Gå til innhold

Festdraktene hos Sparkjøp, til voksen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har baby-versjonen, og jeg synes den er veldig fin

Grei kvalitet, fine farger, lettstelt.

Så oppdaget jeg at de også har til voksen, til en slikk og ingenting.

Jeg har veldig lyst på bunad men vet ikke om det er helt meg, tenkte begynne med en billig festdrakt for å se hvordan det er.

Noen som har en av disse, hva mener du i såfall om den?

Takk!

Anonymous poster hash: 5078e...d70

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns den nye de har nå er flott. Ikke den med alle blomstene på... men ludostore har mange flotte! Syns det er et godt alternativ og hat hatt 2 stk selv før jeg var så heldig å få en bunad

Skrevet

Hi, beklager at jeg bruker tråden din :P men lurer på om noen vet hvordan størrelsene er på de til voksne? Bruker vanligvis S/38 fra HM....

Skrevet

Har en kollega som kjøpte fra sparkjøp i fjor. Den så billig ut på henne. Hjalp kanskje ikke at hun hadde kjøpt et nr. for liten heller...

Anonymous poster hash: bb010...dae
Skrevet

Synes de på ludostore er veldig fine.

Skrevet

Jeg har den blå der, ser de også har enda en ny variant i tillegg også nå. Synes den er kjempefin! Ville ha den av samme grunn som deg. Faktisk oppleves stoffet som dyrt og av kvalitet også, føles tungt på. Har fått kommentar på hvor fin bunad jeg har, og hvor pent sydd/brodert den er (maskinsydd selvsagt...)og de lurer på hvor den er fra, så føles litt ut som om jeg jukser... Sier da raskt at det "bare" er en festdrakt uten spesielt opphav. Hvis man ikke vet den er fra sparkjøp så kunne man aldri gjettet det. Jeg bruker vanligvis 36/38 i bukser og medium i genser (men har små pupper) fra vero moda, HM osv. Måtte ha str small på festdrakta, men mulig jeg tok medium skjorte. På kjolen kan den enkelt legges opp eller ned i lengden. Det er ikke mulig rundt bysten da, så viktigere at den passer i overdelen.

Anonymous poster hash: 85667...815

Skrevet

Synes de fra sparkjøp ikke er spesielt fine. De fra ludostore har jeg bare sett reklame for og ikke ir, men der er de i alle fall fine ☺

Skrevet

Hvorfor festdrakt? Greit nok til småbarn som vokser fort, men det er da penest med en bunad fra hjemstedet ditt :)

Skrevet

Hvorfor festdrakt? Greit nok til småbarn som vokser fort, men det er da penest med en bunad fra hjemstedet ditt :)

På grunn av prisen selvfølgelig. Er stor forskjell på 1500-2500 kr og 25 000 kr.

Anonymous poster hash: 95694...74d

Skrevet

Ville heller gått i billigklær fra Cubus enn "navdrakta" fra sparkjøp.

Anonymous poster hash: 9fd96...f85

Skrevet

De fra ludostore kommer fort på 10 000 med tilbehør, så veldig billig er det ikke.

Anonymous poster hash: e9485...d90

Skrevet

Ville heller gått i billigklær fra Cubus enn "navdrakta" fra sparkjøp.Anonymous poster hash: 9fd96...f85

Og det er også helt greit!

Skrevet

Har selv bunad, men synes da mange av disse draktene er rett så flotte. NAVdrakt? Seriøst? En bunad kan også se ut som en NAVbunad om en ikke bærer den med stolthet!! Folk kjøper det man har råd til, og hvorfor sette seg i gjeld på 30K+ for noe man ikke bruker mer enn 1 gang i året? :)

Skrevet

På grunn av prisen selvfølgelig. Er stor forskjell på 1500-2500 kr og 25 000 kr.

Du får et helt kurant 17.mai-antrekk for 1500-2500 kr.

Skrevet

Ikke som varer i 10-20 år. 

Skulle gjerne hatt en slik festdrakt selv.

Skrevet

På grunn av prisen selvfølgelig. Er stor forskjell på 1500-2500 kr og 25 000 kr.Anonymous poster hash: 95694...74d

Og derfor er det ikke greit å kjøpe seg festdrakt, mener du?.......

Anonymous poster hash: fcee0...0e9

Skrevet

På grunn av prisen selvfølgelig. Er stor forskjell på 1500-2500 kr og 25 000 kr.Anonymous poster hash: 95694...74d

Jeg bare forstår ikke helt greia med disse "festdraktene" - det er jo åpenbart at det er "fake", liksom :(

Skrevet

Jeg bare forstår ikke helt greia med disse "festdraktene" - det er jo åpenbart at det er "fake", liksom :(

Også?

Skrevet

Jeg har ikke sett dem, kan hende de er fine, men jeg hadde heller gått i en fin kjole enn i en wannabebunad.

Skrevet

Greia er vel at det er tilsvarende en bunad, i den forstand at man bruker den like sjeldent, og derfor blir noe mer spesielt enn hvilke som helst andre penklær en kan gå å kjøpe seg, og bruke når som helst ellers også.

Anonymous poster hash: 52cf1...528

Skrevet

Og derfor er det ikke greit å kjøpe seg festdrakt, mener du?.......Anonymous poster hash: fcee0...0e9

Da kan man jo kalle penklær fake også, hvis de ikke koster 30 000kr, eller hva? Det er bare kopier av mye dyrere plagg (noe det faktisk ofte er!)

Skrevet

Hadde jeg ikke hatt bunad eller hatt råd til å kjøpe en, hadde jeg også kjøpt en festdrakt. Alle må no få gjøre som de vil. Ikke alle bunader som er så "ekte" heller. Mange er maskinsydd, og mange er komponert i nyere tid. Bergensbunaden har f.eks ikke noe lang historie. Den kom ut i 1957.

Skrevet

Finnes da mange festdrakter som var mulig å kjøpe før name it og sparkjøp begynte å selge de.

Anonymous poster hash: 784e3...3b8

Skrevet

Jeg har brukt min bunad 1-3 ganger i året i nesten 30 år. Har nettopp fått den tilpasset, ingen grunn til at den ikke skal holde i 30 år til. Den koster vel ca 30 000 i m sølv og sånt, men det blir jo billigere enn Sparkjøpdrakt i lengden.

Skrevet

Jeg har sånn blå fra Sparkjøp, og jeg synes den er kjempefin. Har fått masse kommentarer på hvor fin bunad jeg har og hvor den er fra. Jeg svarer alltid at det er en festdrakt, men det sier jo litt når selv folk med ekte bunad tror det er en bunad.. Jeg synes det er deilig å alltid vite hva jeg skal ha på meg på 17. mai. Hvis jeg skulle kjøpt nå ville jeg nok heller hatt en fra Ludostore da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...