Gå til innhold

Dette med de asylbarna som krf vil ha tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med å sende dere og barna deres ut? Hvor som helst men så langt som mulig. Ikke plass til dumme mennesker i Norge

Anonymous poster hash: a93a5...c50

Jeg er norsk og har like stor rett til å være her som deg, enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 3a812...81e

Er du sikker?

Veldig sikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sende dere og barna deres ut? Hvor som helst men så langt som mulig. Ikke plass til dumme mennesker i Norge

Er du sikker?

Veldig sikker.

Du tar feil. Hva får deg til å tro du er ønsket?

Skrevet

Er du sikker?

Veldig sikker.

Det er helt greit at du ikke ønsker at jeg skal være i landet jeg er født i pga mine meninger, men jeg er ikke så begeistret for dine meninger heller så du bør nok flytte rimelig kjapt du også!

Skrevet

Jeg har ikke satt meg nok inn i hver enkelt av disse sakene til å ha en mening om hver enkelt av dem.

Men generelt er det et problem at mennesker som har fått avslag på sine saker (og avslag på klager og anker) ikke følger vedtakene, men velger å trenere saken ved å enten ikke oppgi korrekt informasjon, gi bevisst feil informasjon eller leve i skjul.

Videre er det et problem at mennesker bevisst setter barn til verden for å skyve disse foran seg i f.eks en asylsøkere eller søknad om oppholdstillatelse. Dette gjelder både flyktninger og personer som kommer hit på familiegjenforening eller som "lykkejegere". Man skal absolutt ikke underslå det faktum at det å bli gravid og få barn øker sjansen for opphold, og er en relativt "billig" forsikring mot utkastelse. Det er trist at voksen mennesker velger å utsette barn for dette, og ikke minst at man velger å skyve barna framfor voksne fram i media med tåredryppende historier slik vi har sett både i asylsøker og i familiegjennforeningssaker.

Anonymous poster hash: 6f7ce...b02

Skrevet

Er du sikker?

Veldig sikker.

Det er helt greit at du ikke ønsker at jeg skal være i landet jeg er født i pga mine meninger, men jeg er ikke så begeistret for dine meninger heller så du bør nok flytte rimelig kjapt du også!

Jeg ikke ønsker? Jeg kjenner deg jo ikke. For din egen skyld bør du pakke og dra.

Skrevet

Er du sikker?

Veldig sikker.

Jeg ikke ønsker? Jeg kjenner deg jo ikke. For din egen skyld bør du pakke og dra.

Hehe...morsom du 😆

Skrevet

Er så lei den sippinga til Hareide!

Barn er tilpasningsdyktige! Det ER ikke synd på de at de må flytte. Mange norske barn flytter med sine foreldre til utlandet opp til flere ganger i løpet av en oppvekst, UTEN at det i seg selv er noe problem!!

Disse menneskene har IKKE krav på asyl. De har løyet om sin identitet. De har ikke behov for beskyttelse og skal derfor UT!

De færreste barn flytter til land der barna og/eller foreldrene kan bli drept, der jenter nektes å gå på skolen, der foreldrene som fikk barn utenfor ekteskap vil bli fengslet eller dømt til døden, krig, bombing, matmangel, mangel på rent vann, tvangsekteskap osv. Og nei, barn er ikke så tilpasningsdyktige. Det er en myte fordi barn finner seg i og resignerer i den situasjonen de er i.

Flere av disse familiene har ikke løyet om sin identitet og noen av dem hadde oppholdstillatelse, helt til noen tolket ting litt annerledes og tillatelsene ble trukket tilbake. Det er å herje med mennesker og med barna!

Jeg skammer meg over at voksne kan være så hard mot barn i nød. Nåde være med deres barn om Norge skulle komme i krig.

Anonymous poster hash: 1c89e...05a

Skrevet

Barn er tilpasningsdyktige! Det ER ikke synd på de at de må flytte. Mange norske barn flytter med sine foreldre til utlandet opp til flere ganger i løpet av en oppvekst, UTEN at det i seg selv er noe problem!!

Disse menneskene har IKKE krav på asyl. De har løyet om sin identitet. De har ikke behov for beskyttelse og skal derfor UT!

De færreste barn flytter til land der barna og/eller foreldrene kan bli drept, der jenter nektes å gå på skolen, der foreldrene som fikk barn utenfor ekteskap vil bli fengslet eller dømt til døden, krig, bombing, matmangel, mangel på rent vann, tvangsekteskap osv. Og nei, barn er ikke så tilpasningsdyktige. Det er en myte fordi barn finner seg i og resignerer i den situasjonen de er i.

Flere av disse familiene har ikke løyet om sin identitet og noen av dem hadde oppholdstillatelse, helt til noen tolket ting litt annerledes og tillatelsene ble trukket tilbake. Det er å herje med mennesker og med barna!

Jeg skammer meg over at voksne kan være så hard mot barn i nød. Nåde være med deres barn om Norge skulle komme i krig.

Beste innlegget noen gang!

Skrevet

De er der de hører hjemme! Det er ikke grunnlag for asyl for dem og da skal de ikke være her, så enkelt og greit er det.

Disse barna straffes utelukkende for sine foreldres handlinger. Foreldrene har i følge UNE løyet eller tilbakeholdt informasjon. Da vil innvandringsregulerende hensyn gå foran barnets beste. Alltid.

Systemet til UNE er forkastelig, samme saksbehandler hele veien, på anker, omgjøringsbegjæringer og på rettskjennelser. Aldri noen nye øyne og nye vurderinger. Samme person og samme stempel. Rettsikkerhet? Nei.

Anonymous poster hash: bc731...2f9

Ja, og det er også helt korrekt.

Hva er korrekt? At unger straffes for foreldrenes feil? Hva med alle som hadde besteforeldre som var nazi-sympatisører, skal de nå for riksrett?

70% av saken som sendes for norsk rett av utlendingssaker vinnes. Og av dem så gjør faktisk une om på 70% av avgjørelsene selv når det kommer et varsel om stevning. Fortsatt sikker på at rettsikkerheten er god? Og det er kun noen få % som i det hele tatt føres for retten, ettersom asylsøkere kun har rett på tre timer rettshjelp etter avslag. 

Anonymous poster hash: bc731...2f9

Skrevet

Tipper at dere som mener barna må ut ikke har satt dere inn i saken

Skrevet

Send de ut. Skulle gjerne hjulpet alle barn i verden som har det vondt, men Norge kan ikke redde verden. Hardt og kynisk uten tvil, men hva med resten av de uskyldige barna som også trenger hjelp? Anonymous poster hash: 206b2...aa5

Det du sier her er: Vi kan ikke hjelpe alle, da er det like greit at vi ikke hjelper noen

Lever du etter dette prinsippet til vanlig? "Så du har gått deg bort på kjøpesenteret lille venn? Vet ikke hvor mamma er? Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, kunne ha tatt deg med til informasjonsskranken slik at de kunne rope henne opp over høyttaleranlegget. Men det er jo så mange barn i verden som har kommet bort fra mammaene sine. Det ville være urettferdig mot de andre, så det beste er nok at du bare blir stående der og grine"

Anonymous poster hash: badcd...f16

Skrevet

Jeg skammer meg over at voksne kan være så hard mot barn i nød. Nåde være med deres barn om Norge skulle komme i krig. Anonymous poster hash: 1c89e...05a

Kan du oppgi hvilke av disse familiene som har fått innvilget opphold (enten asyl eller opphold på humanitært grunnlag) for så å få oppholdstillatelsen trukket tilbake fordi "noen tolket ting litt annerledes"?

Skrevet

Jeg skammer meg over at voksne kan være så hard mot barn i nød. Nåde være med deres barn om Norge skulle komme i krig. Anonymous poster hash: 1c89e...05a

Kan du oppgi hvilke av disse familiene som har fått innvilget opphold (enten asyl eller opphold på humanitært grunnlag) for så å få oppholdstillatelsen trukket tilbake fordi "noen tolket ting litt annerledes"?

Hun jenta som ble født utenfor ekteskap i Iran og som ble sendt tilbake til Afghanistan. Hun og moren hadde fått oppholdstillatelse fordi barn av ugifte og barn i ekteskap som ikke var godkjent av foreldrene var i risiko.

Så trakk Norge oppholdstillatelsen tilbake fordi Norge plutselig tolket det slik at moren visste hvor faren var. Noe hun ikke visste.

Det er en tolkning. De hadde oppholdstillatelse. Så mistet de den.

Skrevet

Heldigvis noen som greier å holde diskusjonen på et saklig nivå:)

Det jeg lurer på, alle dere som mener at ja, de skal få bli:

-synes dere at alle barn som har kommet seg til Norge, skal få bli? Eller hvor skal grensa gå for antall år før de får bli?

Konsekvensen av at man faktisk lar familier bli bare fordi de har vært her en stund, er jo at veldig mange (i teorien) kan komme: gå i skjul, gjemme passet sitt, lyge om sin identitet osv, slik at norske myndigheter ikke får sendt de ut - og vips vil de få opphold. Dette kan få store konsekvenser! La oss si det kom 10 000 familier og søkte asyl og ble værende selv om de fikk avslag. Det er mange personer som skal integreres og bli bosatt. Eller la oss si at det kom 50 000 familier som ble værende. Ville det gått bra?

Dere som mener at det er norske myndigheter sin feil at de ikke er sendt ut tidligere: leste dere den historien i avisa (aftenposten?) om han superkriminelle fyren som de ikke får ut? Politiet har prøvd i flere år, men han samarbeider ikke. Og hvor skal man sende han da? Til et tilfeldig land? Ville Norge godtatt å ta imot en kriminell som nigarianske myndigheter trodde var norsk, men ikke var sikker? Neppe. Det er IKKE så enkelt å returnere folk for politiet når de ikke samarbeider. Nettopp av den grunn blir mange familier værende her i mange år selv om de skulle reist tilbake.

Når det er sagt kan det godt hende at jeg som småbarnsforeldre hadde gjort det samme, trenert saken og håpet at det ordnet seg til slutt.

hi.

Anonymous poster hash: 70623...77c
Skrevet

Amen!! Enig med deg.

Anonymous poster hash: 5ddd0...567

Helt enig!!!

Anonymous poster hash: 7a802...f62

Skrevet

Heldigvis noen som greier å holde diskusjonen på et saklig nivå :)

-synes dere at alle barn som har kommet seg til Norge, skal få bli? Eller hvor skal grensa gå for antall år før de får bli?

Konsekvensen av at man faktisk lar familier bli bare fordi de har vært her en stund, er jo at veldig mange (i teorien) kan komme: gå i skjul, gjemme passet sitt, lyge om sin identitet osv, slik at norske myndigheter ikke får sendt de ut - og vips vil de få opphold. Dette kan få store konsekvenser! La oss si det kom 10 000 familier og søkte asyl og ble værende selv om de fikk avslag. Det er mange personer som skal integreres og bli bosatt. Eller la oss si at det kom 50 000 familier som ble værende. Ville det gått bra?

Dere som mener at det er norske myndigheter sin feil at de ikke er sendt ut tidligere: leste dere den historien i avisa (aftenposten?) om han superkriminelle fyren som de ikke får ut? Politiet har prøvd i flere år, men han samarbeider ikke. Og hvor skal man sende han da? Til et tilfeldig land? Ville Norge godtatt å ta imot en kriminell som nigarianske myndigheter trodde var norsk, men ikke var sikker? Neppe. Det er IKKE så enkelt å returnere folk for politiet når de ikke samarbeider. Nettopp av den grunn blir mange familier værende her i mange år selv om de skulle reist tilbake.

Når det er sagt kan det godt hende at jeg som småbarnsforeldre hadde gjort det samme, trenert saken og håpet at det ordnet seg til slutt.

hi.

Min mening er at ALLE barn skal få beskyttelse. Det er det jeg ønsker for mine barn: Trygghet, stabilitet, glede, en seng å sove i, mat på bordet, skolegang, rent vann, vern mot seksuell utnyttelse / tvangsekteskap, beskyttelse mot krig og død. Hvem ønsker ikke det?

At jeg har vært så heldig å bli født i Norge gjør ikke at mine barn er mere verd enn barna fra Jordan eller fra Brasil. At besteforeldrene mine var så heldige at Sverige tok dem imot med åpne armer under 2.verdenskrig er kanskje den største grunnen til at nettopp jeg lever i dag.

Å hjelpe barn i nød burde være det minste man kan forvente av anstendige mennesker og av en anstandig stat. Det er barn som ikke kan forsvare seg selv, som ikke kan stå opp for seg selv, som ikke kan beskytte seg selv og som er i en svært sårbar situasjon. Mens vi krangler om loff med syltetøy til frokost og hvilken Reima-dress som er best finnes det barn som sulter og som mister jomfrudommen når de er 11 år. Hvem er vi som skal avvise disse barna? Vi har nok av rikdom å dele med de barna som har minst.

Skrevet

Her vi bor er det en familie med flere barn som har vært leeeenge i Norge. De har fått avslag på avslag, men klaget og klaget. Foreldrene løy om hvilket land de kom fra og bevisst gjemte passene. Slik holdt foreldrene på i årevis.

Så fant politiet passene og hele familien ble sendt ut. Det er veldi klart at det er løyet om hvilket land familien kom fra.

Familien bor nå hos familie i landet sitt. Onkler, tanter og søskenbarn. Barna brukes bevisst i media for å komme tilbake. Men for resten av slekta er det ok å bo det de bor. Rart ikke sant?

Det klages på at barna ikke kan språket og at barna er ulykkelige. Det er jo tross alt foreldre sitt ansvar at barna kan språket. Og helt ærlig, hvor mange av disse snakker norsk hjemme til sine barn?

Hvorfor skal ikke foreldrene ta ansvar og si til barna at nå bor vi her med resten av slekta vår. Nå starter livet på nytt. Istedenfor å pine barna med at de skal være ulykkelige og snakke med media i Norge.

Hun alenemoren med 4 barn nevnt her oppe. Hvorfor få 4 barn som alenemor i et ukjent land? Har hun en nyfødt har hun jo blitt gravid under ventingen i Norge eller ikke vært særlig lenge i Norge.

Hva med alle rumenerne som tigger i Norge. Hvorfor skal ikke de få bli, få hjelp å støtte? De har tross alt vært her mange år på tigging?

Enkeltsaker som blåses opp i media er triste. Selvsagt trist når et barn må forlate Norge og sendes til hjemlandet. Men det ER faktisk foreldrene sitt ansvar. Foreldrene kan ikke bare få barn for å få opphold. Foreldrene må ta ansvar for å lære de språket i hjemlandet.

Jeg mener at barn som har vært lenge i Norge på grunn av at foreldrene lyver, gjemmer passene og klager sakene inn for alt og alle bør sendes ut.

Ellers blir det fritt fram for alle. Hjem passene så lenge som mulig så får du bli.

Når det er sagt så mener jeg absolutt Norge kan ta imot flere reelle flyktninger. Vi har flere godt integrerte flyktninger i nabolaget!

Anonymous poster hash: 94171...6fd

Skrevet

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i innvandringspolitikken.... Men må si jeg stusser over (uavhengig om foreldrene har trenert saken) at de sender en liten pike på 10 år , som har bodd i Norge i 7 år tilbake til Jemen( søsken som sikkert i tillegg er føst i Norge og ikke vet om annet enn Norge).... Et av de farligste landene i verden? Et land som så og si ikke har menneskerettigheter, barnebryllup og generelt er et sted ingen med vettet i behold vil oppdra sine barn. Der kvinner nærmest er like mye verdt som en geit?

Men Krekar blir her fordi da kommer menneskerettighetene inn? Den har jeg litt vanskeligheter med å svelge..... Gjelder ikke menneskerettighetene til denne jenta og hennes søsken? Eller gjelder de bare "politiske flyktninger", terrorister og kriminelle?

Eller misforstår jeg alt nå?

Selvfølgelig mener jeg ikke at absolutt alle skal kunne komme hit å få oppholdstillatelse, men det bør være mulig å evaluere sakene raskere og mer individuelt?

Har for det meste bare lest i aviser og slikt, så blir jo bare synsing fra min side ;)

Skrevet

Er du helt kørka du, eller? Jada, et retorisk spørsmål. Send din egen unge ned til krigsherjede land da, de er jo tilåpsningsdyktige eller hva?

Anonymous poster hash: 7cac4...910

Gjest vinterbrud
Skrevet

Hva vet du om behovet deres for beskyttelse ? Og å sammenligne familier som flykter fra Afghanistan, Jemen eller Syria, med norske familier som frivillig flytter utenlands er for dumt. Ja,barn er sikkert tilpasningsdyktige,men neppe det når huset ditt i Jemen er bombet i stykker.

Skrevet

Jeg mener det bør komme en opprydning i UNE. La alle de asylbarna som enten er født her eller vært her mer enn 5 år få bli. Sette en strek over det. Det er ikke så mange.

Men alle nye søknader må bli behandlet innen 6 mnd og da må endelig avgjørelse ligge.

Nå har bare asylsøkere og UNE vært flinke til å trenere systemet og det må bli en slutt på. At det tar 10 år at en får en endelig avgjørelse da med anking av alt er helt horribelt.

Anonymous poster hash: 3c628...119

Skrevet

Jeg mener det bør komme en opprydning i UNE. La alle de asylbarna som enten er født her eller vært her mer enn 5 år få bli. Sette en strek over det. Det er ikke så mange.

Men alle nye søknader må bli behandlet innen 6 mnd og da må endelig avgjørelse ligge.

Nå har bare asylsøkere og UNE vært flinke til å trenere systemet og det må bli en slutt på. At det tar 10 år at en får en endelig avgjørelse da med anking av alt er helt horribelt.

Og hva gjør du når det ikke er mulig å få alle fakta på bordet på under 6 mnd og foreldrene trenerer saken.

-Har ikke fått svar fra det lendet de eventuelt skal sendes tilbake til som kan bekrefte/avkrefte identitet...

-Mor er gravid og har flyforbud på utsendelsestidspunktet...

-Finner ikke noen som kan tolke avhørene...

-Lillebror ligger på sykhus....

-Storebror på 12 stikker av og politiet finner ham ikke...

-Saksbehandleren blir sykmeldt...

-Sakkyndiges raporter spriker....

Hva gjør du når saken ikke er avgjort etter 6 mnd. Sender alle ut eller lar dem bli for godt?

Anonymous poster hash: df60d...544

Skrevet

Og hva gjør du når det ikke er mulig å få alle fakta på bordet på under 6 mnd og foreldrene trenerer saken.

-Har ikke fått svar fra det lendet de eventuelt skal sendes tilbake til som kan bekrefte/avkrefte identitet...

-Mor er gravid og har flyforbud på utsendelsestidspunktet...

-Finner ikke noen som kan tolke avhørene...

-Lillebror ligger på sykhus....

-Storebror på 12 stikker av og politiet finner ham ikke...

-Saksbehandleren blir sykmeldt...

-Sakkyndiges raporter spriker....

Hva gjør du når saken ikke er avgjort etter 6 mnd. Sender alle ut eller lar dem bli for godt?

Anonymous poster hash: df60d...544

Selvfølgelig finnes det situasjoner 6 mnd ikke går. Men at en sak tar 10 år bør da kunne forbedres vesentlig.

Men hvis det er bevisst at man gjør ting for å trenere er det mulighet å flytte familien til lukket mottak til opplysninger kom eller eventuelt at de var på kontrollerte mottak inntil alle opplysningene var kommet frem.

Skrevet

Viktigere å hjelpe der de bor.

Øke humanitær bistand til nærområdene og sett Kirkens Nødhjelp og Røde Kors på saken.

De vil nå utrooolig mange flere mennesker for hva det koster å få de få utvalgte tilbake.

Skrevet

Heldigvis noen som greier å holde diskusjonen på et saklig nivå :)

Konsekvensen av at man faktisk lar familier bli bare fordi de har vært her en stund, er jo at veldig mange (i teorien) kan komme: gå i skjul, gjemme passet sitt, lyge om sin identitet osv, slik at norske myndigheter ikke får sendt de ut - og vips vil de få opphold. Dette kan få store konsekvenser! La oss si det kom 10 000 familier og søkte asyl og ble værende selv om de fikk avslag. Det er mange personer som skal integreres og bli bosatt. Eller la oss si at det kom 50 000 familier som ble værende. Ville det gått bra?

hi.

Min mening er at ALLE barn skal få beskyttelse. Det er det jeg ønsker for mine barn: Trygghet, stabilitet, glede, en seng å sove i, mat på bordet, skolegang, rent vann, vern mot seksuell utnyttelse / tvangsekteskap, beskyttelse mot krig og død. Hvem ønsker ikke det?

At jeg har vært så heldig å bli født i Norge gjør ikke at mine barn er mere verd enn barna fra Jordan eller fra Brasil. At besteforeldrene mine var så heldige at Sverige tok dem imot med åpne armer under 2.verdenskrig er kanskje den største grunnen til at nettopp jeg lever i dag.

Å hjelpe barn i nød burde være det minste man kan forvente av anstendige mennesker og av en anstandig stat. Det er barn som ikke kan forsvare seg selv, som ikke kan stå opp for seg selv, som ikke kan beskytte seg selv og som er i en svært sårbar situasjon. Mens vi krangler om loff med syltetøy til frokost og hvilken Reima-dress som er best finnes det barn som sulter og som mister jomfrudommen når de er 11 år. Hvem er vi som skal avvise disse barna? Vi har nok av rikdom å dele med de barna som har minst.

Nei, vi har ikke nok rikdom å dele med alle barn som har det vondt her i verden! Og vi har ikke mulighet til å være hele verdens sosialkontor!!

Selvfølgelig, i en ideell verden, skulle vi gjerne hjulpet alle, men det er ikke mulig!! Og da må vi prioritere resursene våre på de som virkelig trenger det, altså de som får innvilget asyl. De som faktisk har grunnlag for å bli. Jeg forstår de som klorer seg fast med hud og hår, selv om de får avslag på avslag. De ser jo at det lønner seg i lengden, serlig hvis de skyver barna sine forran, folk i bygda går i fakkeltog osv...... Og nå har til og med regjeringen bestemt seg for å premiere de som har nektet å dra og oppholdt seg ulovlig landet og nektet å reise tilbake, med å få behandlet saken sin atter en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...