Gå til innhold

Snakke med mannen om sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere egentlig dette? Mannen mener vi må kommunisere mer rundt sex, altså sitte å ha lange samtaler om emnet. Fantasier, hva som fungerer bra/ikke bra, hva vi liker/ikke liker osv. Vi har det helt greit i senga, og kommuniserer der, men det er veldig viktig for han å prate!!!!

Jeg er en type person som gjør ting, og "ordner opp" på den måten i forhold til sex. Finner det ikke naturlig å prate om det i det hele tatt, men må jo faktisk gjøre en innsats...

Anonymous poster hash: 32db6...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpenbart ingen andre som prater om dette heller.....

Skrevet

Liker heller ikke all den praten

Anonymous poster hash: d0095...479

Skrevet

Jeg tenker du kan prøve å møte han bor han gir uttrykk for at han ønsker å prate om det.

Har absolutt ingen problemer med å prate om sex her. Det er helt naturlig for oss å kunne kommunisere åpent om det.

Dere trenger ikke prate om det i timevis, det finnes en mellomting.

Anonymous poster hash: 2e7ed...63f

Skrevet

Jeg likte det aldri før heller. Men det var viktig for min eks, så jeg ga det noen sjanser. Og det var faktisk veldig ok når jeg bare kom over mine egne selvbevisste følelser rundt dette som gjorde at jeg følte det var litt pinlig.

Det ble bare et pluss for sexlivet vårt, selv om det var usedvanlig godt i utgangspunktet.

For meg var det enklere å ta disse første samtalene med et par glass rødvin innabords, etter det var det helt greit å gjøre når som helst.

Anonymous poster hash: db119...626
Skrevet

Problemet er at han gjerne vil prate ofte, men det skal være min oppgave å ta initiativ til det. Det er liksom viktig at jeg skal vise interesse og ta tak i ting, siden det er han som "alltid" tar ting opp. Jeg føler hele greia blir unaturlig, når vi skal sitte i stua etter at ungene er lagt for å "ordne" opp i ting. Jeg vet ikke helt hvor og hvordan jeg skal starte samtalen....

HI

Skrevet

Problemet er at han gjerne vil prate ofte, men det skal være min oppgave å ta initiativ til det. Det er liksom viktig at jeg skal vise interesse og ta tak i ting, siden det er han som "alltid" tar ting opp. Jeg føler hele greia blir unaturlig, når vi skal sitte i stua etter at ungene er lagt for å "ordne" opp i ting. Jeg vet ikke helt hvor og hvordan jeg skal starte samtalen....

HI

Hm... det blir jo litt anderledes. Med meg og min eks var det som regel han som startet disse samtalene, eller det kunne starte når vi bare lå på sofaen og snakket ellers, det ble litt stryking på hverandre, da kunne jeg også plutselig ha et spørsmål eller fortelle noe. Men slik du forteller mannen din vil, Hi, det ville jeg også ha følt var unaturlig.

Ser han på det som en form for vorspiel til sex, at han tenner på sexpraten? (siden han vil at dere snakker ofte om det?

Min eks og jeg hadde fantastisk sex, så det var jo ikke behov for å snakke om det til stadighet. Vi snakket om det når det føltes naturlig, og aldri som vorspiel (selv om det ofte førte til sex likevel, he-he).

Kanskje du skal spørre ham hvorfor det er så viktig at dere skal prate ofte om det?

Hvis sexlivet ellers fungerer bra så burde det ikke være så mye å snakke om veldig ofte, innimellom er jo greit.

Hvis han føler at han "alltid " er den som må ta opp ting, føler han da at ting ikke fungerer pr. i dag eller at det blir for ensformig?

Jeg tenker at hvis han har behov for at du stadig skal ta opp dette, da er det noe han tenner på og derfor ønsker som en del av sexlivet. Eller kanskje han føler at du ikke viser nok at du tenner på ham ellers i hverdagen?

Snakk med ham om hvorfor dette er så viktig for ham, tror du må begynne der.

Skrevet

HI

Kan ikke skjønne helt hva som er unaturlig med å prate sammen etter ungene er lagt. Men er enig i at det er begges oppgave å ta initiativ til å løse problemer. Jeg skjønner jo at han ønsker at Du skal bidra for å løse utfordringer om dere har det.

Om det er slik at han vil sitte å snakke om sex fantasier i timevis hver kveld bør barna sover, og mener Du skal starte praten - da er det litt spesielt.

snakk med han. Forklar hva du føler og tenker. Mot hverandre litt

Anonymous poster hash: 2e7ed...63f

Skrevet

Har i kveld hatt en lenger samtale med mannen (igjen). Det som er problemet er at han i følge han selv alltid har vært pådriver og initiativtaker til sex. Dette har etterhvert gått på selvtilliten løs, og han har blitt usikker.

Jeg har etter beste evne prøvd å gjøre noe med dette både i handling og i ord, men det viser seg nå at dette ikke har vært bra nok. Han fortalte i kveld at han har mistet lysten helt, og må selv finne ut av hvordan dette kan løses.

Jeg sa at dette må vi finne ut av sammen, men det toget var gått siden jeg ikke hadde gjort nok for å endre meg...

Jeg vil fortsette som før med å gi han nærhet og vise initiativ og engasjement, gir ikke opp så lett. Han sier han elsker meg og er fornøyd med livet vårt sammen, så da enser jeg håp.

Takk for svar.

HI

Skrevet

Høres jo litt rart ut at han helt alene skal finne ut hvordan dette skal løses for hvis du ikke er enig i måten det løses på så er dere jo like langt? For å løse et problem man har i fellesskap så må jo fellesskapet komme med en løsning.. Men høres ut som du har noen gode tanker om hva du kan gjøre for å vise han at du vil ha han. Håper han lar deg slippe inn og ikke "straffer" deg med avstand.

Skrevet

Høres jo litt rart ut at han helt alene skal finne ut hvordan dette skal løses for hvis du ikke er enig i måten det løses på så er dere jo like langt? For å løse et problem man har i fellesskap så må jo fellesskapet komme med en løsning.. Men høres ut som du har noen gode tanker om hva du kan gjøre for å vise han at du vil ha han. Håper han lar deg slippe inn og ikke "straffer" deg med avstand.

Greia er det at han har bestemt at siden jeg ikke har gjort nok, etter at han i følge han har gitt meg utallige sjanser til å ordne opp, skal løse dette på egen hånd. Jeg har mistet min medbestemmelsesrett, og må bare godta at det blir som han sier.....Ganske fjernt, jeg vet...Han er nok litt deprimert, og har noen ganger vanskelig for å se ting på en fornuftig måte. En noe egoistisk kunstnersjel, men jeg elsker han, og han meg.

HI

Skrevet

Greia er det at han har bestemt at siden jeg ikke har gjort nok, etter at han i følge han har gitt meg utallige sjanser til å ordne opp, skal løse dette på egen hånd. Jeg har mistet min medbestemmelsesrett, og må bare godta at det blir som han sier.....Ganske fjernt, jeg vet...Han er nok litt deprimert, og har noen ganger vanskelig for å se ting på en fornuftig måte. En noe egoistisk kunstnersjel, men jeg elsker han, og han meg.

HI

Men har du visst at du bare har hatt en visst antall sjanser da?? Og har du opplevd dette problemet han fokuserer på? Jeg merker jeg blir irritert på dine vegne her, men det kan jo hende du opplever det annerledes.. Hadde min mann kommet og sagt at vi hadde problemer (som ikke jeg var klar over at vi hadde )og sagt at nå var det for sent for meg å gjøre noe og at han skal presentere en løsning så snart han hadde tenkt seg om da hadde jeg blitt forbanna!! Det er jo mitt liv og, han har ingen rett til å bestemme over meg.

Men kjenner jeg engasjerer meg mer enn godt er. Utgangspunktet at dere elsker hverandre er jo godt !! Det meste kan jo fikses når det er utgangspunktet, bare husk at du har like mye å si som han!!

Skrevet

Mannen din høres ut som en sutreunge....

Anonymous poster hash: e6c7c...363

Skrevet

Vi har snakket om det en del ganger ja, men ting har blitt bedre og bedre i forhold til kommunikasjon. Dette har gått på hans usikkerhet og ikke min. Han har som sagt et rikt følelses- og fantasiliv. Han sa for en stund siden at nå var han så usikker at det måtte store endringer til, og jeg har da kommunisert mer og vist mer at jeg har lyst, tatt styring osv.

Så samtalen i går var noe uventet.....jeg skulle visst ha "bedret" meg enda mer. Han mener at jeg da ikke har vist nok vilje til endring og til at vi kan løse det sammen, derfor må han finne en løsning på egenhånd.....det er da opp til meg om det er noe jeg kan leve med.

Han har nok andre forventninger til forhold og samliv enn de fleste andre, men det er greit. Vi får se hvordan ting går fremover, så får jeg bare fortsette å vise at jeg bryr meg slik at det kanskje løses av seg selv.

HI

Skrevet

Herregud sier jeg bare, han høres noe spesiell ut etter min mening. Min mann synes også at jeg godt kunne tatt mer initiativ, så da sa han det, jeg gjorde det og vips var alt ok. Grunne til at jeg ikke hadde gjort det så mye er fordi jeg i utgangspunktet vil ha mer sex enn han men er redd for at jeg blir for intens eller bli avvist..

Ingen gode råd desverre..

Anonymous poster hash: 68f57...f56
Skrevet

Vi har snakket om det en del ganger ja, men ting har blitt bedre og bedre i forhold til kommunikasjon. Dette har gått på hans usikkerhet og ikke min. Han har som sagt et rikt følelses- og fantasiliv. Han sa for en stund siden at nå var han så usikker at det måtte store endringer til, og jeg har da kommunisert mer og vist mer at jeg har lyst, tatt styring osv.

Så samtalen i går var noe uventet.....jeg skulle visst ha "bedret" meg enda mer. Han mener at jeg da ikke har vist nok vilje til endring og til at vi kan løse det sammen, derfor må han finne en løsning på egenhånd.....det er da opp til meg om det er noe jeg kan leve med.

Han har nok andre forventninger til forhold og samliv enn de fleste andre, men det er greit. Vi får se hvordan ting går fremover, så får jeg bare fortsette å vise at jeg bryr meg slik at det kanskje løses av seg selv.

HI

Han vil ha en elskerinne, og legger skylden på deg. Sjarmerende fyr.

Anonymous poster hash: e6c7c...363

Skrevet

Dette er hans problem, ikke ditt.

Du sier at du prøver, men han blir ikke fornøyd. Og dere har det bra i senga, men han trenger mer. Da får han ta opp problemet og dere får løse det sammen.

Det skal ikke være nødvendig å snakke i timesvis hver kveld. At han blir usikker er hans problem, har han et stort behov for bekreftelse?

Anonymous poster hash: d852b...974

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 32db6...e04

Han vil ha en elskerinne, og legger skylden på deg. Sjarmerende fyr. Anonymous poster hash: e6c7c...363

Neida, han vil ikke det, vi har faktisk snakket om disse tingene ;) Han er helt monogam, og har vært det alle de årene vi har vært sammen :) Skulle det være løsningen hans å finne en annen å ha sex med, er ikke vi lenger sammen!

HI

Skrevet

Dette er hans problem, ikke ditt.

Du sier at du prøver, men han blir ikke fornøyd. Og dere har det bra i senga, men han trenger mer. Da får han ta opp problemet og dere får løse det sammen.

Det skal ikke være nødvendig å snakke i timesvis hver kveld. At han blir usikker er hans problem, har han et stort behov for bekreftelse?Anonymous poster hash: d852b...974

Han føler at jeg blir flink til å ta initiativ for en periode, så dabber det av igjen. Det kan stemme innimellom, men da går det faktisk på at jeg er sliten og ikke har like mye overskudd. Jeg tror usikkerheten hans kommer av andre ting, men det er lettere å "bruke" dette som er mer håndfast.

HI

Skrevet

Det hørtes veldig kjedelig og unaturlig ut.

Jeg liker at mannen min tar litt kontroll, at han bare tar meg, det tenner meg! Jeg hadde hatt mindre lyst på sex om han hadde begynt med slike lange samtaler, selv om han mente det godt.

Anonymous poster hash: 31f7c...3a2
Skrevet

Hva er denne løsningen han mener du må leve med da?

Anonymous poster hash: 31f7c...3a2
Skrevet

Hva er denne løsningen han mener du må leve med da? Anonymous poster hash: 31f7c...3a2

Ingen ide....får se om det er noe jeg kan leve med eller ikke...

HI

Skrevet

Herre, for en drama queen til mann du har! Det høres ut som om han har bestemt seg for at det er din feil at han synes sexlivet at dabbet av. Her hadde jeg enkelt og greit sagt at jeg ikke helt forstår problemet, men at jeg skal prøve å ta mer initiativ. Og at mer får jeg faktisk ikke gjort.

Anonymous poster hash: 5bbdb...4f1

Skrevet

Herre, for en drama queen til mann du har! Det høres ut som om han har bestemt seg for at det er din feil at han synes sexlivet at dabbet av. Her hadde jeg enkelt og greit sagt at jeg ikke helt forstår problemet, men at jeg skal prøve å ta mer initiativ. Og at mer får jeg faktisk ikke gjort.Anonymous poster hash: 5bbdb...4f1

Er i grunn det jeg har sagt og gjort ;) Har i tillegg vist forståelse og vært lydhør...

HI

Skrevet

Det virker som om mannen din kunne hatt nytte av terapi, HI. Du er jo inne på det selv også, det virker som om mannen din bruker dette som en avsporing i steden for å ta tak i det som er det virkelige problemet - hans egen usikkerhet.

Det kan ikke være slik at du skal måtte være unaturlig og ta initiativ til sex når du er for sliten og dårlig form til det... bare for å tilfredsstille hans usikkerhet.

Du har tatt initiativ, du har vist forståelse og vært lydhør, men for ham er det ikke nok. Du sier at han trolig er noe deprimert. Jeg tror at mye kunne blitt bedre om han tok tak i sin egen depresjon.

Terapi til ham og parterapi til dere begge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...