sier hun.

Hun får hjelp til søknaden, og har som sagt allerede fått skriftlige uttalelser fra leger og psykolog som bekrefter at hun har særskilt behov for sin mor.

(P.S. Det er på en måte fælt at dette liksom skal være så snilt av meg. Skulle jo f..meg bare mangle, i grunnen. Skulle bare mangle om ikke vi som lever i skamløs overflod skulle hjelpe folk med sånt).

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...