Gå til innhold

Løpestreng til snart toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på legoland i mai, og jeg må nesten si at jeg gruer meg. Gutten på 21 måneder stikker av så fort han får sjansen. Han løper ut ytterdøra om den er å åpen. Opplevde en gang at han løp 2 kilometer opp til naboen, da de andre barna hadde åpnet døra uten at jeg visste det...

Her om dagen greide han å stikke av på kjøpesenteret, midt i rushtiden. Det tok 20!!! minutter før vi fant ham igjen, han hadde gjemt seg i et prøverom. Grusomme minutter.  Han er mye raskere enn en vanlig toåring, og `later` som han ikke har tenkt til å stikke av. Slu som få...

Derfor lurer jeg seriøst på å skaffe en slags løpestreng til barn/hund. Noen som har erfaring med dette? JA, jeg vet det høres sykt ut, men ellers går hele turen i parken med på å løpe etter ham.  Han vil ikke sitte  spent fast i vogn noe mer enn noen minutter av gangen, og vil helst ikke bli båret rundt.

Anonymous poster hash: f8dfb...2ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en skikkelig uting, men jeg har sett flere bruke det, så hvorfor ikke du? 

Jeg har ikke barn som stikker av (har også en toåring), men kan se for meg alt mulig av skumle situasjoner som kan oppstå om hun hadde gjort det... Så jeg kan forstå tankegangen din.

Anonymous poster hash: 9d52c...192
Skrevet

Altså, jeg synes også det er en uting. Jeg har sett noen gå med løpestreng for noen år siden, jeg tenkte mitt, men nå forstår jeg bedre.  Har to barn til som går pent og pyntelig ved min side, så ikke rart jeg ikke forsto.... 

Jeg tenker bare legoland, karuseller og annet farlig han bare kan finne på å løpe rett oppi. Full fres og null vett. Dårlig kombo.

Skrevet

Må du ha ham med da? Er det ikke bedre hvis dere har større barn at dere splitter dere så han ikke er med i parken? Jeg hadde blitt gæærn. Og tror du det er noe bedre å ha ham i bånd, eller vil han lage et helvete?

Anonymous poster hash: d23d6...ce5

Skrevet

Vogn. Med sele.

Fullstendig uakseptabelt å stikke av, da må man sitte i vogn. Handlevogn el trille.

Anonymous poster hash: 5404d...020

Skrevet

Sekkene #4 linket til er geniale. Ungene liker sekkene, og så tror de at de går alene ;)

Anonymous poster hash: 8e53e...a03

Anonymous poster hash: 8e53e...a03

Skrevet

Jeg så flere som gjorde det i Roma. Utrolig smart! Det ser pussig ut, men sikkerhet kommer først! De brukte en sånn vognsele med et leiebånd.

Skrevet

Her har han fått greit beskjed om at hvis han løper fra meg så må han sitte i vognen.

Å når han gjør det likevel så setter jeg han i vognen å da får heller bare skrike litt.

Etter å gjort dette 7-8 ganger så har han endelig lært å har sluttet å løpe fra meg.

Anonymous poster hash: 1471b...c47
Skrevet

Ja, den var smart, ser ikke så "løpestrengete" ut. He he.. 

Til dere som tror han vil sitte i vogn eller bæremeis, så tar dere helt feil. Da blir det hylskriking, tro meg... Har sagt til ham hundre ganger, og satt ham i vogna som konsekvens, men han lærer ikke.

Han må nesten være med til parken, for jeg vet at han kommer til å storkose seg der. Han elsker lek og morro, og vet at de har en kjempefin lekepark for småbarn der. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg ville brukt sele ja. Stort område, masse mennesker, lett å bli borte.

Absolutt sele. At noen synes det ser dumt ut hadde jeg ikke brydd meg om. Sikkerhet og trygghet ikke minst for å unngå at 2 åringen blir borte blir viktigst

Skrevet

I USA er det ganske vanlig med "bånd" på bana. Man finner blant annet mye av disse ryggsekkene med et dyr, og et bånd i. Tipper du finner sånt på e-bay. 

Anonymous poster hash: 36198...a96
Skrevet

Jeg kjøpte hundebånd til minsta når vi skulle til dyreparken. Hun var nemlig slik som kunne ta seg en tur og hadde mark i rompa. Med fire barn så er det ikke alltid en kan ha øyne festet på det ene barnet konstant.

I vogna hadde vi sele som vi enkelt kunne ta av og på, denne festet jeg hundebåndet til. Jeg prøvde først uten, men første gang hun begynte å stikke av tok jeg det på. Det holdt å ha det på enstund, hun gikk fint ved siden av oss siden. Men jeg er veldig glad jeg hadde dtte med, for redd vi hadde blitt løpende hit og dit og blitt mye nei om ikke.

Slike steder syns jeg det er helt greit, men bruker du det daglig eller ukentlig syns jeg det ikke er greit.

Mannen festet sin ene datter i båndet til hunden utenfor campingvogna de var på en sommer. Hun stakk av hele tiden, noe han ble litt lei av. Så når han ikke kunne holde øyne på henne konstant gikk hun i bånd. De andre ungene måtte jo ha mat, hjelp til ditt og datt de også. Syns det er helt greit å gjøre når det er i korte perioder.

Anonymous poster hash: 57172...099

Skrevet

Vogn. Med sele.

Fullstendig uakseptabelt å stikke av, da må man sitte i vogn. Handlevogn el trille.Anonymous poster hash: 5404d...020

Hvorfor er det bedre å stripse ungen fast i en vogn enn å la han bruke bena trygt festet i en ryggsekksele? Bare for prinsippet?

Skrevet

Jeg brukte det mye da jeg var gravid med nr. 3 på mine 2 første som da var hhv 2 og 3. Genialt.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi kjøpte i usa en kjempe søt bamse som satt på ryggen som en sekk på barnet. ....en bamse med en lang hale 😃

Skrevet

Vogn. Med sele.

Fullstendig uakseptabelt å stikke av, da må man sitte i vogn. Handlevogn el trille.Anonymous poster hash: 5404d...020

Hvorfor er det bedre å stripse ungen fast i en vogn enn å la han bruke bena trygt festet i en ryggsekksele? Bare for prinsippet?

Ikke sagt det ene er bedre enn det andre.

Bare konstatert hva jeg ville gjort. Det er da ikke ungen som bestemmer.

Og en som ikke har fylt to ennå kan godt settes i vogn.

Skrevet

Har sett denne på Babyshop, mange ulike motiver. Har bånd på slik at foreldre kan ha kontroll på barnet... Syns absolutt ikke det er en uting, har hatt to selv som har løpt alle eier i den alderen, og burde absolutt hatt de "i bånd" noen ganger.

http://www.babyshop.no/skip-hop-zoo-let-sekk-katt

Anonymous poster hash: 4e379...828
Skrevet

Jeg ville uten tvil kjøpt en sånn sekk eller brukt vognsele med ekstra holdebånd. Det er da tusen ganger bedre enn å tvinge en unge til å sitte i vogn.

Skrevet

Vogn. Med sele.

Du har ikke hatt så eventyrlystne barn? Her har de foretrukket bena siden de lærte å gå. Vogn har vært krise, bæremeis upopulært og sykkelsete helt greit. Ikke alle barn er like, og det blir ikke mye ok å gå rundt i en fornøyelsespark med en tass som spenner seg i bru i vogna, heller ikke en som må gjetes hvert sekund.

HI: kjøp sele du. Barnet er trygt og du kan puste litt. Skal se du har en trygg liten oppdagelsesreisende. Det er godt med nysgjerrige, små forskere også, selv om det er litt jobb og bekymringer med dem :)

Anonymous poster hash: cf404...740

Skrevet

Jeg synes det er en god ide, selv om jeg skjønner motforestillingene mot å ha barna i 'bånd'.

Men jeg har en toåring selv, og de løper hit og dit, og det kan være et mareritt å skulle følge med på dem inni store folkemengder.

Og dette er jo en ekstra sikkerhet, ikke for å drive lydighetstrening.

Skrevet

stakkars, sikkelig uting, hadde ventet et par år,så han er stor nok til og forstå at han ikke kan løpe fra dere

Skrevet

stakkars, sikkelig uting, hadde ventet et par år,så han er stor nok til og forstå at han ikke kan løpe fra dere

Kan du forklare hvorfor det er verre å ha på sele når barnet går enn i vogn og bilsete? Jeg skjønner ikke forskjellen.

Og når man har flere barn, må nesten minste avogtil være med på ting hn er litt for liten til, så da må man legge så godt til rette dom mulig for at det skal bli en god opplevelse for hele familien.

Skrevet

Kan du forklare hvorfor det er verre å ha på sele når barnet går enn i vogn og bilsete? Jeg skjønner ikke forskjellen.

Og når man har flere barn, må nesten minste avogtil være med på ting hn er litt for liten til, så da må man legge så godt til rette dom mulig for at det skal bli en god opplevelse for hele familien.

må jeg forklare det? kan vi ikke bare være uenig.. sånn er det bare

Skrevet

Vogn. Med sele.

Du har ikke hatt så eventyrlystne barn? Her har de foretrukket bena siden de lærte å gå. Vogn har vært krise, bæremeis upopulært og sykkelsete helt greit. Ikke alle barn er like, og det blir ikke mye ok å gå rundt i en fornøyelsespark med en tass som spenner seg i bru i vogna, heller ikke en som må gjetes hvert sekund.

HI: kjøp sele du. Barnet er trygt og du kan puste litt. Skal se du har en trygg liten oppdagelsesreisende. Det er godt med nysgjerrige, små forskere også, selv om det er litt jobb og bekymringer med dem :)

Anonymous poster hash: cf404...740

Jo. Fire stk. Og jeg bestemmer, ikke en toåring. Gå kan de gjøre når det ikke går ut over sikkerhet. Og unger i bånd...? Kjøp dere hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...