Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #26 Skrevet 24. mars 2015 Ja, jeg synes det er greit å være selvhjulpen. Da har man et valg om man vil sette bort jobben eller gjøre det selv. Og kommer man i en knipe så er man i stand til å komme seg ut av knipen også - en fordel om ikke en mann eller et verksted er i nærheten. Anonymous poster hash: 0e56e...049
soleia Skrevet 24. mars 2015 #28 Skrevet 24. mars 2015 Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg. Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da? Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Det er jo nesten ingen bilar som har plass til reservedekk lengre, kun ein liten boks med noko slags skum. Eg skifta jamnleg dekk på bilen min tidlegare, men siste åra har eg sett vekk jobben. Eg skulle vel greid det på den nye bilen og, trur eg.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #29 Skrevet 24. mars 2015 Ingen problem, har skiftet dekk ved hvert dekkskifte selv. Men etter vi har fått dekkhotell er det en stund siden. Men om jeg punkterer nå er det ingen problem uansett. Anonymous poster hash: 218a7...f4b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #31 Skrevet 24. mars 2015 Ja, men jeg blir jo ikke lei meg hvis mannen legger om dekkene på SUVene våre heller.. Anonymous poster hash: da361...542
Mamma_til_2 Skrevet 24. mars 2015 #32 Skrevet 24. mars 2015 Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da? Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Det er jo nesten ingen bilar som har plass til reservedekk lengre, kun ein liten boks med noko slags skum. Eg skifta jamnleg dekk på bilen min tidlegare, men siste åra har eg sett vekk jobben. Eg skulle vel greid det på den nye bilen og, trur eg. Kan du bruke dekkskummet da?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #34 Skrevet 24. mars 2015 Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da? Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Hvor ofte kjører man på en øde landevei? Jeg hadde tatt sjansen! Anonymous poster hash: 44a8b...da8
Appelsinpiken Skrevet 24. mars 2015 #36 Skrevet 24. mars 2015 Ja, det har jeg kunnet siden jeg var 16.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #37 Skrevet 24. mars 2015 Ja, men betaler andre for å gjøre det. Anonymous poster hash: a56ce...436
MTF Skrevet 24. mars 2015 #38 Skrevet 24. mars 2015 Ja, i teorien kan jeg det, men er mange år siden jeg gjorde det sist Mannen som tar seg av sånt. Husker pappa ikke ville at jeg skulle ta lappen før jeg hadde lært meg å skifte dekk selv
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #39 Skrevet 24. mars 2015 I teorien ja, jeg vet hvordan man gjør det. Men den ene gangen jeg skulle gjøre det alene så fikk jeg ikke løs dekkene. Stod og hoppet på den stanga for å få løs mutrene (el hva det heter) og selv med mine 70 kg så gikk det ikke. En kompis kom og hjalp meg. Men nå har jeg samboer og overlater det til han Vet det finnes verktøy så det blir lettere men han liker å gjøre det. Anonymous poster hash: 2c716...771
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #40 Skrevet 24. mars 2015 Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da?Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Hvor ofte kjører man på en øde landevei? Jeg hadde tatt sjansen! Anonymous poster hash: 44a8b...da8 Jeg bor heldigvis på bygda, og her finnes det en og annen mer eller mindre øde landevei, for å si det sånn. Og ja, jeg kan å skifte hjul på bilen. Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc
beef sister Skrevet 24. mars 2015 #41 Skrevet 24. mars 2015 Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da? Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc Da hadde jeg ringt etter hjelp. Jeg har aldri, og kommer sannsynligvis aldri, til å være på en så øde landevei at hjelpen ikke kommer til.
Giss Skrevet 24. mars 2015 #42 Skrevet 24. mars 2015 Ikke dekk men hjul. Kan i teorien men har aldri greid det uten hjelp. Klarer simpelthen ikke å få løs boltene selv om jeg står og hopper på hjulkrysset. Min X lo seg alltid halvt fordervet over meg. Jeg forsøkte hvert år og har fått det demonstrert adskillige ganger. Har bare en total mangel på evner på det feltet. Resten går veldig greit - selv om jeg gjerne får noen til å sjekke strammingen på boltene etterpå. Er livredd for å ikke ha skrudd igjen hardt nokk så et hjul detter av under kjørsel.
petitt Skrevet 24. mars 2015 #43 Skrevet 24. mars 2015 Sannsynligvis. Jeg har delvis gjort det, dvs. vært håndtlanger, og det vil igjen si at jeg garantert klarer det om jeg ikke hadde andre valg. Jeg er bare lat og lar mannen gjøre det eller betaler for å få det gjort. Men i mitt liv klarer jeg alt jeg må. Jeg sitter ikke på silkerumpe og sutrer om knekte negler eller manglende armstyrke, jeg bretter opp ermene og setter igang.
Himmel og hav Skrevet 24. mars 2015 #44 Skrevet 24. mars 2015 Ja, det kan jeg, og det er ikke veldig lenge siden jeg punkterte og måtte skifte dekk selv, heller. Det var ikke på en øde landevei, men det er ikke sånn lenger at riddere stopper for å redde en jomfru i nød. Jeg kunne selvfølgelig ringt NAF, men det er jo ingen vits i å sitte og vente på dem i timevis når jekken og dekket ligger der klar til bruk. Det stoppet riktignok en syklist og spurte om jeg trengte hjelp, og han var så søt og hyggelig da han forklarte at han hadde syklet forbi meg først, men så fikk dårlig samvittighet for at han ikke tilbød seg å hjelpe, at han snudde og syklet tilbake igjen, så jeg lot han få feste de siste boltene og jekke bilen ned Jeg hadde ikke tort å kjøre rundt uten å kunne ordne sånt selv.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #45 Skrevet 24. mars 2015 Jeg kunne det en gang, og kunne nok fått det til hvis jeg måtte. Men det er en av de tinga som mannen min gjør. Jeg kunne mye "manneting" før jeg møtte ham, men han er så mye flinkere enn meg til slike ting, så vi har endt opp med fryktelig tradisjonelle kjønnsrolleoppgaver i løpet av de siste 15 åra. Jeg tar det jeg gjør mest effektivt, og han gjør det han er best på. Jeg tror egentlig det er temmelig mange som ender opp slik. Anonymous poster hash: 90f19...4bb
Sint naken biltyv Skrevet 24. mars 2015 #47 Skrevet 24. mars 2015 Ja. Det burde være obligatorisk å kunne skifte dekk om man har lappen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #48 Skrevet 24. mars 2015 Selvfølgelig ✌️ Men gjør det skjedent. Mannen tar seg av det stortsett 😎 Anonymous poster hash: bc8f6...be1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #50 Skrevet 24. mars 2015 Vet hvordan, og får d nok til, men kunne virkelig ikke falle meg inn Anonymous poster hash: 5eaa0...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå