Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #26 Skrevet 6. april 2015 Vil vel ikke si at du kommer sist, men hellet at foreldrene dine ikke krever sin rett til å ha med folk på hytta. Og konfliktskyheten går tydeligvis í arv slik at du ikke hevder din "rett" hellet. Så går alle rundt og er sånn mellomfornøyd. Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull. Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine. Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut. Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft HI Anonymous poster hash: 77ca1...55e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #27 Skrevet 6. april 2015 Herregud, for et opplegg. Nei, det var bra at du sa noe, kanskje de andre etterhvert skjønner at de ikke kan ture frem som de vil. Anonymous poster hash: 72238...d57
Anonym bruker Skrevet 6. april 2015 #28 Skrevet 6. april 2015 Jeg hadde spurt foreldrene mine om hvordan hytta egentlig fordeles og tatt det derfra. Anonymous poster hash: f5373...fa1
Gjest Antarctica Skrevet 8. april 2015 #29 Skrevet 8. april 2015 Vil vel ikke si at du kommer sist, men hellet at foreldrene dine ikke krever sin rett til å ha med folk på hytta. Og konfliktskyheten går tydeligvis í arv slik at du ikke hevder din "rett" hellet. Så går alle rundt og er sånn mellomfornøyd. Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull. Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine. Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut. Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft HIAnonymous poster hash: 77ca1...55e Tanta di er en drama mama.Hvem har hun tenkt skal kjøpe den delen da?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2015 #30 Skrevet 8. april 2015 Vil vel ikke si at du kommer sist, men hellet at foreldrene dine ikke krever sin rett til å ha med folk på hytta. Og konfliktskyheten går tydeligvis í arv slik at du ikke hevder din "rett" hellet. Så går alle rundt og er sånn mellomfornøyd. Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull. Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine. Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut. Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft HIAnonymous poster hash: 77ca1...55e Tanta di er en drama mama.Hvem har hun tenkt skal kjøpe den delen da? Hver av eierene kan kreve at hytta blir lagt ut på det åpne markede for salg. Da kan enten de nåværende eierene by mest og kjøpe hytta eller noen andre kjøper hytta og alle eierene deler salgssummen mellom seg. Anonymous poster hash: a3686...cf8
Gjest Antarctica Skrevet 8. april 2015 #31 Skrevet 8. april 2015 Vil vel ikke si at du kommer sist, men hellet at foreldrene dine ikke krever sin rett til å ha med folk på hytta.Og konfliktskyheten går tydeligvis í arv slik at du ikke hevder din "rett" hellet. Så går alle rundt og er sånn mellomfornøyd.Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull.Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine.Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut.Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft :(HIAnonymous poster hash: 77ca1...55e Tanta di er en drama mama.Hvem har hun tenkt skal kjøpe den delen da? Hver av eierene kan kreve at hytta blir lagt ut på det åpne markede for salg. Da kan enten de nåværende eierene by mest og kjøpe hytta eller noen andre kjøper hytta og alle eierene deler salgssummen mellom seg. Anonymous poster hash: a3686...cf8 Det kan hun godt kreve, men ikke at de samarbeider om det. De kan også gå sammen og kjøpe henne ut, for de har (sannsynligvis) forkjøpsrett foran en utenforstående kunde. Men uansett høres det jo mest ut som om hun markerer seg. Hun angrer om en uke....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #32 Skrevet 9. april 2015 Vil vel ikke si at du kommer sist, men hellet at foreldrene dine ikke krever sin rett til å ha med folk på hytta.Og konfliktskyheten går tydeligvis í arv slik at du ikke hevder din "rett" hellet. Så går alle rundt og er sånn mellomfornøyd.Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull.Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine.Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut.Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft :(HIAnonymous poster hash: 77ca1...55e Tanta di er en drama mama.Hvem har hun tenkt skal kjøpe den delen da? Hver av eierene kan kreve at hytta blir lagt ut på det åpne markede for salg. Da kan enten de nåværende eierene by mest og kjøpe hytta eller noen andre kjøper hytta og alle eierene deler salgssummen mellom seg. Anonymous poster hash: a3686...cf8 Det kan hun godt kreve, men ikke at de samarbeider om det.De kan også gå sammen og kjøpe henne ut, for de har (sannsynligvis) forkjøpsrett foran en utenforstående kunde. Men uansett høres det jo mest ut som om hun markerer seg. Hun angrer om en uke.... Hverken jeg eller foreldrene mine har tatt kontakt med tante. Vi håper hun roer seg slik at det går an å snakke ordentlig sammen. For ei suppe!! HI Anonymous poster hash: 77ca1...55e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #33 Skrevet 9. april 2015 Katta er ute av sekken. Jeg sa ifra til mamma på en grei måte hva jeg føler. Hun forstår meg, og føler litt på det samme. Hun ville egentlig ikke ta det videre, men sa at hun skulle gjøre det for min og barnebarnas del. Hun var redd det ville bli krangling om hun sa noe - og jammen ble det det! Den ene tanta mi har nå klikket i vinkel over at mamma krever at hytta fordeles likt, dvs at ferier blir delt opp. Tanta mi kunne ikke forstå hvorfor de skulle gjøre om på noe som fungerte fint (for henne gjorde det jo det). Hun sier at hytta har vært en fin plass å dra til på impuls, men at det nå bare blir tull. Mamma står på sitt da, så hun skal ha for at hun står opp for seg og sine. Tante vil nå selge sin del av hytta, noe som er vanskelig da ingen av de andre egentlig har råd til å kjøpe henne ut. Kanskje skulle jeg bare holdt kjeft HI Anonymous poster hash: 77ca1...55e Du burde ikke holdt kjeft, Hi! Det din tante sier er altså at av alle som eier hytten sammen og egentlig har like rettigheter til den, så skal HUN være den som har førsteretten til hvem som skal være der og når. Vil HUN være på hytten, da bestemmer HUN det. HUN bestemmer hvem som skal få være der og ikke være der. Selvfølgelig synes HUN ordningen fungerer fint. Pr. i dag er HUN hytteeier som inviterer de HUN vil være sammen med, de andre har ikke noe de skulle ha sagt. Vil HUN dra på impuls til hytten SIN, da skal selvfølgelig hytten være 100 % til HENNES disposisjon. Hva andre ønsker, det spiller ingen rolle så lenge HUN får det slik HUN vil. Men jeg regner med at HUN passer på at ALLE stiller opp for å dekke utgifter, delta på dugnader osv....?! HUN påstår det bare blir tull nå. Sannheten er at om de finner en måte å dele hyttebruken likt mellom seg, da blir det for første gang IKKE tull ut av dette. Bra moren din står på sitt Anonymous poster hash: c4a4b...e32
Anonym bruker Skrevet 9. april 2015 #34 Skrevet 9. april 2015 Foreldrene mine har ei hytte som de eier med søsknene til moren min (3 tanter av meg). Det er ei relativt stor hytte med 8-10 sengeplasser. Min familie (min mann, to barn og meg) får sjelden være med dit da det så og si alltid er fullt hus der. Mine søskenbarn (barna til tantene mine) ser ut til å kunne bli med når det passer dem. Det gjelder også min single og barnløse søster som "alltid" er med på denne hytta. Hytta er ikke mi, men jeg skulle for barnas skyld ønske at vi fikk bli med en gang også. De gangene vi kan bli med er når ingen andre skal dit. Det er ikke snakk om at vi ikke er likt, storfamilien min liker både min mann og mine barn. Nå har jeg egentlig mest lyst til å gi f og takke nei dersom vi blir invitert en gang. Vi kommer tydeligvis i siste rekke, og da kan det like gjerne være. Ungene blir gang på gang skuffet fordi de ikke får vært med på hyttetur. Da er det like greit å ekskludere hytteturer da det uansett er så sjelden vi får blitt med. Denne påsken skulle vi egentlig få bli med, men så sier plutselig min søster og 2 søskenbarn av meg at de vil dit. Da fikk vi plutselig ikke være med likevel. Hva hadde du tenkt og gjort om du var i samme situasjon? Anonymous poster hash: 77ca1...55e De burde nok hatt en avtale med hvilke uker/helger de har fri tilgang på hytta, og hvilke uker som er felles. Så dere kan komme, når dine foreldre har hytta. Anonymous poster hash: 952e5...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå