Gå til innhold

Nav gjør meg syk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke Fru Åsta, skrivestilen passer ikke. 

Fru Åsta var tidenes trollemor, som opprettet flere ulike brukere med ujevne mellomrom, og laget masse tulleinnlegg.

Anonymous poster hash: 4489f...c19
Skrevet

Dette er trolleri. Brukeren ble medlem idag, og skrev dette innlegget umiddelbart.

Fru Åsta kanskje?Anonymous poster hash: a638e...cf3

Marita..

Anonymous poster hash: 262e3...73c

Skrevet

Når jeg jobbet på nav så var det ikke lov å stenge strømmen med barn i huset, barna er uskyldige uansett hvor korttenkte foreldrene er, så barn har krav på strøm. Men kanskje det er slutt på den retten i disse egoistiske tider?

Om nav har valgt å betale kun husleia di og ikke strøm så er det fordi du hadde penger til strømmen og ellers mat (livsopphold). De gjør en økonomisk beregning og om klienten velger å ikke følge den og sløse det som egentlig burde brukes på strøm og mat så er det klienten sin feil, ikke nav. Nav sier ikke ja til å dekke husleia og ikke strøm om man har for lite kr til begge deler. Og i hvertfall ikke med barn i huset. Om du har 6000kr utbetalt og en husleie på 5500kr, og så dekker nav husleien så har du faktisk 6000kr igjen, hvorfor betalte du ikke strømmen? Eller var de 6000kr brukt opp før du dro på nav? Hvorfor betalte du ikke strømmen eller husleia med de 6000kr du hadde? Om du hadde uforutsette utgifter (ek kjøleskapet røyk og du ikke fikk tak i et brukt) så ville nav ha tatt hensyn til det. Valgte du å bruke de 6000kr på div unødig så vil nav ta hensyn til barna.

Du har barn, hvorfor i granskauen sørger du ikke for at strømmen blir betalt? Du har jo noe i inntekt, du har ikke ingenting.

Så tipper at du har brukt pengene dine på annet enn den strømregninga di, det har jeg sett mange gjøre og så kom de til nav og klagde etterpå. "Jeg MÅTTE ha jakka til 3000kr, at jeg har barn som trenger tak over hodet er ikke like viktig som jakka". Da hjalp vi de kun om det var barn i huset, resten fikk sitte der uten strøm og det store flertallet fant en løsning privat til slutt. Og gjentok det seg så kontaktet vi selvfølgelig barnevernet. Håper dette ikke vil gjenta seg for deg, og om det gjør det så håper jeg at barnevernet får vite dette.

Har man 6000kr så betaler man enten husleien på 5500kr og går på nav etterpå, eller betaler strømmen og går på nav etterpå. Lurer på hva du gjorde siden du ikke betalte hverken husleie eller strømmen?

Og et tips. Ring strømleverandøren i morgen og si at du kan betale det du har på kontoen nå, som regel så godtar de det fordi da viser du vilje til å betale. Selv om de nå sier at du må betale alt, det er fordi de vil ha alt. Minn de på at du har barn. Vær høflig og grei, kjefter du så kan du bli avvist.

Anonymous poster hash: fdf11...1e4

Skrevet

Ja, jeg søker på jobber, har også søkt dagpenger, men jobber for mye ifølge nav, det vil si at jeg kan ikke jobbe mer enn 1-2 dager i uka for å få dagpenger. Jeg tigger ikke etter noe som helst, jeg ønsket bare noen tips. Men alt dere gjør er å kritisere og få meg til å føle meg dum. Jeg har en inntekt på ca 6000 i mnd, og da er husleia på 5500.

Om du har så lav fastsatt arbeidstid på dagpengene jobbet du jo ikke så mye før du fikk dagpengene heller.. Du har selv ansvar for å forsørge deg selv og barna dine og du burde jo drite i dagpengene og jobbe så mye som mulig. .. Regelverket på dagpenger er som det er og det er det ikke nav som har bestemt. ..

Slutt å skylde på nav - du har selv ansvar for ditt eget liv.. Og jeg sier som hun andre - hva brukte du pengene på når du fikk dekket husleia?

Anonymous poster hash: cc69d...7a3

Skrevet

Den gangen jeg var vanskligstilt, så kom Fortum og STENGTE strømmen, selv med barn i hus! Så det driter de lang masj i. Den gangen så var minstemann 1 år gml  og fikk til beskjed at jeg kunne gå til naboen å varme mat til han. Selve summen var ikke av den store arten, men nok til at NAV hjalp meg umiddelbart og betalte alt dagen derpå. Siden det var sommer, så klarte vi oss med skjøteledning fra naboen, så kjøleskap ol holdt seg kaldt!

Anonymous poster hash: dbefd...f10
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis HI tjener 6000 kr i måneden og husleia er på 5500, så sier det seg jo sjøl at det verken er utgifter som kan kuttes eller andre endringer som kan gjøres. Det dreier seg ikke om dyre jakker! Hun trenger mer jobb for å kunne forsørge seg sjøl.

HI, jeg vet ikke hvor du bor, men i mange byer kan man få matvarer bl a av Frelsesarmeen el andre. Da kan du spare pengene til regninger som strømmen o.l. Men ring leverandøren og få henstand ASAP!

Skrevet

Ring strømlevrandøren! Gjør alt du kan for å øke inntekten din. Ta hvilken som helst jobb. Når jeg gikk på skole vasket jeg hos er gammelt ektepar. Heng opp lapper. Jeg ville prøvd alt annet før jeg gikk til NAV.

Skrevet

Kjære deg. Jeg har vært i dine sko og det er en fortvilende situasjon. Når alt av utgifter er kuttet til benet og man lar vær å spise selv for at barnet skal få mat så er det ikke mer å hente.

Men jeg gikk raskt i dialog med kreditorer og opplevde at de var både samarbeidsvillige og interessert i å lage en plan over nedbetaling. Spesielt strømleverandører er villige til å gå i dialog. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en ringerunde til kreditorer i dag og da spesielt strømleverandør. Dette ordner seg, men du må selv snakke med kreditorene dine og få en plan over nedbetaling. I tillegg bør du være pågående i prosessen med å finne ny jobb. Søk på alt som du er kvalifisert til, bank på dører, snakk med bekjente om de vet om noe som er ledig.

Skrevet

Du må ringe kreditor nå!så tar du med papirene du har av inntekt utgifter ol til nav ( sosial) er du heldig og treffer en saksbehandler som hører på deg så kan de hjelpe deg fort!

Skrevet

Hvis HI tjener 6000 kr i måneden og husleia er på 5500, så sier det seg jo sjøl at det verken er utgifter som kan kuttes eller andre endringer som kan gjøres. Det dreier seg ikke om dyre jakker! Hun trenger mer jobb for å kunne forsørge seg sjøl.

HI, jeg vet ikke hvor du bor, men i mange byer kan man få matvarer bl a av Frelsesarmeen el andre. Da kan du spare pengene til regninger som strømmen o.l. Men ring leverandøren og få henstand ASAP!

Jakken var bare et eksempel. Poenget er at HI brukte sine 6000kr på hverken husleie eller strøm denne mnd så hun risikerer å bli uten strøm. Men ja selvfølgelig burde hun få økt inntekten sin men det hjelper ikke her og nå i dag. Får hun seg en jobb i dag så får hun ikke lønn i dag eller i morgen så strømmen ikke blir stengt på torsdag.

Anonymous poster hash: fdf11...1e4

Skrevet

Her stengte de strømmen tross for tre barn i hus. De nektet å åpne før utestående var betalt så du bør ringe før de stenger den.

Anonymous poster hash: 648c7...2ee

Skrevet

Hvilken jobb er det som gir en inntekt på 6000,- pr mnd for halv stilling? Det må være en timebetaling på godt under 100,- kr pr time.

Anonymous poster hash: 96a63...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...