Gå til innhold

kan du skifte dekk selv?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: dbfce...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis ikke, har aldri prøvd



Anonymous poster hash: 3e013...ed5
Skrevet

Kjører du bil da?

 

Anonymous poster hash: dbfce...f04

Skrevet

Ja så klart👍

 

Anonymous poster hash: 40003...bc8

Skrevet

Kjører du bil da?

 

Anonymous poster hash: dbfce...f04

Meg? Ja

 

Anonymous poster hash: 3e013...ed5

Gjest Sekretøsa
Skrevet

det er mye jeg kan hvis jeg virkelig vil. Mye velger jeg å ikke gjøre

Skrevet

Selvfølgelig, det er ikke akkurat rakettforskning ;)

 

Anonymous poster hash: f2c99...08e

Skrevet (endret)

Ja. Men jeg velger glatt å betale for det, det er en dritjobb og alt man kan betale seg ut av er gull. Annerledes ved punktering, selvsagt, da må jeg jo.

Endret av sug lut
Skrevet

Det skulle være obligatorisk under taking av førerkort å kunne bytte dekk, fylle og peile olje, fylle spyleveske og etterfølge kjøleveske..

 

Min bil, mitt problem. Jeg klarer meg selv. Samboern kan alltids gjøre det hvis han vil, men jeg ser ingen grunn til det.

 

Hva gjør dere da hvis dere punkterer et sted uten signaler på mobilen??

 

Anonymous poster hash: 1c1d8...43e

Skrevet

Ja, det var noe som for meg var viktig å lære. Jeg ville ikke stå som ett brød hue å klø meg i hue hvis jeg punkterte. 

Men har måtte be fremmede om hjelp 1 gang, da hadde jeg punktert utenfor barn og utstyr, var høygravid med bekkenløsning. Hadde ikke sjans i verden for å klare det selv, klarte jo knapt å komme meg opp av senga på egenhånd. 



Anonymous poster hash: b6d8f...75e
Skrevet

Selvfølgelig. Skifter olje selv også.

 

Anonymous poster hash: 4fa58...d32

Skrevet

Jeg kunne det da jeg jobbet som hjemmesykepleier, men der hadde vi noe små opel corsa vi suste rundt i. Reservehjul lå klart i bilen, og jeg måtte bytte en gang.

Nå har jeg en mye tyngre og større bil, med monsterdekk. Jeg tror ikke jeg klarer å løse boltene da de er skrudd fast med maskin, og de blir etterstramt hver gang bilen er på service. Dekkene ligger også på lager på verkstedet, så det er ikke noe vi gjør selv. Bilene skal allikevel på service for sesongen når det er på tide å skifte dekk. Bilene våre har heller ikke reservedekk, så det blir ikke byttet langs veien om vi skulle punktere, noe jeg aldri har vært ute for. Mulig det ligger en slik tetningsmasse et sted i bilen.

Skrevet

Jeg kan, men ser ingen verdi i å gjøre det selv.

Skrevet

ja, det kan jeg, og gjør jeg.

Skrevet

Om jeg måtte, så ville jeg nok kunne gjøre det uten større problem. Men jeg gjør det ikke.

 

Anonymous poster hash: ed57d...d16

Skrevet

Ja og jeg har ikke lappen engang! Kan peile oljen,fylle frostveske, spyleveske og olje. Kan og skifte vindusviskere og lyspærer.

Skrevet

På min bil? Jepp! På jobbens bil? Jepp! På mannens? Nope. Med mindre jeg er alene i ødemarken. Da skulle jeg nok klart den også. Men jeg synes det er en ting det er fint å få andre til å gjøre...

Skrevet

Ja, lærte meg det da jeg var 5-6 år😝 Siden den gang har jeg byttet når jeg har hatt mulighet, og gjør det gladelig på både min og mannens bil...

Skrevet

Det kan jeg uten probleme, selv om jeg ikke kjører bil engang. Jeg får ikke lov å gjøre det her hjemme, for mannen sier det er mannejobb.

 

Bytta ofte dekk for pappa tidligere, må nok gjøre det fremover for han også siden sluttet i jobben der han hadde verksted og folk som ordnet slikt for han enstund. Han er syk og akkurat det å bytte dekk er ikke noe han bør gjøre. Skiftet belte på gravemaskinen i høst, det gikk veldig bra og fikk ikke så mye påpakk fra pappa som holdt ett oppsyn.

Han fikk aldri en sønn han kunne lære slike ting, så det ble til slutt meg som måtte lære meg alle mannetinga. Jeg syns det er gøy, men fryktelig mye rart jeg kan når jeg tenker etter. Den forrige bilen vår smalt i motoren når vi kjørte midt på fjellet. Min mann klødde seg i hodet og ante ikke hva han skulle gjøre. Jeg stappet hodet nedi panseret, ringte pappa og etter ett kvarter nede i motoren fant jeg feilen. Litt mcgyver reprasjon og vi kom oss frem til målet, før vi fikk koen til å fikse problemet skikkelig. Min mann sier jeg er mannen og kona hans,,

 

Anonymous poster hash: 13c3a...f75

Skrevet

Nei

 

Anonymous poster hash: b600b...f10

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Selvfølgelig. Gjør det som regel selv også.

Skrevet

Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.

Skrevet

Nei - og det har jeg heller absolutt ingen planer om å bruke tid på å lære meg.

Hva hvis du punkterer på en øde landevei, da?

 

Anonymous poster hash: 0cc4a...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...