Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #1 Skrevet 1. april 2015 Er det slik at dere ordner alt med klesvask, skifte på seng og vaske rom? Jeg vasker klær men forventer at far holder seng og rom i orden. Jeg ser han tar litt lettere på støvsuging og støvtørking enn meg. Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: d529f...6f7
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. april 2015 #2 Skrevet 1. april 2015 Nå har jeg ikke stebarn, men min mann et stefar til mitt barn. Han gjør akkurat det samme for henne som for de vi har felles, og han forventer ikke at det er spesifikke ting jeg gjør alene fordi det er mitt barn.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 1. april 2015 #3 Skrevet 1. april 2015 Jeg har ingen stebarn, men han jeg er sammen med har mine som stebarn (og vi har 1 felles barn) han gjør ikke noe forskjell, han tar alt som det skulle vært hans. Nå er jeg hjemme i permisjon så noe kan kanskje naturligvis falle mer på meg, men det er ikke fordi jeg må. Barna mine er 4 og 8 og hjelper til mye selv å da.. Jeg hadde ikke gjort noe forskjell om det hadde vært motsatt heller.
mamma_til_gutt Skrevet 1. april 2015 #4 Skrevet 1. april 2015 Den som fikser senger tar alle senger. Den som vasker klær tar de som ligger der. Merkelig å skille på den ene eller andre sin møkk....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #5 Skrevet 1. april 2015 Jeg gjør det samme for stebarn som for egne barn. Synes det er merkelig og dårlig gjort å skille sånn når man først har valgt en person med barn fra før. Det blir som å signalisere at "Du er ikke en del av MIN familie, og jeg ønsker ikke at du skal være det heller." De stebarna føler seg sikkert både velkomne og ønsket... Anonymous poster hash: ff0db...c11
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 Jeg har stebarn og vasker alles klær. Men rommet hans tar far seg av. Det er noe han selv begynte med en gang i tiden, så det har bare blitt sånn. Noen ganger vasker han ungens klær, men rører ikke noe av det andre. Det er møkk irriterende. Han har ansvar for én unge, mens jeg har ansvar for absolutt alt og alle andre. Anonymous poster hash: 18028...e53
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #7 Skrevet 1. april 2015 At det er sånn skaper nettopp dette skillet som jeg tror veldig mange barn sliter med.. Hos oss er alle barna helt likt behandlet når det kommer til alt, uansett om de er mine, dine eller våre. Kjenner jeg blir provosert av steforeldre som ikke greier å se forbi egoet sitt og yte det lille ekstra som gjør at både barn og voksne føler seg likt verdsatt. Anonymous poster hash: e9e6e...371
Sint naken biltyv Skrevet 1. april 2015 #8 Skrevet 1. april 2015 Er det slik at dere ordner alt med klesvask, skifte på seng og vaske rom? Jeg vasker klær men forventer at far holder seng og rom i orden. Jeg ser han tar litt lettere på støvsuging og støvtørking enn meg. Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: d529f...6f7 Du tuller? Du forventer at far ordner rommet til stebarnet ditt? Du tar ikke det når du tar de andre? Stefar til mitt barn gjør akkurat det samme for stebarnet som for sine, noe annet hadde vært uakseptabelt og han hadde åkt på hue og ræva ut av huset
Appelsinpiken Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Skiller ikke mellom egne og ste, det man gjør for en er man villig til å gjøre for alle. Jeg rydder romma til barna, uansett hvem det er sitt.
Mandala Skrevet 1. april 2015 #10 Skrevet 1. april 2015 Her gjør vi ingen forskjell på noe som helst. Alle klær vaskes av den som vasker klær. Alle senger taes av den som bytter på senger. Alle rom støvsuges av den som støvsuger. Siden jeg er hjemme nå for tiden faller mest på meg, men samboeren gjør likt han også. Hva er grunnen til å skulle gjøre et skille?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #11 Skrevet 1. april 2015 Er det slik at dere ordner alt med klesvask, skifte på seng og vaske rom? Jeg vasker klær men forventer at far holder seng og rom i orden. Jeg ser han tar litt lettere på støvsuging og støvtørking enn meg. Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: d529f...6f7 Jeg vet jo ikke alder på stebarnet ditt, men her er stebarnet 9 år. Så vi forventer at han gjør litt selv. Men det er faktisk sjelden at han gidder å gjøre det vi ber om. Sånne "voksne" oppgaver som skifte på seng, klesvask, vask osv deler vi, men jeg ber mannen ta hovedansvaret for hans sønn (altså vask av hans rom). Anonymous poster hash: 70175...51a
februarprins2013 Skrevet 1. april 2015 #12 Skrevet 1. april 2015 jeg hadde et stebarn,men han var 2 år on 4mnd når han besøke oss og det var 2 ganger,så var ikke så mye jobb med det, er ikke sammens med faren hans lengre nå
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #13 Skrevet 1. april 2015 Er det slik at dere ordner alt med klesvask, skifte på seng og vaske rom? Jeg vasker klær men forventer at far holder seng og rom i orden. Jeg ser han tar litt lettere på støvsuging og støvtørking enn meg. Hvordan er det hos dere? Anonymous poster hash: d529f...6f7 Jeg vet jo ikke alder på stebarnet ditt, men her er stebarnet 9 år. Så vi forventer at han gjør litt selv. Men det er faktisk sjelden at han gidder å gjøre det vi ber om. Sånne "voksne" oppgaver som skifte på seng, klesvask, vask osv deler vi, men jeg ber mannen ta hovedansvaret for hans sønn (altså vask av hans rom). Anonymous poster hash: 70175...51a H*n er fem. Samme her, mannen har hovedansvaret for barnet. Anonymous poster hash: d529f...6f7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #14 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #15 Skrevet 1. april 2015 Hvorfor tar alle for gitt at hi og mannen har flere barn når hun ikke sier noe om dette i innlegget sitt? Hun spør om dere stemødre eller barnas far er den som vasker klær og ordner rommet til stebarnet. Det er da et helt betimelig spørsmål. Spesielt etter all klagingen her inne fra stemødre som mener far lemper all jobb over på stemor. Anonymous poster hash: 886d0...feb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #16 Skrevet 1. april 2015 Jeg får så vondt av alle de små barna som ikke bare må pendle mellom to hjem, forholde seg til stemor/far, stesøsken, halvsøsken og fanden og hans oldemor, de opplever også at alminnelige omsorgsoppgaver blir delt opp i mitt og ditt ansvar! Hjerteskjærende. Anonymous poster hash: d9c3b...0d9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #17 Skrevet 1. april 2015 Hvorfor tar alle for gitt at hi og mannen har flere barn når hun ikke sier noe om dette i innlegget sitt? Hun spør om dere stemødre eller barnas far er den som vasker klær og ordner rommet til stebarnet. Det er da et helt betimelig spørsmål. Spesielt etter all klagingen her inne fra stemødre som mener far lemper all jobb over på stemor. Anonymous poster hash: 886d0...feb Fordi her inne har stemor alltid feil. Kan ikke annet en konkludere med at det er mange sinte enslige mødre her inne. Mannen og jeg har ett felles barn også. Jeg har faktisk et godt forhold til stebarnet og vi går på en aktivitet sammen bare h*n og jeg. Stebarnet uttrykker ofte at h*n er glad jeg er stemamma. Det har bare blitt slik at far tar ansvaret for rommet og jeg synes det er ok. Fatter ikke hvordan folk kan konkludere med at mitt stebarn lider og merker forskjellsbehandling. Her i huset så bryr ikke barna seg noe om hvem som skifter på senga eller vasker. De bryr seg om at de får kos og klem og oppmerksomhet. Og det får de, like mye og så mye de trenger. Blir helt matt av at alt skal trekkes ut av sammenheng. Takk til dere som tok dere bryet med å svare meg skikkelig. HI. Anonymous poster hash: d529f...6f7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #18 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #19 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7 Hadde du skrevet at det var DU som tok hovedansvaret for barnets klær og rom, så hadde ingen reagert. Men når far er den som tar hovedansvaret for dette er det plutselig en forskjellsbehandling som er traumatisk for barnet... Anonymous poster hash: 886d0...feb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #20 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7 Hadde du skrevet at det var DU som tok hovedansvaret for barnets klær og rom, så hadde ingen reagert. Men når far er den som tar hovedansvaret for dette er det plutselig en forskjellsbehandling som er traumatisk for barnet... Anonymous poster hash: 886d0...feb Ser ut til å være den almenne oppfattelsen her inne at du som stemor garantert vil skade barnet. Hvis du har et godt forhold til stebarnet er det feil også. Da prøver du ta mors plass. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #21 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7 Men det ER jo en forskjellsbehandling. Hvis du skifter alle sengene og mannen må ta stesønnen sin seng så er det en forskjellsbehandling. Ingen sier at kvinnen i huset må gjøre husvask og klesvask men den som gjør en ting for de andre huset med da gjøre det for alle. Anonymous poster hash: c6c86...7e2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #22 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7 Men det ER jo en forskjellsbehandling. Hvis du skifter alle sengene og mannen må ta stesønnen sin seng så er det en forskjellsbehandling. Ingen sier at kvinnen i huset må gjøre husvask og klesvask men den som gjør en ting for de andre huset med da gjøre det for alle. Anonymous poster hash: c6c86...7e2 Så lenge det blir gjort, så er det vel ikke forskjellsbehandling. Hadde han ikke fått reint sengetøy, så ville det vært det. Det er vel det samme for barnet hvem som gjør det, så lenge det blir gjort. Et barn ekstra, enten det er felles, eller stebarn, blir ekstra jobb. Da er det vel uansett hvem som er mor til barnet mer jobb, og mannen i huset må trå til. For ordens skyld: jeg har ikke stebarn. Anonymous poster hash: 47f93...912
Sint naken biltyv Skrevet 1. april 2015 #23 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HI Anonymous poster hash: d529f...6f7 Men det ER jo en forskjellsbehandling. Hvis du skifter alle sengene og mannen må ta stesønnen sin seng så er det en forskjellsbehandling. Ingen sier at kvinnen i huset må gjøre husvask og klesvask men den som gjør en ting for de andre huset med da gjøre det for alle. Anonymous poster hash: c6c86...7e2 Så lenge det blir gjort, så er det vel ikke forskjellsbehandling. Hadde han ikke fått reint sengetøy, så ville det vært det. Det er vel det samme for barnet hvem som gjør det, så lenge det blir gjort. Et barn ekstra, enten det er felles, eller stebarn, blir ekstra jobb. Da er det vel uansett hvem som er mor til barnet mer jobb, og mannen i huset må trå til. For ordens skyld: jeg har ikke stebarn. Anonymous poster hash: 47f93...912 Og det er veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #24 Skrevet 1. april 2015 Meg og min mann har to barn på hver vår kant. Rommene må ungne holde orden på selv og når de spør om hjelp til noe får de det uavhengi av hvem som spør. Skifte på sengene må de også gjøre selv, de som ikke klarer det må spørre om hjelp. Slik har vi hatt det fra minsta var 2 år. Hun er "klare selv" så hun har alltid villet prøve på slike ting som de store gjør, selv om jeg vet hun ikke klarte det har hun forsøkt seg og så bedt om hjelp. Det fungerer helt fint her, selv om alderen på ungene er stor. Jeg maser på mine unger at de må rydde rommet sitt, men maser ikke på mine stebarn. Den kampen får mannen ta, det holder at jeg må mase på ting de roter i resten av huset. Anonymous poster hash: 18f09...47e Selvsagt ting som dukker opp tar den som har anledning. Hvis barnet spesifikt ber om hjelp. Har h*n tisseuhell i senga så skifter jeg da om mannen ikke kan med en gang. Ser jeg det er møkkete et sted tørker jeg av. Men den ukentlige vasken og klargjøring til barnet kommer tar far. For det første synes vi det er hyggelig for barnet å komme til ren seng og rom og siden barnet kommer onsdag gjøres dette tirsdag kveld (resten av huset vaskes fredag) så mitt spørsmål var rett og slett om far selv tok ansvar for noe av dette eller om alt faller på kvinnen i huset. Skjønner ikke hvorfor noen skal bli så hissig av et enkelt spørsmål. HIAnonymous poster hash: d529f...6f7 Men det ER jo en forskjellsbehandling. Hvis du skifter alle sengene og mannen må ta stesønnen sin seng så er det en forskjellsbehandling. Ingen sier at kvinnen i huset må gjøre husvask og klesvask men den som gjør en ting for de andre huset med da gjøre det for alle. Anonymous poster hash: c6c86...7e2 Så lenge det blir gjort, så er det vel ikke forskjellsbehandling. Hadde han ikke fått reint sengetøy, så ville det vært det. Det er vel det samme for barnet hvem som gjør det, så lenge det blir gjort.Et barn ekstra, enten det er felles, eller stebarn, blir ekstra jobb. Da er det vel uansett hvem som er mor til barnet mer jobb, og mannen i huset må trå til. For ordens skyld: jeg har ikke stebarn.Anonymous poster hash: 47f93...912 Og det er veldig bra! :* Anonymous poster hash: d9c3b...0d9
Anonym bruker Skrevet 1. april 2015 #25 Skrevet 1. april 2015 Har hendt at jeg har både tørket støv, støvsugd og skiftet på senga deres. Men samboer har nok gjort det mer. Anonymous poster hash: d84f0...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå