Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Tror at sønnen vår aldri kommer til å få søskenbarn, iallefall mine søsken får neppe barn. Min søster vil ikke ha barn og hun er snart 40, hun er gift med en mann som også ikke vil ha barn. Selvfølgelig respekterer jeg dette, så ikke misforstå. Min bror har en stor funksjonshemming, har aldri hatt et forhold, og han vil heller ikke ha barn sier han. Jeg respekterer det og. Min manns søster er i slutten av 20-årene, hun er utadvent men spesiell. Hun er veldig barnslig for alderen og intens å omgå. Hun har selvfølgelig noen fine sider og, så klart hun kan finne seg en mann å få barn. Men jeg ser ikke for meg at det skjer med det første. Hun har aldri hatt kjæreste sier hun selv. Hun liker barn men er sååå glad for at hun ikke er mamma sier hun, for hun vil ikke ha ansvaret. Jeg har ikke spurt om hun aldri vil ha barn men kanskje det var det hun mente. Nå høres jeg sikkert veldig dømmende ut, huff, men jeg regner iallefall med at hun ikke får barn i løpet av de nærmeste årene. Ikke at det er krise, er ingen hast. Jeg har ikke nære forhold til mine søskenbarn men syns det er litt merkelig å tenke på at jeg kanskje aldri blir tante. Jeg tenkte ikke på det før. Noen andre som kanskje aldri blir tante eller onkel? Men som har søsken og/eller svigersøsken. Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir nok aldri tante. Litt trist, men har et nært forhold til mine søskenbarn og er 'tante' til deres barn Anonymous poster hash: 9f473...f2a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir nok heller aldri tante. Min søster kan ikke få barn, min bror er singel og vil ikke ha barn. Min mann er enebarn. Det er nesten så jeg får lyst på et til barn for å få flere barn inn i familien, men det orker jeg bare ikke Anonymous poster hash: f7dac...14c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Når ble det en menneskerett å bli tante? Anonymous poster hash: 11cee...9fc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Vil også ikke ha barn? Anonymous poster hash: 3871d...1ee
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Når ble det en menneskerett å bli tante? Anonymous poster hash: 11cee...9fc Har jeg sagt det? Har bare ikke tenkt over det med å ikke bli tante før her og nå. Er vel lov å gruble litt? Og jeg godtar det, som jeg skrev så respekterer jeg valgene til mine søsken. Har aldri sagt at jeg krever å bli tante! Regnet med at det kom slike svar ja, er alltid noen som skal spore av og slenge dritt. Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir nok heller aldri tante. Min søster kan ikke få barn, min bror er singel og vil ikke ha barn. Min mann er enebarn. Det er nesten så jeg får lyst på et til barn for å få flere barn inn i familien, men det orker jeg bare ikke Anonymous poster hash: f7dac...14c Hehe ja. Vi har ett barn og vil ha kun ett til. Men syns det på en måte er litt lite med bare to etterkommere totalt. Men ikke noe å gjøre noe med Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Jeg er tante. Men samboeren min blir nok aldri "ekte" onkel. Broren hans har ikke dame, er 30 år og veldig spesiell. Han ønsker seg ikke barn heller. Anonymous poster hash: 71381...55f
Chl85 Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 På min manns side vet jeg at det ikke kommer noen barn, men usikker på min side Har 2 brødre, hvor den yngste er 16, så blir nok leeeeenge til jeg blir tante. Barna mine er sikkert godt ut i tenårene før det skjer tenker jeg Ja ja, da vil brødrene mine kanskje ha trillepiker/barnevakt når den tid kommer. Meeeen har jo ingen garanti... Han på 24 er veldig vaklende når det gjelde barn... Men han har ingen kjæreste og nyter nok singellivet, så som sagt... Skjer sikkert ikke noe på 10 år!!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Jeg er enebarn, så jeg blir heller aldri tante. Synes ikke det er så merkelig. Anonymous poster hash: d2fd1...f64
Gjest Antarctica Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 HI, du får trøste deg med alt barna dine kommer til å arve etter sine barnløse onkler og tanter i framtida.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Jeg er enebarn, så jeg blir heller aldri tante. Synes ikke det er så merkelig. Anonymous poster hash: d2fd1...f64 Du er enebarn, du vet at du aldri blir tante. Jeg visste det ikke før da jeg har søsken. Men du kan bli tante om du gifter deg med en mann som har onkelbarn. Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Når ble det en menneskerett å bli tante? Anonymous poster hash: 11cee...9fc Har jeg sagt det? Har bare ikke tenkt over det med å ikke bli tante før her og nå. Er vel lov å gruble litt? Og jeg godtar det, som jeg skrev så respekterer jeg valgene til mine søsken. Har aldri sagt at jeg krever å bli tante! Regnet med at det kom slike svar ja, er alltid noen som skal spore av og slenge dritt. Anonymous poster hash: 09a64...54f Jeg stilte et motspørsmål. Hvis det kvalifiserer til å "slenge dritt" er du nærtagen... Anonymous poster hash: 11cee...9fc
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Når ble det en menneskerett å bli tante? Anonymous poster hash: 11cee...9fc Har jeg sagt det? Har bare ikke tenkt over det med å ikke bli tante før her og nå. Er vel lov å gruble litt? Og jeg godtar det, som jeg skrev så respekterer jeg valgene til mine søsken. Har aldri sagt at jeg krever å bli tante! Regnet med at det kom slike svar ja, er alltid noen som skal spore av og slenge dritt. Anonymous poster hash: 09a64...54f Jeg stilte et motspørsmål. Hvis det kvalifiserer til å "slenge dritt" er du nærtagen... Anonymous poster hash: 11cee...9fc Oppfattet det som at du mente at jeg syns det er en menneskerett. Og det er å spore av iallefall. Sorry om det ikke var det du mente. Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Din manns søster er kun 20 år, selvfølgelig er hun litt barnslig og tvilende til det hele. Men hun er fortsatt ung, og kan fortsatt endre mening. Anonymous poster hash: c7f01...7e8
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Din manns søster er kun 20 år, selvfølgelig er hun litt barnslig og tvilende til det hele. Men hun er fortsatt ung, og kan fortsatt endre mening. Anonymous poster hash: c7f01...7e8 Hun er i slutten av 20-årene, les på nytt Selvfølgelig er det noe annet med ei på bare 20. Anonymous poster hash: 09a64...54f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Min bror sier at han ikke ønsker seg barn, så sjansen er at jeg ikke får oppleve å bli tante, selv om han enda bare er 20 år, så mye kan forandre seg. Ingenting er skrevet i stein, og uhell skjer jo også Jeg håper veldig å få bli tante, og at mine barn får søskenbarn. Vi får se! Anonymous poster hash: 02d48...421
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 ... vil også ikke ha barn... Hva slags skrivemåte er det? Du får heller satse på at disse familiemedlemmene kan hjelpe barnet/-a ditt/dine med norskleksene. Det kan gi større gevinst enn at du blir tante. Anonymous poster hash: a58f6...02a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir nok heller ikke tante. Mitt søsken er veldig spesiell og lever i sin egen boble, med en like spesiell samboer, håper heller ikke de får barn om ikke de joiner oss i den virkelige verden først, men de kommer nok ikke til å få. Mannens søsken er syk og bor på institusjon så kommer ikke til å få barn. Selv har vi to, skulle gjerne hatt en hel flokk så det ble litt mer liv og røre i familien, men det orker jeg ikke. Synd de ikke får søskenbarn, men sånn er det bare. Anonymous poster hash: ade53...b2b
smiia Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Har hatt akkurat de samme tankene, og jeg tillater meg faktisk å synes det er litt sårt. Vi har gjort det flere her nevner da, fått en gigantisk søskenflokk så de ikke blir så alene i den utvidede familien. Søsteren min og mannen er begge i slutten av 30-årene, og nyter jetsettlivet. Søsknene til min mann er begge over 40 og har aldri vært i noe skikkelig forhold. Synes det er stusselig, må innrømme det.
Gjest Julia1984 Skrevet 8. april 2015 #21 Skrevet 8. april 2015 Min kusine skulle aaaaldri ha barn og samboer var samstemt. Nå er de begge nærmere 40 og har ikke mindre enn 4 barn....hihi
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #22 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir neppe tante heller. Har tre brødre for den ene i tredveårene aldri har hatt kjæreste eller datet. Den i midten er en hissigpropp uten orden på livet sitt og ingen damer holder ut med han. Den siste har ett par diagnoser som gjør at han har nok med seg selv og vil derfor ikke ha barn heller. Gjett om jeg føler det ligger på mine skuldre å lage barnebarn, foreldrene mine har tydeligvis insett det samme som meg så det er meg det mases på om barn. Anonymous poster hash: 53086...08a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #23 Skrevet 8. april 2015 Jeg tror ikke jeg blir tante jeg heller. Søsteren min er singel og 33 år nå. Og såpass ego at hun vel egentlig ikke bør få barn heller... Mannen har to mye yngre halvbrødre som han har lite kontakt med, så dersom det blir barn der blir det uansett så stort mellomrom og fjernt at vi nok ikke kommer til å "henge" med dem. Anonymous poster hash: f895f...403
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #24 Skrevet 8. april 2015 Leit å ikke få den koselige opplevelsen det er å være tante. Jeg samler ofte mine tantebarn her på overnatting innimellom fordi det er så herlig. Selv har jeg bare en sønn, og han har en grad i autismespekteret. Derfor er det ekstra stas med tantebarna. Jeg har derimot mange tanker om rollen som farmor. Det tror jeg dessverre ikke jeg vil komme til å bli. Det er mulig, men sånn som jeg kjenner gutten min til nå så er det hverken lurt eller i hans interesse. Håper jeg tar feil såklart, for tror det må være himmelsk herlig å se sine egne få barn selv. Og ja, jeg har prøvd å få flere barn, men ikke lyktes. Anonymous poster hash: ddc7c...8b5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #25 Skrevet 8. april 2015 Jeg blir heller aldri tante. Både jeg og min mann er enebarn. Det tristeste er at ungene våre ikke får søskenbarn. Husker hvor mye moro jeg hadde med mine da jeg var liten! Men vi har kompensert med å få fire barn sammen da 😆 Anonymous poster hash: c1b74...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå