Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #26 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Alle kan komme i en vielse uansett, invitert eller ei. Å bli rangert på den måten i et bryllup blir bare for dumt!! Hårreisende å invitere til kaffen. Ei jeg jobbet med inviterte en annen kollega med følge til kaffen. Middag med alle talene var ferdig klokka 21-21.30 så da kunne de "komme inn". Så kaffe og kake og litt fest, og så stengte lokalet klokka 00.30. Hadde blitt flau... Anonymous poster hash: 092f4...249 I tilegg var det ikke fri bar, men to bonger. Så de pyntet seg, fikk barnevakt og ventet hele kvelden for å komme klokka 21.30. Da var alle i farta og de ruslet inn. Leverte gave, fikk 2 drinker og deretter måtte de kjøpe egne drinker. Anonymous poster hash: 092f4...249
Mrs Smith Skrevet 7. april 2015 #27 Skrevet 7. april 2015 Egentlig helt kokko å be gjester bare til kaffe som bor 60 mil unna. Hadde ikke dratt og ikke kjøp gave heller, sent ett kort med en 200-lapp kanskje. Kjipe meg.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #28 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt.Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Alle kan komme i en vielse uansett, invitert eller ei. Å bli rangert på den måten i et bryllup blir bare for dumt!! Hårreisende å invitere til kaffen. Ei jeg jobbet med inviterte en annen kollega med følge til kaffen. Middag med alle talene var ferdig klokka 21-21.30 så da kunne de "komme inn". Så kaffe og kake og litt fest, og så stengte lokalet klokka 00.30. Hadde blitt flau... Anonymous poster hash: 092f4...249 Ikke alltid man bare kan komme til en vielse, nei. Er det i en kirke, går det nok fint. I et slikt tilfelle som du beskriver er jeg enig i at det er kjipt. Dersom man inviterer folk til kaffe, må de kunne komme tidlig og det bør være flere som kommer senere slik at det ikke bare er 2-3 stykker som føler seg utenfor. Veldig dårlig planlagt av brudeparet å avslutte festen så tidlig nå de siste gjestene nettopp er kommet. Anonymous poster hash: 35b88...ed7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #29 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke reist så langt for å være med på kaffe nei. Når det er sagt, synes jeg det er helt greit å be til kaffen!! Har bl.a noen venninner med stor familie (noe jeg selv også har), som kun har hatt familie til middag. Så ber de alle venninner og kompiser osv til kaffe/fest. Helt super ordning synes jeg. Men nå skal det sies at jeg aldri har kommet inn til kaffe senere enn kl20... Anonymous poster hash: 7c6d4...be6
ma(G)ma med to små :) Skrevet 7. april 2015 #30 Skrevet 7. april 2015 Jeg synes ikke det er så rart å invitere noen til kaffen. Spesielt ikke om man har veldig mange søskenbarn, for eksempel. Da vi giftet oss ble vi nødt til å gjøre det samme. Vi har til sammen 35 søskenbarn, og de fleste er voksne og etablerte med barn. Det hadde blitt 80 stk ekstra til middag, og det hadde vi rett og slett ikke råd til! Vurderte å invitere de som bodde lengst unna til middag, men hvor skal man sette grensen? 3 timer unna? 5 timer unna? 7 timer unna? Dette var skikkelig vanskelig for oss, for vi ville jo gjerne ha dem der, samtidig som vi ikke ønsket 150 gjester til middag, og heller ikke hadde råd til det. Synes det er trist hvis noen av dem føler at de ble invitert bare fordi vi ville få flere gaver, men heller det enn at vi hadde invitert noen til middag og ikke alle, og at noen skulle ha følt seg uønsket av den grunn. Hvis dere har økonomi til å reise, og hvis dere vil det, så reiser dere. Hvis ikke har helt sikkert brudeparet forståelse for at dere takker nei.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #31 Skrevet 7. april 2015 Jeg har vært kaffegjest en gang, det var i bryllupet til en barndomsvenn av min eks. Vi var tilfeldig i bygda ellers hadde jeg aldri blitt med ( 7 timer i bil). Vi måtte vente lenge ute i en gang fordi middagen var forsinket, det var på en øde landkro og ikke så mye som en pølsekiosk i nærheten, vi hadde blitt kjørt dit så vi kunne ikke dra et annet sted. Det kjipeste bryllupet jeg har vært i. Anonymous poster hash: d90ec...c18
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #32 Skrevet 7. april 2015 Det er direkte frekt å be kaffegjester. Å be folk langveisfra på kaffe er hinsides enhver folkeskikk. Anonymous poster hash: b6f49...8c8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #33 Skrevet 7. april 2015 Jeg må innrømme at jeg synes det med å invitere på kaffe er en uting. Har man så lite penger at man ikke har råd til å invitere til middag så synes jeg det er bedre å ikke be. bedre med et lite bryllup og at alle får middag en et stort og noen kun får komme til kaffe. Så nei, jeg hadde ikke kommet. Anonymous poster hash: 948bb...a88
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #34 Skrevet 7. april 2015 Ville dere dratt? Dette er "på landet" og kan ikke kombineres med å bo på hotell eller spise på restaurant... Tre timer til nærmeste hotell... Er så usikker, hva tenker dere? Relasjon er søskenbarn. Anonymous poster hash: 8933d...940 Nei, nei og atter nei. Synes dette er direkte frekt også. Å invitere folk 60 mil for en kaffekopp! Anonymous poster hash: aea53...57f
HvittHus Skrevet 7. april 2015 #35 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt i bryllup som kaffegjest med denne avstanden. Men jeg kjenner jeg lurer veldig på hvor gjestene skal innlosjeres? Er dette et lite bryllup hvor alle skal bo privat, eller skal man ut å kjøre midt på natten i flere timer?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #36 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Vet du. Du må mene hva du vil. Ikke dra slike tøvete argumenter på meg. Drit i å invitere på kaffe, det er bryllup på sparebluss. Trailer-park bryllup. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jøss. Du er nok den mest usympatiske personen jeg har 'møtt' på her inne på en stund. Anonymous poster hash: 45671...29a
Roheryn Skrevet 7. april 2015 #37 Skrevet 7. april 2015 Kommer an på... vi ble invitert til kaffen hos et av mine søskenbarn for noen år siden. 3,5 times kjøring og virkelig på bygda. Ordna oss sånn at flere tanter og søskenbarn bodde sammen i campinghytter like ved festlokalet, sånn at de av oss som ikke skulle i middagen hadde det sosialt og hyggelig sammen på hyttene i mellom vielse og kaffe. Det ble en hyggelig helgetur sammen med slektninger vi ikke nødvendigvis ser så ofte, og at jeg skulle droppa det bare fordi jeg gikk glipp av et par timer middag kunne ikke falt meg inn engang. Har heller aldri falt meg inn å tenke at jeg ble invitert for gavens del.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #38 Skrevet 8. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Vet du. Du må mene hva du vil. Ikke dra slike tøvete argumenter på meg. Drit i å invitere på kaffe, det er bryllup på sparebluss. Trailer-park bryllup. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jøss. Du er nok den mest usympatiske personen jeg har 'møtt' på her inne på en stund. Anonymous poster hash: 45671...29a Og du er en av gjerrigknarkene som har kaffegjester i bryllup. Hva er galt med folk her inne. Når noen mener noe annet enn en selv er man usympatisk. Du klarer deg nok fint i hverdagen. Anonymous poster hash: 366c5...b41
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #39 Skrevet 8. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Vet du. Du må mene hva du vil. Ikke dra slike tøvete argumenter på meg. Drit i å invitere på kaffe, det er bryllup på sparebluss. Trailer-park bryllup. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jøss. Du er nok den mest usympatiske personen jeg har 'møtt' på her inne på en stund. Anonymous poster hash: 45671...29a Og du er en av gjerrigknarkene som har kaffegjester i bryllup. Hva er galt med folk her inne. Når noen mener noe annet enn en selv er man usympatisk. Du klarer deg nok fint i hverdagen. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Nei, jeg er verken gjerrigknark (snarere tvert imot), og spanderte faktisk tur til Frankrike på alle mine 42 gjester da vi giftet oss for noen år siden. Det jeg derimot har, er evnen til å se at folk har både forskjellig økonomi og forskjellige tradisjoner, og samtidig kan ha et ønske om å feire dagen sin sammen med flest mulig av venner og familie. Det er ikke fordi vi har forskjellige meninger at jeg synes du er usympatisk. Det er pga språkbruken din og måten du går til frontalangrep på folk som ikke er enige med deg (snakk om å kaste stein i glasshus for øvrig, den som ikke tåler at folk er uenige er DU). Kaller folk for gjerrigknarker (uten å vite hva du snakker om) og folks store dag for trailerpark-bryllup bare fordi det ikke er fint nok for DEG. Det er ikke de som er så uheldig å ike ha råd til å invitere alle i middag som er storforlangende ('fordi de inviterer kuk for å få gaver', slik det påstås her), men sånne folk som du, som blir sure for ikke å få middag i stedet for å fokusere på at noen faktisk ønsker å ha deg som gjest. Jeg har det ellers fint i hverdagen og livet ellers takk. Anonymous poster hash: 45671...29a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #40 Skrevet 8. april 2015 Men hvis dette bryllupet skal holdes 3 timers kjøring ut i ødemarka hvor det verken er hotell eller resataurant. Hva har de da tenkt at kaffegjestene skal spise? Matpakke? Hadde ikke dratt. Hadde til nød dratt om det var rett borti veien, men så langt unna hadde jeg ikke vurdert engang. Har vært kaffegjest en gang tidligere, da viste vi det ikke før tidligere på dagen den aktuelle dagen. Hadde reist halve jorda rundt til USA, så det tok kaffegjestkvoten hos oss for evig og alltid. Anonymous poster hash: 573f4...e56
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #41 Skrevet 8. april 2015 Har aldri skjønt poenget med å invitere folk til bare kaffe. Om man vil spare penger så dropp å inviter disse da. Jeg har aldri blitt invitert til mine søskenbarns bryllup og ville ikke invitert de. Når vi hadde dåp så inviterte vi bare våre forelre og søsken, hadde ingen på kun kaffe. Og å invitere noen på kaffe når de bor 60 mil unna og ikke kan bo nært på hotell er det samme om å si at man ikke vil ha de der men inviterer for å være høflig. Frekt. Bli hjemme med god samvittighet! Anonymous poster hash: 859e5...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå