Gå til innhold

Inspirert: Hvor mange ganger har du hatt influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ?! Nå tuller dere vel? Er 27 og får influensa diagnosen hvertfall annenhvert år, hvis ikke oftere

Anonymous poster hash: e9e1f...075

Du burde vaksinere deg.

Anonymous poster hash: 8cfe8...434

😳 Har aldri tenkt på det før. Men takk for det, skal så absolutt gjøre det neste sesong. Jeg trodde seriøst at alle ble like mye syke som meg.

Anonymous poster hash: e9e1f...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siste gang jeg hadde det var jeg 12-13 år. Nå er jeg 42.

Anonymous poster hash: 45a6c...688

Skrevet

39 år, har hatt influensa i 2005, 2009 (svineinfluensa) og 2014. Mulig jeg har hatt det som barn, men det husker jeg ikke.

Er egentlig overrasket over at jeg ikke har fått det oftere, for vi reiser mye og eksponeres mot mye rart. Men jeg merker at 2 av 3 ganger har jeg hatt det tidlig ift influensasesong i Europa og jeg fikk det etter å ha vært på reise i utlandet.

Verst var influensaen i 2005. Den fikk jeg av en kollega som var så uunnværlig at han MÅTTE på jobb selv om han var syk. Hører med til historien at alle fikk det i tur og orden og avdelingen fungerte på halv maskin i over 1 mnd. Ærlig talt, på et tidspunkt ønsket jeg å falle i koma for å slippe å kjenne hvor dårlig jeg var. Katten ville ikke være i samme rom som meg en gang. Var sengeliggende i 1 uke, deretter svak og utafor i minst 3 uker.

Anonymous poster hash: d5786...c6f

Skrevet

2 ganger,siste gang for 18 år siden. Var sengeliggende en uke,i tillegg var jeg gravid.

Anonymous poster hash: 76099...f76

Skrevet

Jeg er 37 år og har aldri hatt influensa.

Anonymous poster hash: 6cea6...322
Skrevet

1 gang. Var syk i nesten 4 uker. 

Skrevet

Vel, etter å ha hatt ei svigermor som hadde ebola om hun hostet to ganger så er jeg fristet til å svare aldri.

Skrevet

To ganger. Da jeg var 12, og i påsken i fjor..

Skrevet

To ganger som jeg kan huske..

Jeg er 35 år og hadde kraftig influensa i 2003 (2002?). Da trodde jeg jeg skulle dø :P

Fikk en mildere variant i fjor, men den satt lenge i kroppen. Tror det gikk 3 måneder før jeg var på høyde igjen (satt igjen i brystet).

Følte jeg brygget på noe i forrige måned, men det slapp taket, så da var det ikke influensa..

Anonymous poster hash: d845a...b9d

Skrevet

2 ganger. Begge ganger mens jeg var gravid. Grusomt! Immunforsvaret mitt forsvinner dessverre i svangerskap. Ellers har jeg ikke hatt det som jeg vet.

Anonymous poster hash: d69ab...cb7

Skrevet

En gang. Trodde som mange jeg hadde hatt det flere ganger, helt til jeg faktisk fikk det og skjønte at det andre kun var kraftig forkjølelse.

Skrevet

En gang for 10 år siden, etter det har jeg alltid tatt vaksinen. Influensavaksinene er den tryggeste av alle vaksiner og det sier litt. Forstår ikke at ikke flere velger å ta den.

Anonymous poster hash: 214ef...f86
Skrevet

Aner ikke om eller hvor mange ganger jeg har hatt det når jeg var barn, men kan huske minst fire ganger som voksen, var til og med så heldig å få svineinsfulensaen når den herjet. Har hatt influensa i vinter også, full pakke med skikkelige smerter i alle ledd og høy feber. Frisk i en halv uke før jeg fikk en annen influensavariant faktisk, men regner det som en gang da.

Anonymous poster hash: 37c2f...859
Skrevet

1 gang for 13 år siden

Er 40 år

Anonymous poster hash: ac4a8...c31

Skrevet

En gang jeg vet jeg husker. Var 20. Begynte med at jeg fikk vondt i korsryggen. Ubehagelig og sitte, stå osv. Også begynte jeg og fryse. Husker jeg og ei venninne var på besøk til den tredje,- og vi spiste god mat, litt vin (var søndag, så ikke mye). Maten smakte godt, og husker jeg synes det var så merkelig at jeg før og var så kald, samt hadde sånn ekkel "vondt" i korsryggen: Jeg følte meg ikke syk. Helt merkelig...Neste morgen hadde jeg så vondt i korsrygg og skulder at jeg ikke greide og bøye med frem,-og frøs så jeg hakket tenner.

Bodde og jobbet på butikk i Spania på den tiden. Dro på jobb (!!!) karret meg gjennom første økt og dro på apoteket i siestaen. Forklarte at jeg frøs og hadde vondt i kroppen,- og fikk noe små poser med pulver som skulle blandes ut i vann.

Etter 20 min var jeg så og si symptomfri, og 3 timer etter det, kom kulda og smertene tilbake. Skulle ta disse med 5 t mellomrom. Når tida for neste "dose" kom hadde jeg så vondt, at jeg raskt fant ut at jeg måtte blande ut pulveret mens jeg fortsatt var "smertefri".... Det var uten resept dette altså... Enda den torsdagen var jeg like vond og kald, og trodde ikke jeg kom til og bli frisk. Skulle fly hjem den søndagen og fryktet det ikke ville gå. Så vondt hadde jeg.. Fredagen var medisinen slutt og forberedt på og måtte skaffe mer, men den morgenen var jeg neste frisk gitt.. Litt stiv og støl pga all "skjelvinga" da jeg frøs, men ellers... Først i ettertid jeg lærte at det nok var influensa jeg hadde. Lørdagen var jeg til og med på fest (var jo rolig altså, for litt slapp var jeg jo). Så kom og forsvant veldig plutselig. Etter det har jeg aldri opplevd og være så syk, og håper jeg slipper det. Lurer fortsatt på hva slags medisin det var.......

Anonymous poster hash: 60204...d89
Skrevet

Aldri. Er 34 år. Derimot er det opptil flere på min arbeidsplass som har influensa en gang pr mnd. Ikke hjelper det å fortelle dem at det er umulig, for JO, de har hatt influensa! Hver gang! Snufsete og vondt i viljen er nok en mer passende diagnose.

Anonymous poster hash: 8d575...fd1

Skrevet

Ganske sikekr på at jeg har hatt det èn gang. Da skjønte jeg hva influensa faktisk er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...