Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Vi er naboer med ungene sin farmor og farfar. De springer en del opp på dagtid og de er hjertelig velkomne så sant de ikke har planer og er hjemme. Men barna på 3 og 5 år har kun overnattet der 1 og 2 ganger. Det virker som det alltid kommer noe i vegen. I sommer skulle de overnatte, men det ble aldri. I dag spurte eldste på 5 om hun kunne sove der. I natt gikk det så klart ikke pga jobb i morgen. Og så spurte hun om neste helg da datteren min uansett skal være der fredag ettermiddag pga at vi har en sykehusavtale med mellomste sønnen. Det gikk heller ikke fordi midt på dagen lørdag kommer et annet barnebarn på besøk. Føler hele tiden at de har unnskyldninger å komme med. Men utenom dette så er de veldig grei;) Anonymous poster hash: 6c11a...3af
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Så og si aldri.. Anonymous poster hash: b8943...1f5
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Tja, 3-5 ganger hver? De er 4 og 6. Vi bor også ganske nærme, men må krysse hovedveien. Siden de er der en del på dagtid ser jeg ikke poenget med at de skal overnatte. Det er på dagen det er travelt. Sove kan de like så greit gjøre hjemme. Men veldig gøy for barna å overnatte da. Vi spør ikke, men sier ja hvis de tilbyr seg. Anonymous poster hash: 9c7c6...21b
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Varierer veldig. Pga en vanskelig helsesituasjon og vi har hatt behov - har 4 åringen vært der ca 1 gang per måned. Noen ganger 2. Anonymous poster hash: f12c7...fba
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Hos mormoren og morfaren, ca 1 gang i året hver (aldri samtidig). Hos farmoren og farfaren varierer det veldig. Minsten på 5,5 år har vel sovet der en gang, de andre litt oftere. Noen år 2-3 ganger, andre år 0 ganger. Anonymous poster hash: dbf62...a67
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 3-5 netter i mnd. De bor rett ved siden her, og elsker å ha ungene. Anonymous poster hash: 0e621...071
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Min mamma er heller ikke glad i overnattingsbesøk. Yngste her på 6 år har sovet der 2 ganger. Mannens foreldre er gamle og har ikke helse til å passe barnebarn så der har de aldri sovet. Anonymous poster hash: 6569e...97f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Oi det er faktisk ofte! Men til mitt forsvar så har jeg nesten alltid lagt han før jeg eventuelt før,å kommer tilbake samme kveld så jeg er der når han våkner. Itellegg overnatter vi av og til der når det passer best. Han overnatter der kanskje 3-4 ganger i måneden. Anonymous poster hash: b8596...e86
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Eldste spør om det ca en gang i uka, men det er vel gjennomsnittlig en gang eller to i måneden. Yngste er for liten til å sove borte enda (fullammer). De bor 100 meter unna, så det er kort vei til og fra, og eldste bor nesten like mye der som her føler jeg innimellom. Veldig koselig både for eldste og besteforeldrene, de setter stor pris på hverandre. Anonymous poster hash: c82a2...1fd Anonymous poster hash: c82a2...1fd
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Et par ganger i året. Oftere når vi flytter nærmere kanskje. De vil gjerne ha overnattingsbesøk og barna synes det er koselig Anonymous poster hash: cef2a...3d8
FruLesehest Skrevet 22. mars 2015 #11 Skrevet 22. mars 2015 Vi er naboer Og hun er en del der og hun sover der ca en gang i uken.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 3-5 netter i mnd. De bor rett ved siden her, og elsker å ha ungene. Anonymous poster hash: 0e621...071 Samme her. Det begynte da han var 9 mnd, litt sjeldnere da, men en gang innimellom for at jeg skulle få sove ut, for han har hele tiden sovet lite og veldig oppstykket samt vært klar for dagen i 4-5 tiden. Nå er han 3,5 år og overnatter stort sett når han ber om det selv, så det varierer veldig. Noen ganger kan det bli 2-3 ganger på en uke, og så kan det gå noen uker til neste gang. Anonymous poster hash: e4bca...850
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 Aldri! Men mormor er uegnet til å ha barna alene. Svigerforeldrene mine bor for langt unna til at de kan sove der alene.. De er for små til det. Men det hender de kommer ned 1-2ganger i året for å passe dem en helg mens vi er på tur eller noe. Da sover de her. Anonymous poster hash: dccb0...19f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Nesten hver helg. Vi bor i generasjonsbolig, så sønnen min løper opp og ned mellom oss. Moren min er pensjonist og elsker å være bestemor. Og sønnen min elsker å være hos henne. Han sover der en eller to netter i helga fordi han vil, og for at jeg skal få sovet ut. Da går han ned ca en time før leggetid og kommer opp om morgenen når jeg har stått opp Vi føler vi er heldige alle sammen som har det sånn. Anonymous poster hash: 3ce70...48d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 1-2 netter per mnd. Anonymous poster hash: 99d26...e53
Klompelompe Skrevet 22. mars 2015 #16 Skrevet 22. mars 2015 Vi er naboer med farmor og farfar. Barnet sover der 2-4 ganger i mnd. Som regen en natt annenhver helg fordi besteforeldrene ønsker det, pluss en natt, eller to, i hverdagen da vi begge har arbeid som gjør at vi reiser en del. Barnet er straks 2 år, stortrives hos besteforeldrene som hun ser hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #17 Skrevet 23. mars 2015 Lenge siden lillemor på 2,5 sov hos besteforeldrene sine alene. Tror sist gang var i høst da vi var en helg i Amsterdam (2netter). Både mine foreldre og svigers bor like ved, så jentungen kjenner de utrolig godt og vi møter dem minst 1 gang i uken, av og til oftere. Nå venter vi barn nr. 2 om noen uker og da kan det hende hun må passes litt mer på av besteforeldrene og å overnatte der. Anonymous poster hash: 3ded8...494
Bustetroll Skrevet 23. mars 2015 #18 Skrevet 23. mars 2015 2-3 ganger i året. Det er de 2-3 gangene i året jeg har barnevakt i det hele tatt
Øyne som ser!! Skrevet 23. mars 2015 #19 Skrevet 23. mars 2015 2-3 ganger per måned og så og en uke eller 2 i løpet av året.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #20 Skrevet 23. mars 2015 Vi er naboer med ungene sin farmor og farfar. De springer en del opp på dagtid og de er hjertelig velkomne så sant de ikke har planer og er hjemme. Men barna på 3 og 5 år har kun overnattet der 1 og 2 ganger. Det virker som det alltid kommer noe i vegen. I sommer skulle de overnatte, men det ble aldri. I dag spurte eldste på 5 om hun kunne sove der. I natt gikk det så klart ikke pga jobb i morgen. Og så spurte hun om neste helg da datteren min uansett skal være der fredag ettermiddag pga at vi har en sykehusavtale med mellomste sønnen. Det gikk heller ikke fordi midt på dagen lørdag kommer et annet barnebarn på besøk. Føler hele tiden at de har unnskyldninger å komme med. Men utenom dette så er de veldig grei;) Anonymous poster hash: 6c11a...3af De er ofte på besøk, men overnatter så å si aldri. Om vi skal noe, så hender det de overnatter, kanskje en gang i året. Anonymous poster hash: 7aadf...d7e
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #21 Skrevet 23. mars 2015 Aldri. Hos mamma var jeg aldri på besøk med barna. De møtte henne 2-3 ganger. Hun er død nå. Pappa besøker vi ett par ganger i året (han bor i utlandet), men de har ikke sovet der alene. Når de blir større kan de reise til ham alene på ferie. Anonymous poster hash: df085...493
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #22 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er bestemor og har tre barnebarn. Alle har vært jevnlig på overnatting siden de har vært et halvt år. De er på overnatting her minst en helg i måneden, ofte mer. Blir det for lenge mellom pleier jeg å invitere dem. Vi koser oss masse sammen og foreldrene synes det er godt å få slappet av. Ungene er 1,3 og 5 år. Den ene av dem var her en uke mens foreldrene var i Syden. Vi bor et stykke unna hverandre, men jeg har et godt og nært forhold til barna. Anonymous poster hash: 7e472...84b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #23 Skrevet 23. mars 2015 Han har aldri sovet hos min mor.. Ungen er straks fem år, hun har hatt han en time alene da han var rundt to.. Hos min far har han vært på overnatting fire ganger. Eks-svigerfar har hatt han over natta ca to ganger, om jeg husker rett.. Ekssvigermor har han mye oftere, hun henter ham i barnehagen minst to ganger i mnd og vil helst ha han så ofte som mulig. Der har han sovet flere ganger enn jeg kan huske. Det blir ikke så ofte overnatting der lenger da jeg og faren til ungen er skilt og helst bruker hverandre om vi skal noe de helgene vi egentlig har sønnen vår, kanskje 2-3 ganger i året? Anonymous poster hash: 850d6...0df
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #24 Skrevet 23. mars 2015 Vi er naboer. ALDRI overnatting og sjelden besøk Anonymous poster hash: 39a6e...b73
*Miss Marple* Skrevet 23. mars 2015 #25 Skrevet 23. mars 2015 Mini har sovet borte en gang (hos svigers) og da ble vi ringt etter kl 04.30 fordi hun hadde våknet (!), Vi hadde vært i bryllup og heldigvis ikke drukket så mannen hentet henne. De eldste låg hos mormor og morfar så ofte de ville, ca 3-4 ganger pr mnd. Veldig koselig for både store og små og jeg syns det er trist at mini ikke får oppleve det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå