Gå til innhold

Hvilken vogn har dere valgt/skal dere velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tja, finner vel en fin brukt. Bare den ikke har jentefarger så er jeg fornøyd, siden vi får gutt.

Er så lite inttesert i hvilken vogn det er at faren kan ta seg av det, men ikke Før tidligst et par uker Før.

Om ungen plutselig skulle bli født Før termin så har vi brukbare vogner etter brødrene, men siden bremsen er ødelagt på bagvognen så må vi ihvertfall ha en ny bagvogn.

vogn er vogn, bare den ikke er rosa for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

skulle kjøpe en brukt emmaljunga city cross, men mamma overasket med en helt ny bugaboo camelion 3 i går :o både jeg å mannen ble veldig sjokert, å glade :D elsker hvor lett den vogna er :)



Anonymous poster hash: 52a5a...e41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaring med emmaljunga city cross? Er den så tung og stor som flere mener? Syns den er så fin 😊

 

Anonymous poster hash: 3f58b...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ingen trilleerfaring, men vi har hentet hjem vår city cross nå. Den er så fin! Langt lettere enn edge duoen som vi også vurderte. Tror city cross veier rundt 11,5 kilo med bag og edge duoen 17 kilo (?). Men det kommer jo an på dine kriterier.

 

For oss så var det viktig med en litt liten vogn, men forholdsvis stor bag (det syns jeg city bagen er). Vi ville ikke ha en typisk kjøpesentervogn som mange nevner, for vi går mye i all slags terreng. Går mer tur ute enn inne på et senter. Så ville vi ha en sportsdel der vi kunne ha barnet vår vei også, det var veldig viktig i avgjøringen. Det er mange praktiske funksjoner i vognen. Vi ville også ha lufthjul. Jeg syns det er en stor liten vogn. Den er nok tyngre enn andre sportsvogner, men jeg tenker at den blir god å ha i bhg. etterhvert. Så når babyen blir litt større vil jeg nok ha en trille liggende i bilen til små ærender.

Du kan jo få svingbare hjul på den også, men da ikke med luft.

 

Men skal man mye ut og inn av bil finnes det nok lettere vogner. Men bagen og understellet hver for seg veier jo ikke så mye.

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ssjuni15

Er det noen som har erfaringer med Emmaljunga super viking? Har egentlig holdt meg unna Emmaljunga dine, fordi de virker så store og klumpete, men super viking virker veldig bra på alle områder! Vil ha med lufthjul, da vi kommer til å trille mye, både i skog og by:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en billig & pent brukt som heter Quinny XL Freestyle, tror kanskje ikke produsenten lager den modellen lengre.. Er hvertfall en kombivogn som kan brukes helt til 3/4-års alder. :) Vi har ikke råd til å bruke mange tusenvis på vogn, og for min del ser jeg ikke helt vitsen heller, når man kan få noe som er trygt & fungerer for en fin pris :) Men det er meg, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har erfaringer med Emmaljunga super viking? Har egentlig holdt meg unna Emmaljunga dine, fordi de virker så store og klumpete, men super viking virker veldig bra på alle områder! Vil ha med lufthjul, da vi kommer til å trille mye, både i skog og by:)

Ikke annen erfaring enn at jeg har trillet den rundt og rundt i butikken :D Bestilte i dag med lufthjul og gleder meg til den kommer! Den er ikke så liten sammenlagt og understellet er heller ikke så lite, men jeg synes den er smal og lett å manøvre rundt om. Har en Simo fra før og denne er mye lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi endte opp med Bugaboo Cameleon 3, etter å også ha vurdert Buffalo. Ble anbefalt Cameleon foran Buffalo av ansatte både på Babyshop og Barnas hus, og er veldig glad for det. Den er så utrolig mye lettere, og fantastisk god å trille. Har i ettertid hørt om flere som selger Buffalo etter kort tid, fordi den er for tung og vanskelig å manøvrere.



Anonymous poster hash: 9109a...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal har Buffalo. Hadde Cameleon 3 til forrige barn. Den er fantastisk å trille den også, men ikke om man skal utenfor shoppingsentere/asfalterte fortau. Jeg går mange og lange turer i permisjonstiden min, og trenger en vogn som er solid med gode lufthjul. 

 

Liker også at bagen er kommet høyere opp på Buffalo - ikke like langt å bøye seg ned. I tillegg til den fantastiske kalesjen som kan trekker nesten helt ned :) Gleder meg til å bestille!!



Anonymous poster hash: 5f156...8e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med Stokke Trailz. Liker at bagen er så høyt oppe, og at det er så enkelt å bytte mellom bag, sportsdel og bilstol:) Elsker designet også😄

 

Anonymous poster hash: d64a3...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi går for Bugaboo Buffalo :) Har vurdert Stokke Trailz også, men blir nok Buffalo på oss likevel. Mest fordi vi reiser mye og vil gjerne ha mulighet til å ha med en skikkelig vogn på tur. Liker de klassiske vognene også, men hadde aldri turt å sende en Emmaljunga med fly. Med transportbagen til Bugaboo føler jeg meg rimelig trygg på at det går bra. Også er det jo en fordel at vogna ikke veier 20 kg, og samtidig har forhjul som er store nok til å forsere trikkeskinner uten å sette seg fast. Og at vi har plass til mer enn vogna i bagasjerommet når vi skal på hytta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt BabyJogger Elite. Vi har kikket på mange vogner og Jogger'n er jo egentlig for "moderne" for min smak men med tanke på letthet, håndtering og transport så er den helt fantastisk. GLEDER MEG! Og så har jeg ingen unnskyldning for ikke å trene med vognen xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg ikke har kjøpt vogn enda, for makan til vinglepetter skal du lete lenge etter! Først ville jeg har Simo, den store, tunge, klassiske (og kjenner at jeg drar bittelitt mot den enda ...) Men har egentlig hoppet helt over til andre siden, og har bestemt meg for en Buffalo. Men så har jeg nå plutselig fått øynene opp for Stokke Trailz. Hjelp ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Synes også stokke trailz ser super ut, iallefall bagdelen. Er mer skeptisk til sportsdelen. Noen som kjenner noen med erfaring med sportsdelen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ender mest sannsynlig opp med en simo duo eller kombi. Hadde det til nr 2, og var utrolig fornøyd med den. Vi bor i enebolig, så for min del betyr det ikke så mye at den er litt tung. Den kommer stort sett til å stå i gangen, og å bli brukt til tur- gåing, så eneste gangen vi skal løfte på den er inn og ut av bilen, og det vil nok gå fint denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet vår emmaljunga city cross i fargen Dallas idag 😊 så fiiiin 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å bruke Simo Duo 2013 modell etter førstemann. Veldig fornøyd med stor og god bagdel. God fjæring og solid understell til ulikt føre sommer og vinter i bygd og i by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK joggster twist ! Vi går mye toppturer og turer i skog og mark, så vil valgte vogn ut i fra det.

Vi venter nr. 3, så vi har prøvd litt forskjellig av vogner.



Anonymous poster hash: e4825...1e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake har jeg falt for Britax Go Next (tidligere Brio). Liten når den legges sammen, lett i forhold til mange andre jeg har sett på, ikke så mye overflødig stoff, frem- og tilbakevendt sportsvogn, og kan bytte ut fremhjulene til faste hjul når det ikke passer med svingbare. Bagen virket også å ha god størrelse som er bra siden vi skal ha høst/ vinterbaby :)

Blir derimot ikke handling før i august, haster ikke.

Endret av Stompen80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stokke xplory, vært superfornøyd med den- lett og bytte mellom sete, dypbag og sportsvogn- helt topp at vogna er så høy - vi er begge laaange mennesker.. Kunne godt tenkt meg trailz, men syns det er for mye penger å legge i ny vogn når vi har alt stående, like fint som nytt..

 

Anonymous poster hash: 7e439...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...