Twintipp og himmelblå Skrevet 29. mars 2015 #26 Skrevet 29. mars 2015 Det kan være veldig alvorlig! Allikevel sett i perspektiv så skriver hun som om det var den eneste arvetakeren til å ivareta riket som er i ferd med å gå bort. Ja, d er alvorlig, men litt for pompøs skriving for mitt vedkommende. Dessuten hater jeg folk som legger ut bilde av syke små barn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #27 Skrevet 29. mars 2015 Jeg hater bloggere som bruker barna for å få oppmerksomhet. Sånn som denne bloggeren.. Og hva med f.eks. mammatilmichelle.. Reklame hele familien. Blir helt dårlig av å se bilde av barna som reklamerer for et produkt. Skjønner at folk kanskje er mammablogger, men trenger man virkelig å bruke barna i reklame?? Og for å få oppmerksomhet. Om mitt barn var "dødssyk" så hadde jeg ikke sittet på bloggen å skrevet om det.. Anonymous poster hash: 457dd...9be
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #28 Skrevet 29. mars 2015 Oppkast og diarè skal tas alvorlig. Selv som voksen, skal man være litt ops. Jeg fikk diarè da jeg gikk gravid, jeg hadde vært kvalm i flere uker. Jeg trodde jeg fikk i meg nok væske og mat, selv om noe (absolutt ikke alt) kom opp igjen, og det ikke var digre mengder jeg fikk i meg. Men så fikk jeg diarè, og det tok bare 6 timer før jeg var utslått på sofaen. Jeg var helt fjern, har mannen sagt i ettertid. Klarte ingenting, ikke fokusere, ikke engang gå noen få skritt. Mannen tok meg til legevakt, og jeg ble innlagt med det samme med kraftig dehydrering. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde dødd i løpet av maks et par dager om jeg ikke var blitt innlagt. Fikk diagnosen hyperemesis gravidum (ekstrem svangerskapskvalme). Det tok meg over to måneder å komme til hektene igjen, med intravenøs væske annenhver dag.Jeg vet det ikke er sammenlignbart med omgangssyke - jeg vil bare ha frem hvor viktig det er å ta slike ting som oppkast og diarè alvorlig, selv når personen får i seg noe væske og mat. Anonymous poster hash: 8d878...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #29 Skrevet 29. mars 2015 Veldig nysgjerrig - eksakt hva vil du oppnå med å henge ut en redd mamma med et sykt barn??? Anonymous poster hash: a22ad...c9b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #30 Skrevet 29. mars 2015 Moren min ble innlagt pga dehydrering ved omgangssyke - i voksen alder! Det var ikke mange dagene kroppen ikke tok til seg mat/væske, men det er ikke så mye som skal til - selv om vi bor i Norge (noe som ikke gjør oss udødelige!?). Og da var det ikke snakk om hysteri, men at fastlegen tok det på alvor. Anonymous poster hash: 6f4ef...bde
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #31 Skrevet 29. mars 2015 Min søster hadde kraftig diaré og oppkast i ett døgn bare da hun var 18 mnd. Hun fikk pustestans og måtte gjenopplives. Dette var hjemme og skjedde etter bare ett døgn. Så ting kan skje.... Å ja, jeg er veldig bekymret når mine barn har omgangssyke. Anonymous poster hash: 6c403...26c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #32 Skrevet 29. mars 2015 Jo, barn dør av omgangssyke i Norge tross legebesøk. Kollegaen min mistet niesen sin nettopp pga det. Anonymous poster hash: 0e009...1ca
valnøtta Skrevet 29. mars 2015 #33 Skrevet 29. mars 2015 Det kan være veldig alvorlig! Allikevel sett i perspektiv så skriver hun som om det var den eneste arvetakeren til å ivareta riket som er i ferd med å gå bort. Ja, d er alvorlig, men litt for pompøs skriving for mitt vedkommende. Dessuten hater jeg folk som legger ut bilde av syke små barn "Allikevel sett i perspektiv så skriver hun som om det var den eneste arvetakeren til å ivareta riket som er i ferd med å gå bort." Er det mulig å være så ufyselig Twintipp og himmelblå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå