Gå til innhold

Barnet mitt har aldri stått på ski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på Vestlandet. Vi reiser aldri på skitur. Kjøpe ski for et par år siden, men snøen lar vente på seg. Lærte å gå på skøyter i fjor da det frøs til på et vann her. Det var kjekt. Ikke alle nordmenn er født med ski på beina.

Anonymous poster hash: b764d...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ungen din er ikke født med ski på bena fordi dere tok fra ham muligheten

Anonymous poster hash: 4fa79...7c3

Skrevet

Vi er heller ikke skifolk... Bekymrer meg overhodet IKKE!! ;)

Anonymous poster hash: 57c1e...738

Skrevet

Nesten aldri på skitur vi heller. Har ikke et snev av dårlig samvittighet.

Vi er mye ute og sykler på sommeren. På stranden og bader. På vinteren aker vi:)

Verden er full av folk som ikke står på ski. Faktisk vil jeg tro det er flest av dem som aldri har stått på ski. 

Anonymous poster hash: 14bcc...9ec
Skrevet

Både jeg og mannen har ikke hatt ski på bena på ca 20 år. Og vi lever i beste velgående. Man må ikke gå på ski. Vi har snakket om å kanskje gå på ski med sønnen vår på 1 i fremtiden men ser det egentlig ikke for meg :P Han er og forblir et menneske uansett. Er mange i verden som aldri har hatt ski på bena. Mannen har slekt som aldri har sett snø, de bor i et varmt land i Asia.

Anonymous poster hash: 9afb1...76d

Skrevet

Jeg er ikke født med ski på bena, men har allikavel gjort mitt for at barna mine ikke skal lide for det. De har fra tidlig stått på ski, vi resier ofte på en kort dagstur opp til snøen, og de få gangene det er snø her, så har de gått i egen hage. Kvamskogen er jo ikke langt unna, heller ikke Voss. Nå kan mannen min gå på ski, så han prøver å lære de litt, men vi skal melde de inn på skiskole til høsten.

Vi bor i Norge, her er det snø mesteparten av året, og de faller fort utenfor om de ikke kan gå på ski, det vet jeg alt om! Skolen tilrettelegger jo, men når "alle" skal på ski, så er det kjedelig å være den ene som bare kan ake hele tiden.. Til og med barn med funksjonshemninger sto på ski med assistentene sine..

Jeg hatet skidager!

Anonymous poster hash: d7f1b...abc
Skrevet

LIDER barn fordi de ikke går på ski?? HAHAHAHAHA... den var fin!

Passer du på at de får prøve ALLE idretter? For å forhindre andre lidelser også... Dagens!

Skrevet

Her vi bor er d snø 5 dager i året, dersom vi er heldige ;)

Skrevet

Selv om man bor på Vestlandet trenger man ikke reise langt for å finne snø da. Hvis man ønsker at unga skal lære å gå på ski, så er mulighetene mange!

Selv bor vi på et sted hvor det er uaktuelt å svømme i sjøen. Men vi vil jo at unga skal lære å svømme allikevel!

Anonymous poster hash: 55ecb...307

Skrevet

Er ingen som lider for at de ikke kan gå på ski. Da får skolene kjøpe ski til alle og lære de å gå på ski. Jeg syns at å skrive og regne er viktigere å lære. Fysisk aktivitet kan man få i plenty uten ski,

Anonymous poster hash: 9afb1...76d

Gjest Antarctica
Skrevet

Passer du på at de får prøve ALLE idretter? For å forhindre andre lidelser også... Dagens!Anonymous poster hash: 57c1e...738

Herlig! Jeg gleder meg til barna mine skal øve seg på cricket, sprangridning, synkronsvømming, snooker og polo (på elefanter, vel å merke.)

Skrevet

Ski, skøyter og svømming er jo aktiviteter de gjør på dager på skolen, så dersom det var mulighet for det ville jeg nok ha gjort barnet litt kjent med disse aktivitetene...

Skrevet

Ski, skøyter og svømming er jo aktiviteter de gjør på dager på skolen, så dersom det var mulighet for det ville jeg nok ha gjort barnet litt kjent med disse aktivitetene...

Ja, og når de blir eldre kommer invitasjoner til hytteturer. Den som ikke kan gå på ski blir ikke førstevalget. Ski er en så viktig del av norsk kultur at jeg synes det er en viktig del av oppdragelsen av barn som skal bo i Norge.

Anonymous poster hash: 251c8...855

Skrevet

Synes det tragiske her er hvordan folk forsvarer at barna ikke har gått på ski. La barna prøve og la det være opp til de selv om det er noe de liker heller ikke.

Anonymous poster hash: 1e701...002

Skrevet

Her har heldigvis bhg tatt seg av og lære barna og gå på langrennsski, og skøyter, så har vi tatt oss av slalåm, fotball, sykling, svømming og ellers aktiviteter.

Vi har ikke interesse for og gå langrenn hjemme, men her vi bor er det fint at barna kan slalåm da det er kultur og ta med venner i bakken.

Skrevet

Passer du på at de får prøve ALLE idretter? For å forhindre andre lidelser også... Dagens!Anonymous poster hash: 57c1e...738

Herlig! Jeg gleder meg til barna mine skal øve seg på cricket, sprangridning, synkronsvømming, snooker og polo (på elefanter, vel å merke.)

Og kappgang!

Skrevet

Nei, lider gjør de nok ikke. Hvis du bruker rett definisjon på lidelse....Men at de kan komme til å falle utenfor er det vel ingen tvil om.

Vinteraktiviteter er ganske så innarbeidet i Norge. De vil falle utenfor når de andre ungene på skolen har skiaktiviteter, de vil falle utenfor når de ikke kan være med på hyttetturer, de vil falle utenfor når de ikke kan være med på typiske ungdomsturer, de vil falle utenfor når de er en av få unger på leirskolen som ikke mestrer skiaktiviteter osv.

Jeg har selv hatt med meg klasser på vinterskiskole. og ja, vi tilrettelegger selvfølgelig for aktiviteter for de som ikke mestrer ski; vi aker, vi går tur på beina, vi graver snøhulser osv. MEN; de aller aller fleste unger kan gå på ski, de mester lek på ski og ikke minst de synes det er moro! DA er det ikke spesielt artig å være en av kanskje 2 unger som aker i bakken mens alle de andre driver i skileiekanlegget. Eller være den ene som sinker gruppa når vi går på skitur.

Det samme kan man jo si om svømming. Ja, det er viktig å lære unga å svømme. Selvfølgelig fordi man ikke skal drukne, men også fordi at de aller aller fleste unger kan svømme, de synes det er moro å svømme og unger liker å leke i vann. Da er det ikke artig å være de ene som sitter på kanten av bassenget, den ene som ikke vil være med på stranda, den ene som sitter igjen på land mens hele gjengen er ute i sjøen å leker eller den ene som ikke vil være med på båttur!

Det handler selvfølgelig ikke om å lære unga spesialidretter som synkronsvømming eller skøyteteknikk på ski. DET er for de mer spesielt interesserte. Jeg tror du ser forskjellen med litt velvilje

Skrevet

Godt vi er forskjellige. Her er ungene født med svømmeføtter og speedo 😀

Skrevet

Jeg ble ikke født med ski på beina, men ble oppmuntret til skigåing da jeg var liten. Hadde ordentlig ski og sånt. Jeg syntes det var gøyest å sitte på dem og renne ned. Jeg har prøvd ski jevnlig, men jeg klarer altså ikke finne balansen på ski. 

Mannen er født med ski på beina. Barnet skal også få muligheten til å prøve ski når hun blir litt eldre.

Anonymous poster hash: 98e90...6f1
Skrevet

Jeg finnes ikke interessert i å gå på ski, enda jeg kan det. Hatet skidager på skolen osv. Er snø her kanskje 2 dager i året, da er det stort sett et tynt lag. Vi har ikke bil, så vi prioriterer ikke å reise over en time med buss for å se om ungene kaaanskje liker ski. 

Anonymous poster hash: 52e8f...e0b
Skrevet

Jeg finnes ikke interessert i å gå på ski, enda jeg kan det. Hatet skidager på skolen osv. Er snø her kanskje 2 dager i året, da er det stort sett et tynt lag. Vi har ikke bil, så vi prioriterer ikke å reise over en time med buss for å se om ungene kaaanskje liker ski.

Anonymous poster hash: 52e8f...e0b

Nei. ..Tenk så grusomt å gi barna den muligheten å bli glad I å gå på ski. Best å holde seg hjemme!

Anonymous poster hash: 1e701...002

Skrevet

Selv om man bor på Vestlandet trenger man ikke reise langt for å finne snø da. Hvis man ønsker at unga skal lære å gå på ski, så er mulighetene mange!

Selv bor vi på et sted hvor det er uaktuelt å svømme i sjøen. Men vi vil jo at unga skal lære å svømme allikevel!

Hva legger du i langt? 2,5-4 timer i bil en vei med bilsyke barn gjør at det begrenser seg selv.

Anonymous poster hash: 0c59a...249

Skrevet

Jøss- her var det jo nesten slik at jeg føler meg som en dårlig mor som har lært- og oppfordret barna til å gå på langrennsski😉

Anonymous poster hash: f281c...41e

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

LIDER barn fordi de ikke går på ski?? HAHAHAHAHA... den var fin!Passer du på at de får prøve ALLE idretter? For å forhindre andre lidelser også... Dagens!Anonymous poster hash: 57c1e...738

Nei, lider gjør de nok ikke. Hvis du bruker rett definisjon på lidelse....Men at de kan komme til å falle utenfor er det vel ingen tvil om.Vinteraktiviteter er ganske så innarbeidet i Norge. De vil falle utenfor når de andre ungene på skolen har skiaktiviteter, de vil falle utenfor når de ikke kan være med på hyttetturer, de vil falle utenfor når de ikke kan være med på typiske ungdomsturer, de vil falle utenfor når de er en av få unger på leirskolen som ikke mestrer skiaktiviteter osv. Jeg har selv hatt med meg klasser på vinterskiskole. og ja, vi tilrettelegger selvfølgelig for aktiviteter for de som ikke mestrer ski; vi aker, vi går tur på beina, vi graver snøhulser osv. MEN; de aller aller fleste unger kan gå på ski, de mester lek på ski og ikke minst de synes det er moro! DA er det ikke spesielt artig å være en av kanskje 2 unger som aker i bakken mens alle de andre driver i skileiekanlegget. Eller være den ene som sinker gruppa når vi går på skitur. Det samme kan man jo si om svømming. Ja, det er viktig å lære unga å svømme. Selvfølgelig fordi man ikke skal drukne, men også fordi at de aller aller fleste unger kan svømme, de synes det er moro å svømme og unger liker å leke i vann. Da er det ikke artig å være de ene som sitter på kanten av bassenget, den ene som ikke vil være med på stranda, den ene som sitter igjen på land mens hele gjengen er ute i sjøen å leker eller den ene som ikke vil være med på båttur! Det handler selvfølgelig ikke om å lære unga spesialidretter som synkronsvømming eller skøyteteknikk på ski. DET er for de mer spesielt interesserte. Jeg tror du ser forskjellen med litt velvilje Anonymous poster hash: 55ecb...307
Det er ikke JEG som ikke har lært barnet å gå på ski, det er HI. Mine går på ski hver uke.

Men det går fint an å likevel ikke fordømme og kritisere dem som lever annerledes enn meg. Med litt velvilje ser kanskje du DEN forskjellen? Jeg forstår godt at folk ikke oppsøker snø, når det snør lite i området, bare for å sikre seg at ungene lærer å gå på ski. Livet er fullt av andre flotte aktiviteter.

Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Hva legger du i langt? 2,5-4 timer i bil en vei med bilsyke barn gjør at det begrenser seg selv.

Anonymous poster hash: 0c59a...249

Hvor på vestlandet er det 2.5-4 timer til snø? Selv bor jeg i Stavanger, og kan knapt se for meg plass på vestlandet som er lenger unna snø på det jevne.

Men vi har nå vitterlig mindre enn 2.5 timer til snøen.

Anonymous poster hash: ff812...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...