Gå til innhold

Festdraktene hos Sparkjøp, til voksen...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har sånn blå fra Sparkjøp, og jeg synes den er kjempefin. Har fått masse kommentarer på hvor fin bunad jeg har og hvor den er fra. Jeg svarer alltid at det er en festdrakt, men det sier jo litt når selv folk med ekte bunad tror det er en bunad.. Jeg synes det er deilig å alltid vite hva jeg skal ha på meg på 17. mai. Hvis jeg skulle kjøpt nå ville jeg nok heller hatt en fra Ludostore da. :)

Den som er blå og sort? Jeg hadde sånn i rød, men syns alltid den blå var finere ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparkjøp sine syntes jeg ikke var så fine, men ludo sine er jo flotte!

Selv har jeg bunad, men kunne likevel ikke falt meg inn å kalle noe for noe så nedlatende som NAV-drakt. Ufyselige mennesker, som får seg til å si noe sånt.

Anonymous poster hash: e99bb...862

Skrevet

Sparkjøp sine syntes jeg ikke var så fine, men ludo sine er jo flotte!

Selv har jeg bunad, men kunne likevel ikke falt meg inn å kalle noe for noe så nedlatende som NAV-drakt. Ufyselige mennesker, som får seg til å si noe sånt.

Anonymous poster hash: e99bb...862

Skrevet

Jeg har svart over her at jeg har en sånn blå en. Dere som refererer til drakta, har dere sett den nye varianten i ullstoff og broderier? Den likner mye mer på en bunad enn den de solgte før, kom for første gang til salgs hos sparkjøp for 2 år siden tror jeg. Mye finere enn den tidligere drakta synes jeg. Jeg føler jo litt på at det er "juks" når folk tror det er bunad, men har ikke 30 000 å bruke på bunad og var ikke så heldig å få bunad til konfirmasjon når jeg var ung heller. Men det er uansett ingen som har tatt rettighet på navnet festdrakt, det er en kjole som komponeres liknende som en bunad og ingen som påstår noe annet heller. Man må jo få kjøpe plagene man liker selv? Med denne blender man inn med alle bunadskledde på 17. Mai, heldigvis har det kommet alternativer til de sykt dyre bunadene. Bare for at de er billig blir det plutselig en NAV-drakt- men antrekket fra HM til 300 kr er ikke det? Så hvis sparkjøp hadde gjort som Steen og strøm som lager Oslo drakta, og femdoblet prisen så hadde det vært i orden siden den da ville kostet mer da eller? Eller de som bestiller originalbunad fra Kina, så er det bedre? Som noen sier over her og så er de fleste kjoler kopier av noe dyrere uansett, men trenger vel ikke være dior for å kunne gå med kjolen og føle seg fin?

Anonymous poster hash: 85667...815

Skrevet

Sjekk finn.no.

Nettopp kjøpt ludostore sin Jostedalsrypa drakt av en privatperson til under halv pris inkl cape, sko og sølv.

Flott kvalitet! Og nydelig på.

Anonymous poster hash: 34f1b...0c9

Skrevet

Sjekk finn.no.

Nettopp kjøpt ludostore sin Jostedalsrypa drakt av en privatperson til under halv pris inkl cape, sko og sølv.

Flott kvalitet! Og nydelig på.Anonymous poster hash: 34f1b...0c9

Hva gjør ludostore sin til et bedre valg enn sparkjøp sin? De er da vel ikke noe mer ekte bunad de?

Anonymous poster hash: 85667...815

Skrevet

Til og med seriøse bunadforhandlere selger da festdrakter, men til en helt annen pris enn Sparkjøp da.

Sjekk f.eks Bunadrosen

Jeg fikk bunad til konfirmasjonen, men ser overhodet ikke noe galt i å bruke festdrakt, mange av dem er kjempefine. Lurer på hva slags miljøer man kaller det nav-drakt? For noen nedlatende og lite tolerante miljøer! Veldig glad jeg aldri har hørt noe sånt blant menneskene jeg vanker sammen med.

Anonymous poster hash: ee94c...ea0

Skrevet

Jeg er veldig heldig som har en mamma som har laget bunader i over 30 år. Har da selvsagt egen bunad, det samme har mine søsken og andre familiemedlemmer. Men, hadde aldri i verden hatt råd hvis jeg måtte betalt selv!! Min bunad koster over 40 000 uten sølv, noe jeg aldri hadde brukt penger på... Så jeg kan godt skjønne de som kjøper rimelige festdrakter. Men, jeg må jo innrømme at jeg ikke synes alle disse er like fine...og at de er milevis fra en ordentlig bunad... Men som sagt, har ingenting imot andre som kjøper festdrakt.

Anonymous poster hash: 8dba1...df7

Skrevet

Jeg er veldig heldig som har en mamma som har laget bunader i over 30 år. Har da selvsagt egen bunad, det samme har mine søsken og andre familiemedlemmer. Men, hadde aldri i verden hatt råd hvis jeg måtte betalt selv!! Min bunad koster over 40 000 uten sølv, noe jeg aldri hadde brukt penger på... Så jeg kan godt skjønne de som kjøper rimelige festdrakter. Men, jeg må jo innrømme at jeg ikke synes alle disse er like fine...og at de er milevis fra en ordentlig bunad... Men som sagt, har ingenting imot andre som kjøper festdrakt.

Nå er det jaggu ikke alle bunader heller som er noe særlig fine, så akkurat den kommentaren er bare håpløs. 

Jeg synes f.eks Hardangerbunaden (den med hvitt forkle osv) er superstygg. Sier jeg det til de som har en slik? Nei, for jeg regner faktisk med at ALLE som har bunad eller festdrakt har valgt det fordi de vil ha et plagg de er stolte av og kan bruke til høytider.

Skjønner ikke at det er noe å bry seg med, om jeg har genser fra Cubus og du har genser fra chanel, who cares? Ser folk ned på de som ikke går med merkeklær? Hvorfor? Får det dere til å føle dere bedre? I så fall er dere ekstremt smålige mennesker jeg er glad jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 64952...47b

Skrevet

Får ikke til å sitere, men anonym ...47b som kommenterte mitt innlegg : hvorfor så amper? Misforstår du med vilje? Jeg heller synes ikke alle bunader er like fine, så der er vi enige.

Var inne å så på festdraktene på ludostore, og de var faktisk ganske ålreite. Drakta fra sparkjøp synes ikke JEG er noe fin, fargene på broderingene var etter mitt syn ikke særlig pent. MEN, smak og behag!! Andre synes kanskje min bunad er fæl, og det er helt greit ! Jeg har ingenting imot at noen kjøper hverken festdraktene i alle prisklasser! Og å kalle den Navbunad er bare fullstendig lavmål!!

Skrevet

Jeg bor i Bærum og har vært på 17.Mai feiring her og det er MANGE som bruker festdrakt bpde fra sparkjøp og LUDO store, og  de som går ikke på NAV for og si det slik!

Skrevet

Som svar til den over som svarte ang finn.no:

LUDOstore sine drakter er ikke bedre.

Jeg tipset bare om at det er greit å finne komplett drakt på finn.no til lavere pris og at jeg fant en Ludo drakt.

Jeg har lyst på bunad, men kan ikke prioritere en slik dum på meg selv når jeg skal kle 5 og brødfø familiemedlemmer.

Nå slipper jeg i hvertfall å lure på hva jeg skal bruke på 17.mai i fremtiden.

Anonymous poster hash: 34f1b...0c9

Skrevet

HI her...

Lite ante jeg at innlegget skulle skape slik kontrovers! :)

Takker for alle svar, både givende og mindre givende.

Og du som følte du måtte lage et eget innlegg om "NAV-drakt" - håper det føltes bra og at du fikk det du ønsket ut av det :)

Jeg tror jeg kjøper meg ei festdrakt jeg.

God søndag! :)

Anonymous poster hash: 5078e...d70

Skrevet

HI her...

Lite ante jeg at innlegget skulle skape slik kontrovers! :)

Takker for alle svar, både givende og mindre givende.

Og du som følte du måtte lage et eget innlegg om "NAV-drakt" - håper det føltes bra og at du fikk det du ønsket ut av det :)

Jeg tror jeg kjøper meg ei festdrakt jeg.

God søndag! :)Anonymous poster hash: 5078e...d70

Ja det har vært riktig så underholdende ;)

Anonymous poster hash: 9fd96...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...