Gå til innhold

Reisevei til barnehage/jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde begge to 20-40 min reisevei til jobb avhengig av trafikken med bil, en del lenger med buss. Barnehagen var på andre siden av gaten fra kontoret mitt. Det fungerte veldig bra for oss 90% av tiden. De resterende 10% var desom jeg var syk mens mannen var på reise, da endte jeg som regel opp med å gå på jobb syk fremfor å kjøre 2 ganger tur/retur for å levere og hente gutten i bhg eller bli hjem syk med friskt barn. Skjedd ikke så ofte, men han ukependlet i 1 år og da var det litt vanskeligere.

Anonymous poster hash: 3ce77...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 minutter hjemmefra til barnehagen. Ca 35 minutter (+) fra barnehagen til jobb. Ca 30 minutter hjemmefra til jobb, uten omkjøring via barnehagen (som ikke ligger på veien....)

Jeg og mannen har begge fleksitid. Han har også ca 30 minutter til jobb, han kjører forbi barnehagen.

En leverer, og den andre henter. Dette bytter vi på.,

Anonymous poster hash: a3f32...7ea

Skrevet

Tusen takk for mange svar :)

Anonymous poster hash: 85d6f...96a

Skrevet

Bhg ligger rett under 1 km unna leiligheten - tar 1-2 min å kjøre.

Bussen min går utenfor døren vår og stopper utenfor jobben: 22 min. 

Her leverer mannen og jeg henter, så jeg er som oftest tidlig på jobb (kl 7)

Anonymous poster hash: 4ff0e...4b1
Skrevet

Bruker 7min med bil til barnehagen. Den ligger på vei til jobb, men samtidig er den i skolekretsen til ungene, slik at det er fremtidige klassekamerater der.. Den ble valgt pga det og andre ting.

Etter bhg levering bruker jeg mellom 11 og 20min til jobb. Kommer litt an på trafikken. Er litt lei av lang reisevei, men igjen er det ikke såå ille, og faktisk helt normalt. Nå jobber jeg i en annen kommune, men har motorvei hele veien.. Hadde sikkert funnet jobb nærmere, men det kunne tatt like lang tid pga trafikk og rush...

Anonymous poster hash: e9c69...4e6

27 min reiseveg på en dårlig dag og 18 på en god? Det kan vel ikke kalles lang reiseveg? Eller er det meg som er helt på jorde her!

Vi har bhg 1 km fra huset, aldri trafikk her hverken morgen eller kveld. Så har jeg 5 min kjøring og 10/15 min med båt til jobb. Mannen har normalt samme tidsforbruk som meg.

Anonymous poster hash: 9c064...36c

Skrevet

2 minutter å gå ned til barnehagen,å 40 minutter med buss til skolen min.

Kommer hver dag for sent pga bussen,men skolen er klar over det å har godkjent det.

Rekker å hente han i god tid før stengetid også :)

Anonymous poster hash: 06e0b...612
Skrevet

Bruker maks 5 min på å kjøre til bhg, så 7 min videre til jobb. Veldig behagelig. Jeg leverer og henter. Samboer har 40 min reisevei til jobb. Han er hjemme før oss, og har middag klar til vi kommer hjem.

Skrevet

Tenk deg at veien fra hjemme til barnehage og jobb er en T. Da tar det 4-5 minutter å kjøre opp bakken, så ligger barnehagen ca 400 meter til høyre og jobben ca 200 meter til venstre. Er veldig fornøyd med det. og når den tid kommer at det blir skole og sfo, så ligger det midt i bakken. 

Anonymous poster hash: 6876b...ba0

Anonymous poster hash: 6876b...ba0
Skrevet

jeg har tre-fire minutter å gå til barnehagen, så fem minutter fra barnehagen til t-banen, 15 min med t-banen til jobb. Mannen jobber fem til fots hjemmefra. Vi bytter på henting og levering, slik at den som leverer ikke henter, men får muligheten til å jobbe litt lenger. Begge har fleksitid på jobben og kan gå litt før de dagene vi henter. Den som henter (barnehagen stenger 16.15), lager middag.

Har bevisst bosatt oss nær mannens jobb, nær t-bane og nær barnehage/skole, på bekostning av størrelse/standard på huset. Har en leilighet i firemannsbolig, men kunne fått stor enebolig for samme sum litt utenfor byen. Prioriterer kort reisevei og en fleksibel hverdag, og er glad for at ikke trenger å kjøre bil i hverdagen.

Anonymous poster hash: ab1d1...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...