Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Min mor er midlertidig syk og lenket til egen leilighet. Hun ønsker ikke opphold på hjem heller ikke hjemmepleie. Min far er ute av bildet og hun har ikke nettverk. Hvor mye kan hun forvente at jeg skal stille opp (husransakelsene, handling, besøk, telefoner, ) Har tre barn i alderen 3-7 år, bor ikke så langt unna med bil, mannen er ukespendler, jobber fullt. Det er snakk om en periode på ca halvt år. Spør fordi jeg blir klandret for å ikke stille opp nok. Trenger hjelp av dere til å finne en gylden middelvei. Hva tenker dere kloke dibbere? Anonymous poster hash: 6805d...01b
valkyrien Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Hvis det er midlertidig og dere har et godt forhold så ville jeg strukket meg langt. I eget tilfelle hadde hun fått seile sin egen sjø.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Vi har et godt forhold. Jeg vil strekke meg, men ikke la det gå ut over resten av familien. Hva tenker du at vil være " å strekke seg langt"? (Glemte å skrive at jeg ikke har søsken) Anonymous poster hash: 6805d...01b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Noen mulighet for at hun kan bo hos deg når mannen ikke er hjemme? Det ville vært min første tanke om det var meg. Anonymous poster hash: 82fef...009
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Hun har rimelig liten moralsk overlegenhet å skilte med når hun belaster deg fordi hun "ikke ønsker" hjemmepleie, altså. Jeg kan forstå dette med å ville oppholde seg i eget hjem, men å få hjelp man har rett på fra det offentlige kan jeg vanskelig se at er noen gedigen belastning. Anonymous poster hash: 0e526...3f2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Hun kan ikke kreve noe som helst. Det å ikke prioritere venner og familie over tid fører til at man blir sittende alene og må stole på det offentlige når livet blir vansklig. Anonymous poster hash: 77aba...4c8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Vet ikke helt hva du har ment med husransakelse, men jeg tenker at så lenge du stiller opp så mye du orker så er det nok. Om du yter noe mindre service hjemme for en så kort periode som et halvt år så synes jeg det også er ok. Det er sunt for både mann og barn å dele litt på oppmerksomheten
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Hvordan har du stilt opp da? For å få en ide av hva "de" mener er for lite.. og hva forventes? Mange timer hver dag, intimvask, mating osv i et halvt år feks? Eller svinge støvsugeren hennes en halvtime pr uke? Anonymous poster hash: b3e13...39b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Hun vil ikke bo hos meg:-( Jeg vasker leiligheten hennes på 100kvm hver 14. Dag, handler for henne en gang i uka, (i påsken besøkte jeg henne 3 ganger ekstra) ringer 3 ganger i uka og besøker henne 1-2 ganger i uka. Husransakelsene er autokorrektur for husvask.. For lite eller grei tror dere. Har så dårlig samvittighet hele tiden. Anonymous poster hash: 6805d...01b
valkyrien Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Hun vil ikke bo hos meg:-( Jeg vasker leiligheten hennes på 100kvm hver 14. Dag, handler for henne en gang i uka, (i påsken besøkte jeg henne 3 ganger ekstra) ringer 3 ganger i uka og besøker henne 1-2 ganger i uka. Husransakelsene er autokorrektur for husvask.. For lite eller grei tror dere. Har så dårlig samvittighet hele tiden. Anonymous poster hash: 6805d...01b Synes det høres ganske greit ut jeg altså Du kunne kanskje prøvd å ringe hver dag, sett om det hjalp?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 Hadde ringt hver dag. Det koster deg ingenting . Min mor er ikke syk, men ringer hun daglig og er hos hun med mine 3 barn minst 3(!) ganger k uka... Anonymous poster hash: 4823a...bde
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 Hvis hun har mulighet for hjemmehjelp til husvask, handling osv, så ville jeg bedt henne ta i mot den hjelpen og sagt at jeg kan besøke henne ca som du beskriver nå, men da ha tid til henne og ikke bare de praktiske tingene. Unødvendig at du skal bruke så mye tid på å hjelpe henne og ikke få noe tid til henne, bare alle de praktiske tingene. Anonymous poster hash: bfb25...c33
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Da begynner jeg og ringe hver dag. Er dessverre blitt så lei av det hele. Har vært meg og henne i mange år, før var jeg flink til å ringe hver dag, siste året har jeg gruet meg til å ta telefonene. Hun har ingenting å snakke om, bare suter.. Takk for tilbakemeldinger, jenter. Anonymous poster hash: 6805d...01b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #14 Skrevet 11. april 2015 Hadde ringt hver dag. Det koster deg ingenting . Min mor er ikke syk, men ringer hun daglig og er hos hun med mine 3 barn minst 3(!) ganger k uka... Anonymous poster hash: 4823a...bde Det er ikke så lett å ta med barna i hverdagen pga fritidsaktiviteter, lekser m.m. Hos henne blir barna i veien, og ender opp med en is foran tv. Det er ikke så lett å underholde både henne og barna. Skal ringe oftere, og se om jeg kan dra en ekstra dag i helga. Anonymous poster hash: 6805d...01b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #15 Skrevet 11. april 2015 Hvis du har tilbudt henne å bo hos deg og hun ikke vil kan hun virkelig ikke forvente mer enn du beskriver at du gjør! Anonymous poster hash: 82fef...009
Anonym bruker Skrevet 11. april 2015 #16 Skrevet 11. april 2015 Husvask hadde jeg ikke gjort,hadde søkt om hjemmehjelp. Handling er det familie som må ta seg av, alternativt at hun bestiller selv fra matbutikk med hjemlevering. Meget egosentrisk å ikke ønske hjelp,da hun setter et stort(for stort) press på deg. Hun er nok ikke klar over dette selv.. Anonymous poster hash: 8cef9...4b6
Hjertefru Skrevet 11. april 2015 #17 Skrevet 11. april 2015 Denne situasjonen har jeg vært i. Det var riktignok ikke midlertidig, men en mor som raskt fallerte pga høy alder og etterhvert MÅTTE ha offentlig hjelp. Hun er nå på sykehjem. Du sier du blir klandret, hvem er det som klandrer deg da i tilfelle, din mor eller andre? I utgangspunktet er jeg helt for at man skal stille opp for syke familiemedlemmer, men da må man ha mulighet for det. I din situasjon er det vel rimelig begrensa hva du kan få til. Ingen tjener på at du går på en smell og blir utslitt. Når din mor i tillegg nekter å motta offentlig hjelp mener jeg at hun ikke kan kreve så mye av deg. Husvask er urimelig. At du kan gå ærender for henne en gang i uka er rimelig. At du ringer henne og ev besøker henne når du har mulighet er jo greit. Tror nok min mor og hennes likesinnede egentlig mente at jeg burde vasket osv til henne , men jeg hadde rett og slett ikke sjans. Flere barn og full jobb som deg. Hadde nok med eget hus og heim. Mamma hjalp sine foreldre og onkler osv masse, men hun hadde ikke arbeid utenfor hjemmet.
Dumi Skrevet 12. april 2015 #18 Skrevet 12. april 2015 Jeg er i samme situasjon som deg. Det kan være så frustrerende til tider! Her måtte jeg sette hardt mot hardt; jeg krevde at hun søkte hjemmehjelp og hjemmesykepleier. Jeg fortalte henne at jeg elsket henne så høyt, men jeg kunne ikke alltid stille opp. Jeg hadde prøvd så lenge, men på ett punkt så stoppet det for meg. Jeg bodde hjemme hos henne i to måneder, men det ble ett giftig miljø. Flere ganger måtte jeg vaske opp oppkast på henne og senga, ja også golvet. Medisiner måtte jeg ta ansvar for at hun tok. Jeg måtte ringe sykebilen flere ganger. Ikke for å være slem eller noe, men jeg begynte å mislike mamma på grun av alt jeg måtte gjøre. For å beholde ett godt forhold måtte det offentlige inn for å ta seg av visse oppgaver. Det hjalp mye, både for henne, meg og vårt forhold. Det er da man på en måte blir foreldre til egne foreldre. Nå har det dessverre blitt verre, mamma kan ikke ta vare på seg selv og har fått omsorgsbolig. Det var en tøff samtale da jeg la det frem for henne, men det måtte gjøres. Det kan være så tungt til tider. Det er bra med mye besøk og telefonsamtaler. La det offentlige ta seg av det de kan, og så tar du de gode stundene.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #19 Skrevet 12. april 2015 Synes mora di er storforlangende. Hun kan bo hos deg eller på hjem. Vil hun ingen av delene så får hun ansette en for egne penger. Anonymous poster hash: b7552...cd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #20 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #21 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514 Så utrolig idiotisk argument. HI har tre barn og er tidvis alene med de. Hvem skal ta seg av barna hennes? Overlate de til barnevernet? Er lov å tenke seg litt om. Anonymous poster hash: b7552...cd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #22 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514 Så utrolig idiotisk argument. HI har tre barn og er tidvis alene med de. Hvem skal ta seg av barna hennes? Overlate de til barnevernet? Er lov å tenke seg litt om. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Hun kan ta de med. Barn er mobile og de liker stort sett å besøke besteforeldrene sine. Å ta vare på mor i noen måneder er ikke mye forlangt. Anonymous poster hash: bfd58...514
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #23 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514 Så utrolig idiotisk argument. HI har tre barn og er tidvis alene med de. Hvem skal ta seg av barna hennes? Overlate de til barnevernet? Er lov å tenke seg litt om. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Hun kan ta de med. Barn er mobile og de liker stort sett å besøke besteforeldrene sine. Å ta vare på mor i noen måneder er ikke mye forlangt. Anonymous poster hash: bfd58...514 Har du barn selv? Fint i teorien å ta de med, verre i praksis. Anonymous poster hash: b7552...cd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #24 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514 Så utrolig idiotisk argument.HI har tre barn og er tidvis alene med de. Hvem skal ta seg av barna hennes? Overlate de til barnevernet? Er lov å tenke seg litt om. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Hun kan ta de med. Barn er mobile og de liker stort sett å besøke besteforeldrene sine.Å ta vare på mor i noen måneder er ikke mye forlangt. Anonymous poster hash: bfd58...514 Har du barn selv? Fint i teorien å ta de med, verre i praksis. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Jeg har barn selv (3 som HI) og tar vare på bestemor, som er dement. For meg er det nettopp det familie handler om: Stille opp for hverandre, hjelpe hverandre, ta vare på hverandre og bistå den som trenger det. Anonymous poster hash: bfd58...514
Anonym bruker Skrevet 12. april 2015 #25 Skrevet 12. april 2015 Hun stilte opp for deg i 18 år og du lurer på om det er mye å stille opp for henne i 6mnd.? Anonymous poster hash: bfd58...514 Så utrolig idiotisk argument.HI har tre barn og er tidvis alene med de. Hvem skal ta seg av barna hennes? Overlate de til barnevernet? Er lov å tenke seg litt om. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Hun kan ta de med. Barn er mobile og de liker stort sett å besøke besteforeldrene sine.Å ta vare på mor i noen måneder er ikke mye forlangt. Anonymous poster hash: bfd58...514 Har du barn selv? Fint i teorien å ta de med, verre i praksis. Anonymous poster hash: b7552...cd0 Jeg har barn selv (3 som HI) og tar vare på bestemor, som er dement. For meg er det nettopp det familie handler om: Stille opp for hverandre, hjelpe hverandre, ta vare på hverandre og bistå den som trenger det. Anonymous poster hash: bfd58...514 Og du er i tillegg i full jobb og har en mann som er lite hjemme? Og alt dette skal i tillegg kombineres med barnas lekser, fritidsaktiviteter og vennebesøk. For ikke å snakke om husarbeidet som må gjøres i eget hjem. Jeg ville ikke greid det. Anonymous poster hash: ff864...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå