Gå til innhold

Seriøst, nå har jeg flyskrekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer? Hver flyulykke blir avløst av en ny flyulykke.... Jeg hadde litt flyskrekk fra før, men etter alle ulykkene i 2014 og nå har jeg virkelig fått skrekken...tror aldri jeg tør å fly mer.

Anonymous poster hash: 77e5d...efe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer? Hver flyulykke blir avløst av en ny flyulykke.... Jeg hadde litt flyskrekk fra før, men etter alle ulykkene i 2014 og nå har jeg virkelig fått skrekken...tror aldri jeg tør å fly mer.

Litt info jeg fant:

Det er faktisk større sjanse for å dø både når du kjører bil, båt, sykler eller til og med går. I følge en amerikansk undersøkelse er sjansen for å dø i en flyulykke 1:11 millioner. Det vil si at dersom du flyr hver eneste dag, vil det ta 29.000 år før du vil oppleve å dø i et flyhavari. Samtidig viser undersøkelsen at du må fly døgnet rundt i cirka 86 år for at det skal skje noe dramatisk under flygningen.

Skrevet

Er enig i at det har vært unormalt mange flyulykker i det siste.

Anonymous poster hash: aee2d...335

Skrevet

at d går an! Nei fly den som vil... Blir ingen flytur på meg og min familie i hvertfall.

Grusomt :/

Anonymous poster hash: f24e3...730

Skrevet

Litt info jeg fant:

Det er faktisk større sjanse for å dø både når du kjører bil, båt, sykler eller til og med går. I følge en amerikansk undersøkelse er sjansen for å dø i en flyulykke 1:11 millioner. Det vil si at dersom du flyr hver eneste dag, vil det ta 29.000 år før du vil oppleve å dø i et flyhavari. Samtidig viser undersøkelsen at du må fly døgnet rundt i cirka 86 år for at det skal skje noe dramatisk under flygningen.

Fortell det til de som døde i dag..

Anonymous poster hash: 5307d...a9e

Skrevet

70%overlever flystyrt. Men, hjelper ikke det når en har skrekk.

Har selv opplevd to nødlandinger på samme tur, og det flyet fikk motorbrann uka etter.

Flyr gjør jeg, men er livredd.

Nektet en gang,de skulle ha meg opp etter andre nødlanding holdt igjen flyet. Tok toget fra Tyskland og hjem jeg.

Fikk igjen alt også fra forsikring.

Anonymous poster hash: 19d9c...cbc

Skrevet

Hva skjer? Hver flyulykke blir avløst av en ny flyulykke.... Jeg hadde litt flyskrekk fra før, men etter alle ulykkene i 2014 og nå har jeg virkelig fått skrekken...tror aldri jeg tør å fly mer.Anonymous poster hash: 77e5d...efe

Litt info jeg fant:

Fortell det til de som døde i dag.. Anonymous poster hash: 5307d...a9e

Nå er vel enthvert dødsfall tragisk, men er jo et poeng å beholde gangsynet oppi det hele... Mange flere som mister livet i trafikken, men er lettere å "overse" det da det sjelden er 150 i en enkelt ulykke. Totalen sier vel likevel at fly er en av, om ikke den, tryggeste måten å reise på.

Skrevet

Samme her. Selv om sjangsen er liten så er den fortsatt der.

Har så vondt av alle som satt på det flyet i dag, kjenner det gikk kraftig inn på meg :(

Skrevet

Hva skjer? Hver flyulykke blir avløst av en ny flyulykke.... Jeg hadde litt flyskrekk fra før, men etter alle ulykkene i 2014 og nå har jeg virkelig fått skrekken...tror aldri jeg tør å fly mer.Anonymous poster hash: 77e5d...efe

Litt info jeg fant:

Fortell det til de som døde i dag.. Anonymous poster hash: 5307d...a9e
Nå er vel enthvert dødsfall tragisk, men er jo et poeng å beholde gangsynet oppi det hele... Mange flere som mister livet i trafikken, men er lettere å "overse" det da det sjelden er 150 i en enkelt ulykke. Totalen sier vel likevel at fly er en av, om ikke den, tryggeste måten å reise på.

Helt enig med siste her...

Da burde folk slutte å bevege seg ute isteden, særlig i bil !

Anonymous poster hash: 97972...830

Skrevet

Litt info jeg fant:

der dør, i gjennomsnitt, over 3200 mennesker i trafikken HVER dag... sier du noe til dem før du setter deg i bilen?

Skrevet

Det ekle med flyulykken er at flyet stupte brått i åtte minutter... Håper de ikke var bevisste, stakkars mennesker!

Anonymous poster hash: fc9d1...040

Skrevet

Høres merkelig ut. Ikke var det sendt ut nødmelding heller. Godt vær osv.

Må ha vært grusomme minutter. Dette gikk veldig inn på meg også, selv om jeg ikke har flyskrekk.

Skrevet

Høres merkelig ut. Ikke var det sendt ut nødmelding heller. Godt vær osv.

Må ha vært grusomme minutter. Dette gikk veldig inn på meg også, selv om jeg ikke har flyskrekk.

Det er da vi får "håpe" på at de har besvime alle sammen og ikke merka noe :(

Skrevet

Litt info jeg fant:

der dør, i gjennomsnitt, over 3200 mennesker i trafikken HVER dag... sier du noe til dem før du setter deg i bilen?

Du misser poenget mitt. Det ble skrevet i tidligere innlegg at "man må fly hver dag i XX år for å havne i en flystyrt.." Det ble skrevet som om dette er en sannhet. Dette er statistikk og de som dør i flyulykker har åpenbart ikke flydd disse mengdene. DET var poenget mitt.. Derfor hjelper det fint lite med slik statistikk for mennesker med flyskrekk. For noen havner faktisk i en slik forferdelig situasjon!

Skrevet

Litt info jeg fant:

Leste en gang om en dame som fikk et illebefinnende i en trapp. Hun døde av skadene hun fikk i fallet. Siden den gang har jeg nektet å gå i trapper. Jeg setter meg på rumpa og "humper" ned. Mannen ber meg skjerpe meg (spesielt ute i det offentlige) og sier at det ikke er farlig å gå i trapper men da svarer jeg bare: si det til dama som døde.

Anonymous poster hash: 639c4...9dd

Skrevet

Og noen i bilulykke, noen får hjerteinnfarkt, hjerneblødning og kreft. Nyt hver dag og ikke hast avsted i tidsklemma. Nytter ikke leve kun for sommerferier bare eller se frem mot fri og pensjonsisttilværelse. Hver dag er en gave også en onsdag i mars. Klem mye og si dere elsker de dere elsker. Livet er faktisk hvert øyeblikk💜

Anonymous poster hash: 5b5c7...015

Skrevet

Tror du virkelig at vi som jobber ombord i et fly reiser på jobb om vi ikke trodde det var sikkert??? Ulykker kan skje overalt.

Det forresten er større sjans å vinne i lotto, en å dø i en flyulykke. Hvor mange kjenner du som har vunnet i l lotto??

Anonymous poster hash: b852a...cbc

Skrevet

Veldig trist og tragisk sak. Det å bli mer redd for å fly etter en ulykke av denne typen er som å bli redd for å svømme når vi leser om at noen drukner, krisemaksimering vil jeg kalle det.

Hvilke andre ulykker har det vært i år?

Anonymous poster hash: 79415...866

Skrevet

En professor på TV sa at sjansen er lik null +skjebnen. Det var godt sagt!

Anonymous poster hash: 9cf49...dab

Skrevet

Jeg vet godt at sjansen for å dø i trafikken er mye større enn for å dø i fly, men jeg er likevel veldig mye reddere for å fly. Tror det kommer av tanken på hvordan det ville skje: i en bil ville det gått på sekunder, i et fly ville man kanskje vite at det kom til å gå galt i minuttet og til og med timer.

Anonymous poster hash: cc626...96b
Skrevet

Litt info jeg fant:

Leste en gang om en dame som fikk et illebefinnende i en trapp. Hun døde av skadene hun fikk i fallet. Siden den gang har jeg nektet å gå i trapper. Jeg setter meg på rumpa og "humper" ned. Mannen ber meg skjerpe meg (spesielt ute i det offentlige) og sier at det ikke er farlig å gå i trapper men da svarer jeg bare: si det til dama som døde.

Anonymous poster hash: 639c4...9dd

Hehe

Skrevet

Jeg vet godt at sjansen for å dø i trafikken er mye større enn for å dø i fly, men jeg er likevel veldig mye reddere for å fly. Tror det kommer av tanken på hvordan det ville skje: i en bil ville det gått på sekunder, i et fly ville man kanskje vite at det kom til å gå galt i minuttet og til og med timer.

Anonymous poster hash: cc626...96b

Dette, ja, og og dessuten har man en viss kontroll selv når man er ute og kjører bil. Man kan være svært forsiktig og "flink" (ja, jeg vet at det ikke alltid nytter), mens i fly er man fullstendig overlatt til andre. Null kontroll.

Anonymous poster hash: baab9...028

Skrevet

Jeg vil anta at ingen ombord var ved bevissthet. Var jo mange unge om bord som lever med mobilen i hånda og det tar da bare noen sekunder å slå av flymodus. Er overbevist at da hadde noen sendt en melding.

Ellers skjønner jeg godt at man at det ekkelt å overlate kontrollen til en ukjent, men det er egentlig bare en illusjon at man har kontroll noe sted. Man kan kjøre så godt man bare vil selv, kommer det en lastebil over i feil veibane er det også over.

Uansett en horribel sak. Så mange mennesker dør på en gang, og det var så mange unge. Tenker det er helt forferdelig at en skoleklasse var med. Tenk på den lille byen, da er halvparten av et årskull plutselig borte.

Anonymous poster hash: 8b9a3...0d7
Skrevet

Samme her. Selv om sjangsen er liten så er den fortsatt der.

Har så vondt av alle som satt på det flyet i dag, kjenner det gikk kraftig inn på meg :(

Det blir som med vaksiner, sjansen for alvorlige bivirkninger er der, men den er veldig liten og de aller fleste velger å se bort fra den.

Anonymous poster hash: a7c0b...42e

Skrevet

La oss si at flyet ble flydd manuelt, og det ble problemer med oksygen/lufttrykket falt plutselig veldig. Det forklarer at flyet stupte uten at det ble sendt nødmelding. Om det hadde vært slik, hadde ikke menneskene måttet lide lenge.

Anonymous poster hash: fc9d1...040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...