Gå til innhold

Piloten som styrtet flyet ikke en terrorist???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

 

Hvorfor henger du ut eleven din på nett? Du burde vel heller sørge for å undervise litt bedre, så vedkommende forstår hva som er terrorisme og hva som ikke er det.

Jeg jobber på en skole i England. Jeg oversatte brevet. Anonymous poster hash: aa405...fa1

Med Google translate, kan jeg se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.Anonymous poster hash: d8582...a9d

ABB er hva jeg vil kalle en terrorist, ja, sier jeg noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.Anonymous poster hash: d8582...a9d
ABB er hva jeg vil kalle en terrorist, ja, sier jeg noe annet?

Han tysker har også hatt mål. Han ville bli husket. Alle terrorister ønsker å sette preg på historien. De fleste terrorister,etter min mening,er også wacko-er som skal sederes.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor henger du ut eleven din på nett? Du burde vel heller sørge for å undervise litt bedre, så vedkommende forstår hva som er terrorisme og hva som ikke er det.

Jeg jobber på en skole i England. Jeg oversatte brevet.

 

 

Anonymous poster hash: aa405...fa1

 

Økseskaft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at han ville bli husket er noe en eks har sagt til media at han har sagt. Kanskje er det fakta, kanskje er det ikke. 

Men det er heller lite troverdig når han ikke har etterlatt seg noe skriftlig/håndfaste bevis som støtter opp om det.

Han kunne jo på ingen måte være 100% sikker på at det ville fremkomme av etterforskningen at han gjorde dette med vilje. Ville han være sikker på det, så kunne han jo også sagt noe mens han satt der i cockpiten alene, slik at dette kom frem av den svarte boksen.

 

Det som derimot er av bevis var at han var syk, og holdt dette skjult. 

Det er mer troverdig å si at han gjorde dette fordi hans livslange drøm om å bli pilot var fullstendig ødelagt, enn at han gjorde dette for å bli husket. 



Anonymous poster hash: 10dc8...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med eleven. Om han var mørkhudet og/eller var muslim og drept 150 mennesker,ville vi ikke gått videre enn å konkludere med at han var terrorist. Sannheten er at det finnes galninger over hele jorden. De bare bruker forskjellige unnskyldninger til det de gjør (for å rettferdiggjøre det de gjør). Men det er en refleksjon over samfunnet våres i dag. Om han var muslim,ville situasjon vært veldig amper. I stedet tenker vi mer om hvorfor denne hvite fine gutten har gjort det.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Endelig skjønte noen brevet. Det var akkurat det h*n ville ha frem i brevet.

 

 

Anonymous poster hash: aa405...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med eleven. Om han var mørkhudet og/eller var muslim og drept 150 mennesker,ville vi ikke gått videre enn å konkludere med at han var terrorist. Sannheten er at det finnes galninger over hele jorden. De bare bruker forskjellige unnskyldninger til det de gjør (for å rettferdiggjøre det de gjør). Men det er en refleksjon over samfunnet våres i dag. Om han var muslim,ville situasjon vært veldig amper. I stedet tenker vi mer om hvorfor denne hvite fine gutten har gjort det.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

 

Tull. 

Det finnes utallige sorte seriemordere likevel er det kun fokus på at "alle seriemordere" er hvite. Verden er ikke så enkel som PK-gjengen vil ha det til og ikke alle er ute etter å ta dere!

 

Anonymous poster hash: 7ac76...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er enig med eleven. Om han var mørkhudet og/eller var muslim og drept 150 mennesker,ville vi ikke gått videre enn å konkludere med at han var terrorist. Sannheten er at det finnes galninger over hele jorden. De bare bruker forskjellige unnskyldninger til det de gjør (for å rettferdiggjøre det de gjør). Men det er en refleksjon over samfunnet våres i dag. Om han var muslim,ville situasjon vært veldig amper. I stedet tenker vi mer om hvorfor denne hvite fine gutten har gjort det.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Tull.

Det finnes utallige sorte seriemordere likevel er det kun fokus på at "alle seriemordere" er hvite. Verden er ikke så enkel som PK-gjengen vil ha det til og ikke alle er ute etter å ta dere!

 

Anonymous poster hash: 7ac76...9be

Seriemordere trenger tid å ta 150liv...

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unabomber som sendte brevbomber til flyplasser og universiteter, blir kalt for en terrorist selv om han ikke tilhørte noen religion eller frigjøringsbevegelse.

Men han ga ut et manifest som tydet på at han gjorde det for å redde uberørt natur, og for å oppnå berømmelse.

 

Jeg ser det derfor ikke som usannsynlig at Lubitz kommer til å bli kalt for terrorist en gang i framtida.



Anonymous poster hash: 8794b...011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorisme skal være politisk, religiøst eller ideologisk motivert. Det holder ikke å være steingal og utføre avskyelige handlinger i den hensikt å bli "berømt", man må ha et rasjonale bak handlingen av ideologisk, politisk eller religiøs art.

 

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Unabomber som sendte brevbomber til flyplasser og universiteter, blir kalt for en terrorist selv om han ikke tilhørte noen religion eller frigjøringsbevegelse.

Men han ga ut et manifest som tydet på at han gjorde det for å redde uberørt natur, og for å oppnå berømmelse.

 

Jeg ser det derfor ikke som usannsynlig at Lubitz kommer til å bli kalt for terrorist en gang i framtida.

 

Anonymous poster hash: 8794b...011

UNA-bomberen hadde helt klare ideologiske motiver for sine handlinger. Det er dermed ingen tvil om at han var terrorist. Om det dukker opp at Lubitz hadde slike motiver gjenstår og se inntil etterforskningen er ferdig. Om han kun er en skakkjørt, sint og psykisk ustabil mann som holdt på å miste både jobben og sin gravide kjæreste er han en massemorder men ingen terrorist.

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorisme skal være politisk, religiøst eller ideologisk motivert. Det holder ikke å være steingal og utføre avskyelige handlinger i den hensikt å bli "berømt", man må ha et rasjonale bak handlingen av ideologisk, politisk eller religiøs art.

 

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Jeg synes at ethvert menneske som fester på seg bombe eller går inn i fly for å kræsje det (i fjellet eller bygning) er splitter pine gal. Det finnes ingen rasjonell for det,ingen forklaring er god nok når du går mot sitt eget legemet. Og tar med alle andre passasjerer.

den enste forskjellen kan være at bak disse galninger,som karakteriseres som terrorister,er smarte mennesker som ønsker krig og som utnytter galninger rundt om i verden.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mennesker har depresjon,er til og med psykotiske,syke,ble forlatt av kjæresten men ingen av dem,eller ytterst få,dreper 150 mennesker.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mennesker har depresjon,er til og med psykotiske,syke,ble forlatt av kjæresten men ingen av dem,eller ytterst få,dreper 150 mennesker.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Nei, og takk og lov for det:-) men det er likevel ikke terrorisme det er snakk om her.

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Terrorisme skal være politisk, religiøst eller ideologisk motivert. Det holder ikke å være steingal og utføre avskyelige handlinger i den hensikt å bli "berømt", man må ha et rasjonale bak handlingen av ideologisk, politisk eller religiøs art.

 

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Jeg synes at ethvert menneske som fester på seg bombe eller går inn i fly for å kræsje det (i fjellet eller bygning) er splitter pine gal. Det finnes ingen rasjonell for det,ingen forklaring er god nok når du går mot sitt eget legemet. Og tar med alle andre passasjerer.

den enste forskjellen kan være at bak disse galninger,som karakteriseres som terrorister,er smarte mennesker som ønsker krig og som utnytter galninger rundt om i verden.

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Hva du syns har ingenting med den juridiske definisjonen å gjøre:-) og jeg er helt enig med deg i at terrorister er rimelig gale. Det er jo ikke slikt f.eks ABB var en fornuftig og sinnsfrisk mann selv om han var strafferettslig tilregnelig og hadde politiske motiver for sin terrorisme.

 

Anonymous poster hash: 470cd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

 

 

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.Anonymous poster hash: d8582...a9d
ABB er hva jeg vil kalle en terrorist, ja, sier jeg noe annet?

Han tysker har også hatt mål. Han ville bli husket. Alle terrorister ønsker å sette preg på historien. De fleste terrorister,etter min mening,er også wacko-er som skal sederes. Anonymous poster hash: d8582...a9d

Sederes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terror betyr frykt. Terrorisme er handlinger som har til hensikt å skape frykt. Så enkelt er det faktisk.

 

Hva handlingen er og hva man ønsker å oppnå er faktisk saken revnende likegyldig. Telefonterror, for eksempel, har sjelden høytsvevende politiske eller religiøse motiv, og man tar sjelden livet av noen. Men det er faktisk en form for terror. Falske bombetrussler er terror, selv om man ikke skader noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er skummel på mange nivåer...

 

Er der så mange som ikke vet hva terrorisme er? Som ikke vet at terrorisme ikke har noe med religion å gjøre?

 

Flykræsjet i Alpene ville ikke blitt til terrorisme selv om piloten hadde Vært muslim. Det som kunne skjedd er at hysteriske konspirasjonsteoretikere ville hylt terrorisme til alle som ville høre og der er en liten mulighet for at en organisasjon hadde kastet seg inn og tatt "æren" for det i ettertid (og da ville den handlingen, altså å ta på seg æren, Vært terrorisme).

 

Dette var antakelig en dypt deprimert mann som tok med seg 150 uskyldige mennesker ned i sitt personlige dyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.Anonymous poster hash: d8582...a9d
ABB er hva jeg vil kalle en terrorist, ja, sier jeg noe annet?

Han tysker har også hatt mål. Han ville bli husket. Alle terrorister ønsker å sette preg på historien. De fleste terrorister,etter min mening,er også wacko-er som skal sederes. Anonymous poster hash: d8582...a9d

Sederes?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sedative

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er skummel på mange nivåer...

 

Er der så mange som ikke vet hva terrorisme er? Som ikke vet at terrorisme ikke har noe med religion å gjøre?

 

Flykræsjet i Alpene ville ikke blitt til terrorisme selv om piloten hadde Vært muslim. Det som kunne skjedd er at hysteriske konspirasjonsteoretikere ville hylt terrorisme til alle som ville høre og der er en liten mulighet for at en organisasjon hadde kastet seg inn og tatt "æren" for det i ettertid (og da ville den handlingen, altså å ta på seg æren, Vært terrorisme).

 

Dette var antakelig en dypt deprimert mann som tok med seg 150 uskyldige mennesker ned i sitt personlige dyp.

Akkurat!

Det er poenget. Men vi lever i verden der terrorisme blir skreket så fort en ser en mørkhudet mann.

Bare så det er sagt, er jeg hvit! :D

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Ordet terror betyr frykt. Hvis man er terrorist, har man et MÅL, enten man er frisk eller syk, nemlig å spre frykt og oppnå noe med dette. Så det er ikke en glidende overgang mellom terror og andre store katastrofer, det er en klar linje. Når det er sagt, så er det et poeng at man øyeblikkelig antar at en død muslimsk pilot vil andre vondt, mens en død kristen pilot er en nutcase.

Han andreas har mål og han spredde jo frykt. Abb også.Anonymous poster hash: d8582...a9d
ABB er hva jeg vil kalle en terrorist, ja, sier jeg noe annet?

Han tysker har også hatt mål. Han ville bli husket. Alle terrorister ønsker å sette preg på historien. De fleste terrorister,etter min mening,er også wacko-er som skal sederes. Anonymous poster hash: d8582...a9d

Sederes?

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Sedative

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

 

https://sml.snl.no/sederende_behandling

 

Anonymous poster hash: d8582...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...