skjotta Skrevet 12. april 2015 #26 Skrevet 12. april 2015 Skjønner at du reagerte, for all del, men at du må bruke et slikt språk når du reagerer skjønner jeg ikke i det hele tatt. Reaksjonen din mister jo all seriøsitet og du fremstår som ei spinnvill kjærring med mange løse skruer. Tipper hun forteller andre om den rabiate dama på bensinstasjonen som hylte og banna så innisteike at hun ikke helt skjønte hva problemet var. Det går faktisk an å bli både sint og redd og samtidig fremstå som et middels intelligent menneske som snakker forståelig.
skjotta Skrevet 12. april 2015 #27 Skrevet 12. april 2015 Og det faktum at du huske hele regla i ettertid er jo mildt sagt litt skremmende. Høres ut som om du har ønsket å gjøre noe slikt lenge og nærmest øvd på det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #28 Skrevet 12. april 2015 Jeg forstår hvorfor du reagerte, men hadde du kommet opp i ansiktet mitt på den måten hadde jeg mest sannsynlig slått deg ned. Jeg tolererer IKKE den måten å bli snakket til. Skal sies at jeg ikke hadde gjort noe så dumt som den dama, oooog selv om det du gjorde var delvis rett, så syns jeg du burde reagert på en met ansvarlig måte, særlig siden fu hadde med sønnen din... Anonymous poster hash: b1ff6...0af
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #29 Skrevet 12. april 2015 Jeg skjønner at du ble forbanna, men å si ifra på den måten, med sønnen din i baksetet, var rett og slett ufint! Går jo an å si ting på en allright måte uten å skremme både ungdommen og sønnen din. Hva tror du han lærte av dette?? Jeg hadde nappa ut røyken og sagt hvor farlig det er å røyke mens man fyller - for sånt gjør man bare ikke. Det er rett og slett livsfarlig. Anonymous poster hash: 59790...f52
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #30 Skrevet 12. april 2015 Veldig bra å si fra om sånt! Men jeg er enig med de som har kommentert at reaksjonen var for voldsom. Jeg er for at man kan si fra på en sivilisert måte først, og så kan man heller klikke om det ikke når frem. Skjønner forsåvidt at det kanskje ikke er så lett når ens barn er i potensiell fare da. Anonymous poster hash: c4ef7...3ce
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #31 Skrevet 12. april 2015 Men hadde du kommet med den samme regla, like forbannet hvis det var en stor veltrent mann på 40 år der. Eller en gammel dame på 70 år? Eller hadde du dempet deg litt da? Veldig bra at du sier i fra, men å klikke på den måten, er jo ikke noe poeng. Hun vil nok bare se på deg som en klin gal dame, og huske det. Budskapet gikk nok ikke inn. Anonymous poster hash: e8c69...d48
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. april 2015 #32 Skrevet 12. april 2015 Herregud. Sier som lenger opp, du kunne bare blitt sittende og vente på de med hvit frakk. Du er jo sprøyte gal!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #33 Skrevet 12. april 2015 Tommel opp hi! Sånt liker jeg! Og jepp kunne funnet på noe sånn selv. Anonymous poster hash: 850f7...683
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #34 Skrevet 12. april 2015 Haha..du fremstår jo som en rasende bavian! Anonymous poster hash: 3bdae...acf
Mumua Skrevet 12. april 2015 #35 Skrevet 12. april 2015 Kanskje litt i overkant, men mennesker som oppfører seg så dumt fortjener i mine øyne en verbal overhøvling. Hvis hun var nordlending også så var nok ikke dette så ekstremt som om det var en sørlending du hadde gått løs på Jeg hadde nok moderert språket en smule, men jeg er også kjent for å ikke legge ting i mellom så det kan komme litt av hvert ut av kjeften om jeg blir sint nok. Jeg hadde nok tatt sigaretten hennes og sagt henne noen sannhetsord, om det ikke ble tatt imot på en god måte så hadde jeg nok tatt i nok til å skremme henne på rett vei selv. Ble forøvrig selv skjelt saftig ut av en nordlending på en bensinstasjon en gang, noe som var temmelig underholdende. Hadde ikke mannen min vært med hadde det nok endt i slåsskamp ved pumpene, da jeg er en hissig trønder og hun var en hissig finnmarking. Bensinfylling kan være risikosport!
valnøtta Skrevet 12. april 2015 #36 Skrevet 12. april 2015 Selvfølgelig er det bra å si i fra, men måten du sier i fra på er jo helt insides normal oppførsel. Du sier du ble redd og reagerte for du hadde datteren din i bilen. Men har du i det hele tatt tenkt over hva slags situasjon du satte deg og barnet ditt i. For alt du vet kunne jenta du skjelte ut, ha klikket helt og stukket deg ned eller banket deg opp, mens barnet ditt satt i bilen og så på. Tenk på det neste gang du vurderer å klikke på et fullstendig fremmed menneske du ikke aner hvordan vil reagere.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. april 2015 #37 Skrevet 12. april 2015 At du reagerte synes jeg er flott, man røyker ikke mens man fyller drivstoff, ei heller lar man motoren gå. Men måten er hinsides enhver fornuft, det er faktisk lovlig å oppføre seg som folk selv om man blir forbannet.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 12. april 2015 #38 Skrevet 12. april 2015 Hadde noen klikka slik på meg når jeg var bare ungdommen hadde jeg nok blitt så redd at jeg hadde slått i rent selvforsvar. Man bør tenke gjennom hvordan den andre parten kan komme til å reagere på at en rasende husmor revner midt i fleisen på dem.
overlord Skrevet 12. april 2015 #39 Skrevet 12. april 2015 Jøsses, det går da an å si ifra på en sivilisert måte ? Vær glad du ikke kjefta på meg for da hadde det nok smelt!! Anonymous poster hash: 095c0...439 Ja, jeg skulle reagert på en sivilisert måte, men der og da så jeg rødt. Når det kjæreste du har sitter i bilen så er nok ikke jeg den eneste som hadde sett rødt. Du lærte det kjæreste du har at det er akseptabelt å eksplodere opp i trynet på folk hvis du bare føler du har rett til det. Anonymous poster hash: 095c0...439 Hvorfor skal ikke vi voksne ha følelser? Er foreldre laget av stein og er en evig jevn bølge av følelser uansett situasjon? Jeg tydde ikke til vold eller slo på bilen hennes. Ja, jeg var aggressiv. Men angrer jeg selv om jenta satt i bilen? Aldeles ikke. Jeg har aldri snakket slik til noen, aldri! Verken familie, venner eller bekjente. Men det er ingen som har satt mitt barn og andre i fare før så det var en ganske så ny opplevelse. Du tydde ikke til vold, men du skriver i innlegget over: "hadde hun blitt stående litt lengre hadde jeg sikkert klaska til henne." Du reagerte som en umoden tulling. Banning forsterker ikke budskapet, det fordummer budbringeren.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #40 Skrevet 12. april 2015 Hadde det vært meg som var den jenta, hadde jeg ikke skjønt et pip av hva du hadde snakket om. Jeg hadde trolig bare nikket og smilt, og fortsatt å fylle.Men jeg er ikke dum. Jeg lar aldri bilen stå på (jeg tør ikke engang ha nøklene i, haha!) når jeg fyller, og jeg røyker i hvert fall ikke i nærheten av en bensinstasjon. Skal sies at jeg heller ikke røyker, men jeg ville i hvert fall ikke gjort det et uegnet sted (gjelder også buss-stopp og utenfor butikker/restauranter). Det står jo skiltet overalt på en bensinstasjon at det ikke er lov også, og jeg trodde folk var såpass opplyste i vår tid til å vite at sånt gjør man da ikke... Anonymous poster hash: b9cb9...7b8
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2015 #41 Skrevet 12. april 2015 Hvor mange biler brenner ikke uten å eksplodere? Hadde det vært flybensin er det litt annet. Ja, utrolig hvor uvitende folk er. Anonymous poster hash: b00fb...6ec Jetmotorer går på parafin, som antenner ved høyere temperatur enn bensin, og som er mindre eksplosivt. Fins mange biler som brenner uten å eksplodere, men det betyr ikke at ikke bensin er eksplosivt. Det betyr bare at bensintanken er intakt og temperaturen ikke har blitt høy nok. HI; du gjorde rett. Om folk liker din form eller ikke er uvesentlig. Når man mangler såpass mange hjerneceller som den damen med røyken, evner man neppe å oppfange relevant informasjon verken skriftlig eller muntlig uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå