Gå til innhold

Ang. utenlandske barn og bunad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om så mange barn som har bunad. De fleste har festdrakt og det blir det samme som hvilken som helst drakt / dress / kjole

Anonymous poster hash: 360f1...4b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes oslofolk i Hardangerdrakter er mye rarere. Anonymous poster hash: b9465...226

Så søsteren min som bor i Oslo skal ikke få bruke sin bunad fordi det ser rart ut? Og jeg som bor i Trondheim, men likevel har Hardangerbunad skal ikke bruke den fordi det ser rart ut? At vi har slekt i Hardanger og DERFOR har den bunaden. Tanken har ikke streifet deg? Anonymous poster hash: 9cd33...d6d
Oslofolk kommer fra Oslo! :) Trøndere, sunnmøringer, bergensere, etc i Oslo er innflyttere ;)

Anonymous poster hash: eaf73...9fa

Vi er fra Oslo, søsteren min bor der fremdeles, jeg har flyttet. Men vi har fremdeles Hardangerbunad.

Anonymous poster hash: 9cd33...d6d

Bakgrunnen for Hardangerbunad-kommentaren er vel at det var denne som ble kalt Oslo 3-bunaden?

"Alle" Oslofolk valgte denne, fordi den var fin, og fordi det på den tida ikke fantes noen Oslodrakt.

Jeg synes kommentaren var morsom, men har ikke noe imot dette fenomenet. Allikevel synes jeg det er veldig fint om man velger bunad enten utfra hvor man har bosatt seg, eller fra hvor man har slekt ifra.

Anonymous poster hash: 25eba...136

Nope. Det er beltestakken.

Anonymous poster hash: e6aed...056

Skrevet

Barn i bunad er nydelig uansett 😊

Anonymous poster hash: 25c66...f27

Skrevet

Heller utenlandske mennesker i bunad en at dem forlanger burka osv i toget!

Dem som bruker bunad følger i det minste norske tradisjoner! Supert tenker jeg!!!

Anonymous poster hash: 3bfc4...ad3

Det er skikkelig artig hvordan alle sånne som kommer med halvrasistiske utsagn, som du kommer med her, bruker "dem" istedet for den riktige formen, som er de.

Anonymous poster hash: f5345...809

Skrevet

Synes oslofolk i Hardangerdrakter er mye rarere.

Anonymous poster hash: b9465...226

Så søsteren min som bor i Oslo skal ikke få bruke sin bunad fordi det ser rart ut? Og jeg som bor i Trondheim, men likevel har Hardangerbunad skal ikke bruke den fordi det ser rart ut? At vi har slekt i Hardanger og DERFOR har den bunaden. Tanken har ikke streifet deg?

Anonymous poster hash: 9cd33...d6d

Det var sikkert et eksempel på alle Oslo-vest-fruene i Beltestakken som har en "Grand-tipp-oldetante" fra Telemark 😉

Anonymous poster hash: 8abb1...bc5

Skrevet

Hardangerbunaden var jo nasjonaldrakten tidligere. Altså, alle i Norge kunne bruke den. Før det blei samlet inn informasjon og utarbeidet bunader for de fleste steder i Norge. Så akkurat den har tradisjoner over helen landet.

Beltestakken derimot....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...