Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #1 Skrevet 2. april 2015 Får liksom litt sånn inntrykk på noen familier. Her er vi mye på tur i fridagene, både slalom og alpin, eller langs vannet når vi er hjemme. Har med litt tursjokolade på de lengste turene/dagsturene på fjellet. Lager gode middager Men det er først påskeaften, på ettermiddagen, vi har påskeegg jakt hvor det er godteri i eggene. Men ikke sååå mye godteri at de har masse igjen utover hele påsken. Har aldri skjønt dette med at ferier er synonymt med masse godteri. Her koser vi oss med moderate mengder, men holder mye mer fokus på felles aktiviteter, god mat og felles tid sammen. Aldri skjønt denne: "hvor mye gikk du opp i jula/påsken etc.. " Anonymous poster hash: a572a...c00
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #2 Skrevet 2. april 2015 Ja det gjør de. Vi voksne og. Vi trener hver dag ellers alle sammen så vi spiser oss igjennom påsken med god samvittighet. Anonymous poster hash: 556f2...8c5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #3 Skrevet 2. april 2015 Her er påskeegget fremme hele påsken. Men ordentlig mat først for liten og stor. Dessuten så klarer barnet helt fint og moderere seg selv egget står fremme. Han må ikke tømme det selv om det står der. Det syns jeg er like greit å se, at han klarer det. Verre hvis barna ikke klarer og styre seg fordi det komme godt på bordet. Er vi på tur er han mer opptatt av alt han finner i skogen enn kjeksen i sekken. Anonymous poster hash: a125b...9b7
Gjest Julia1984 Skrevet 2. april 2015 #4 Skrevet 2. april 2015 Påsken er en veldig aktiv ferie for oss. Vi står både slalom og langrenn. To dager på rad nå har vi vært i alpinbakken 7 og 8 timer med barna. I dag har vi gått 12 km på ski med bsrna osv. ...Vi har alltid med litt sjokolade og kjeks, griller pølser eller har med mer vanlig mat. Men fråtse gjør vi ikke. Men det blir litt søtt hver dag, men det er godt når vi er så aktive på ski/alpint over mange timer hver dag.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #5 Skrevet 2. april 2015 Litt blir det. Her har det med at det er en veldig sosial høytid. Mandag til tirsdag hadde vi barna til søsteren min på overnatting. Da så vi en film og spiste popcorn. I går var det 6 unger i hagen her, alle fikk en kroneis hver. I dag kommer mormor på middagsbesøk, vet hun har med kinderegg, det har hun alltid. I morgen skal vi på skogstur med flere vennepar, blir 12 barn til sammen. Da blir det pølsegrilling, marshmallows og sjokoladekake i sekken. Lørdag er det påskeegg. Vi fråtser ikke, men blir noe kos hver dag ja. Anonymous poster hash: 4f0e1...73d
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 2. april 2015 #6 Skrevet 2. april 2015 Vi koser oss ja, men ikke uhorvelige mengder. Vi har feks dessert etter en ekstra god middag. Kakao til frokost. Litt brus på kvelden, setter kanskje fram en liten skål potetgull og deler en sjokolade. På påskeaften får han påskeegget sitt og det har en normal mengde snop i, som oftest deler han ganske så broderlig med meg, for han er ikke spesielt opphengt i å sluke alt godteriet alene
Mandala Skrevet 2. april 2015 #7 Skrevet 2. april 2015 Ja, det har faktisk blitt til det. Jeg syns ikke vi spiser store mengder, men vi spiser litt jevnt og trutt gjennom dagene. Men jeg er ikke noen storspiser av godteri selv, så jeg kjøper sjeldent inn så mye.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. april 2015 #8 Skrevet 2. april 2015 Jeg har slanka meg i et år så ja, det gjør vi alle!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Har ikke fylt eggene til randen, så fyller på litt hver dag. Anonymous poster hash: abbdb...aee
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #12 Skrevet 2. april 2015 Nei, vi venter til påskemorgen. Både jeg og barnet mitt har problemer med å stoppe i tide, så er heller forsiktig med tilgjengeligheten. Anonymous poster hash: 44d3d...0dd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #13 Skrevet 2. april 2015 Nja. Bor i Sveits og her begynte ferien for skolebarn først etter lunsj i dag, mannen får fri i morgen og mandag. Påskesjokoladen skal vi begynne på i kveld eller i morgen, så sammenlignet med norsk Påske får vi et kortere sjokoladegilde. Ingen påskeegg, men fine sjokoladekaniner og øvrige figurer. Anonymous poster hash: 7b8d9...bed
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #15 Skrevet 2. april 2015 Har ikke fylt eggene til randen, så fyller på litt hver dag. Anonymous poster hash: abbdb...aee Hvorfor fylle på? Barn har godt av å lære seg at de må fordele godteri, ikke spise opp alt på en gang. Vårefår godteri i påskeegget som skal vare hele påsken. Begge flinke å fordele og også dele med venner som er innom. Anonymous poster hash: f98fb...d78
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #16 Skrevet 2. april 2015 Ja, men ikke mye. Vi har et familieegg hvor de får ta litt hver dag. Feks 5 smågodt til barnetv. Anonymous poster hash: 18c17...189
SmellyCat Skrevet 2. april 2015 #17 Skrevet 2. april 2015 Nei. Påskeegget får de på lørdag. Ikke vært godteri så langt. Litt kake og is hos besteforeldrene dog.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #18 Skrevet 2. april 2015 Har ikke fylt eggene til randen, så fyller på litt hver dag. Anonymous poster hash: abbdb...aee Hvorfor fylle på? Barn har godt av å lære seg at de må fordele godteri, ikke spise opp alt på en gang. Vårefår godteri i påskeegget som skal vare hele påsken. Begge flinke å fordele og også dele med venner som er innom. Anonymous poster hash: f98fb...d78 Ja, helt sikkert godt av det. Men nå er det ferie og jeg gidder rett og slett ikke å gjøre alt til en kamp. 3åringen hadde slukt alt sammen mens 5åringen hadde vært fornuftig og dermed hadde jeg måtte prøve hørt på et evig gnål fra 3åringen. Hadde jeg gitt 3åringen mer da, hadde 5åringen skreket urettferdig. Så nei. Jeg tar en hyggelig påske i steden. Anonymous poster hash: abbdb...aee
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. april 2015 #19 Skrevet 2. april 2015 ja, det vanker stort sett godteri hver dag. Husk at det ene ikke utelukker det andre. Selv om man spiser godteri hver dag betyr ikke det at man ikke kan være aktiv. Jatakk, begge deler her
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #20 Skrevet 2. april 2015 Vi er i danmark på ferie, så det har blitt enten godteri eller dessert/is hver dag. Men ikke store mengder. Men viktig at barna alltid skal spise mat først, alltid noe grønnsaker til middag og frukt i løpet av dagen. Vi har også vært veldig aktive, flere timer med bading hver dag, sykkelturer, gåturer, lekeland, ballspill osv osv Anonymous poster hash: 2381d...a55
Anonym bruker Skrevet 2. april 2015 #21 Skrevet 2. april 2015 Klart vi spiser litt godteri hver dag i påsken. Vi er aktiv i påsken. så noe problem å få forbrent det iallefall. Anonymous poster hash: 5d0e1...2ca
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #22 Skrevet 3. april 2015 Tilgang på godteri stort sett hele påska. Men -de er vant med det så de er ikke så interessert i godteri faktisk ! En pose nonstop kan stå på bordet i nesten en uke .. Vil si de får et normalt forhold til dette da det ikke blir noe hysteri og forbud. Andres unger som har strenge regler-de KASTER seg over skåla når den først kommer frem, spiser til de spyr nesten!!! Huff -snakker vi usunt forhold til mat? Og noe så flau oppførsel på besøk .. Anonymous poster hash: ae952...df4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #23 Skrevet 3. april 2015 Ja det har vært tilgang... De har fått hvert sitt halvfulle påskeegg av svigers, og nå begynner de endelig å bli tomme. Lei av at dagen starter med sjokolade!! (Ja de kunne ventet til etter frokost, men yngste er for liten til å skjønne "nei" uten hyl og skrik og jeg har ikke lyst til å vekke hele hytta) Anonymous poster hash: 5ba47...ad8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #24 Skrevet 3. april 2015 Ja det har vært tilgang... De har fått hvert sitt halvfulle påskeegg av svigers, og nå begynner de endelig å bli tomme. Lei av at dagen starter med sjokolade!! (Ja de kunne ventet til etter frokost, men yngste er for liten til å skjønne "nei" uten hyl og skrik og jeg har ikke lyst til å vekke hele hytta) Anonymous poster hash: 5ba47...ad8 Bare å legge egga på benken/i hylla på kvelden det da.. Anonymous poster hash: ae952...df4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2015 #25 Skrevet 3. april 2015 Får liksom litt sånn inntrykk på noen familier. Her er vi mye på tur i fridagene, både slalom og alpin, eller langs vannet når vi er hjemme. Har med litt tursjokolade på de lengste turene/dagsturene på fjellet. Lager gode middager Men det er først påskeaften, på ettermiddagen, vi har påskeegg jakt hvor det er godteri i eggene. Men ikke sååå mye godteri at de har masse igjen utover hele påsken. Har aldri skjønt dette med at ferier er synonymt med masse godteri. Her koser vi oss med moderate mengder, men holder mye mer fokus på felles aktiviteter, god mat og felles tid sammen. Aldri skjønt denne: "hvor mye gikk du opp i jula/påsken etc.. " Anonymous poster hash: a572a...c00 Vi gjør som dere Anonymous poster hash: dc806...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå