Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Leste på Facebook om ei som skrev at hun skulle bli kontaktet av en sjonalist Haha! Har du noen morsomme skrivefeil å dele? Anonymous poster hash: 9c8c2...787
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 "Penselin", leste jeg nylig her inne, den trakk jeg litt på smilebåndet av Anonymous poster hash: 4f1bb...261
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Leste på Facebook om ei som skrev at hun skulle bli kontaktet av en sjonalist Haha! Har du noen morsomme skrivefeil å dele? Anonymous poster hash: 9c8c2...787 (Sorry... fant ikke mindre) Denne lyden (skj-lyden) på norsk skrives på forskjellig måte, og mange sliter med det. Hovedregelen er: sk+i/y/j/øy (ski, skyte, skjørt, skøyter) sj (sjokolade) rs (norsk, Lars (uttale kan variere i noen dialekter)) Andre kombinasjoner er: sh (shorts, sherry (låneord)) gi/ge (giro, generell (lån)) nysgjerrig (spesiell og mange skriver dette ordet feil! Har sett: nysjerri, nysjeri, nyskjerrig, nyskjærrig osv. osv.) journalist (lån) Lingvist Anonymous poster hash: dae69...864
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Leste på Facebook om ei som skrev at hun skulle bli kontaktet av en sjonalist Haha! Har du noen morsomme skrivefeil å dele? Anonymous poster hash: 9c8c2...787 (Sorry... fant ikke mindre) Denne lyden (skj-lyden) på norsk skrives på forskjellig måte, og mange sliter med det. Hovedregelen er: sk+i/y/j/øy (ski, skyte, skjørt, skøyter) sj (sjokolade) rs (norsk, Lars (uttale kan variere i noen dialekter)) Andre kombinasjoner er: sh (shorts, sherry (låneord)) gi/ge (giro, generell (lån)) nysgjerrig (spesiell og mange skriver dette ordet feil! Har sett: nysjerri, nysjeri, nyskjerrig, nyskjærrig osv. osv.) journalist (lån) Lingvist Anonymous poster hash: dae69...864 Var ikke ute etter en leksjon, bare humor og morsomheter Anonymous poster hash: 9c8c2...787
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 "Penselin", leste jeg nylig her inne, den trakk jeg litt på smilebåndet av Anonymous poster hash: 4f1bb...261 Haha! Har også lest penselin og medesin Anonymous poster hash: 9c8c2...787
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Leste på Facebook om ei som skrev at hun skulle bli kontaktet av en sjonalist Haha! Har du noen morsomme skrivefeil å dele? Anonymous poster hash: 9c8c2...787 (Sorry... fant ikke mindre) Denne lyden (skj-lyden) på norsk skrives på forskjellig måte, og mange sliter med det. Hovedregelen er: sk+i/y/j/øy (ski, skyte, skjørt, skøyter) sj (sjokolade) rs (norsk, Lars (uttale kan variere i noen dialekter)) Andre kombinasjoner er: sh (shorts, sherry (låneord)) gi/ge (giro, generell (lån)) nysgjerrig (spesiell og mange skriver dette ordet feil! Har sett: nysjerri, nysjeri, nyskjerrig, nyskjærrig osv. osv.) journalist (lån) Lingvist Anonymous poster hash: dae69...864 Var ikke ute etter en leksjon, bare humor og morsomheter Anonymous poster hash: 9c8c2...787 Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese hele, hadde du fått noen eksempler. Anonymous poster hash: dae69...864
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 Leste på Facebook om ei som skrev at hun skulle bli kontaktet av en sjonalist Haha! Har du noen morsomme skrivefeil å dele? Anonymous poster hash: 9c8c2...787 (Sorry... fant ikke mindre) Denne lyden (skj-lyden) på norsk skrives på forskjellig måte, og mange sliter med det. Hovedregelen er: sk+i/y/j/øy (ski, skyte, skjørt, skøyter) sj (sjokolade) rs (norsk, Lars (uttale kan variere i noen dialekter)) Andre kombinasjoner er: sh (shorts, sherry (låneord)) gi/ge (giro, generell (lån)) nysgjerrig (spesiell og mange skriver dette ordet feil! Har sett: nysjerri, nysjeri, nyskjerrig, nyskjærrig osv. osv.) journalist (lån) Lingvist Anonymous poster hash: dae69...864 Var ikke ute etter en leksjon, bare humor og morsomheter Anonymous poster hash: 9c8c2...787 Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese hele, hadde du fått noen eksempler. Anonymous poster hash: dae69...864 Har også sett forvekslinger av kjede/skjede, kjære/skjære. Kanskje, dessverre, interessant/interessert er også ord som blir skrevet på diverse måter på norsk. P.S. Jeg retter aldri på andre når jeg ikke sitter i Språkrådet. Dere får passe på dere selv slik dere ikke har skrivefeil selv Anonymous poster hash: dae69...864
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Skjelden Resturang Anonymous poster hash: 7c7ab...4ad
VictoriaS Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Ser dette på facebook feeden min i dag: Hvar - var Vis - hvis Fjeltur - fjelltur Koslig - koselig Ønnsker - ønsker Skiren - skirenn Og en del og/å feil så klart.. Ikke alle forunt være gode i rettskriving!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Er det bare jeg som ikke synes skrivefeil er morsomt? Anonymous poster hash: d50fe...1cf
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Ikke akkurat en skrivefeil, men snakket med en dame her om dagen som skulle ønske det var "reservostyring" på gamlebilen sin. Jeg hvisket forsiktig at det het "servo" og ikke "reservo". Anonymous poster hash: d5a86...d2a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Lol reservostyring. Vert istedenfor vært. Leste på Facebook at ei hadde vært på årets første skit tur med ungen..(skitur?) flott vær var det også. Anonymous poster hash: 22e42...44f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Hver og vær er en typisk klassiker. Anonymous poster hash: 34d51...b38
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Honkle. Anonymous poster hash: ca96a...cb9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Er det bare jeg som ikke synes skrivefeil er morsomt? Anonymous poster hash: d50fe...1cf Det er sikkert noen flere også. Hvordan det? Anonymous poster hash: 2fe41...a55
LME1001 Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Blobbersult 😝 (Ei venninnes nedskrevne slagplan for vektnedgang, müsli med blåbærsylt)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Irreterende Kjirka Kipt (kjipt) Anonymous poster hash: 51d09...d23
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #21 Skrevet 4. april 2015 Vemmlig hilsen Anonymous poster hash: a6478...d15
KonTiki Skrevet 4. april 2015 #22 Skrevet 4. april 2015 Dursj - dusj Komplemang - kompliment Ånkli - ordentlig Pysjå - peugot
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #23 Skrevet 4. april 2015 Dursj - dusj Komplemang - kompliment Ånkli - ordentlig Pysjå - peugot Peugeot ... Anonymous poster hash: 7c7ab...4ad
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #24 Skrevet 4. april 2015 Hun/henne Anonymous poster hash: 8ff7d...2c2
Anonym bruker Skrevet 4. april 2015 #25 Skrevet 4. april 2015 Enderlig og andre festligheter. Anonymous poster hash: 9bd87...8ff Anonymous poster hash: 9bd87...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå