sug lut Skrevet 15. april 2015 #26 Skrevet 15. april 2015 Selvfølgelig. Hennes bursdag, hennes ønske, hennes venner, din lommebok. Kjør på.
Nyttårs barn Skrevet 15. april 2015 #27 Skrevet 15. april 2015 Jeg synes dette er litt dumt, med så få jenter i klassen skulle dere forsøke og bygge opp et mest mulig samlet klassemiljø. Mitt barn har også en liten jentegruppe i sin klasse, og der jobbes det aktivt med miljøet, mammatreff med og uten barn, for å skape et inkluderende klassemiljø. Isolert sett er det jo ikke noe galt med å ta med de to hun er mest knyttet til, men jeg setter også spørsmål til å feire så dyrt istedet for å ta med flere og gjøre det på en rimeligere måte. Synes den feiringen du snakker om hører mer hjemme når jentene er i slutten av barneskole/ ungdomsskole.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #28 Skrevet 15. april 2015 Jeg syns ikke det er greit. Tenker også det kan få uheldige konsekvenser for datteren din dersom resten av jentene i klassen inviteres i bursdag til hverandre, men ikke ønsker å invitere henne siden de ikke ble invitert i hennes bursdag. Unger er opptatt av hva som er rettferdig.Mine er faktisk ikke så opptatt av at alt slikt skal være "rettferdig". Jeg opplever hverken dem eller vennene som hevngjerrighet i slike situasjoner. Den problemstillingen med at "du inviterte ikke meg så da inviterer ikke jeg deg" har jeg aldri hørt fra barna, bare fra foreldrene. På samme måte er det med mobbing. Ungene er opptatt av at det skal stoppe, ikke at mobberen skal få straff. Det er foreldrene som er opptatt av at ikke mobberen skal få noen fordeler ol. Ungene er fornøyd om mobbingen stopper selv om det medfører at mobberen bestilles med is hver dag eller noe sånt. Anonymous poster hash: 1ca25...73b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #29 Skrevet 15. april 2015 Tusen takk for alle synspunkter her ! Bursdagsbarnet har et stort ønske om å feire på tysenfryd (alt inkludert i de 450). MEN etter å ha lest her har jeg kommet frem til at vi bør vente med en slik bursdag noen år, kanskje til over 10 års alderen. Vil ikke være de første som "utelater" noen heller, og selvom de ikke leker sammen på skolen så er det nok unødvendig å lage dette skillet større. Som mange sier kan jo tidene og interessene forandre seg etterhvert. Bursdagsbarnet selv var litt lei seg for å måtte "skuffe" noen og var villig til å betale for de resterende 4 av egen lommebok. Men da forstår jeg at dette blir galt, hun er ikke klar for det! Så vi tar en tur på tusenfryd med ei av de beste venninnene og feirer bursdag i skogen + grilling eller med rebusløp (alle 9) og Peppes feks på siste post. Det ordner seg Takk for alle innspill! HI Anonymous poster hash: 8ca62...6e0
3døtre1sønn Skrevet 15. april 2015 #30 Skrevet 15. april 2015 I barneskolen synes jeg man skal be alle jentene i klassen!! (og de var da jammen en liten gruppe!!)
MTF Skrevet 15. april 2015 #31 Skrevet 15. april 2015 Det syns jeg høres veldig lurt ut - hun får nok en veldig fin bursdag
3døtre1sønn Skrevet 15. april 2015 #32 Skrevet 15. april 2015 Fornuftig, HI Gratulerer og lykke til med feiring!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2015 #33 Skrevet 15. april 2015 Tusen takk for alle synspunkter her ! Bursdagsbarnet har et stort ønske om å feire på tysenfryd (alt inkludert i de 450). MEN etter å ha lest her har jeg kommet frem til at vi bør vente med en slik bursdag noen år, kanskje til over 10 års alderen. Vil ikke være de første som "utelater" noen heller, og selvom de ikke leker sammen på skolen så er det nok unødvendig å lage dette skillet større. Som mange sier kan jo tidene og interessene forandre seg etterhvert. Bursdagsbarnet selv var litt lei seg for å måtte "skuffe" noen og var villig til å betale for de resterende 4 av egen lommebok. Men da forstår jeg at dette blir galt, hun er ikke klar for det! Så vi tar en tur på tusenfryd med ei av de beste venninnene og feirer bursdag i skogen + grilling eller med rebusløp (alle 9) og Peppes feks på siste post. Det ordner seg Takk for alle innspill! HI Anonymous poster hash: 8ca62...6e0 Veldig bra at du endte opp med å invitere alle. Jeg synes OVERHODET ikke det er greit å kun invitere to fra klassen. Når det er slik, risikerer man alltid at én eller to aldri blir invitert til noen. DET ER SÅRT! Anonymous poster hash: b2a2d...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå