Gå til innhold

Hva tenker dere om røykere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har doktorgrad og fra "høyere middelklasse" og sluttet for godt først i fjor etter mange år on and off. Jeg tenker ikke stygt om røkerne, hvorfor skulle jeg det? De er mennesker med et avhengighetsproblem. Ja, man kan kalle det mangel på viljestyrke og tillegge dem lav intelligens, men fakta er at røyking er utrolig avhengighetsskapende, og noen mennesker er mer utsatt enn andre på den fronten. Det er det forsket på. Rart at folk begynner i våre dager, så unge mennesker reagerer jeg mer på. Men voksne mennesker har jeg mest medlidenhet med. Og jeg synes det er synd at det er så himla usunt, for det er ganske hyggelig og sosialt med en røyk.   Anonymous poster hash: 61e0c...bcd

Og lukter så vondt! Noen klarer kunsten med å ikke lukte røyk før du kommer helt inntil dem, mens andre lukter ukesgammelt askebeger og fyller rommet med vond lukt før de omtrent har vidt seg i døra. De siste har jeg problemer med å være i nærheten av dessverre. At det er sosialt er jeg enig i.

Anonymous poster hash: 7fc53...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi diskuterte røykere på jobb. Ingen som røyker som var med i diskusjonen.

De mener at røykere ofte er i én eller flere av følgende kategorier:

Ingen utdannelse.

Lavt lønnet.

NAV'er.

Lavere IQ.

Den som ofte sier og gjør upassende ting.

Må tilføye at jeg var heller passiv i diskusjonen men er delvis enig i at det ofte er lavtlønnede som røyker, ellers vil jeg påstå noen av punktene var rimelig drøye.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: e3912...a69

Unnskyld meg med det er dine kollegaer ( som røyker)  du setter i bås og kaller disse tingene, det sier mere om deg og dine andre kollegaer enn det gjør om de som røyker!

Og om du var så passiv i diskusjonen så hadde du ikke tatt den videre hit men latt den ligg på jobb!

Skrevet

Ingen utdannelse.

Lavt lønnet.

NAV'er.

Lavere IQ.

Må tilføye at jeg var heller passiv i diskusjonen men er delvis enig i at det ofte er lavtlønnede som røyker, ellers vil jeg påstå noen av punktene var rimelig drøye.

Hva synes dere?

Unnskyld meg med det er dine kollegaer ( som røyker) du setter i bås og kaller disse tingene, det sier mere om deg og dine andre kollegaer enn det gjør om de som røyker!

Og om du var så passiv i diskusjonen så hadde du ikke tatt den videre hit men latt den ligg på jobb!

Det er ingen som røyker på jobben vår.

Skrevet

Jeg begynte å røyke som 14, var ikke noe særlig fokus på da helseskadene. Sluttet å røyke som 28, dvs etter 14 år som røyker. Da hadde jeg prøvd å slutte å røyke i 10 år, så jeg vet at det er vanskelig. Og i ettertid har fokuset blitt så stort på det med å røyke at jeg faktisk er overrasket over at folk ennå røyker. Syns at røyk burde vært forbudt, det er bare bortkastet kr, så slutt å slege det i butikkene! Når jeg klarte å slutte så klarer andre det og, var viljen min som manglet helt frem til jeg ble 28. Da sluttet jeg på dagen. Så syns det er litt shabby å røyke i dag i 2015. Nei syns ikke at de alle er navere og sånt. Samtlige av mine venner har og sluttet å røyke, er veldig godt å ikke omgås røykere. Slippe den fæle lukta og passiv røyking.

Anonymous poster hash: 41a0a...f94

Skrevet

Ingen utdannelse.

Lavt lønnet.

NAV'er.

Lavere IQ.

Hva synes dere?

Unnskyld meg med det er dine kollegaer ( som røyker) du setter i bås og kaller disse tingene, det sier mere om deg og dine andre kollegaer enn det gjør om de som røyker!

Det er ingen som røyker på jobben vår.

Ånei, tenkte siden du skrev "ingen som røyker var med på diskusjonen" at du da har andre kollegaer som røyker!

Men uansett så syns jeg dette synet du og dine ikke røykende kollegaer har på andre vitner til uvitenhet og behov for og snakke nedlatende om en gruppe mennesker.

Jeg kjenner mange mennesker i forskjellige stillinger høyt utdannet og normalt utdannet som røyker eller snuser.

Skrevet

Jeg begynte å røyke som 14, var ikke noe særlig fokus på da helseskadene. Sluttet å røyke som 28, dvs etter 14 år som røyker. Da hadde jeg prøvd å slutte å røyke i 10 år, så jeg vet at det er vanskelig. Og i ettertid har fokuset blitt så stort på det med å røyke at jeg faktisk er overrasket over at folk ennå røyker. Syns at røyk burde vært forbudt, det er bare bortkastet kr, så slutt å slege det i butikkene! Når jeg klarte å slutte så klarer andre det og, var viljen min som manglet helt frem til jeg ble 28. Da sluttet jeg på dagen. Så syns det er litt shabby å røyke i dag i 2015. Nei syns ikke at de alle er navere og sånt. Samtlige av mine venner har og sluttet å røyke, er veldig godt å ikke omgås røykere. Slippe den fæle lukta og passiv røyking.

Og kun en kollega røyker, kun EN! Før var det halvparten. Som sagt veldig godt å slippe den fæle lukta, men kjenner det når denne kollegaen kommer på jobb. Hun røyker ikke i arbeidstiden da det ikke er lov.

Skrevet

Ekle. Uhygeniske.Mindre smarte.

Anonymous poster hash: 95544...8e6

Skrevet

Må helt ærlig innrømme har jeg er litt fordomsfulle overfor røykere. Hvor smart kan man være hvis man røyker når man vet hvor lite bra det er...? Særlig yngre folk, da eldre nok ikke hadde samme opplysningene som de yngre når de begynte å røyke, og det nok ikke er bare-bare å slutte. Ikke bare er det usunt, det stinker jo også skikkelig ekkelt av røykere. Hadde aldri klart å vært sammen med en røyker for å si det sånn. Jeg skjønner jo at det er forskjell på folk, og kjenner mange greie, flinke og oppegående folk som også er røykere, men tenker likevel mitt om at de som røyker nok ikke er like smart på alle områder.

Anonymous poster hash: bcbe9...316
Skrevet

Må helt ærlig innrømme har jeg er litt fordomsfulle overfor røykere. Hvor smart kan man være hvis man røyker når man vet hvor lite bra det er...? Særlig yngre folk, da eldre nok ikke hadde samme opplysningene som de yngre når de begynte å røyke, og det nok ikke er bare-bare å slutte. Ikke bare er det usunt, det stinker jo også skikkelig ekkelt av røykere. Hadde aldri klart å vært sammen med en røyker for å si det sånn. Jeg skjønner jo at det er forskjell på folk, og kjenner mange greie, flinke og oppegående folk som også er røykere, men tenker likevel mitt om at de som røyker nok ikke er like smart på alle områder.

Anonymous poster hash: bcbe9...316

Samme her, selv om jeg røykte i 14 år, hehe

Skrevet

Jeg har overhode ingen fordommer mot folk som røyker, kjenner flere som røyker og de er hverken lavtlønnet, har lav iq eller noe av det andre idiotiske HI skriver. Hyggelige mennesker som kun røyker ute og tar hensyn til sine omgivelser.

Skrevet

- dårlig viljestyrke

- egoistiske

- lite intelligente

-lav status

- ofte lavtlønnede yrker og lite utdannelse

Anonymous poster hash: a3740...5ba

Skrevet

Hehe, jeg har massevis av fordommer mot røykere, de stinker, er litt dumme osv. Lønnsnivå har jeg ingen formening om. 

Dessverre så røyker jeg selv, og ja, jeg vet at det lukter. Jeg er heldigvis av typen hensynsfull røyker, det hadde aldri falt meg inn å røyke i nærheten av barn, jeg går alltid unna andre og røyker helst hjemme på egen terrasse (godt gjemt fra resten av familien, jeg smugrøyker for ungene)

Anonymous poster hash: af15d...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...