Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #26 Skrevet 3. april 2015 Mamma satte bånd på meg da jeg var lita. Ville at jeg skulle være trygg samtidig som hun hadde lillebroren min. Ingen traumer etter dette i dag, heller ikke blitt påkjørt. Vet om en bestefar som satte bånd på barnebarnet og la ut bilde av dette på facebook. Eneste reaksjonen han fikk var at det var en søt rød sløyfe han hadde ordnet på ryggen. Ungen kunne boltre seg fritt uten fare for å bli påkjørt. Brydde seg ikke en døyt om båndet rundt magen. Ser virkelig ikke hva problemet er og skjønner ikke helt hva BV har med dette å gjøre. Skal de frata noen ungen fordi de ikke vil at han/hun skal bli påkjørt og drept? Tror nok de har viktigere ting å ta seg til enn å herje med folk som tar vare på barna sine. Dessuten virker det ikke som om HI er ute etter å slappe av med en kopp kaffe, men heller å skulle kunne senke skuldrene litt når de er ute. Anonymous poster hash: b8751...c2c
SuperFries Skrevet 3. april 2015 #27 Skrevet 3. april 2015 Bånd er for sikkerheten, ikke for å forhindre bevegelse. Så sett gjerne barnet i bånd. Det får lekt, og slipper å få kjeft for å løpe hit og dit. Og du får slappet litt mer av. Vinn vinn, kaller vi slikt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #28 Skrevet 3. april 2015 Prøvde en liten stund i morgest. Hadde barnevognseler og festet i et bånd. Det funket ikke, han brøyt seg løs😞 Vi har desverre verken barnehage eller lekeplass i nærheten, hvis ikke ville jeg såklart tatt han med. Er avhengig av buss for å komme oss imellom, og den går bare ett par ganger for dag. Vi bor veldig dumt til, men skal flytte når vi finner noe annet. Hi Anonymous poster hash: 69aa5...2ea
Mpus Skrevet 3. april 2015 #29 Skrevet 3. april 2015 Jeg gikk i sele når min 10 år eldre storesøster og jeg gikk tur. Hun har et handikap som gjorde hun ikke var i stand til å løpe etter meg når jeg stakk. Jeg har ingen traumer etter selen 😊 Jeg kjenner en slik gutt som din HI. Så jeg skjønner deg godt. Bruk sele som en sikkerhet nå.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #30 Skrevet 3. april 2015 Jeg skjønner deg godt HI, min eldste var mye lik din (men vi bor nok litt mer barnevennlig til enn dere, høres det ut som, og har ikke trengt noen slike tiltak) og hun har adhd. Jeg ønsket meg mang en gang bånd de gangene vi skulle på plasser med store folkemengder. Å slippe henne av syne i ett sekund gikk ikke an. Som femåring forsvant hun ved bagasjebåndet på flyplassen fordi jeg måtte svare lillesøsteren på noe og snudde meg vekk fra henne i et øyeblikk. Fant henne heldigvis raskt igjen, men man vet jo aldri.. Hun er heldigvis komt seg! Er det helt umulig å sette opp en liten inngjerding rundt tomta deres? Eventuelt bare en liten flekk i midt i Hagen der han kan ha leker og sånn, bare så han er trygg ute i frisk luft? Sett sikkerhetslåser på dør og vinduer så slipper du iallefall å fotfølge ham innendørs Anonymous poster hash: c3fce...afa
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #31 Skrevet 3. april 2015 He he he må le litt her.....noen som ønsker at mannen fortsatt var i bånd? Ellers så ønsket jeg egentlig et slik strømførende bånd på min sønn når han var liten, at han fikk støt når han var så og så langt brote fra meg, men det var vist ikke lov. Min sønn var på den alderen i Oslo og selv om det der er mange lekeplasser så ville han nå helst gå selv også når vi var ute og ikke alltid sitte i vogen. Han var også slik som i starten kunne finne på å springe avgårde, vet du hvorfor? Fordi det var moro når jeg løp etter han. Begyn med å leke den leken inne, men sørg for å ha grenser det ikke er lov til å krysse, krysses den grensen er leken over. Så kan dere forsiktig prøve ute etterhvert....gjerne med bånd begge to eller kun han, men lag en linje det ikke er lov å krysse. Anonymous poster hash: 314fb...466
Gunhild Malene Skrevet 3. april 2015 #32 Skrevet 3. april 2015 Prøvd hønsegjerde? Å gjere inn ett stort område? Vanskelig å klatre i, så d kan kanskje funke? 😊 lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #33 Skrevet 3. april 2015 Husker at mor hadde lillesøster, født i '88, i seler da vi fisket fra bryggekanten. Slike som en binder barn med i solen ved et måltid. Hun forlenget disse, og gikk med turboen "i bånd". Aldri noen som så rart på henne Anonymous poster hash: a4790...a8e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #34 Skrevet 3. april 2015 Hadde lett hatt barnet i bånd. Så jeg var sikker på at han ikke sprang ut i vegen. For våres har vært slik at når vi springer etter så springer de bare mer. Mulig et bånd vil gjøre han roligere også, fordi han kan bevege seg rundt uten noen vokter på han. Må si jeg er litt sjokkert /overrasket over dere som mener at en to-tre åring forstår at biler er farlig og ikke går bort til veien. Det er bare og være streng nok! Ja min kan også være enig i at biler er farlig og til tider vise sunn fornuft , men jeg stoler ikke på han til og være ute alene!! Eller at han ikke plutselig løper bort/ut i veien på grunn av ball eller en katt, sykkel el va det måtte være! Anonymous poster hash: 0beb4...583
Hjertefru Skrevet 3. april 2015 #35 Skrevet 3. april 2015 Det er jo en vesentlig forskjell på å sette ungen i bånd ute og så gå inn for fex å gjøre husarbeid, og å bruke bånd eller gåsele der det er mye folk og stor trafikk. Hvis du ser det fra barnets synsvinkel må det være nesten verre å bli presset ned i en vogn mot sin vilje og bli stroppet fast. Mye vi gjør for at de små skal være trygge og for at vi selv skal kunne senke skuldrene litt, grindseng, lekegrind, spisestol m sele osv osv. Alt dette har jo et element av tvang i seg. Vi holder dem fast for å pusse tenner fex. Gikk selv i gåsele når jeg var lita, har ikke tatt noen som helst skade av det. Var forresten helt vanlig da. Har en gammel gåsele i lær som jeg har brukt i en liten periode til min smårolling på 11/2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå