Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. mars 2015 #26 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damer Anonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. Hi Anonymous poster hash: 46af0...64e Det er flere her som mener det samme. Kanskje det er noe i det folk sier? Å herregud....
Virginia. Skrevet 29. mars 2015 #27 Skrevet 29. mars 2015 Det blir for dumt... Jeg klarer ikke oppføre meg fordi jeg er gravid. Skaff deg litt selvdisiplin. Irriterer meg over mennesker som har alle verdens unnskyldninger for ikke å oppføre seg. Jeg er gravid/jeg har mensen osv osv, derfor klarer jeg ikke oppføre meg... Jaha. Hva er forklaringen på din verbale oppførsel da? Kjære HI, det er helt normalt å oppleve at man har litt kortere lunte i stressende perioder, de aller fleste foreldre vil kjenne på dette fra tid til annen. Og nå som du er gravid og mer sliten, så merker du det nok ekstra godt. Du skal på ingen måte måtte forklare hvorfor dere har valgt å få fire barn, det er helt irrelevant. Dere er der dere er nå, og det er det de som gir råd burde fokusere på. Husk at dette blir bedre, og at dere vil klare dere fint gjennom denne perioden også . Kan mannen din ta en enda litt større del av ansvaret akkurat nå? Har dere familie som kan avlaste dere litt? Har dere råd til å leie inn litt ekstra hjelp, f.eks. vaskehjelp eller noen som kan følge barna i barnehage/ til skole?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #28 Skrevet 29. mars 2015 Hva er det med dere? Er dere i det hele tatt voksne? Det vanker gravide damer her inne, full i hormoner! Heldigvis er hi i dette innlegget en tøff dame som takler det, men det finnes mange der ute som hadde gått helt i kjelleren av sånne tilbakemeldinger! Mitt råd er å be legen om sykemelding! Jeg gir en stor f i hva dere mener om det, "graviditet er ingen sykdom" osv. Det er slitsomt å gå gravid, for noen er det verre enn andre. Og har man tre barn fra før må man tenke på deres beste, og krype til korset og spørre om sykemelding. Det er barna som taper på at mamma skal være "tøff" og holde ut på jobben uansett! Og det der at hun har tatt seg va n over hodet fordi hun skal ha nr.4 er bullshit! Ingen vet på forhånd hvordan det kommer til å bli beste svangerskap, men de fleste vet vel at det går over! Anonymous poster hash: 0588c...117
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #29 Skrevet 29. mars 2015 Hva er det med dere? Er dere i det hele tatt voksne? Det vanker gravide damer her inne, full i hormoner! Heldigvis er hi i dette innlegget en tøff dame som takler det, men det finnes mange der ute som hadde gått helt i kjelleren av sånne tilbakemeldinger! Mitt råd er å be legen om sykemelding! Jeg gir en stor f i hva dere mener om det, "graviditet er ingen sykdom" osv. Det er slitsomt å gå gravid, for noen er det verre enn andre. Og har man tre barn fra før må man tenke på deres beste, og krype til korset og spørre om sykemelding. Det er barna som taper på at mamma skal være "tøff" og holde ut på jobben uansett! Og det der at hun har tatt seg va n over hodet fordi hun skal ha nr.4 er bullshit! Ingen vet på forhånd hvordan det kommer til å bli beste svangerskap, men de fleste vet vel at det går over! Anonymous poster hash: 0588c...117 Litt autokorrektfeil her, men dere skjønner hva jeg mener! Anonymous poster hash: 0588c...117
HeltAnonym Skrevet 29. mars 2015 #30 Skrevet 29. mars 2015 Å kjære vene, for noen svar du har fått HI.. Her inne er det jo bare perfekte cupcakes mammaer som har det plettfritt hjemme, tar alt av ansvar av nattevåk og shitbleier, i tillegg til 200% jobb og barnas fritidsaktiviteter.. Jeg derimot er akkurat som deg.. Har forøvrig bare ett barn, men er gravid med nr 2 og de tre første mnd og innimellom nå også er jeg et helvete å bo med.. Med førstemann var jeg harmonisk og ikke hormonell i det hele tatt, men denne gangen er jeg et hormontroll uten like.. Prøver å ikke la det gå ut over barnet som ikke skjønner hvorfor mamma blir et troll innimellom, men har fryktelig dårlig tålmodighet.. Jeg vil ikke si jeg er en dårlig mamma som ikke takler hjem og jobb..barnet kommer fortsatt og klemmer og susser og sier han er glad i meg.. Så tror ikke jeg har skremt noen.. Men at jeg i en periode er vanvittig sliten og Evt ender opp med en sykemelding pga det hadde jeg virkelig IKKE hatt dårlig samvittighet for.. Kjære folk.. Det går jo ut over alle andre om man skal gå å presse seg til det ytterste hele tiden.. !! Er vel bedre å få hentet seg inn igjen enn å havne i en lettere svangerskapsdepreSjon som kanskje er vanskeligere å komme seg ut av.. Nei.. Jeg forstår deg Hi og føler med deg ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #31 Skrevet 30. mars 2015 Haha, her var det mange superdamer!! Hold ut, HI! Jeg er også gravid og sliten, og jeg har bare et barn fra før! Må jo være lov det når en får lite søvn på nettene osv. Betyr jo ikke at en ikke takler det livet som kommer etter at svangerskapet er over! Hvor lenge har du igjen? Lykke til! Anonymous poster hash: f81b8...d56
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #32 Skrevet 30. mars 2015 Å kjære vene, for noen svar du har fått HI.. Her inne er det jo bare perfekte cupcakes mammaer som har det plettfritt hjemme, tar alt av ansvar av nattevåk og shitbleier, i tillegg til 200% jobb og barnas fritidsaktiviteter.. Jeg derimot er akkurat som deg.. Har forøvrig bare ett barn, men er gravid med nr 2 og de tre første mnd og innimellom nå også er jeg et helvete å bo med.. Med førstemann var jeg harmonisk og ikke hormonell i det hele tatt, men denne gangen er jeg et hormontroll uten like.. Prøver å ikke la det gå ut over barnet som ikke skjønner hvorfor mamma blir et troll innimellom, men har fryktelig dårlig tålmodighet.. Jeg vil ikke si jeg er en dårlig mamma som ikke takler hjem og jobb..barnet kommer fortsatt og klemmer og susser og sier han er glad i meg.. Så tror ikke jeg har skremt noen.. Men at jeg i en periode er vanvittig sliten og Evt ender opp med en sykemelding pga det hadde jeg virkelig IKKE hatt dårlig samvittighet for.. Kjære folk.. Det går jo ut over alle andre om man skal gå å presse seg til det ytterste hele tiden.. !! Er vel bedre å få hentet seg inn igjen enn å havne i en lettere svangerskapsdepreSjon som kanskje er vanskeligere å komme seg ut av.. Nei.. Jeg forstår deg Hi og føler med deg ;-) Som jeg skulle skrevet det selv! Anonymous poster hash: f81b8...d56
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #33 Skrevet 30. mars 2015 Helt ærlig HI, så bør du kontakte barnevernet og høre med de ang avlastningshjem, et sted ungene kan være en og annen helg, og/eller noen timer noen dager av og til.Ellers bør du snakke med legen din ang sykmeldingen, ikke pga irritasjon over unger, men fordi du er gravid og sliten. Er man gravid, og sliten, bør energien først og fremst tilfalle ungene, jobben er jo viktig, men ungene ER viktigere. Anonymous poster hash: 88dc6...53a
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2015 #34 Skrevet 30. mars 2015 Helt ærlig HI, så bør du kontakte barnevernet og høre med de ang avlastningshjem, et sted ungene kan være en og annen helg, og/eller noen timer noen dager av og til.Ellers bør du snakke med legen din ang sykmeldingen, ikke pga irritasjon over unger, men fordi du er gravid og sliten. Er man gravid, og sliten, bør energien først og fremst tilfalle ungene, jobben er jo viktig, men ungene ER viktigere. Anonymous poster hash: 88dc6...53a Tror du ikke barnevernet har bedre ting å finne på? Barna har da ellers også en far. Skjerp deg.
HeltAnonym Skrevet 30. mars 2015 #35 Skrevet 30. mars 2015 Helt ærlig HI, så bør du kontakte barnevernet og høre med de ang avlastningshjem, et sted ungene kan være en og annen helg, og/eller noen timer noen dager av og til. Ellers bør du snakke med legen din ang sykmeldingen, ikke pga irritasjon over unger, men fordi du er gravid og sliten. Er man gravid, og sliten, bør energien først og fremst tilfalle ungene, jobben er jo viktig, men ungene ER viktigere. Anonymous poster hash: 88dc6...53a Barnevern og avlastningshjem? Hallo? Hun er gravid, det varer bare en kort periode i livet.. Regner med hun kanskje har både en far som kan stille opp og kanskje til og med besteforeldre? Kan jo sikkert heller bruke dem før man kaller inn barnevern vel? Forøvrig enig om sykemelding!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #36 Skrevet 30. mars 2015 Helt ærlig HI, så bør du kontakte barnevernet og høre med de ang avlastningshjem, et sted ungene kan være en og annen helg, og/eller noen timer noen dager av og til. Ellers bør du snakke med legen din ang sykmeldingen, ikke pga irritasjon over unger, men fordi du er gravid og sliten. Er man gravid, og sliten, bør energien først og fremst tilfalle ungene, jobben er jo viktig, men ungene ER viktigere. Anonymous poster hash: 88dc6...53a Ja, kanskje jeg skal gjøre det... Sånn siden jeg har unger med mannen min og aldri har 'barnefri' helg slik alle dere alenemødre... jeg må jo ta meg av ungene mine på fulltid...stakkars meg. Haha. Enkelte altså. Tror vi lar barnevernet ta seg av de ressurssvake i samfunnet. Uten jobb og ute av stand til å gjøre annet enn å slenge ut tøv til andre damer på DIB... Så har jeg fått meg ei god natt søvn, mannen min har stått opp med unger og jeg kan slappe av. HI Anonymous poster hash: 46af0...64e
<3Barn&Engler<3 Skrevet 30. mars 2015 #37 Skrevet 30. mars 2015 Hent inn energi på helg, og mannen din, han kan vel skaffe deg noen friluker på hverdagene ellers? Eller om dere har familie/venner som kan hjelpe til litt? Noe annet kan vel være å snakke med legen, kanskje redusere arbeidet til 90%, av og til trenger man ikke store endringer, for å få det bedre MANGE merkelige svar her, at man er sliten når man er gravid, det er jo ingen nyhet, de som mener HI har tatt seg vann over hodet, fordi hun er gravid og sliten? Har de som er slitene førstegangsgravide tatt seg vann over hodet også? Eller de som har et barn og er gravid?Nei, vet dere hva, blir litt satt ut av all idiotien som farer her inne til tider! Ang dette med kjefting på ungene HI, så må man nesten bare prøve og feile forklare ungene at man er glad i de, og ikke mener å være så mye sint, at det ikke finnes noen unnskyldninger for dette, og du skal finne ut av det, så det blir bedre for alle Prøvd å trekke deg litt unna når det når der hvor du blir sint/kjeftete? Gå fra situasjonene, ta noen dype åndedrett og prøve å gå inn i rommet igjen og håndtere situasjonen bedre enn med sinne VET det ikke er lett, jeg har to unger og er syk, samboeren jobber borte 2 uker i strekk, og i løpet av de 2 ukene, sitter jeg nok ofte ute på trappa og roer ned nervene, men heller det enn å bli sint på ungene, er jo ikke deres feil
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #38 Skrevet 30. mars 2015 Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen skal ha fire unger. Huff. Har mer enn nok med to, og prøve å få kabalen til å gå opp. Anonymous poster hash: 2054a...3f8
<3Barn&Engler<3 Skrevet 30. mars 2015 #39 Skrevet 30. mars 2015 Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen skal ha fire unger. Huff. Har mer enn nok med to, og prøve å få kabalen til å gå opp. Anonymous poster hash: 2054a...3f8 Noen har kun kapasitet til 1, andre har kapasitet til 4... Ingen er like.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2015 #40 Skrevet 30. mars 2015 Det blir for dumt... Jeg klarer ikke oppføre meg fordi jeg er gravid. Skaff deg litt selvdisiplin. Irriterer meg over mennesker som har alle verdens unnskyldninger for ikke å oppføre seg. Jeg er gravid/jeg har mensen osv osv, derfor klarer jeg ikke oppføre meg...Eller morgengretne folk... Sur fordi man må stå opp liksom Anonymous poster hash: bd474...f52
Morcheeba Skrevet 30. mars 2015 #41 Skrevet 30. mars 2015 Hvorfor gir alle råd om sykemelding? HI har ikke klaget på jobben, heller motsatt...hun synes det er slitsomt å være alene hjemme i helga med alle ungene! HI: få mannen din til å bytte noen jobbhelger eller send ungene på besøk til venner /besteforeldre / tanter etc. Sett på en film og legg deg i senga/ sofaen. Lykke til!!
Sint naken biltyv Skrevet 30. mars 2015 #42 Skrevet 30. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damerAnonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. HiAnonymous poster hash: 46af0...64e Det er flere her som mener det samme. Kanskje det er noe i det folk sier?Gi nå faen, da. Ingen er miss Perfect når man er sliten og ikke får sove.Man er ikke miss perfect om man lærer å styre sin egen oppførsel og er grei med barna sine selv om de er trøtte. Man klikker ikke på folk i butikken om man er trøtt så man klarer, om man gidder, å oppføre seg mot barna også!
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2015 #43 Skrevet 30. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damerAnonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. HiAnonymous poster hash: 46af0...64e Det er flere her som mener det samme. Kanskje det er noe i det folk sier?Gi nå faen, da. Ingen er miss Perfect når man er sliten og ikke får sove.Man er ikke miss perfect om man lærer å styre sin egen oppførsel og er grei med barna sine selv om de er trøtte. Man klikker ikke på folk i butikken om man er trøtt så man klarer, om man gidder, å oppføre seg mot barna også! Men nå var nå ikke du der, så hva som egentlig foregår vet du ikke. Å slå med storeslegga kan man jo spare til det er grunn til det.
snarttrebarnsmor1 Skrevet 30. mars 2015 #44 Skrevet 30. mars 2015 Føler med deg.. Gravid med nr tre her, og jeg eier ikke tålmodighet lenger. To gutter fra før av som er i tottene på hverandre HELE dagen, og jeg orker faktisk ikke aktivisere dem hver for seg hele dagen. Håper ting blir bedre når minste er født, og blir litt eldre.. Til da - gjør det beste ut av det og hold ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå