mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Eldste her hater det.... Det vil si gå tur med ett formål er ikke noe stress men å være ute for å være ute er meningsløst .... Flere som har barn som er slik?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Eldste her hater det.... Det vil si gå tur med ett formål er ikke noe stress men å være ute for å være ute er meningsløst .... Flere som har barn som er slik? Nei, hedigvis ikke. Men nå har vi voksne vært gode forbilder fra de var bitte små og funnet på aktiviteter sammen med barna. Barn som bare "blir sendt ut" mens foreldrene selv sitter på sofaen er sløvt. Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2015 Eldste her hater det.... Det vil si gå tur med ett formål er ikke noe stress men å være ute for å være ute er meningsløst .... Flere som har barn som er slik?Nei, hedigvis ikke. Men nå har vi voksne vært gode forbilder fra de var bitte små og funnet på aktiviteter sammen med barna. Barn som bare "blir sendt ut" mens foreldrene selv sitter på sofaen er sløvt. Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1 Vi går selvsagt ut med barna! Poenget er at eldste hater det....
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 I veldig mange tråder her har du beskrevet en gutt som sitter med iPad time etter time. Kanskje ikke så rart han ikke vil ut da. Forøvrig veldig mange ting du lurer på ang barna dine- rettere sagt eldste barn. Anonymous poster hash: f1f35...8e3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2015 I veldig mange tråder her har du beskrevet en gutt som sitter med iPad time etter time. Kanskje ikke så rart han ikke vil ut da. Forøvrig veldig mange ting du lurer på ang barna dine- rettere sagt eldste barn. Anonymous poster hash: f1f35...8e3 Begge ungene har skjermtid. Det blir mange timer til overs etter dette😊 nå på våren velges gjerne en halvtime spill og halvtime tv.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Men hva innebærer skjermtid da? 1 time? 2 timer? 3 timer? Jeg har også fått inntrykk at skjermtid i ditt hus er langt over gjennomsnittet enn andre steder. Du kan nok takke deg selv for å få en unge so hater utetid Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2015 Men hva innebærer skjermtid da? 1 time? 2 timer? 3 timer? Jeg har også fått inntrykk at skjermtid i ditt hus er langt over gjennomsnittet enn andre steder. Du kan nok takke deg selv for å få en unge so hater utetid Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1 De har 1 time😊 på hverdager og 2 i helg.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 (endret) Kan ikke bare folk svare istedenfor å hoppe i strupen på Hi med en gang? So what hva dere mener om hennes oppdragelse, hun lurer på om andre har barn som er likedan og vil sikkert komme i dialog med dem. Endret 13. april 2015 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Min gutt elsker å være ute når det er fint vær, men om det regner og/eller blåser så begynner han fort å sutre og vil inn. Selv om vi gjør alt etter boka med påkledning og har kjøpt det beste av både klær og sko i håp om at han skal tåle litt mer. Vi har for øvrig ingen begrensninger på tv og nettbrett på godværsdager (fordi det ikke trengs), men han velger å være ute hele dagen likevel. Så det er ikke nødvendigvis sånn at de alltid velger skjerm bare fordi de kan altså. Anonymous poster hash: dc40d...55c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en av hver. Eldste hater å være ute, vil heller sitte inne og glo i veggen. Han blir stort sett med når hele familien skal noe, men også da må det lokkes og lures. Minste ELSKER å være ute! Har nesten problemer med å få henne inn både til måltidene og til kvelds. Er like glad i sommer som vinter, gjør ingen ting om det er dårlig vær heller. Anonymous poster hash: 74119...d2e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Kan ikke bare folk svare istedenfor å hoppe i strupen på Hi med en gang? So what hva dere mener om hennes oppdragelse, hun lurer på om andre har barn som er likedan og vil sikkert komme i dialog med dem. Jeg synes på generelt grunnlag det er teit at foreldre klager over inne-unger når de selv ikke går ut og tilbringer tid ute ned barna. Mange av de. Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Kan ikke bare folk svare istedenfor å hoppe i strupen på Hi med en gang? So what hva dere mener om hennes oppdragelse, hun lurer på om andre har barn som er likedan og vil sikkert komme i dialog med dem.Jeg synes på generelt grunnlag det er teit at foreldre klager over inne-unger når de selv ikke går ut og tilbringer tid ute ned barna. Mange av de. Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1 Men hva har dette med hi sitt innlegg? Anonymous poster hash: 5638b...999
Iselilja Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 (endret) Jeg har en som tidligere hatet å være ute. Det hadde absolutt ingenting med oss å gjøre. Han er født i desember, og var bare 2,5 år da han startet på stor avdeling i naturbarnehage. Han var (og er) spinkel og liten, og ble raskt gjennomkald. Barnehagen gikk lange turer, og var ute hele dagen. Uansett hvor gode dresser og hvor mye ull vi pakket ham inn i frøs han stadig. Flere ganger hentet vi ham i den samme bleien som han hadde på da vi leverte han, ofte med inntørket avføring. Vi tok ham ut av barnehagen da dette ble uutholdelig, men den vinteren han gikk der var ekstrem kald. Etter dette tok det flere år før han ble glad i å være ute. Han var rett og slett livredd for ikke å slippe inn igjen hvis han først gikk ut. Når vi var ute i hagen og baste i snøen eller herjet på ski og akebrett utenfor hytta, satt han i vinduet og så på. Uansett hvor mye vi oppmuntret ham til å bli med. Først nå, syv år etter, har dette sluppet taket. Nå liker han seg ute med venner, og gikk på eget initiativ ut flere ganger i påsken. De andre tre er skikkelig uteunger, så det er ikke alltid foreldrenes feil. Personlighet spiller også en rolle. Har inntrykk av at det er oss nordboere som er så opptatt av uteliv. Her er det tydelig at de som liker seg ute utgjør A-laget, mens de som liker best å pusle inne fort blir sett ned på. Endret 13. april 2015 av Iselilja
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Hun er en uteunge, heldigvis, for jeg er også et utemenneske Vi er masse ute og i helgene er vi ofte ikke inne i det hele tatt, bortsett fra i teltet. Men det er jo også ute, på en måte Anonymous poster hash: 506a9...219
Guttaboys Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Mine barn elsker å være ute (3 og 6 år), så vi har ikke det problemet. Vi er både ute med dem, og de er utenfor alene innimellom (og ja, da kan vi ligge på sofaen, som en over her bemerker er sløvt). Barna sitter også på ipaden, og vi har ikke noe spesiell tid de får sitte med den. Det er fordi de selv legger den fra seg etter en kort stund, og finner de på noe annet. Sitter de for lenge, eller det blir krangling, tar vi den fra dem. Alt med måte. Stram inn der det må strammes inn. HI, jeg ville tatt med meg barna ut, enten de vil eller ikke. Sykle en tur, gå i skogen, gå på fotballbane i nærheten, lekeplasser, gå en tur og kjøp en is på vei hjem. Ta gjerne med en venn av barna, da er det gjerne litt morsommere. Mange muligheter. Overse sutring, bare vær ute. Ofte. Lykke til!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 (endret) Kan ikke bare folk svare istedenfor å hoppe i strupen på Hi med en gang? So what hva dere mener om hennes oppdragelse, hun lurer på om andre har barn som er likedan og vil sikkert komme i dialog med dem.Jeg synes på generelt grunnlag det er teit at foreldre klager over inne-unger når de selv ikke går ut og tilbringer tid ute ned barna. Mange av de. Anonymous poster hash: 9b9ee...0d1 Godt mulig at det er mange av de. Men det er jo ikke poenget. Skal alle som synes alle er teite sitte og forsøple trådene med nedsettende kommentarer bare for at de må få ytret at de er uenig? Hi spurte ikke om noen var uenig, hun spurte om noen hadde barn som var likedan. Endret 13. april 2015 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #17 Skrevet 13. april 2015 Min stedatter var ikke glad i å være ute gjennom hele barnehagen. Turdager var et mareritt. Det snudde da hun begynte på skolen,nå er hun ute flere timer hver dag. Anonymous poster hash: b4a94...eee
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #18 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en som tidligere hatet å være ute. Det hadde absolutt ingenting med oss å gjøre. Han er født i desember, og var bare 2,5 år da han startet på stor avdeling i naturbarnehage. Han var (og er) spinkel og liten, og ble raskt gjennomkald. Barnehagen gikk lange turer, og var ute hele dagen. Uansett hvor gode dresser og hvor mye ull vi pakket ham inn i frøs han stadig. Flere ganger hentet vi ham i den samme bleien som han hadde på da vi leverte han, ofte med inntørket avføring. Vi tok ham ut av barnehagen da dette ble uutholdelig, men den vinteren han gikk der var ekstrem kald. Etter dette tok det flere år før han ble glad i å være ute. Han var rett og slett livredd for ikke å slippe inn igjen hvis han først gikk ut. Når vi var ute i hagen og baste i snøen eller herjet på ski og akebrett utenfor hytta, satt han i vinduet og så på. Uansett hvor mye vi oppmuntret ham til å bli med. Først nå, syv år etter, har dette sluppet taket. Nå liker han seg ute med venner, og gikk på eget initiativ ut flere ganger i påsken. De andre tre er skikkelig uteunger, så det er ikke alltid foreldrenes feil. Personlighet spiller også en rolle. Har inntrykk av at det er oss nordboere som er så opptatt av uteliv. Her er det tydelig at de som liker seg ute utgjør A-laget, mens de som liker best å pusle inne fort blir sett ned på. Stakkar liten. Jeg fikk helt vondt av den lille, kalde, spinkle gutten med bæsj i bleia. Anonymous poster hash: 20880...78f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #19 Skrevet 13. april 2015 Vi har alltid vært ute ned våre, eldste må motiveres veldig, yngste kunne nok bodd ute om han fikk lov (8 og 4 år). Overraskelse til dere: barn har personlighet og liker forskjellige ting. Det betyr jo ikke at eldste ikke er ute, han bare setter ikke pris på det. Og her er det minste som er mest opptatt av spill og ting, selv om han er uteunge. Tenk det! Og når vi var små ble vi da vitterlig sendt ut døra for å leke, hverken jeg, søstera mi eller naboungene hadde foreldre som var ute og lekte med de altså, det var mest forbeholdt søndagstur, eller arbeid i hagen. Og noen av oss vokste opp som friluftsmennesker og noen som sofagriser, og det tenker jeg er helt ok. så lenge tilbudet for barna er der, og de også stilles krav til, så kan vi vel ikke tvinge dem til å elske å være ute alle mann? Anonymous poster hash: 494c0...78a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #20 Skrevet 13. april 2015 Min hater det fra sen høst til tidlig vår, men elsker å være ute når det er fritt for snø og is. Håper utegleden blir større på vinteren også etter hvert, er foreløpig bare 3 år. Men så liker ikke jeg å være ute på vinteren heller da (er med likevel, og pappaen er veldig glad i det). Anonymous poster hash: 67c5f...a77
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #21 Skrevet 13. april 2015 Vi er ute... Mye ! Hver eneste dag. Minste elsker det. Vi går turer, sykler, går til cafe etter en lang tur som kos. Spiller fotball , er på stranden, ute med båt... Men like det... Det gjør han ikke...
Iselilja Skrevet 13. april 2015 #22 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en som tidligere hatet å være ute. Det hadde absolutt ingenting med oss å gjøre. Han er født i desember, og var bare 2,5 år da han startet på stor avdeling i naturbarnehage. Han var (og er) spinkel og liten, og ble raskt gjennomkald. Barnehagen gikk lange turer, og var ute hele dagen. Uansett hvor gode dresser og hvor mye ull vi pakket ham inn i frøs han stadig. Flere ganger hentet vi ham i den samme bleien som han hadde på da vi leverte han, ofte med inntørket avføring. Vi tok ham ut av barnehagen da dette ble uutholdelig, men den vinteren han gikk der var ekstrem kald. Etter dette tok det flere år før han ble glad i å være ute. Han var rett og slett livredd for ikke å slippe inn igjen hvis han først gikk ut. Når vi var ute i hagen og baste i snøen eller herjet på ski og akebrett utenfor hytta, satt han i vinduet og så på. Uansett hvor mye vi oppmuntret ham til å bli med. Først nå, syv år etter, har dette sluppet taket. Nå liker han seg ute med venner, og gikk på eget initiativ ut flere ganger i påsken. De andre tre er skikkelig uteunger, så det er ikke alltid foreldrenes feil. Personlighet spiller også en rolle. Har inntrykk av at det er oss nordboere som er så opptatt av uteliv. Her er det tydelig at de som liker seg ute utgjør A-laget, mens de som liker best å pusle inne fort blir sett ned på. Stakkar liten. Jeg fikk helt vondt av den lille, kalde, spinkle gutten med bæsj i bleia. Anonymous poster hash: 20880...78f Det var faktisk helt grusomt. Vi tok ham ut av bhg så raskt vi kunne, men tiden der satte dype spor. Mannen min orker ikke å snakke om den barnehagen en gang.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #23 Skrevet 13. april 2015 Ungene liker som regel ikke å være ute hvis de ikke klarer å finne på noe å gjøre ute. Det krever trening. Send ham ut hver dag med beskjed om at han kan komme inn om to timer, hver dag. Da vil han sikkert klage og bære seg de første dagene. Kanskje vil han sitte en halvtime eller en time på trappa og bare "kjede seg", men etter litt begynner gjerne fantasien å virke. Det går lettere for hver dag. Etter noen uker blir det en vane å være ute. Da blir det moro også. Anonymous poster hash: 77298...15c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #24 Skrevet 13. april 2015 Ungene liker som regel ikke å være ute hvis de ikke klarer å finne på noe å gjøre ute. Det krever trening. Send ham ut hver dag med beskjed om at han kan komme inn om to timer, hver dag. Da vil han sikkert klage og bære seg de første dagene. Kanskje vil han sitte en halvtime eller en time på trappa og bare "kjede seg", men etter litt begynner gjerne fantasien å virke. Det går lettere for hver dag. Etter noen uker blir det en vane å være ute. Da blir det moro også. Anonymous poster hash: 77298...15c Det er ikke løsningen å sende han ut 2 timer! Vi bor ikke slik til at dette er mulig heller😊
Anonym bruker Skrevet 13. april 2015 #25 Skrevet 13. april 2015 Gutten min er glad i å være ute men ikke i all salgs vær. Regner det mye så vil han gjerne inn å leke i stedet. Anonymous poster hash: bc8f3...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå