Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hva mener dere? Bør familiene få behandlet saken sin på nytt, slik at de muligens får bli i Norge fordi de har bodd her lenge og har stor tilknytning hit? Jeg synes at familiene ikke bør få komme tilbake. Rett og slett fordi dette er familier som alle har fått sakene sine behandlet -for flere år siden- men som ikke har reist, verken frivillig eller med tvang fordi det ikke har vært mulig når de ikke fremskaffer pass/samarbeider om hvem de er. Det er selvsagt foreldrenes skyld at barna må lide, noe som ikke er bra. Likevel kan det ikke belønnes med opphold i Norge fordi man "klorer" seg fast. Da bør jo alle gjøre det og vips får alle bli. Trenger ikke å søke asyl da lenger, velkommen alle sammen... Et moment som ofte utelates er hvorfor det faktisk IKKE er så grusomt for barna å flytte til foreldrenes hjemland. Er det mye verre å flytte dit enn hva det var å komme til Norge i utgangspunktet, et land hvor de ikke kunne språk, kultur, ingenting? (Noen er født her, det er klart). De fleste har lært foreldrenes morsmål og vil kunne begynne på skole når de returnerer. Ingen rettighet å bli i Norge bare fordi man kom seg hit ved en anledning. Bare synd at foreldrene greier å forbli her så lenge at de får flere barn som integrerer seg - når de i lang tid Vet at de har fått avslag og skulle ha reist. Anonymous poster hash: 70623...77c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Innlegget ditt er rett og slett for dumt. Prøv igjen lille troll. Anonymous poster hash: f93ed...0cc
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Er så lei den sippinga til Hareide! Barn er tilpasningsdyktige! Det ER ikke synd på de at de må flytte. Mange norske barn flytter med sine foreldre til utlandet opp til flere ganger i løpet av en oppvekst, UTEN at det i seg selv er noe problem!! Disse menneskene har IKKE krav på asyl. De har løyet om sin identitet. De har ikke behov for beskyttelse og skal derfor UT!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Jeg har ikke satt meg så voldsomt inn i denne asylbarn problematikken, og er vel glad for at det ikke er jeg som må ta slike avgjørelser. Men på et generelt grunnlag mener jeg at asylsøkere ikke kan bruke det at de har født barn her i landet som en grunn til å få bli når de har fått avslag. Avslag har dem jo fått for en grunn. Jeg mener barna tilhører foreldrene (og må følge dem, hvor enn i verden de ender opp), og ikke landet de tilfeldigvis er født i. Anonymous poster hash: 6601f...007
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Om det er verre for et barn som er født og oppvokst i Norge å måtte flytte til et lutfattig og istykkerbombet Afghanistan i fullt kaos, enn det er for flyktninger som flykter fra nød, krig og kaos å komme til Norge? Ja, du skal ikje se bort fra det. Anonymous poster hash: badcd...f16
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hehe, hvorfor sier du at jeg er et troll? Lurer på hva folket mener om denne saken. Ikke alle flytter til afghanistan. Det er mange ulike land som personene må flytte til. Er det krig i russland for eksempel? (Kanskje dårlig eksempel slik som situasjonen er nå). Tanzania? Sri Lanka? Ofte er det de ressurssterke som kommer, så å tilpasse seg vil være mulig. Hi. Anonymous poster hash: 70623...77c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Er så lei den sippinga til Hareide! Barn er tilpasningsdyktige! Det ER ikke synd på de at de må flytte. Mange norske barn flytter med sine foreldre til utlandet opp til flere ganger i løpet av en oppvekst, UTEN at det i seg selv er noe problem!! Disse menneskene har IKKE krav på asyl. De har løyet om sin identitet. De har ikke behov for beskyttelse og skal derfor UT! Amen!! Enig med deg. Anonymous poster hash: 5ddd0...567
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Barna hadde bodd her i 7 år. De er norske. At foreldrene løy skal ikke gå ut over de. Send dine barn til Yemen. Ja for de er vel tilpasningsdyktige? Anonymous poster hash: a93a5...c50
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Men hva er egentlig greien? De skulle etter planen sendes ut, men ikke prioriteres. Når de da likevel sendes ut så skjønner jeg ikke hva som er så ille? De har jo ikke sendt ut en familie som opprinnelig hadde fått opphold! Anonymous poster hash: afbb8...a85
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Nå er de ute så da syns jeg man heller kan fokusere på dem som faktisk er her. Det er nok problemer i norsk asyl og innvandringspolitikk uten at man skal forsinke prosessene enda mer. Anonymous poster hash: 4a3a5...8bf
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 http://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestnytt/DKOP99040715/07-04-2015#t=0s Hun virker happy ja? Anonymous poster hash: bc731...2f9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 De er feilsendt it. Derfor må de komme tilbake. Anonymous poster hash: a93a5...c50
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 Kan ikke nok om saken til å uttale meg veldig mye, men ettersom jeg har forstått, så er Norge til dels ansvarlig for at de blir så lenge i landet. Da mener jeg faktisk at Norge må ta på seg ansvaret, og la dem bli. Selvfølgelig kan det være traumatisk for et barn, som har vokst opp den første delen av livet sitt i Norge og som ikke kjenner annet, å flytte til et ukjent land, muligens med fare for familiens liv. Levestandarden er helt annerledes, og de tas vekk fra alt kjent. Det er ikke som om de flytter til Sverige liksom.. Jeg mener ikke at alle skal få bli, det trengs nøye evalueringer i hvert tilfelle, men hvis barnet blir både 6,7 eller 8 år, så er det faktisk ganske drøy behandlingstid! Anonymous poster hash: 17387...04d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 De er der de hører hjemme! Det er ikke grunnlag for asyl for dem og da skal de ikke være her, så enkelt og greit er det. Anonymous poster hash: 3a812...81e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 De er der de hører hjemme! Det er ikke grunnlag for asyl for dem og da skal de ikke være her, så enkelt og greit er det. Anonymous poster hash: 3a812...81e Disse barna straffes utelukkende for sine foreldres handlinger. Foreldrene har i følge UNE løyet eller tilbakeholdt informasjon. Da vil innvandringsregulerende hensyn gå foran barnets beste. Alltid. Systemet til UNE er forkastelig, samme saksbehandler hele veien, på anker, omgjøringsbegjæringer og på rettskjennelser. Aldri noen nye øyne og nye vurderinger. Samme person og samme stempel. Rettsikkerhet? Nei. Anonymous poster hash: bc731...2f9
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #16 Skrevet 7. april 2015 De er der de hører hjemme! Det er ikke grunnlag for asyl for dem og da skal de ikke være her, så enkelt og greit er det. Anonymous poster hash: 3a812...81e Disse barna straffes utelukkende for sine foreldres handlinger. Foreldrene har i følge UNE løyet eller tilbakeholdt informasjon. Da vil innvandringsregulerende hensyn gå foran barnets beste. Alltid. Systemet til UNE er forkastelig, samme saksbehandler hele veien, på anker, omgjøringsbegjæringer og på rettskjennelser. Aldri noen nye øyne og nye vurderinger. Samme person og samme stempel. Rettsikkerhet? Nei. Anonymous poster hash: bc731...2f9 Ja, og det er også helt korrekt. Anonymous poster hash: 3a812...81e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #17 Skrevet 7. april 2015 Er så lei den sippinga til Hareide! Barn er tilpasningsdyktige! Det ER ikke synd på de at de må flytte. Mange norske barn flytter med sine foreldre til utlandet opp til flere ganger i løpet av en oppvekst, UTEN at det i seg selv er noe problem!! Disse menneskene har IKKE krav på asyl. De har løyet om sin identitet. De har ikke behov for beskyttelse og skal derfor UT! Norske myndigheter har vurdert det dithen at de ikke har behov for beskyttelse. Hva med familien fra Bergen, mor alene med fire barn, inkludert en nyfødt. Midtøsten spesialister mente det var galskap pga situasjonen i Jemen. Familien får man ikke kontakt med. Vi får håpe den norske saksbehandleren får sove godt om natta, etter å ha sent en mor og hennes barn til slikt et utrygt sted. Han/hun har nok ikke fattet vedtaket alene, ansvaret pulveriseres, saksbehandler, team, avdeling, retningslinjer, uttalelser fra andre avdelinger. Bør faktisk være en plikt, forankret i medmenneskelighet og si STOP! Disse barna kan dø! Anonymous poster hash: 09e1b...a58
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Send de ut. Skulle gjerne hjulpet alle barn i verden som har det vondt, men Norge kan ikke redde verden. Hardt og kynisk uten tvil, men hva med resten av de uskyldige barna som også trenger hjelp? Anonymous poster hash: 206b2...aa5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Hva med å sende dere og barna deres ut? Hvor som helst men så langt som mulig. Ikke plass til dumme mennesker i Norge Anonymous poster hash: a93a5...c50
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 Barna hadde bodd her i 7 år. De er norske. At foreldrene løy skal ikke gå ut over de. Send dine barn til Yemen. Ja for de er vel tilpasningsdyktige? Anonymous poster hash: a93a5...c50 Hadde jeg skulle flyttet til Jemen, hadde jeg selvfølgelig tatt med meg ungene!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #21 Skrevet 7. april 2015 Barna hadde bodd her i 7 år. De er norske. At foreldrene løy skal ikke gå ut over de. Send dine barn til Yemen. Ja for de er vel tilpasningsdyktige? Anonymous poster hash: a93a5...c50 Hadde jeg skulle flyttet til Jemen, hadde jeg selvfølgelig tatt med meg ungene! Nei, send de alene. De får det bedre da Anonymous poster hash: a93a5...c50
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #22 Skrevet 7. april 2015 Ja vi kan jo la kriminell slippe fengsel også, for det kan bli traumatisk for barna...for å sette det på spissen. Ja det er synd i barna, men vi kan ikke skyve barna fremfor oss for å slippe å ta konsekvensen av det. Anonymous poster hash: 66b28...a2a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #23 Skrevet 7. april 2015 Hva med å sende dere og barna deres ut? Hvor som helst men så langt som mulig. Ikke plass til dumme mennesker i Norge Anonymous poster hash: a93a5...c50 Jeg er norsk og har like stor rett til å være her som deg, enkelt og greit! Anonymous poster hash: 3a812...81e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #24 Skrevet 7. april 2015 Krekar kan jo bli her så hvorfor ikke barna? Anonymous poster hash: a93a5...c50
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #25 Skrevet 7. april 2015 Hva med å sende dere og barna deres ut? Hvor som helst men så langt som mulig. Ikke plass til dumme mennesker i Norge Anonymous poster hash: a93a5...c50 Jeg er norsk og har like stor rett til å være her som deg, enkelt og greit! Anonymous poster hash: 3a812...81e Er du sikker? Anonymous poster hash: a93a5...c50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå