Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Ikke vil gi far mere samvær siden de da taper økonomisk! Anonymous poster hash: 3aebe...dd4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Ikke vil gi far mere samvær siden de da taper økonomisk! Anonymous poster hash: 3aebe...dd4 Selvfølgelig. For gjort å glemme barnas beste når man ser tusenlapper forsvinne. Tenk så mye samfunnet kunne spart og hvor mange barn som kunne fått det bedre hadde endel mødre ha ikke fokusert på pengene. Anonymous poster hash: 78c49...9e1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Tja.. Stemmer sikkert for noen.. På samme måte som enkelte fedre verken har tid, lyst, ork eller mulighet til å ha barna mye, men som allikevel slåss for mest mulig samvær for å slippe å betale barnebidrag.. Dette med tilstedeværelse i barnas liv er så individuelt at det er håpløst å skjære alle over en kam.. For min del så er ikke økonomien avgjørende. Min tenåring bor 60/40, mest hos sin far. Men de yngste er kun hos faren sin fre-man annenhver uke fordi deres far (annen enn eldstes far) har valgt jobb og ny kjæreste over barna.. Han hadde dem mer før, men så fikk han seg jobb og dame 1 time unna og da var dessverre enkelt for ham. Jeg skulle gjerne gitt avkall på litt av bidraget (som er latterlig lavt) i bytte mot mer avlastning fra far.. Anonymous poster hash: 383d2...13f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Stemmer nok dessverre ofte. Vet til og med om fedre som skal ha mest mulig samvær for å slippe å betale bidrag. De har ikke ønske om være samnen med ungene sine. Setter dem bort til familie osv. Veldig trist for de som ikke holder på slik. Mamma ble beskylt for dette da hun gikk rettens vei og tok fra pappa foreldreretten. Det at hun lå i koma i flere uke på grunn av han og kidnappet oss og stakk av i fylla var plutselig glemt. Han hadde samvær etter eget ønske før dette. Anonymous poster hash: 9b7a9...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Jeg sa at jeg tror mange tenker sånn , det betyr ikke at alle gjør det! Anonymous poster hash: 3aebe...dd4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Right. Det er jo fakta at mange alenemødre er slik. Jeg jobber med en som sier det rett ut at hun ikke har råd til å gi far mer samvær. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Jeg har barnet 100%. Far har samvær noen timer et par ganger i uka og har hatt 4 overnattinger på ett år...etter eget ønske. Jeg får 0 kr i bidrag pga økonomien hans. Har til gjengjeld et godt vennskap til faren. Anonymous poster hash: 8bc90...c7c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Right. Det er jo fakta at mange alenemødre er slik. Jeg jobber med en som sier det rett ut at hun ikke har råd til å gi far mer samvær. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc For noe sludder. Hvem er det du innbiller deg er majoriteten av enslige mødre? 21-åringer uten utdanning som lever på NAV? For det er helt fullstendig feil. Kunnskap er en nyttig ting som store deler av brukerne her inne mangler. Til opplysning; de ignorante fordommene deres blir ikke mindre stupide av at dere insisterer på å gjenta dem. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Kjenner mange fedre som kun vil ha barna for å slippe å betale mer i bidrag og så setter de barna bort til sine foreldre når de skal ha samvær. Det betyr likevel ikke at alle fedre er slik. Eller? Anonymous poster hash: 75519...06f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Jeg ville nå valgt mer samvær fordi jeg ville vært mere sammen med ungen(e). Ikke for å miste kr. Er 100% alene med min unge, og jeg hadde nok slitt med å sende fra meg ungen annenhver helg eller annenhver uke. Hvis valget stod mellom å få se ungen mer eller mindre hadde jeg valgt mer, og heller sagt fra meg i de pengene. Men så er det nå engang sånn at den som har de mest, får mest penger. Men det betyr jo ikke at det er pga pengene. Det koster jo himla mye mer å ha de mer også, så jeg kan ikke skjønne at de pengene er en avgjørende ting for str på samværet. Anonymous poster hash: 8270d...5e6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Kjenner mange fedre som kun vil ha barna for å slippe å betale mer i bidrag og så setter de barna bort til sine foreldre når de skal ha samvær. Det betyr likevel ikke at alle fedre er slik. Eller? Anonymous poster hash: 75519...06f Da får vi lære oss litt norsk.. Mange betyr ikke alle. Anonymous poster hash: 4aff9...05c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Jeg fikk høre sånt mange ganger da barna var små og jeg nektet far samvær. "Alle" hørte på far om hvor fæl jeg var. Kun mine nærmeste visste hvorfor jeg valgte som jeg gjorde. De andre visste ikke at far var psykopat. Først når barna ble store og tok kontakt med han,for så og bryte all kontakt med han etter noen mnd,og barna fortalte hvorfor,gikk det et lys opp for mange. De fedrene som ikke får samvær eller har lite samvær,kan fint gjøre noe med det. De som bare klager og svartmaler mor,vet nok at de ikke ville kommet noen vei. Anonymous poster hash: b2d96...56e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Hehe, jeg var enslig mor på 21 år som levde delvis på Nav (fikk jo OS) Krevde ingenting i barnebidrag fra barnefar eller nav da, men det var uaktuelt at han skulle få noe samvær da han ikke hadde noe interesse i barnet... Anonymous poster hash: c10d4...aac
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Right. Det er jo fakta at mange alenemødre er slik. Jeg jobber med en som sier det rett ut at hun ikke har råd til å gi far mer samvær. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc For noe sludder. Hvem er det du innbiller deg er majoriteten av enslige mødre? 21-åringer uten utdanning som lever på NAV? For det er helt fullstendig feil. Kunnskap er en nyttig ting som store deler av brukerne her inne mangler. Til opplysning; de ignorante fordommene deres blir ikke mindre stupide av at dere insisterer på å gjenta dem. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Les det jeg skriver før du blåser deg opp. Du driter deg bare ut nå. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Her er det omvendt. Han betaler nesten ingenting i bidrag (privat avtale) og vil heller ikke ha barna fordi det koster han å ha dem hos seg en helg. Han synes 1500 i mnd er mer enn nok. Avlyser ca annenhvert samvær, så han ser dem en gang i måneden. Trist for han, de har innfunnet seg med at de ser pappa en helg i måneden. (Hvorfor privat avtale har ingenting med at jeg ikke ønsker at de skal være med far, hadde vi tatt det via Nav hadde de aldri sett han, og han ønsker heller ikke mer samvær eller hovedomsorgen). Anonymous poster hash: 5c217...3d8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Til anonym 70a5d...cbc: Hvor har du dette fra? Du vet at det blir ikke fakta selv om en person sier det. Da må du vise til klider som har forsket på dette, kan du det?Det er ikke mye å tjene på mer eller mindre samvær så lenge det ikke går over til å gi far hovedomsorgen osv. Selv ved 50-50 deling kan det ende opp med at den som tjener mest må betale bidrag til den som tjener minst.Er jeg alene en helg så bruker jeg nesten ikke penger på mat, ikke så mye jeg gidder å lage til meg selv, blir helt annenledes når min sønn er hjemme. Så skal man kanskje finne på noe så ryker der noen penger. Anonymous poster hash: 893d2...bd7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Helt klart noen som gjør dette, og fedre som vil ha mye samvær for å betale mindre. Like lavmål begge delene. Samvær og økonomi burde ikke henge sammen slik som i dag, men usikker på hvordan systemet heller kunne fungert. Her har far samvær et par ganger i uken, mest hos meg, fordi han er så "opptatt" (prioriterer jobb) samt at v for mye stress (flere unger over mer enn noen timer) ikke takler det og er kjip mot dem. Desverre. Anonymous poster hash: c512f...c34
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Right. Det er jo fakta at mange alenemødre er slik. Jeg jobber med en som sier det rett ut at hun ikke har råd til å gi far mer samvær. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc For noe sludder. Hvem er det du innbiller deg er majoriteten av enslige mødre? 21-åringer uten utdanning som lever på NAV? For det er helt fullstendig feil. Kunnskap er en nyttig ting som store deler av brukerne her inne mangler. Til opplysning; de ignorante fordommene deres blir ikke mindre stupide av at dere insisterer på å gjenta dem. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Les det jeg skriver før du blåser deg opp. Du driter deg bare ut nå. Anonymous poster hash: 70a5d...cbc At noen ikke sukrer innleggene sine med smileyer og regnbuer betyr ikke at de "blåser seg opp". Men for all del, dum deg ut videre med feiltolkninger. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e
Jezebel Skrevet 4. april 2015 #20 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Jeg tror HI har et poeng (og at du kanskje føler deg truffet?). Jeg har hørt flere alenemødre si at de ikke har råd til å la faren ha større samvær, men 20 røyk og fancy 40kronerskaffe HVER BIDIGE DAG...det har de råd til. Det gjelder selvfølgelig langt fra alle, men at det finnes mennesker der ute (både kvinner og menn) som tenker økonomi når samværsavtaler skal avgjøres er vel hevet over enhver tvil.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #21 Skrevet 4. april 2015 I vårt tilfelle har far presset på 50/50 for p slippe unna mest mulig økonomisk støtte til meg. Han innrømmer det selvfølgelig ikke, men brukte det veldig mot meg at jeg bare var ute etter mer penger. Derfor vêr jeg at 50/50 ønske fra han var en form for motsvar til meg. Anonymous poster hash: afd6d...111
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #22 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Jeg tror HI har et poeng (og at du kanskje føler deg truffet?). Jeg har hørt flere alenemødre si at de ikke har råd til å la faren ha større samvær, men 20 røyk og fancy 40kronerskaffe HVER BIDIGE DAG...det har de råd til. Det gjelder selvfølgelig langt fra alle, men at det finnes mennesker der ute (både kvinner og menn) som tenker økonomi når samværsavtaler skal avgjøres er vel hevet over enhver tvil. Virkelig? Du drar "føler du deg truffet"-kortet? 1. Jeg er ikke enslig forsørger. 2. Jeg jobber med nettopp enslige forsørgere og vet en hel del om om hvor mange som mottar stønad, hvor mange som er representert i de forskjellige aldersgruppene osv. 3. HI beskriver et marginalt fenomen, men brukerne her inne er så uopplyste og fordomsfulle at de tror verden er sånn. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. april 2015 #23 Skrevet 4. april 2015 Ikke vil gi far mere samvær siden de da taper økonomisk! Anonymous poster hash: 3aebe...dd4 Jeg tror mange fedre krever 50/50 KUN for å slippe å betale bidrag!
Jezebel Skrevet 4. april 2015 #24 Skrevet 4. april 2015 Jeg tror du dummer deg ut med sånt vås. Vær glad du er anonym. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Jeg tror HI har et poeng (og at du kanskje føler deg truffet?). Jeg har hørt flere alenemødre si at de ikke har råd til å la faren ha større samvær, men 20 røyk og fancy 40kronerskaffe HVER BIDIGE DAG...det har de råd til. Det gjelder selvfølgelig langt fra alle, men at det finnes mennesker der ute (både kvinner og menn) som tenker økonomi når samværsavtaler skal avgjøres er vel hevet over enhver tvil. Virkelig? Du drar "føler du deg truffet"-kortet? 1. Jeg er ikke enslig forsørger. 2. Jeg jobber med nettopp enslige forsørgere og vet en hel del om om hvor mange som mottar stønad, hvor mange som er representert i de forskjellige aldersgruppene osv. 3. HI beskriver et marginalt fenomen, men brukerne her inne er så uopplyste og fordomsfulle at de tror verden er sånn. Anonymous poster hash: 2e7c6...65e Når du avskriver noe som veldig mange har opplevd som "vås" og i tillegg bruker en ufin tone, så høres du veldig ut som en person i forsvarsposisjon. Fint for deg om du ikke er det, men det er det du høres ut som. Det at det kun gjelder for et mindretall betyr ikke at det er "vås". Jeg kjenner som sagt flere som holder på på dette viset, og det er ikke vås.
Gjest Antarctica Skrevet 5. april 2015 #25 Skrevet 5. april 2015 Jeg får over 5000 kr i bidrag for det ene av barna, og kan med hånda på hjertet si at jeg skulle ønske det var motsatt - at ungen i stedet hadde en far. Hvis han vil flytte til faren i overmorgen skal han få gjøre det med min velsignelse, og jeg skal gjerne betale det bidraget koster. For jeg tror det ville ha vært bra for ham på det nåværende tidspunkt og under de rådende omstendigheter. (I fall noen ikke har fått det med seg: bidraget får man fordi det følger utgifter med barna. De utgiftene blir også mindre når barna er der mindre. Og de blir sjelden dekket 100% av bidragssummen, så der er alltid en viss utgift forbundet med å ha barn.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå