Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Har malt et bilde....kan jeg få litt feedback på det? Bildet er ikke ferdig helt ennå....ser det er noe feil med håret som ligger over skulderen men jeg jobber med saken. Hva synes dere så langt? Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Har malt et bilde....kan jeg få litt feedback på det? Bildet er ikke ferdig helt ennå....ser det er noe feil med håret som ligger over skulderen men jeg jobber med saken. Hva synes dere så langt? Anonymous poster hash: 812db...d3d Fint! Anonymous poster hash: 76ae1...8a7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Runpa er for tydelig. Hadde sett bedre ut om du duset den ned. Anonymous poster hash: c7ea3...76d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 RUMPA altså Anonymous poster hash: c7ea3...76d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Har malt et bilde....kan jeg få litt feedback på det? Bildet er ikke ferdig helt ennå....ser det er noe feil med håret som ligger over skulderen men jeg jobber med saken. Hva synes dere så langt? Anonymous poster hash: 812db...d3d Fint! Anonymous poster hash: 76ae1...8a7 HI Takk Konstruktiv kritikk tas også i mot med stor glede...vanskelig å bedømme sitt eget verk... Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Runpa er for tydelig. Hadde sett bedre ut om du duset den ned. Anonymous poster hash: c7ea3...76d HI Ja..det var meningen at den skulle være litt i fokus...mens armer og overkropp skulle forsvinne litt i bakgrunnen. Men jeg ser det ikke helt virker som planlagt. Skal prøve å duse den litt ned. Fin rumpe da Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes det er er vakkert. Anonymous poster hash: c9b60...a04
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Jeg synes det er er vakkert. Anonymous poster hash: c9b60...a04 HI Tusen takk, det var hyggelig Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Runpa er for tydelig. Hadde sett bedre ut om du duset den ned.Anonymous poster hash: c7ea3...76d HI Ja..det var meningen at den skulle være litt i fokus...mens armer og overkropp skulle forsvinne litt i bakgrunnen. Men jeg ser det ikke helt virker som planlagt. Skal prøve å duse den litt ned. Fin rumpe da Anonymous poster hash: 812db...d3d Skjønner, men den burde duses litt ned ja. For å oppnå den effekten du ønsker, skal den ikke være særlig mye tydeligere enn resten av kroppen, bare litt. Så ikke det blir *pang* rumpe. Men heller: fint bilde, og at man uten å tenke over det legger ekstra merke til rumpa. Anonymous poster hash: c7ea3...76d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Jeg syns det var et veldig vakkert bilde Men hvis jeg kan få pirke litt så ville jeg malt armene BITTELITT tydeligere. Ser du skriver at det er meningen at de skal være svake, men den ene armen syns nesten ikke i det hele tatt. Og så syns jeg kanskje beina var litt merkelig proporsjonert...?... Men ellers; du maler kjempefint, og det var et flott bilde Anonymous poster hash: 25cc9...a62
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Runpa er for tydelig. Hadde sett bedre ut om du duset den ned.Anonymous poster hash: c7ea3...76d HI Ja..det var meningen at den skulle være litt i fokus...mens armer og overkropp skulle forsvinne litt i bakgrunnen. Men jeg ser det ikke helt virker som planlagt. Skal prøve å duse den litt ned. Fin rumpe da Anonymous poster hash: 812db...d3d Skjønner, men den burde duses litt ned ja. For å oppnå den effekten du ønsker, skal den ikke være særlig mye tydeligere enn resten av kroppen, bare litt. Så ikke det blir *pang* rumpe. Men heller: fint bilde, og at man uten å tenke over det legger ekstra merke til rumpa. Anonymous poster hash: c7ea3...76d HI Ser den ja. Akkurat det jeg trengte av "kritikk"....ikke alltid like lett å se slikt selv når man er bøyd over maleriet i timer av gangen Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 Jeg syns det var et veldig vakkert bilde Men hvis jeg kan få pirke litt så ville jeg malt armene BITTELITT tydeligere. Ser du skriver at det er meningen at de skal være svake, men den ene armen syns nesten ikke i det hele tatt. Og så syns jeg kanskje beina var litt merkelig proporsjonert...?... Men ellers; du maler kjempefint, og det var et flott bilde Anonymous poster hash: 25cc9...a62 Hi Ja...jeg tror armene forblir slik. Jeg skal tegne over med "streker" av blyant på slutten, da vil de komme bedre frem. Den armen som ikke synes så godt, synes bedre i virkeligheten da. Men jeg ser hva du mener Og hun går fremover...beina ser kanskje litt rare ut pga det. Men ser det er noe galt med lårene...i hvert fall øverst. Kanskje de bør bli litt tykkere...hun er jo ikke bare skinn og bein denne dama. Takk for innspill Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Rumpa er for stor og tydelig i forhold til armer og legger. Er det et stor rumpe hyllest du har ment å male så ignorer meningen min. Ellers , et fint maleri og du er flink. Anonymous poster hash: 36198...323
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 dytter litt jeg ,) Rumpa er for stor og tydelig i forhold til armer og legger. Er det et stor rumpe hyllest du har ment å male så ignorer meningen min. Ellers , et fint maleri og du er flink.Anonymous poster hash: 36198...323 Hi Det var nok en liten hyllest til kvinnekroppen...og med bakdelen i fokus. Så det var gjort med vilje å fremheve den på den måten. Men jeg har tonet den ned litt nå...prøver i hvert fall, for jeg ønsket heller ikke å ha kun fokus på den...hehe. Og det var jo den som fanget blikket så vidt jeg forstår. Anonymous poster hash: 812db...d3d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Veldig fin, men enig i at rumpa blir for tydelig og dominerende. Anonymous poster hash: a3d29...7d3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Jeg syntes rumpa var veldig fin. Beina ble litt feil i proposjonene og må gjøres lengre og kraftigere. Flott bilde da. Anonymous poster hash: 273f5...0b3
Gjest Antarctica Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 (endret) Hei, Godt arbeid! Min kommentar: det er en generell ubalanse i bildet. Jeg har ikke noen mening om rumpa spesielt, den kan være tydelig eller dus alt etter hva du velger. Men når du maler etter modell/gliedermann, så husk at selv om modellen har knekk i hofta, så må det være en grunnleggende balanse. Det benet motivet har vekten på (eller punktet midt mellom de to føttene) må være i loddrett linje under hodet/nakken av modellen. Føtter og hender: hvis du er i tvil, gjør heller føttene for store enn for små. Som det er nå, er de for små. Hendene er for duse til at jeg kan vurdere dem, men de bør også heller være for store. Bein og armer er litt for korte, og jeg er usikker på hvor du har ankelen på det venstre benet? Hodet: sjekk størrelsesforholdet her også. Hodet er for stort, slik jeg ser det. Fargene: du mangler en kontrastfarge. Blått, hvitt og alle sjatteringene imellom er trygt, men karakteriserer ofte "fiduskunst", litt tamme, romantiske fargetoner. Legg en kontrast som rød, orange, oker eller gul langs en av periferiene. Endret 1. april 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Jeg syns bildet er kjempe fint, blir litt matt av alle kritikerne her, det er ett maleri ikke en tro kopi av en kropp Anonymous poster hash: e063d...a9f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Skulle jeg pirke ville jeg latt høyre side av rompa være litt dusere, det ble en veldig markant start/slitt der halve kroppen var difus og der den var markant. Litt mer glidene overgang (vanskelig å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener) tror ikke dt skulle mye til for at det ble en me glidene ovegang og ikke ble så markant. Mulig høyrebeinet kunne vært litt lysere i fargen også, men det kan igjen bli helt feil. Jeg syns det var veldig fint og at rompa ble så i fokus som den gjorde. Dette falt i min smak. Tegner litt i nærheten selv, selv om jeg tegner med penn. Anonymous poster hash: 15a6b...d4e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Syntes den var fin, og likte rompa veldig godt. Anonymous poster hash: a6d47...2a9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #21 Skrevet 1. april 2015 Kjøttsår på leggen.Rumpa var herlig. Bildet var veldig flott, i grunnen. Anonymous poster hash: 639f4...ddf
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #22 Skrevet 1. april 2015 Så flink du er!!! Jeg ville gladelig hatt det på veggen min! Det eneste jeg har å utsette på det er de blå "strekene" ved siden av. De ble bare i veien for meg :-/ Ellers; nyyyydelig! Anonymous poster hash: 4faec...ddb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #23 Skrevet 1. april 2015 Fint Anonymous poster hash: 7bf2b...c2d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #24 Skrevet 1. april 2015 Jeg syns bildet er kjempe fint, blir litt matt av alle kritikerne her, det er ett maleri ikke en tro kopi av en kroppAnonymous poster hash: e063d...a9f Du, hun ba selv om objektive tilbakemeldinger. Det er det hun har fått. Det å male er ikke bare impulsivitet, det er også noen ferdigheter. Anonymous poster hash: 74152...ef6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #25 Skrevet 1. april 2015 Først så synes jeg bildet er flott og fine farger, kunne godt hatt det selv Jeg kan ikke mye om kunst selv, men synes Pashla og noen andre kom med gode råd. Jeg kan litt mer om anatomi. Er enig med de andre som har kommentert at beina (og armene) burde vært kraftigere, men det har du jo sagt blir endret noe når du legger på etterpå. Se litt på proporsjonene med hode/rygg og bein. Baken og ryggen er flotte proporsjonsmessige, men se det sammen med armene. Maler du etter modell så er det enklere å måle seg frem til proporsjonene med utgangspunkt i hodestørrelse. Om jeg ikke husker feil så finnes det noen gjennomsnittsmål som man kan gå ut fra om man maler uten modell, utgangspunkt i hodestørrelse. Jeg synes ikke hodet nødvendigvis er for stort, men jeg tror det er håret som du selv påpeker som har gjort at halsen (som ikke synes) muligens blir litt for lang. Jeg synes det er flott slik det er, så sier det bare fordi du selv påpekte det. Igjen, jeg synes ryggen og baken er flotte! Skal jeg pirke så er det bittelitt anatomiske detaljer. Når man står med hovedtyngden på ett ben slik modellen gjør, venstre ben, og bekkenet faller ned på høyre side - da vil ryggsøylen bli ørlite svai også, og dette vil forplante seg oppover i ryggen til skuldrene også. Ryggraden er festet nederst til bekkenet, når bekkenet tipper ned på høyre side så vil ryggraden også bikke ørlite (konveks) mot høyre i korsryggen. For å balansere dette vil ryggraden få en liten krumning mot venstre høyere opp i ryggen, noe som gjør at høyre skulder vil bli ørlite lavere enn venstre. Jeg synes det at du har markert ryggraden som du har gjort er flott, men du vil få enda mer liv i ryggen (som ellers er flott) hvis du legger inn disse ørsmå krumningene som er naturlig fordi bekkenet er så tiltet som det er. Senker du høyre skulder bittelitt så blir det mer liv over bildet, for det vil forsterke bevegelsen som hun er i. Krumningene jeg snakker om vil være små og bare anes, det er noe man ikke tenker over ellers. Det jeg har skrevet er altså bare pirk, og sett fra en med anatomi som fag, ikke kunst. Har hatt litt akttegning for mange år siden, men lite, og ikke praktisert det i ettertid. Jeg kunne godt hengt bildet på veggen akkurat slik det er nå! Liker fokuset på kvinnekroppen, synes du har fått baken og ryggen flott frem, en hyllest til kvinnekroppens vakre former. Og jeg liker fargene. Tror Pashla har rett i at en bitteliten kontrastdetalj vil gjøre det enda mer spennende. Synes du er flink, jeg! Anonymous poster hash: 6bce8...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå