Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Ville dere dratt? Dette er "på landet" og kan ikke kombineres med å bo på hotell eller spise på restaurant... Tre timer til nærmeste hotell... Er så usikker, hva tenker dere? Relasjon er søskenbarn. Anonymous poster hash: 8933d...940
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Hadde aldri i livet dratt Hadde sendt et gratulasjonskort. Anonymous poster hash: f7b5b...8ce
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41
Love my kidz Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke gjort det for søskenbarn selv om jeg hadde fått middag en gang. Alt for langt og dyrt.
Førstemann Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Har kun vært invitert til kaffe en gang, og dro ikke da fordi det var midt uti skauen og jeg hadde nyfødt baby. De som dro angret.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Vet du. Du må mene hva du vil. Ikke dra slike tøvete argumenter på meg. Drit i å invitere på kaffe, det er bryllup på sparebluss. Trailer-park bryllup. Anonymous poster hash: 366c5...b41
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Altfor langt for å delta på kaffe og dans, særlig når nærmeste hotell er tre timer unna. Komplett bortkastet tid og penger for dere. Send et gratulasjonskort til brudeparet. Anonymous poster hash: 1a7a4...5b5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Jeg hadde ikke dratt. Synes det er veldig stusselig å komme etter middagen man ikke var viktig nok for. Anonymous poster hash: e46d0...a93
Nyttårs barn Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 (endret) Jeg synes det er litt dårlig gjort å invitere folk som bor langt unna kun til kaffen, hva tenker de på her? Endret 7. april 2015 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Jeg synes det er litt dårlig gjort å invitere folk som bor langt unna kun til kaffen, hva tenker de på her? Det er jeg enig i. Jeg synes det er helt ok å be folk i kaffe, men når folk bor såpass langt vekke bør de få invitasjon til hele. Lønner seg ikke å komme ellers. Anonymous poster hash: 35b88...ed7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Her har vi invitert de som må kjøre lengst (som i ditt tilfelle) på middag også. Det er ganske kjipt å be folk komme så langt for et kakestykke og i tillegg la de finne ut selv hvor de skal overnatte i skauen. Jeg hadde ikke giddet å komme, og det er kanskje det intensjonen til søskenbarnet ditt var også?.... Anonymous poster hash: 2ef33...8be
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 hadde ikke dratt så langt for kaffe i et bryllup. Anonymous poster hash: e4f4b...8ec
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 Utrolig sært og direkte uhøflig å be søskenbarn (!) 60 mil unna på KAFFE!! Hadde aldri i verden dratt, ei heller gitt gave. Nei, dette ville jeg synes var skikkelig kjipt:( Anonymous poster hash: eebe6...644
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Enig med hun over, det blir litt som "vi føler at vi MÅ invitere dere, derfor får dere komme til kaffen" Anonymous poster hash: fe45f...b02
the amazing spidermamma Skrevet 7. april 2015 #16 Skrevet 7. april 2015 Da ville jeg faktisk ha tenkt at de like gjerne ville vært oss foruten. Jeg synes ikke noe om å regne på hva som lønner seg verken når man er gjest eller vertskap, men hvis folk reiser såpass langt, bør de da få middag.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #17 Skrevet 7. april 2015 Vi dro på kaffe til søskenbarnet til min mann, 60 mil unna. Men da var det mulighet for overnatting i nærheten og vi spiste middag på restaurant. Var kjempe koselig bryllup. Masse slekt vi nesten aldri ser og hadde en super dag/kveld med brudeparet. Anonymous poster hash: 835a1...d7a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Jeg kunne gjerne dratt. Bryllupsfester er ofte morsomme og så kunne vi overnattet hos noen andre tanter/onkler eller søskenbarn og brukt helgen med familien. En bryllupsfeiring i tillegg til familiebesøk ville bare vært en bonus. Anonymous poster hash: a974f...e87
Stridsmøy Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 Jeg hadde ikke dratt så langt kunn for kaffen. Hadde det vært til hele bøtteballetten så hadde jeg dratt.
Daquiry Skrevet 7. april 2015 #21 Skrevet 7. april 2015 Aldri i verden, syns det er en uting med kaffegjester i et bryllup.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #22 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke vurdert å dratt en gang. Anonymous poster hash: d7b81...964
aanonym Skrevet 7. april 2015 #23 Skrevet 7. april 2015 Dere vet at "kaffe"i bryllupssammenheng betyr selve bryllupsfesten?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #24 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Henger meg på de som sier at det er snodig å invitere folk som bor så langt unna på bare kaffe. Men det verste jeg har hørt var et par som inviterte en kompis og hans samboer som bor i et annet LAND, nesten halve jorda rundt, i sitt bryllup. De bestilte fly og hotell, og kom. Samme dag bryllupet stod fikk de vite at de kun var invitert på kaffe! Folk er jammen rare! Anonymous poster hash: f9152...4b8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2015 #25 Skrevet 7. april 2015 Hadde ikke dratt. Drar aldri på kaffe. Alle vet jo at man inviteres på kaffe for å få litt flere gaver. Ville de hatt deg der hadde du blitt invitert på middag. Anonymous poster hash: 366c5...b41 Jeg hadde ikke dratt, men dette synes jeg er tåpelig. Grunnen til at folk blir bedt i kaffe er at ikke alle har råd til å invitere alle til middag. Det er faktisk veldig dyrt med bryllup! Så da blir kaffe et kompromiss. Synes ikke det er noe gale i det. Hvem arrangerer og inviterer bryllup for å få gaver? Utgiftene per gjest er uansett dyrere enn gavene man får så da kunne like godt kjøpt seg det man ønsket selv. Og selve festen med dans osv kommer jo etter kaffen. Til vielsen er man jo også bedt. Anonymous poster hash: 35b88...ed7 Alle kan komme i en vielse uansett, invitert eller ei. Å bli rangert på den måten i et bryllup blir bare for dumt!! Hårreisende å invitere til kaffen. Ei jeg jobbet med inviterte en annen kollega med følge til kaffen. Middag med alle talene var ferdig klokka 21-21.30 så da kunne de "komme inn". Så kaffe og kake og litt fest, og så stengte lokalet klokka 00.30. Hadde blitt flau... Anonymous poster hash: 092f4...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå