Gå til innhold

Reisevei til barnehage/jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid dere bruker til og fra jobb, og til og fra barnehage - dere som har barn.

Er barnehagen langt unna der dere bor, eller om jobben er langt unna. Hvordan organiserer dere i så fall levering og henting?

Vi er i en situasjon hvor vi ønsker å finne oss noe eget, men jeg og mannen jobber på to forskjellige steder. Og dit vi eventuelt da har råd til å flytte for å kjøpe noe eget (nå leier vi bare), vil mest sannsynlig gjøre at reisevei til jobb blir rundt 40 min hver vei.

Vi har enda ingen barn i barnehage, men er gravid og venter barn i september. Så om ca 1,5 år vil det jo bli aktuelt å få barnehageplass til den om det er mulig. Hvor den da blir vil jo og påvirke reisevei osv..

Mye som skal organiseres rundt familieforøkelse...!

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger :)

Anonymous poster hash: 85d6f...96a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb - 20 min unna

BHG - 5 min unna

Ligger i samme strekket. Anbefaler BHG i nærområdet da etterhvert poden vil være sosial med dem utenom barnehagen og ikke minst til skolestart, det er fint å begynne på skolen sammen med noen man kjenner.

Anonymous poster hash: cc0dc...19f

Skrevet

5 km til barnahage fra jobb. Bruker fra 10 til 25 minutter avhengig av kø. Det er helt greit, men det stresser meg når jeg er sent ut døren fra jobb og køen er lang. Man vet middagen ikke er klar før nærmere 17 og kveldsen skal spises kl 18. Anbefaler kort reisevei. 40 minutter når du henter i barnehagen kl 16 (eller 16:30) er alt for mye.

Anonymous poster hash: 094cc...a1d
Skrevet

Barnehage 5 minutter med bil, jobb ca. 10 minutter med bil.

Skrevet

Til bhg : 3 minutt. Dette er på vei til jobb. Så fra bhg til jobb tar det 5-7 minutt ca. Veldig greit å bruke kort tid på kjøring til og fra bhg/ jobb når jeg er alene med mini.

Anonymous poster hash: f393a...729
Skrevet

Kjøretid til barnehagen uten trafikk, 10 min. Kjøretid til barnehagen i de tidsrommene det er aktuelt å kjøre til barnehagen, 30 min.

Kjøretid til jobb, 1 min fra huset. Men må først kjøre fra barnehagen...

Gleder meg til høsten og ny barnehage ved jobb!

Anonymous poster hash: 6c9bc...3fd

Skrevet

Bhg 10 min unna

Jobb 7 min unna

Skole 5 min unna

Avstand fra bhg til jobb 10 min.

Skrevet

Vi tar bussen 3 stopp til barnehagen (evt ca 15 minutter å gå). Reiser videre med buss og tog, 1,5 time. Jeg jobber 80 % for å få det til å gå opp. Håper på jobb nærmere snart.

Anonymous poster hash: 3aab4...907

Skrevet

10 minutter å gå til barnehagen og 15 min til jobb. Barnehagen er på vei til jobb, og det tar mye lengre tid å kjøre enn å gå.

Skrevet

15 min kjøring til bhg, ligger på vei til jobb. 40 min kjøring fra bhg til jobb. Ingen kø.

Kun jeg som har mulighet til å levere og hente til vanlig.

Anonymous poster hash: aa1d3...9fa

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bruker 2 min til bhg og 20-25 min til jobb. Mannen har i overkant av én time til jobb. Han leverer, jeg henter

Skrevet

Bruker 7min med bil til barnehagen. Den ligger på vei til jobb, men samtidig er den i skolekretsen til ungene, slik at det er fremtidige klassekamerater der.. Den ble valgt pga det og andre ting.

Etter bhg levering bruker jeg mellom 11 og 20min til jobb. Kommer litt an på trafikken. Er litt lei av lang reisevei, men igjen er det ikke såå ille, og faktisk helt normalt. Nå jobber jeg i en annen kommune, men har motorvei hele veien.. Hadde sikkert funnet jobb nærmere, men det kunne tatt like lang tid pga trafikk og rush...

Anonymous poster hash: e9c69...4e6
Skrevet

5 min med bil til barnahagen, 10 min til jobb :) Veldig godt med kort reisevei og ingen køproblematikk!

Anonymous poster hash: f977b...4eb
Skrevet

Barnehagen er 50 meter unna, så bruker ikke mange sekundene dit. Jeg kjører til jobb på 8 minutter. Mannen bruker ca 45 minutter til jobb.

Jeg har fri en dag i uka, og da er jeg hjemme med 4- åringen. Ellers gjør vi det slik:

En av oss  leverer i barnehagen og jobber fra 9 - 17.  Den andre jobber fra 7-15 og henter i barnehagen (jeg henter 15.10 og mannen 16). Sånn gjør vi det to dager hver i uka.

Kort reisevei er gull verdt! Klokka 19 er vanlig leggetid for mange barn, så det er ikke lange tiden man har sammen med dem. Jeg skulle ønske mannen hadde kortere reisevei. Nå kommer han  hjem klokka 18 to dager i uka. Og de dagene han skal tidlig på jobb, reiser han hjemmefra klokka 6. Jeg får sjelden sove lenger når han står opp......

Alt i alt er jeg fornøyd med den ordningen vi har. Jeg vil ikke at jenta mi skal ha altfor lange dager i barnehagen. Barna blir slitne.

Anonymous poster hash: 86bf2...2da
Skrevet

Bhg ligger 500 m unna. Helt perfekt, de fleste barna bor på samme boligfelt så barna har venner rett i nærheten. Begge jobber ca 40 min unna. Med fleksitid går det greit

Anonymous poster hash: 06cdd...1de

Skrevet

I fare for å bli tatt for regnefeil.... : Jeg skrev litt feil. Mannen bruker nærmere en time til jobb fra dør til dør.  Det er offentlig kommunikasjon som tar 45 minutter.

Anonymous poster hash: 86bf2...2da
Skrevet

4 minutter å kjøre til barnehagen.

1 time å komme seg på jobb derfra.

Jobber redusert for å unngå at barna er i barnehagen 50 timer i uken.

(De måtte stått utenfor stengt barnehage i ti minutter hver dag hvis jeg jobbet fulltid).

Anonymous poster hash: 6bc3a...960

Skrevet

Til barnehage 10 min.

Til jobb 20 min. Så barnehage er halvveis til jobben i samme retning.

Samboern sin jobb er ca 45 min fra hjemme. Jeg leverer unga hver dag, og min mor eller svigermor henter de fleste dagen pga jeg jobber skift.

Anonymous poster hash: bbd25...e99

Skrevet

Med bil er det ca 3 minutter til barnehagen. Derfra er det 10 sekunder til fots til jobben min. Skolen ligger 500 meter lenger ned i veien. Elsker at jeg slipper å bruke så mye tid på kjøring.

Anonymous poster hash: 984f7...38d

Skrevet

2 min til barnehagen og mellom en halv time og 2 timer til jobb avhengig av køen. Mannen bruker vel i snitt en time og jeg nærmere 1,5. Vi bytter på å levere og hente. Så den som henter drar veldig tidlig og den som leverer kommer hjem til ferdig middag.

Det går helt greit men det hadde ikke gått hvis en av oss var alene. Og så blir det noen dager langer dager i barnehagen. Heldigvis er barnehagen fantastisk bra og så har vi familie i nærheten. De henter tidlig minst en dag i uke og ved andre behov.

Skrevet

5 min til bhg, 5 min til skole, 15 min til jobb, et lite strekke med morgenkø, i hen kø på vei hjem.

Jobber 8-15.30(16.00)

Anonymous poster hash: f1865...d27

Skrevet

Et kvarter å kjøre til jobb, skole og barnehage. Alt sammen ligger i kommunesentrum og vi bor et stykke utenfor. Har alltid følt jeg bruker mye tid på kjøring, men ser jo på andre tilbakemeldinger her at det gjør jeg ikke.

Anonymous poster hash: 579a6...ba6

Skrevet

45 min til skole og barnehage, men begge barna både på skolen og i barnehagen tar skolebussen. Jeg har 1 time til jobb og 1 time hjem. Barna tar skolebussen til barnehagen og skolen tar bussen kl 8 og er hjemme kl 15. Jeg begynner på jobb kl 9 og slutter 15.30.

Anonymous poster hash: 08d88...cd6

Skrevet

Barnehagen ligger kun 5 min med bil unna. Jobben ligger 45 min unna. Jeg fleksitid og jobber stort sett 07-15, så mannen leverer og jeg henter. Det fungerer veldig greit.

Skrevet

5 min til barnehage, 10 min til jobb

Mannen har også 5 min til barnehage og 15 min til jobb.

Vi har 4 barn og har bosatt oss i nabolaget til skole og barnehage. Pendling er helt uaktuelt å bruke tid på, mannen byttet jobb for å slippe.

Anonymous poster hash: 5311e...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...