Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #1 Skrevet 28. mars 2015 Skulle tro ungen lå for døden...! http://mariannebeate.com Anonymous poster hash: 406c3...f82
Sint naken biltyv Skrevet 28. mars 2015 #2 Skrevet 28. mars 2015 Det er førstemann og man blir litt mer engstelig da. Hva overdriver hun egentlig?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Hadde mitt barn vært så syk i en uke, uten å spise, drikke, eller snakke, hadde jeg gjort akkurat som denne dama (som jeg forøvrig ikke aner hvem er). Anonymous poster hash: 63086...265
HeltAnonym Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Kjære vene.. Det er da lov å bli redd når barnet er såpass sykt.. Hadde også blitt redd hadde mitt barn vært slik da han stort sett er i fin form ved omgangssyke.. Så om han hadde blitt slik hadde jeg gjort akkurat det samme..
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Kan skjønne henne godt jeg. Dehydrering kan Være ganske alvorlig. Klart man blir redd når man ser barna er så syke. Anonymous poster hash: 909b6...1b6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Skulle tro ungen lå for døden...! http://mariannebeate.com Anonymous poster hash: 406c3...f82 Var jo ikke langt ifra...! Anonymous poster hash: 86d40...24e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Vel, et dehydrert barn kan dø så sånn sett kan man jo si at barnet lå for døden. Men hva vil du med dette innlegget? Få flere treff på bloggen? Henge ut en blogger som ingen har hørt om og som ikke har gjort noe galt? Anonymous poster hash: 0eeb5...de3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #8 Skrevet 28. mars 2015 Barn dør faktisk av omgangssyke. I Norge. Fordi foreldrene (som du, HI) tror at det ikke er farlig. Diare og oppkast er en av de viktigste dødsårsakene for barn på verdensbasis. Så nei, ikke så veldig overdramatisk. Anonymous poster hash: 59dbf...6d7
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #9 Skrevet 28. mars 2015 Kjenner en som døde av omgangssyke, hun var bare 16 mnd gammel. Hun var syk i en uke før hun døde. Omgangssyke kan være alvorlig for hvem som helst, det er snakk om dehydrering. Anonymous poster hash: fddcc...831
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #10 Skrevet 28. mars 2015 Hvorfor tror du de frykter omgangssyke på sykehjem? Er jo ikke fordi det er så trasig å skifte ekstra mange bleier... Anonymous poster hash: c5e99...39e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #11 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har selv tre barn, og jo, det er overdramatisk å reagere sånn når et barn har omgangssyke!! Vi bor i NORGE, ikke i Sør-Sudan! Norske barn dør ikke av omgangssyke hvis man kommer seg til lege! Noe de også gjorde, og fikk beskjed om å komme tilbake hvis tilstanden forverret seg! Beklager, men jeg synes dette er å overdrive! Selvfølgelig er det tøft når de små er syke! Men sett ting litt i perspektiv! Nevøen min har leukemi, da kan man begynne å snakke... Ikke om omgangssyke! Hi Anonymous poster hash: 406c3...f82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #12 Skrevet 28. mars 2015 Barn dør faktisk av omgangssyke. I Norge. Fordi foreldrene (som du, HI) tror at det ikke er farlig. Diare og oppkast er en av de viktigste dødsårsakene for barn på verdensbasis. Så nei, ikke så veldig overdramatisk. Anonymous poster hash: 59dbf...6d7 For et tullete svar!! Har jeg skrevet noe sted at jeg ikke tar med barna mine til lege?? Nei, nettopp!! Les hva jeg skriver før du kommenterer! Norske barn dør ikke av omgangssyke når de kommer seg til lege! Noe denne bloggeren også skriver at de gjorde! Når barnet blir sendt hjem fra legevakten med beskjed om å ta kontakt hvis situasjonen blir værre er ikke barnet i livsfare! Skjønner at dette er førstegangsforeldre og alt det der, men de er godt voksne, og hele blogginnlegget virker veldig overdramatisk.. Hi Anonymous poster hash: 406c3...f82
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #13 Skrevet 28. mars 2015 Nå hender det faktisk at folk dør fordi leger tar feil. Også i Norge. Det er ikke hun som overdriver, det er du som er naiv HI. Anonymous poster hash: 41020...bde
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #14 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har selv tre barn, og jo, det er overdramatisk å reagere sånn når et barn har omgangssyke!! Vi bor i NORGE, ikke i Sør-Sudan! Norske barn dør ikke av omgangssyke hvis man kommer seg til lege! Noe de også gjorde, og fikk beskjed om å komme tilbake hvis tilstanden forverret seg! Beklager, men jeg synes dette er å overdrive! Selvfølgelig er det tøft når de små er syke! Men sett ting litt i perspektiv! Nevøen min har leukemi, da kan man begynne å snakke... Ikke om omgangssyke! Hi Anonymous poster hash: 406c3...f82 Det er jo du som overhodet ikke har peiling her hi Anonymous poster hash: fd859...174
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #15 Skrevet 28. mars 2015 Nå kan man faktisk dø av dehydrering. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme, dro på legevakten, sa at jeg måtte legges inn. Jeg klarte ikke å gå uten støtte engang da. Men han nektet, sa at alt så bra ut. Dagen etter ringte mannen min sykehuset direkte, han så jo hvor dårlig jeg var. Fikk komme rett inn, og fikk der beskjed om at jeg var ikke langt unna å dø. Så jeg ble lagt inn i siste liten. Så hadde et av mine barn, vært så syke over tid, hadde jeg selv vært redd og bekymret. Og oppsøkt flere leger. Anonymous poster hash: efef6...4a8
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #16 Skrevet 28. mars 2015 Jeg har selv tre barn, og jo, det er overdramatisk å reagere sånn når et barn har omgangssyke!! Vi bor i NORGE, ikke i Sør-Sudan! Norske barn dør ikke av omgangssyke hvis man kommer seg til lege! Noe de også gjorde, og fikk beskjed om å komme tilbake hvis tilstanden forverret seg! Beklager, men jeg synes dette er å overdrive! Selvfølgelig er det tøft når de små er syke! Men sett ting litt i perspektiv! Nevøen min har leukemi, da kan man begynne å snakke... Ikke om omgangssyke! Hi Anonymous poster hash: 406c3...f82 Veldig leit med barn som er alvorlig syke, men dette er ingen konkurranse. Skal hun la Være å bekymre seg for fordi noen andre alltid har ddu verre? Jeg hadde selv ett barn på 15 mnd som ble innlagt grunnet dehydrering etter oppkast i 6 dager. Da hadde vi blitt totalt avvist av legevakt dagen før, men lagt inn på barneavdelingen morgenen etter. Foreldre kjenner barna sine best, og kan se når de ikke er seg selv. Synes egentlig det er ganske usympatisk å henge henne ut når hun bare var redd for barnet sitt. Anonymous poster hash: 39c9c...350
Nullstress;) Skrevet 28. mars 2015 #17 Skrevet 28. mars 2015 Datteren min ble lagt inn på sykehus uken etter ettårs-dagen hennes. Hun hadde ikk oppkast, men diarė. Hun spiste ingenting, men drakk faktisk opp til to flasker saft på en dag. Alikevel gikk hun ned litt over 2 kg og ble dehydrert. Hun hadde "innsunkne" øyne, som legen kalte det. Måtte få væske via sonde i nesa. Syntes ikke denne mammaen overdrev eller var hysterisk. Heller føre var enn etter snar...
Gjest Skrevet 28. mars 2015 #18 Skrevet 28. mars 2015 (endret) Veeeel, vil ikke si at denne mamman er hysterisk. Har selv hatt ganske så dårlige barn med dehydreing, sondeernæring og iv, og bare det er skremmende nok. Og særlig når ungene ikke reagerte og var omtrendt i bevistløs tilstand! De blir uttørket meget fort om de ikke får i seg nok væske. Den siste gangen måtte jeg selv dra direkte ned på barneavdelingen, da legevaktslegen ba oss om å "gi fiibernedsettende og vann" OK som jeg ikke hadde prøvd det i en uke liksom... og ungen ville ikke drikke vann.... og spydde av alt. Kan jo legge til at halve barnehagen lå der samtidig pgs sterkt norovirus! Endret 28. mars 2015 av Gjest
Maibaby:) Skrevet 28. mars 2015 #19 Skrevet 28. mars 2015 http://www.vg.no/forbruker/helse/sykehus-norge/legen-sov-mens-evans-1-toerstet-i-hjel/a/10066845/Er ikke alltid en kan stole på kun 1 lege....
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #20 Skrevet 28. mars 2015 Da har du ikke hatt syke barn HI. Og enig med flere over; råttent å henge ut en bekymret mamma på den måten. Det vondeste jeg vet er når barna er syke! Syns ingen har rett til å dømme noen utføra om barnet "bare" har alvorlig omgangssyke eller om barnet har kreft. Det er vondt og skummelt for foreldrene uansett. Og hva er poenget med å måle ulike sykdommer opp mot hverandre på den måten enkelte gjør?? Det oppleves skremmende for foreldrene uansett! Anonymous poster hash: 58b32...1c6
februarprins2013 Skrevet 28. mars 2015 #21 Skrevet 28. mars 2015 hvor overdrive ho egentlig? forstår henne godt
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 28. mars 2015 #22 Skrevet 28. mars 2015 Jeg hadde en nabo som døde av omgangssyke, som tenåring. Hun hadde hatt tilsyn av lege samme dag. Der er jo alvorlig når sykdom hos barn ender med sykehusinnleggelse, noe det gjorde for denne familien som du henger ut her.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #23 Skrevet 29. mars 2015 Er faktisk barn som dør av dette, så litt uenig med deg her. Var nettopp en baby i sverige som døde av omgangssyken. Datteren vår fikk norovirus da hun var 18 mnd, og kastet opp sikkert 100 ggr hver dag i en uke. Jeg klikket nesten da. Vi ble ikke tatt alvorlig av hverken lege eller fastlege. Tok avføringsprøve på slutten av den uken, rett før hun ble frisk. Fikk svar etter 1 uke at hun hadde E-coli i tillegg til Noro. Nesten verste jeg har opplevd av sykdom med henne..... Anonymous poster hash: 36b0a...00a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #24 Skrevet 29. mars 2015 Mine barn fikk en kraftig omgangssyke for noen år siden. Vi ga dem væske med medisinsprøyte og teskje, men absolutt alt kom ut igjen på en eller annen måte. De lå bare på sofaen og sov, orket ikke snakke, eller røre på seg. De ble begge lagt inn med få dagers mellomrom og fikk sonde med væske begge to fordi selv tiltakene sykehuset prøvde var fånyttes. Yngste var bare 9 mnd og jeg var livredd. Omgangssyke kan være ekstremt skummelt og ikke minst farlig. Vi ble forresten lagt på isolat så de fikk sjekket om det var noe verre, men det var det altså ikke. Jeg synes disse foreldrene gjorde en god jobb! Anonymous poster hash: 28759...729
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2015 #25 Skrevet 29. mars 2015 Nå hender det faktisk at folk dør fordi leger tar feil. Også i Norge. Det er ikke hun som overdriver, det er du som er naiv HI. Anonymous poster hash: 41020...bde Det kan jeg bekrefte. Sønnen vår hadde en sjeldent og hissig bakterieinfeksjon (ikke omgangssyken) men legen tok det ikke seriøst. Han ble innlagt på sykehuset fordi vi ikke ga oss, da var han alvorlig dehydrert til tross for at han drakk mme som normalt. Hadde vi hørt på legen så hadde han ikke levd til neste dag. Så jeg får alltid "panikk" når han får omgangssyken, følger nøye med på bleiene, at han ikke er dehydrert. Anonymous poster hash: bb438...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå