Gå til innhold

Snakke med mannen om sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om mannen din kunne hatt nytte av terapi, HI. Du er jo inne på det selv også, det virker som om mannen din bruker dette som en avsporing i steden for å ta tak i det som er det virkelige problemet - hans egen usikkerhet. Det kan ikke være slik at du skal måtte være unaturlig og ta initiativ til sex når du er for sliten og dårlig form til det... bare for å tilfredsstille hans usikkerhet. Du har tatt initiativ, du har vist forståelse og vært lydhør, men for ham er det ikke nok. Du sier at han trolig er noe deprimert. Jeg tror at mye kunne blitt bedre om han tok tak i sin egen depresjon. Terapi til ham og parterapi til dere begge? Anonymous poster hash: db119...626

Har nevnt det for han tidligerer, men han sier han ikke trenger hjelp og klarer å fikse ting selv... Vi har kronisk syke barn, og fikk tilbud om å prate med noen for syv år siden. Da følte ikke jeg behov for det og takket nei, noe han har brukt i mot meg etterpå. Han synes nemlig det hadde vært greit da, hvorpå jeg da har sagt at han burde si det da og ikke flere år etterpå. Siden jeg takket nei da, så er det helt uaktuelt nå. Han er litt sær ja ;)

HI

Anonymous poster hash: 32db6...e04

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har snakket om det en del ganger ja, men ting har blitt bedre og bedre i forhold til kommunikasjon. Dette har gått på hans usikkerhet og ikke min. Han har som sagt et rikt følelses- og fantasiliv. Han sa for en stund siden at nå var han så usikker at det måtte store endringer til, og jeg har da kommunisert mer og vist mer at jeg har lyst, tatt styring osv.

Så samtalen i går var noe uventet.....jeg skulle visst ha "bedret" meg enda mer. Han mener at jeg da ikke har vist nok vilje til endring og til at vi kan løse det sammen, derfor må han finne en løsning på egenhånd.....det er da opp til meg om det er noe jeg kan leve med.

Han har nok andre forventninger til forhold og samliv enn de fleste andre, men det er greit. Vi får se hvordan ting går fremover, så får jeg bare fortsette å vise at jeg bryr meg slik at det kanskje løses av seg selv.

HIAnonymous poster hash: 32db6...e04

Her tror jeg det er sykdommen og ikke bare mannen som snakker.

Og jeg tror jeg ville ha blitt tydelig på at det ikke bare er én i et forhold som avgjør hva som er bra og dårlig...

Skrevet

Nå skal ikke jeg være bastant på at lider av depresjon, men han kan være litt ustabil i humøret. Det er en del nerveproblemer i familien, og han sier selv han sliter med nervene innimellom. Han mener selv han er veldig klar og tydelig på ting, men selvinnsikten er ikke alltid helt på topp😳

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Nå skal ikke jeg være bastant på at lider av depresjon, men han kan være litt ustabil i humøret. Det er en del nerveproblemer i familien, og han sier selv han sliter med nervene innimellom. Han mener selv han er veldig klar og tydelig på ting, men selvinnsikten er ikke alltid helt på topp

Den ideen om at "andre bør kunne lese mine behov uten at jeg sier hva de er, og tildredsstille dem deretter, med tilstrekkelig engasjement til at det føles riktig for meg" - unnskyld meg, men den er et symptom på noe.

Skrevet

Han høres eksakt ut som min mann - dvs før han fikk diagnosen depresjon og behandling for dette. Etter behandling er han en helt annen person og mye hyggeligere å være sammen med. Føler med deg... På sikt er det ikke noe du kan gjøre med dette, han må ordne opp i sine egne følelsen selv. 

Anonymous poster hash: f3414...a6c
Skrevet

Han høres eksakt ut som min mann - dvs før han fikk diagnosen depresjon og behandling for dette. Etter behandling er han en helt annen person og mye hyggeligere å være sammen med. Føler med deg... På sikt er det ikke noe du kan gjøre med dette, han må ordne opp i sine egne følelsen selv.  Anonymous poster hash: f3414...a6c

Takk, det er det jeg prøver å gjøre...kan ikke tvinge han til å få hjelp selv om jeg mener han trenger det.

HI

• 2 uker senere...
Skrevet

Og da var han pottekjip igjen....Kom hjem fra jobb i dag og var så sliten, jeg spør hva det er og han er sååååå sliten psykisk. Jeg sier prat med meg da! Hvorpå han svarer at det har han prøvd å gjøre de siste ti årene uten hell!! Dvs. han sier det blir bedre en periode, for så å gå tilbake til det samme om ikke enda verre.

Vi prater sammen hver dag, men han mener samtaler som dreier seg om interesser, barn og jobb i armkroken bare er formaliteter. Vi skal ha dype samtaler, noe jeg ikke føler er naturlig å gjøre mer enn en gang i måneden i en hektisk småbarnstilværelse.... Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men begynner å bli både sliten og lei :(

HI

Skrevet

Jeg blir sliten bare av å lese om han. Skjønner ikke at du holder ut.

Anonymous poster hash: e6c7c...363

Skrevet

Når jeg leste på denne tråden ble jeg plutselig glad i min playstation - modellbil - nerdete mann som har enkle interresser. 

Jeg hadde seriøst blitt helt fortvila om mannen min holdt på å mase om at vi måtte prate om sex, eller ha dype samtaler om livet og alt mulig annet. 

Er seriøs nok på jobb, la meg slippe det hjemme! Da sitter vi heller i stua og ler av en fis sammen! :D

Anonymous poster hash: 645e2...b37
Skrevet

Han er veldig god også altså, men det kan bare bli litt mye....greit han har en kunstnersjel, men kan som sagt bli litt mye! Vi er nok ganske ulike på mange måter, men passer allikevel sammen, bare ikke på dette området.

HI

Skrevet

Kanskje du må finne ut av om DU vil ha det slik, i stedet for å la han styre og bestemme.

Skrevet

Jeg blir sliten og irritert på ham helt uten å kjenne ham, bare av å lese det du skriver.

Han gir uttrykk for at du må endre deg, og når du så prøver er det likevel ikke bra nok. Han har en eller annen ide om at du bør gjøre slik og sånn og oppføre deg akkurat sånn som han ønsker for å bevise at du elsker ham nok. Og når du ikke når opp til kravene som han ikke uttrykker klart, så skal han i ensomhet finne en løsning. Jeg gjetter at han heller ikke vil fortelle deg hca løsningen er, i hvert fall ikke i klartekst, før han kan fortelle deg at du ikke klarte det heller. Så beleilig å skylde alt på deg i stedet for å ta tak i sine egne problemer.

Skrevet

Jeg blir sliten og irritert på ham helt uten å kjenne ham, bare av å lese det du skriver.

Han gir uttrykk for at du må endre deg, og når du så prøver er det likevel ikke bra nok. Han har en eller annen ide om at du bør gjøre slik og sånn og oppføre deg akkurat sånn som han ønsker for å bevise at du elsker ham nok. Og når du ikke når opp til kravene som han ikke uttrykker klart, så skal han i ensomhet finne en løsning. Jeg gjetter at han heller ikke vil fortelle deg hca løsningen er, i hvert fall ikke i klartekst, før han kan fortelle deg at du ikke klarte det heller. Så beleilig å skylde alt på deg i stedet for å ta tak i sine egne problemer.

Det som er litt vittig er at han mener han har endret seg så mye for min del, at dette ikke er mye å be om.... Og nei, jeg vil nok aldri gjøre det riktige, han mener jeg ikke tør å ta noen sjanser og alltid kjører safe. Kanskje det er slik, men det er nå slik jeg er.

Han mener jeg bør kjenne han godt nok etter så mange år til å forstå hva det er han vil....Løsningen vet han ikke selv hva er enda ;) kanskje jeg finner en før han.

HI

Skrevet

Huff nå leste jeg oppdateringen dra deg. Denne mannen din hørtes utrolig slitsom ut. Hadde ikke orket! Han hørtes ut som en ordentlig Dramaqueen!!!

Skrevet

Han er veldig god også altså, men det kan bare bli litt mye....greit han har en kunstnersjel, men kan som sagt bli litt mye! Vi er nok ganske ulike på mange måter, men passer allikevel sammen, bare ikke på dette området.

Jeg er kunstner, gift med en kunstner, og vi har masse dype samtaler; men det betyr ikke at jeg forlanger at mannen skal være tankeleser likevel. Så det er ingen unnskyldning.

Broren min er dypt depressiv, og ligner litt på beskrivelsen av mannen din. Også på det feltet at han vil ha dype samtaler, og sjelden er fornøyd med hvordan andre fører samtaler, skifter emne osv. Feilen er som regel den at for ham betyr "dyp samtale" det samme som "analyse av mitt og bare mitt følelsesliv, i alle sjatteringer og nyanser som kan oppstå". Når noen prøver å vende det i en annen retning, eller å fortelle litt fra sitt eget liv, kan det ende med oppgjør og sinne. Han er navlebeskuende, og det syns jeg mannen din også er.

Anonymous poster hash: 0f1be...0ff

Skrevet

Og der kom det for en dag....han har falt for en på jobb. Han sier han ikke har gått over noen grenser, men det er fryktelig vondt at det skal ende slik etter over to tiår sammen :(

HI

Skrevet

What?! Han prøver å skylde på deg og at du ikke vil snakke om sex osv, og så handler det egentlig om at han har truffet noen andre? For en selvsentrert drittsekk!! Han trenger et skikkelig spark bak. Du har ikke gjort noe galt.

Anonymous poster hash: f3414...a6c
Skrevet

Vi har pratet sammen et par timer nå, og han er fryktelig lei seg. Han sier at alt sammen er hans feil, og at jeg egentlig aldri har gjort noe galt. Det er han som har endret seg, og med det hans følelser. Han elsker meg ikke lenger, og synes det er grusomt siden vi faktisk har et utrolig flott liv sammen. Han har blitt pangforelsket i ei på jobb, men følelsene er ikke gjengjeldt foreløpig. Han sier han kysset henne i kveld for å se om det var noe mer der, og det var det dessverre. Dette har ikke noe med oss å gjøre siden følelsene hans for meg er borte uavhengig av denne kollegaen.

Han har grått og vært helt fortvilet, men kan ikke fortsette livet vårt sammen siden han ikke lenger elsker meg. Det viktigste li livet hans er meg og barna, men han føler han går til grunne.....Han vet godt hva han mister, og sier at han aldri vil kunne få det like godt med en annen. Vi flyttet for et par år siden fra vårt hjemsted, og jeg kommer mest sannsynlig til å ta med barna og flytte tilbake igjen 80 mil unna han...

HI

Skrevet

For en drittsekk!! Kysset henne kunne han ventet med til dere hadde gjort det slutt! Tipper han kommer til å gå så på trynet i grøfta når du og ungene flytter og han ditter der alene!

Du og ungene er IKKE alt for ham! HAN er alt for ham!

Ikke fall for tårer og ord som skal gi deg skyldfølelse og sympati for han! Han har valgt bevisst å ikke jobbe med forholdet da han merket at han mistet følelsene for deg. Han valgte å ikke fortelle deg om det. Han valgte å ikke gå i terapi. Han valgte dette!

Vil gi deg en god klem, HI <3 Du må sikkert til helvete og tilbake nå, men det blir bedre.. Jeg lover <3

Anonymous poster hash: 39a4e...07a

Skrevet

For en drittsekk!! Kysset henne kunne han ventet med til dere hadde gjort det slutt! Tipper han kommer til å gå så på trynet i grøfta når du og ungene flytter og han ditter der alene!

Du og ungene er IKKE alt for ham! HAN er alt for ham!

Ikke fall for tårer og ord som skal gi deg skyldfølelse og sympati for han! Han har valgt bevisst å ikke jobbe med forholdet da han merket at han mistet følelsene for deg. Han valgte å ikke fortelle deg om det. Han valgte å ikke gå i terapi. Han valgte dette!

Vil gi deg en god klem, HI <3 Du må sikkert til helvete og tilbake nå, men det blir bedre.. Jeg lover <3Anonymous poster hash: 39a4e...07a

Jeg sa klart hva jeg mente i forhold til kysset, og han var enig. Hans forklaring var at han ville se om det var noe mer der, om det ikke var det hadde det vært enklere for han.....Han tar på seg all skyld, men det hjelper lite når det har gått så langt :(

HI

Skrevet

Oj, du er samme person som hun som blir forlatt av mannen ja.. Da ble det strake enda mer åpenbart at den mannen der gjør alt for å få deg til å føle skyld og ha det vondt og trasig på hans vegne. Nesten så jeg vil si at han har gjort deg en tjeneste ved å bli forelsket i noen andre..så slipper du å tilfredsstillen en mann som aldri blir fornøyd og oppfører seg som en martyr.

Anonymous poster hash: 68f57...f56
Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, vet du hva - jeg fryktet nettopp dette i de foregående sidene av historien. Tenkte med meg selv at det lignet LITT for mye på min egen skilsmisse. Når mannen begynner å si at det er alle andre det er feil med, verden går ham imot osv, da er det en teknikk for å "vaske ut" og fjerne seg mentalt fra kona/familien.

Jeg ser at du er den samme som i en annen tråd der jeg har svart. Nå vet jeg at du sikkert har det forferdelig, men husk én ting: på mange, mange måter er dette en gave for deg. Du har ikke trivdes på lenge, han har ikke oppført seg bra mot deg.

Og det forholdet han har innledet har garantert vart mye, mye lenger enn det han gir inntrykk av nå. Finn fram sinnet og pågangsmotet ditt - ikke sitt og vent på at han skal "bestemme seg" eller hva han nå skal. Se hva du selv trenger, og skaff deg det, om det er nettverk, penger, rådgivning, hus eller hva det er.

Skrevet

Huff, vet du hva - jeg fryktet nettopp dette i de foregående sidene av historien. Tenkte med meg selv at det lignet LITT for mye på min egen skilsmisse. Når mannen begynner å si at det er alle andre det er feil med, verden går ham imot osv, da er det en teknikk for å "vaske ut" og fjerne seg mentalt fra kona/familien.

Jeg ser at du er den samme som i en annen tråd der jeg har svart. Nå vet jeg at du sikkert har det forferdelig, men husk én ting: på mange, mange måter er dette en gave for deg. Du har ikke trivdes på lenge, han har ikke oppført seg bra mot deg.

Og det forholdet han har innledet har garantert vart mye, mye lenger enn det han gir inntrykk av nå. Finn fram sinnet og pågangsmotet ditt - ikke sitt og vent på at han skal "bestemme seg" eller hva han nå skal. Se hva du selv trenger, og skaff deg det, om det er nettverk, penger, rådgivning, hus eller hva det er.

Det her er faktisk ikke noe som har foregått, vi er heldigvis ærlige med hverandre om ikke annet. Det jeg synes er vanskelig nå er at han faktisk har "sett lyset", og ser at det er han selv som har vært problemet hele veien....Han sier at jeg har gjort alt riktig, er perfekt som jeg er og at han har driti alvorlig på draget. Jeg er en praktiker av natur, så har sjekket alt av hva jeg kan få av hjelp, kommer fra en ressurssterk familie (i motsetning til han) som stiller opp økonomisk og emosjonelt hvis jeg skulle trenge det.

Han har gått med på terapi, så får han flytte ut for en periode, så får vi se hvordan det blir etterpå. Kan hende det er jeg som ender det hele, men det vil tiden vise.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har snakket om det en del ganger ja, men ting har blitt bedre og bedre i forhold til kommunikasjon. Dette har gått på hans usikkerhet og ikke min. Han har som sagt et rikt følelses- og fantasiliv. Han sa for en stund siden at nå var han så usikker at det måtte store endringer til, og jeg har da kommunisert mer og vist mer at jeg har lyst, tatt styring osv.

Så samtalen i går var noe uventet.....jeg skulle visst ha "bedret" meg enda mer. Han mener at jeg da ikke har vist nok vilje til endring og til at vi kan løse det sammen, derfor må han finne en løsning på egenhånd.....det er da opp til meg om det er noe jeg kan leve med.

Han har nok andre forventninger til forhold og samliv enn de fleste andre, men det er greit. Vi får se hvordan ting går fremover, så får jeg bare fortsette å vise at jeg bryr meg slik at det kanskje løses av seg selv.

HI

Han vil ha en elskerinne, og legger skylden på deg. Sjarmerende fyr.

Anonymous poster hash: e6c7c...363

Du så det med en gang, gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...