Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Jeg er et hormontroll av en annen verden. Gravid med nr 4 og har null tålmodighet til tøv og tull. Blir mye kjeft for tida, og temperament fra 0-100 på meget kort tid. Jeg er sliten, og har en mann som jobber mye. Vil jo ikke ha det slik, men hvordan i huleste få litt overskudd? Jobber forøvrig 100% også. Anonymous poster hash: 46af0...64e
Snuppa09 Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor i all verden får du så mange barn når du oppfører deg som ei heks?
Sint naken biltyv Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor i all verden får du så mange barn når du oppfører deg som ei heks?Hahaha, må faktisk si meg litt enig...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor i all verden får du så mange barn når du oppfører deg som ei heks? Hjertelig takk. Skjønner du ikke har forsøkt å være sliten...og gravid. Men jo, det er fordi jeg elsker ungene mine over alt på jord. Og absolutt ikke 'slik' jeg er eller vil være. Og du vet, ethvert svangerskap er forskjellig. Anonymous poster hash: 46af0...64e
Sint naken biltyv Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Det blir for dumt... Jeg klarer ikke oppføre meg fordi jeg er gravid. Skaff deg litt selvdisiplin. Irriterer meg over mennesker som har alle verdens unnskyldninger for ikke å oppføre seg. Jeg er gravid/jeg har mensen osv osv, derfor klarer jeg ikke oppføre meg...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Det blir for dumt... Jeg klarer ikke oppføre meg fordi jeg er gravid. Skaff deg litt selvdisiplin. Irriterer meg over mennesker som har alle verdens unnskyldninger for ikke å oppføre seg. Jeg er gravid/jeg har mensen osv osv, derfor klarer jeg ikke oppføre meg... Nåja... etter alle innleggene dine foretrekker jeg at 'oppførselen min' endrer seg når jeg får hvilt meg og ikke er slik permanent... Du er stort sett bare ufin jevnt over. Anonymous poster hash: 46af0...64e
Sint naken biltyv Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 (endret) Det blir for dumt... Jeg klarer ikke oppføre meg fordi jeg er gravid. Skaff deg litt selvdisiplin. Irriterer meg over mennesker som har alle verdens unnskyldninger for ikke å oppføre seg. Jeg er gravid/jeg har mensen osv osv, derfor klarer jeg ikke oppføre meg...Nåja... etter alle innleggene dine foretrekker jeg at 'oppførselen min' endrer seg når jeg får hvilt meg og ikke er slik permanent... Du er stort sett bare ufin jevnt over. Anonymous poster hash: 46af0...64e Jaja, sikkert. Hvordan vet du jeg er ufin med barna? Er du flue på veggen? Endret 29. mars 2015 av Sint naken biltyv
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. mars 2015 #8 Skrevet 29. mars 2015 Kanskje du kan be legen om sykemelding?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #9 Skrevet 29. mars 2015 Kanskje du kan be legen om sykemelding? Sykmeldt fordi hun er irritert hele tiden på barna???? Ærlig talt, er ikke rart velferdssystemet våres rakner. Jeg er så lei av å lese rådene her inne om "sykmeld deg". Anonymous poster hash: c5b62...ae0
lover Skrevet 29. mars 2015 #10 Skrevet 29. mars 2015 Sykemelding? "Avlastningshjem"? Om livet blir for mye kan det være en fordel å sette bremsene på litt, så en ikke krasjer totalt. Forebygging er jo et sånt "in" ord. Har du noen som kan hjelpe deg litt med barna? Om ikke er kanskje sykemelding et alternativ? En blir til tider raskt fysisk sliten når man er gravid, og da kan man lett bli veldig psykisk sliten når man er under stort press, og ikke greier henge med. Snakk med legen.
HunMedDeBlå Skrevet 29. mars 2015 #11 Skrevet 29. mars 2015 Sånn var jeg og. Humøret snudde på 1-2-3... Helt forferdelig og ukontrollert. Ble bede når jeg jobbet redusert. Men jeg forklarte sønnen min på 7 år at av og til så blir mamma sint, fordi hun er litt sliten og trøtt. Og det var IKKE hans feil! Det forstod han. Så hvis du ikke klarer å styre deg så må du hvertfall prate med barna dine så de ikke tror du er sint på de. For det er jo bare hormoner, fæle hormoner...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #12 Skrevet 29. mars 2015 Haha... Takk for alle råd. Har ikke behov for avlastning. .. Bare litt tid til å slappe av. Når halsbrann og kramper holder en våken halve nettene, jobben (som jeg forøvrig trives meget godt med) krever sitt og mannen har arbeidshelg, ja da blir man litt sliten. Krangling mellom ungene og ører som lukkes er ikke noe som hjelper på. Men man må være forsiktig med å øse ut litt frustrasjon i dette forumet... hehe hi Anonymous poster hash: 46af0...64e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #13 Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor i all verden får du så mange barn når du oppfører deg som ei heks?Hahaha, må faktisk si meg litt enig... Jeg også. Stakkars barn. Nok er nok eller? Anonymous poster hash: 3a5c2...aef
BikkjeBisk Skrevet 29. mars 2015 #14 Skrevet 29. mars 2015 Har dere ikke familie i nærheten som kan hjelpe litt?
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. mars 2015 #15 Skrevet 29. mars 2015 Kanskje du kan be legen om sykemelding? Sykmeldt fordi hun er irritert hele tiden på barna???? Ærlig talt, er ikke rart velferdssystemet våres rakner. Jeg er så lei av å lese rådene her inne om "sykmeld deg". Anonymous poster hash: c5b62...ae0 Det er ikke kun på jobb hun skal fungere, hun har barn hun skal ta vare på også. Er man sliten så vil jeg tro det hjelper å få hentet seg litt inn mellom slagene. Men selvfølgelig, det må jo være mye bedre å slite seg helt ut.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #16 Skrevet 29. mars 2015 Kanskje du kan be legen om sykemelding? Sykmeldt fordi hun er irritert hele tiden på barna???? Ærlig talt, er ikke rart velferdssystemet våres rakner. Jeg er så lei av å lese rådene her inne om "sykmeld deg". Anonymous poster hash: c5b62...ae0 Det er ikke kun på jobb hun skal fungere, hun har barn hun skal ta vare på også.Er man sliten så vil jeg tro det hjelper å få hentet seg litt inn mellom slagene. Men selvfølgelig, det må jo være mye bedre å slite seg helt ut. Hvis man ikke takler jobb og hjem så må en av de vike. Barna har kommet for å bli, og da må man faktisk ta konsekvensene av at man ikke takler å kombinere alt med jobben man har. Løsningen er enten redusert arbeidstid eller ny jobb, løsningen er ikke sykemelding hvis man ikke er syk. Anonymous poster hash: 50b12...a10
Mrs Smith Skrevet 29. mars 2015 #17 Skrevet 29. mars 2015 Redusert arbeidstid ? Å jobbe 100% med 3 barn er mye, med 4 et lite helvete, i mindre øyne. Spes når mannen er mye borte. Har du ikke muligheten, så skjønner jeg ikke hvorfor dere får 4 barn?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #18 Skrevet 29. mars 2015 Mann som jobber mye, snart fire barn og en mor som er sliten og ikke takler å være gravid. Høres ut som dere har tatt dere vann over hodet. Dere setter dere i en livssituasjon dere ikke klarer. Første bud er kanskje at mannen må bremse ned og innse at han skal ha fire barn å ta seg av fremover. Dessverre har jeg ikke møtt så mange mennesker som klarer å ta dette innover seg og justere livene sine deretter. Anonymous poster hash: 83c1c...541
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #19 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damer Anonymous poster hash: 43462...ffa
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. mars 2015 #20 Skrevet 29. mars 2015 Kanskje du kan be legen om sykemelding? Sykmeldt fordi hun er irritert hele tiden på barna???? Ærlig talt, er ikke rart velferdssystemet våres rakner. Jeg er så lei av å lese rådene her inne om "sykmeld deg". Anonymous poster hash: c5b62...ae0 Det er ikke kun på jobb hun skal fungere, hun har barn hun skal ta vare på også.Er man sliten så vil jeg tro det hjelper å få hentet seg litt inn mellom slagene. Men selvfølgelig, det må jo være mye bedre å slite seg helt ut. Hvis man ikke takler jobb og hjem så må en av de vike. Barna har kommet for å bli, og da må man faktisk ta konsekvensene av at man ikke takler å kombinere alt med jobben man har. Løsningen er enten redusert arbeidstid eller ny jobb, løsningen er ikke sykemelding hvis man ikke er syk. Anonymous poster hash: 50b12...a10 Nå er det vel kanskje ikke alle som har råd til å jobbe redusert. Ny jobb midt i svangerskap er vel heller ikke bare bare. Du får det til å høres så lett ut.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #21 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damer Anonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. Hi Anonymous poster hash: 46af0...64e
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2015 #22 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damerAnonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. HiAnonymous poster hash: 46af0...64e Hei HI. Skaff deg noen luker i hverdagen, sørg for å få søvn, og trøst deg med at ungene får flere erfaringer med deg enn det de opplever akkurat i disse dager. Du skal være mamma i 50 år framover, det blir anledning til å si unnskyld hvis du er for gæren og til å gjøre hyggelige ting også
Sint naken biltyv Skrevet 29. mars 2015 #23 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damer Anonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. Hi Anonymous poster hash: 46af0...64e Det er flere her som mener det samme. Kanskje det er noe i det folk sier?
Gjest Antarctica Skrevet 29. mars 2015 #24 Skrevet 29. mars 2015 De som skal snakke dritt om henne, om hvorfor hun ikke oppfører seg og hvorfpr hun er gravid kan holde den jævla munnen sin for seg selv. At det går ann å være drittsekk mot en som sliter fra før, ludderpreik. BLir forbanna på sånne jævla damerAnonymous poster hash: 43462...ffa I og med at dette er nr 4, har jeg vanket her inne fra og til i noen år. Kjenner sjargongen, og enkelte dager er folk kun ute etter å "ta" andre. I dag er en slik dag. Ser det av flere innlegg. Jeg har absolutt ikke tatt meg vann over hodet, at jeg er sliten, det går over. Og de som er ufine, de har enten et barn eller ønsker å provosere. HiAnonymous poster hash: 46af0...64e Det er flere her som mener det samme. Kanskje det er noe i det folk sier? Gi nå faen, da. Ingen er miss Perfect når man er sliten og ikke får sove.
LilleVilje Skrevet 29. mars 2015 #25 Skrevet 29. mars 2015 Jeg fatter ikke behovet noen har for å gå i strupen på folk sånn helt uten videre. Akkurat som om det er er unormalt å være sliten når man er gravid...? Og med tre barn fra før er det ikke rart at det blir litt mye, og da blir man en monstermamma innimellom - ikke dermed sagt at det er sånn man er til vanlig, eller ønsker å være. Noen ganger er det som om folk som kommenterer bare leter etter negative ting å si, helt uforståelig. HI, det er ikke lett for oss å si hva du må gjøre for å få litt overskudd. Det er du selv som vet best hva som gir deg overskudd og energi, hvordan du henter deg inn. Problemet er å få tid til det. Kan du snakke med mannen og få ham til å jobbe litt mindre en periode, så han kan stille opp mer hjemme? Eller få hjelp av familie eller venner til avlastning? Få deg en natt alene, der du får sovet ut og gjort dine ting? Det er viktig for barna dine at du ikke går helt og fullstendig på veggen, for en sykemeldt og deprimert mamma er mye verre enn en sliten en. Det der er en balansegang, hvor mye skal du presse deg gjennom, og skal du eventuelt be om en sykemelding en periode for å ikke bli helt utbrent - eventuelt en deltidssykemelding? Jeg ville begynt hos fastlegen og hos familie/venner. Snakk med fastlegen om situasjonen, mange ganger kan det hjelpe bare å snakke med noen utenforstående som kan veilede litt også. Og få hjelp av familie eller venner, hvis det finnes, eller la barna overnatte borte hos venner en natt, hvis de er gamle nok? Mange små ting kan hjelpe godt til sammen! Og så er det veldig sant at du skal være mamma lenge, og får flere sjanser til å rette opp feilene du gjør nå. Snakk med barna og forklar dem hvordan det er akkurat nå, de trenger ikke være kjempestore for å forstå at mamma er sliten. Min toåring forstår at mamma må hvile litt på grunn av babyen i magen - hun forstår ikke helt at jeg ikke skal leke, men hun forstår at jeg ikke kan sitte på gulvet og leke (bekkenløsning gjør det temmelig vondt å sitte på gulvet). Så da flytter hun leken bort til den stolen jeg sitter i, og så leker vi der i stedet. Det er ingen stor ting, men det hjelper meg betraktelig likevel, og det er toåringen selv som tar initiativ til samarbeidet. Så barna dine kan forstå mye, hvis du orker å forklare dem! Lykke til, hold ut, det varer ikke evig! Begynn med fastlegen, få hjelp av venner, og finn pusterommene dine! Jeg kjenner bare hvor slitsomt det er å være gravid med ett barn fra før og en mann som stiller godt opp, så jeg har all mulig medfølelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå