Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #26 Skrevet 23. mars 2015 Skjønner ikke hvorfor datteren deres ikke kan overnatte fra fredag til lørdag fordi de får besøk på lørdag av ett annet barnebarn. Her er ungen 1,5 år og har aldri overnattet alene hos besteforeldrene. Mine foreldre bor 5 timer unna med bil og svigers bor 1 timer unna. Han kan i teorien overnatte hos svigers men vi er skeptiske til det, vil vente til han er større. Han er redd svigers pga deres væremåte og mannen selv har et anstrengt forhold til dem. Anonymous poster hash: 4cf87...cdf
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #27 Skrevet 23. mars 2015 Så ofte som mulig, hvilket er ikke så ofte siden vi bor i utlandet. Men her er besteforeldrene på begge side veldig engasjerte til tross for avstanden. Farmoren er ganske gammel og vi vil ikke sende gutten på overnatting mer enn 1-2 natter på rad for ikke å slite henne ut. Han sover gjerne hos henne når vi er i Norge, og hun har vært hos oss for å passe en gang der det var krise. Gutten er veldig trygg på henne, hun passet han 1 dag i uken fra han var 1 år til han var 18 mndr, og deretter har hun ofte tatt seg av han når han var syk eller når jeg måtte på jobbreise. Første overnatting hos henne uten oss var vel ifm flytting, da var han litt over 1 år gammel. Mormor og morfar er yngre og tar gjerne gutten imot i lengre perioder. I sommer skal han være der 2-3 uker uten oss, det er gutten som ønsker å prøve. Mamma tilbragte tilsammen 20 uker med meg og babyen mens jeg var i permisjon, deriblant 4 uker når mannen gikk tilbake i jobb etter fødselen. Hun har båret, sunget, trøstet nesten like mye som mannen og jeg. Han er super trygg på henne og min far. Første overnatting hos de uten meg var når han var omtrent 6 mndr, og han var like blid hele tiden. I begge tilfellene har vi sørget for å trekke oss tilbake (selv om vi er tilstedet) og la besteforeldre og barnebarn bli kjent med hverandre fra tidlig av. Overnatting var/er strengt tatt ikke nødvendig, men siden de er skikket til å passe barn, gutten er trygg på de og vi ellers aldri har barnepass ser vi ikke hvorfor vi ikke skulle takke ja til tilbudet. Anonymous poster hash: d79fc...503
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2015 #28 Skrevet 23. mars 2015 Minste på halvannet har sovet hos mamma en gang, når jeg hadde 30 årslag. det var første gang hun passet han. Han har sovet hos svigers et par netter i fjor (vi la han og kom på morningen). Pappa har ingen av ungene sovet hos, han har aldri passet de heller
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #29 Skrevet 23. mars 2015 1-2 ganger i året (i forb. med julebord og eventuelt en fest eller bursdagsfeiring med alkohol involvert). Bor rett nedi svingen. Mine foreldre stiller aldri opp. Anonymous poster hash: fcfc8...57c
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #30 Skrevet 23. mars 2015 To barn på 3 og 5 år kan være ganske slitsomt på overnatting, det er ikke alle voksne som føler seg trygge på det når det ikke er deres egne barn. Har du spurt bestemoren om årsaken til at de vegrer seg? Kanskje dere kan prøve med ett barn om gangen i første omgang? Vi har tross alt bare ett (rolig) barn på 6 år, det bir en helt annen situasjon enn med to, sårlig hvis dine to er veldig aktive. En grunn til at vi ikke sender gutten på overnatting hos farmor så ofte er at han er skikkelig A-menneske mens hun ellers aldri står opp før 09.00. Jeg synes det blir helt feil å forvente at en 78-åring endrer døgnrytmen sin pga en 6-åring. Hun sier hun fikser det fint, men vi ser at hun blir trøtt av det, så vi begrenser det til 1 natt, maks 2. Og vi ville aldri sendt 2 barn til henne, samt at han ikke var på overnatting hos henne i perioden 18 mndr til 4 år, trassalderen ville jeg ikke utsette henne for. Min far står opp kl. 05.30 og hverken han eller min mor har ingen problemer med vilkesterke barn (de oppdro meg og kjenner godt til modellen), med de er det en annen sak. Anonymous poster hash: d79fc...503
Puppen og lillemor Skrevet 23. mars 2015 #31 Skrevet 23. mars 2015 Hos mormor og morfar så ofte de bare kan - blir som regel 4-5 ganger i året uten oss, og 3-4 ganger med oss. De bor en time unna Hos svigers - aldri uten oss! Svigermor sier hun vil se barna masse og ha masse kontakt med de, men når anledninger er der trekker hun seg unna (orker ikke, er sliten, er så slitsomt å ha begge samtidig, har andre planer, skal bare..) Ungene er 2 og 4
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #32 Skrevet 23. mars 2015 Farmoren og farfaren til guttungen er sånne som spør ofte om å få ha ham på overnatting, sist var nå fra lørdag til søndag, det varierer litt på hva som skjer fra mnd. til mnd. men vil regne med han sover det iallefall 2 netter i mnd. i snitt. Og så har de ham ofte på besøk sånn uten at han ligger over i tillegg. De får abstinenser om det går lang tid og han selv elsker det. Mamma og pappa er ikke fullt så interesserte, de spør aldri og venter på at jeg skal spørre dem, noe jeg aldri gjør for JEG trenger jo ikke barnefri, så jeg har sagt at om de vil ha ham må de spørre. Men de er mer opptatt av å være fri de enn å passe unger, jenta mi har ikke ligget over hos dem på sikkert 4 år eller noe ....hun har en annen pappa så hun er annenhver uke der, så jeg vil helst at hun er her hos meg når hun er hjemme, ikke hos dem uansett, men det får hun jo avgjøre selv. Anonymous poster hash: dff65...17e Anonymous poster hash: dff65...17e
februarprins2013 Skrevet 23. mars 2015 #33 Skrevet 23. mars 2015 veldig opp og ned,men ca 1-2 ganger fra oktober til mars og kanskje 10-12 ganger resten av året,de har han mer når det er pent, og så er vi en del med på hytta,men da er jeg og med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå