Gå til innhold

Nav gjør meg syk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt hjelp fra nav på strømmen, har stengevarsel (rosa lapp),

men det ser ikke nav på som umiddelbar fare for stenging. Joda, jeg har jo ikke så mye penger, så nå har jeg fått melding fra strømleverandør om at pengene må inn innen førstkommende torsdag, hvis ikke rar dem strømmen fra og med april. Har spurt familie og venner, men ingen har mulighet til å hjelpe meg 😞 Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 2321c...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første man betaler er husleie og strøm, alle vet det. Har du ikke nok penger til disse to tingene skulle du ha kontaktet nav for lenge siden. 

Anonymous poster hash: 8ca7a...df7
Skrevet

Har slitt med både strøm og husleie. Husleia hjalp dem oss med, men ikke strømmen.

Skrevet

Du har vel ærlig talt gjort deg selv syk. Det er ikke NAV sitt ansvar å dekke dine utgifter. Når det er sagt, kan du ikke gjøre annet enn å kontakte de igjen.

Skrevet

Tror du virkelig jeg har satt meg selv i denne knipa med vilje?

Skrevet

Du har vel ærlig talt gjort deg selv syk. Det er ikke NAV sitt ansvar å dekke dine utgifter. Når det er sagt, kan du ikke gjøre annet enn å kontakte de igjen.

Og noen greier ikke dekke utgiftene sine pga. sykdom i utgangspunktet - og blir enda sykere pga. nav. Ikke alle som gjør seg selv syk slik du skriver.... det er lov å tenke litt lenger...

HI, du får klage og be om hastevedtak. Hvis strømmen din stenges så risikerer du jo at du sitter uten strøm hele påsken.

Håper det ordner seg for deg!

Anonymous poster hash: 57449...2fd

Skrevet

Tror du virkelig jeg har satt meg selv i denne knipa med vilje?

Sikkert ikke med vilje, men din økonomi er nå fortsatt ditt ansvar og ikke NAV sitt.

Skrevet

Nav plikter å hjelpe. Er tross alt barn her i huset! Men de gir avslag på avslag.

Skrevet

Har du spurt om å få en nedbetalingsavtale på strømmen?

Anonymous poster hash: 90f92...7e8
Skrevet

Nav plikter å hjelpe. Er tross alt barn her i huset! Men de gir avslag på avslag.

Er du eneforsørger? Hva begrunnes avslagene med?

Anonymous poster hash: 8f473...103

Skrevet

Og noen greier ikke dekke utgiftene sine pga. sykdom i utgangspunktet - og blir enda sykere pga. nav. Ikke alle som gjør seg selv syk slik du skriver.... det er lov å tenke litt lenger...

HI, du får klage og be om hastevedtak. Hvis strømmen din stenges så risikerer du jo at du sitter uten strøm hele påsken.

Håper det ordner seg for deg!

Da må man kutte i utgiftene når man ser at man ikke klarer de. Gjøre endringer før det er for sent. Iallefall begynne prosessen. Når man har kommet til det punktet at man ikke kan dekke husleie og strøm, det mest grunnleggende, har man feilet et sted på veien.

Skrevet

Med hvilken begrunnelse? HAR dere egentlig nok penger, men sløser dem bort?

Skrevet

I utgangspunktet så er det foreldre som plikter å hjelpe de barna som bor i huset.

Det er svært sjelden at NAV går med på å dekke gjeld / utestående regninger. Du bør ta kontakt med strømleverandøren og prøve å få til en nedbetalingsavtale. Så tar du kontakt med NAV / kommunen får økonomisk rådgivning.

Anonymous poster hash: 90f92...7e8

Skrevet

Hvilke endringer har du selv gjort mtp økonomien? Hvordan prioriterer du hvis du ikke har penger til strøm?

Skrevet

Alt dette er nav sin feil! Jeg søkte om hjelp høst i fjor, fordi jeg fikk mindre å gjøre på jobb, og lønna ble kraftig redusert. Jeg fikk avslag da, og har siden blitt hengende etter med alle utgifter. Har så og si bodd på nav de siste mnd.

Skrevet

Og du ble medlem i dag for å fortelle dette?

Lukter tiggetråd lang vei...

Anonymous poster hash: 8ed47...9df

Skrevet

Ok...

Selvsagt er alt NAV sin feil, trollemor.

Skrevet

Og du søker nye jobber? Hvorfor har du ikke søkt dagpenger?

Skrevet

Alt dette er nav sin feil! Jeg søkte om hjelp høst i fjor, fordi jeg fikk mindre å gjøre på jobb, og lønna ble kraftig redusert. Jeg fikk avslag da, og har siden blitt hengende etter med alle utgifter. Har så og si bodd på nav de siste mnd.

Hvis du fikk avslag, så har du ikke krav på støtte. Hvordan kan det være NAV sin feil?

Sånne som deg provoserer meg kraftig!

Anonymous poster hash: 8ed47...9df

Skrevet

Hvorfor skaffer du deg ikke en jobb til?

Hvorfor har du ikke kuttet utgifter?

Anonymous poster hash: a638e...cf3

Skrevet

Da må man kutte i utgiftene når man ser at man ikke klarer de. Gjøre endringer før det er for sent. Iallefall begynne prosessen. Når man har kommet til det punktet at man ikke kan dekke husleie og strøm, det mest grunnleggende, har man feilet et sted på veien.

Det er faktisk ikke så enkelt for alle! Ikke alle har mulighet til å "gjøre endringer" før det er for sent.

Nå vet jeg ikke noe om His situasjon, hva som er årsaken til at hun er i den situasjonen.

Men mener du oppriktig at alle i slik situasjon har feilet? Noen har bare hatt forferdelig uflaks, noen faller mellom alle stoler i systemet.

Jeg er ikke langt fra His situasjon. Hadde legene hørt på meg når jeg i årevis har fortalt at jeg er fysisk syk i steden for å si at det bare er psyken, da hadde jeg ikke sittet i denne situasjonen. Nå viser det seg at jeg har hatt rett hele tiden, jeg har papirer på at jeg ikke er psykisk syk. Og papirer som viser alvorlig sykdom. Men nå kan det være for sent, det er ikke sikkert det er noe håp om å redde helsen og livet mitt. Det gjenstår å se...

Ja, i utgangspunktet er man ansvarlig for sin egen økonomi. Men av og til kan ting skje som den enkelte ikke har noen som helst mulighet til å påvirke selv. Har man skrapet alle utgifter inn til benet og det ikke er mer å skrape, da finnes det faktisk ikke flere midler. Har man ikke familie som kan stille opp og hjelpe, da har man ingen å ty til.

Det er lov å tenke før man kaster ut slike bastante påstander!

Skrevet

Dette er trolleri. Brukeren ble medlem idag, og skrev dette innlegget umiddelbart.

Skrevet

Ja, jeg søker på jobber, har også søkt dagpenger, men jobber for mye ifølge nav, det vil si at jeg kan ikke jobbe mer enn 1-2 dager i uka for å få dagpenger. Jeg tigger ikke etter noe som helst, jeg ønsket bare noen tips. Men alt dere gjør er å kritisere og få meg til å føle meg dum. Jeg har en inntekt på ca 6000 i mnd, og da er husleia på 5500.

Skrevet

Det er jo den økonomiske situasjonen som gjør deg syk, ikke nav.

Om du fikk så mye mindre å gjøre på jobb hadde du vel krav på dagpenger, det har man om man går ned minst 50% i arbeidsmengde.

Om du ikke hadde krav på dagpenger fordi du mistet litt jobb, men ikke nok til at du hadde krav på det skjønner jeg at det er lett å havne i et uføre med større og større etterslep. Men istedenfor å "bo på nav" burde du jo aktivt søke andre jobber...

Anonymous poster hash: d6677...a9a
Skrevet

Dette er trolleri. Brukeren ble medlem idag, og skrev dette innlegget umiddelbart.

Fru Åsta kanskje?

Anonymous poster hash: a638e...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...