Gå til innhold

Skavlan og Stordalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ingen av de fremstod veldig positivt jeg da.

Synes ikke hun virker sympatisk og ydmyk i det hele tatt.

Hun hadde da strengt talt et valg, hun valgte å reise utenlands og gjennomgå et behandlingsopplegg som er relativt nytt uten den største mengden forskningsfunn enda.

Det vil jeg kalle et valg.

Flott at hun står fram og belyser sykdommen, men betviler at det er generaliserbart for andre i liknende situasjon å komme inn til så hurtig behandling i utlandet som henne fikk.

Igjen, fint at hun er bedre, men sympatisk fremstod hun ikke som i mine øyne.

Valget stod mellom den eksperimentelle behandlingen hun tok og det å sykne hen, ha store smerter å dø innen få år. Jeg vil ikke akkurat kalle det et valg.
Ikke for den som velter seg i penger nei. Andre med den diagnosen har som oftest ikke muligheten til å foreta et valg en gang.

Anonymous poster hash: 1acd9...00c

Det ble offentliggjort i dag (aftenposten), at den behandlingen Gunnhild har fått nå gjøres tilgjengelig for "hvermannsen" på Rikshospitalet.

Anonymous poster hash: 26385...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang på flere måneder i går at jeg virkelig satte meg ned for å se Skavlan. Er han alltid så dårlig? Eller hadde han bare en dårlig dag? Han hørte jo ikke på hva Gunhild sa engang!! Og den svenske politikeren fikk jo ikke lov til å fullføre en eneste setning.

Uff.

Han er alltid så dårlig, dessverre. Hele Skavlan er en flau affære.

Skrevet

Han minnet meg egentlig endel om svigermor i går..

Hører ikke hva jeg sier, sitter bare klar og venter på at jeg kanskje skal trekke pusten, så hun kan avbryte og si mer om det hun vil snakke om.

Har egentlig ikke ment så mye om Skavlan før.. Og sett lite av det.. Men for meg så virket han veldig fomlete og avbrøyt veldig. Virket ikke som han hørte etter svarene engang og viste svært lite empati. Er det slik han pleier å være så tror jeg ikke jeg orker å se mer av Skavlan, for jeg kjente faktisk et snev av irritasjon.

Skrevet

Generelt om Skavlan: Jeg liker Skavlan veldig godt jeg da, og skjønner hvorfor showet er så populært år etter år. Han er ikke glad i oppmerksomhet rettet mot seg selv (slitsomt med programledere som tror programmet handler mest om dem selv) og får derfor fokuset vekk fra seg selv og over på intervjuobjektene. Spørsmålene pleier å være annerledes og tyder på gode forundersøkelser slik at han får frem nye vinkler og annerledes svar. Han får intervjuobjektene til å slappe av, slik at de forteller mer. Han virker oppriktig interessert og er avvæpnende i sin væremåte. Han lar også intervjuobjektene prate sammen slik at man får frem enda flere nyanser og interessante spørsmål/svar.

Om det aktuelle programmet:

Jeg tror noe av grunnen til kritikken når det gjaldt intervjuet med politikeren, er at det brøyt med forventningene om hva slags program Skavlan er. Man forventer et koseintervju med en stakkars sykemeldt politiker, og politikeren selv forventet nok å få markedsført seg og sitt parti. Slik gikk det ikke. Journalisten i Skavlan våknet, og politikeren ble grillet. Hadde en journalist i en avis stilt de samme spørsmålene, så hadde ingen reagert.

Jeg hadde gledet meg til å se intervjuet med Fru Stordalen, men ble dessverre skuffet. Intervjuet ble kortere enn forventet og samtalen fløt ikke så godt. Hun virket dessverre veldig hard og kald i måten å svare på, og det brøyt med mine forventninger. Hun satt der med de andre intervjuobjektene og virket veldig avmålt mot dem og Skavlan. Når folk er avmålte flyter samtalene dårligere. Litt løsere og ledigere i snippen ville gagnet bedre her. Når det er sagt, er det flott at hun står frem og jeg håper inderlig at hun blir helt frisk. Tøff dame.

Anonymous poster hash: c00bd...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...